جنگل گیسوم

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/11
بازدید: 19224
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در میان تمام جنگل‌هایی که در ایران وجود دارد در دامنه ی رشته کوه البرز و دور از ساحل خزر هستند که تنها در 3 یا 4 نقطه کوچک می‌توانید جنگلی را پیدا کنید که به دریا رسیده است، جنگل گیسوم جایی است که دریا و جنگل در فاصله کمی از  هم قرار دارند. گیسوم روستایی است در نزدیکی شهرستان تالش استان گیلان که از این رو نام این پارک جنگلی از نام این روستا برگرفته شده است.جنگل گیسوم چند سال پیش با سرمایه گذاری شهرداری تالش به یک مقصد جذاب تبدیل شد و امروزه به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان گیلان از آن یاد می‌شود. خوب است بدانید که قسمتی از پارک جنگلی دکتر درستکار نیز بخشی از جنگل‌های گیسوم را در بر گرفته است و طبیعتی زیبا دارد. خطه ی شمالی کشور ایران پر است از جاذبه‌هایی که هر بیننده ای را مجذوب خود می‌کند، منظره‌هایی که که مسافران و گردشگران را بارها در طول سال به این منطقه می‌کشاند.

جنگل گیسوم

معرفی جنگل گیسوم

جنگل‌های گیسوم در استان گیلان با مساحتی حدود 80 هکتار قرار دارد. انبوهی از درختان و گونه‌های گیاهی در این منطقه جنگلی رشد کرده اند که در کل حدود 76 گونه گیاهی متعلق به 66 جنس و 44 خانواده را نیز نام برد. دریای گیسوم تالش و جنگل گیسوم از بهترین مناطق شمال برای گذراندن ساعتی در طبیعت است.

منطقه جنگلی گیسوم را نمی‌توان فقط منطقه‌ای دانست که صرفا درخت‌ها وجود دارند، بلکه یک فضای بکر و اساسی است که همواره می‌توانید به دیدن دریا هم بپردازید. تماشای این دو عامل می‌تواند تجربه‌ای را برایتان رقم بزند که شاید در کمتر جایی بتوانید آن را احساس کنید. این جاذبه طبیعی حدود 15 سال پیش مورد توجه شهرداری تالش قرار گرفته و همچنین سرمایه گذاری‌هایی انجام شده که باعث پیشرفت این جاذبه شده است.

کشور ایران - هرآنچه که درباره کشور ایران لازم است بدانیم!

تفریحات جنگل گیسوم گیلان

جنگل گیسوم امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری برای گردشگران فراهم کرده، هر ساله مسافران و توریستان بسیاری به تالش و جنگل گیسوم سفر می‌کنند.
 در این منطقه رستوران‌های مختلفی با انواع غذاهای محلی شمالی سرو می‌شود.

  • ورود اقامتگاه‌های توریستی جهت زدن کمپ
  • آلاچیق‌ها
  • سرویس‌های بهداشتی
  • پاسگاه پلیس

وجود همه ی این موارد در جنگل گیسوم باعث امنیت بیشتر گردشگران شده است.

شمال ایران - اطلاعاتی کامل در رابطه با شمال ایران را در لینک مطالعه نمایید. 

 

تفریحات آبی در جنگل گیسوم

حالا نوبت به تفریحات آبی و ساحلی در شمال گیسوم رسید. ساحل شنی آرام و زیبای گیسوم برای همه نوع گردشگری جالب و لذت بخش است و امکانات رفاهی آن این لذت را دو برابر می‌کند.  تفریحات ممکن در ساحل جنگلی گیسوم شامل تفریحات هیجان انگیز زیر است :

  • شنا
  • جت اسکی
  • شاتل
  • موتور چهارچرخ
  • پاراسل
  • قایق سوای
  • پاراگلایدر

زیبایی های ایران

دوچرخه سواری و پیاده روی در گیسوم

 اگر اهل ورزش و پیاده روی هستید دوچرخه خود را می‌توانید به این جاده ببرید و از مسیرهای مشخصی در جنگل گیسوم برای پیاده روی استفاده کنید. رکاب زدن در میان این همه زیبایی و درختان سر به فلک کشیده می‌تواند تجربه بی نظیری برایتان باشد. افرادی هم که دوچرخه ندارند می‌توانند با اجاره دوچرخه در این پارک جنگلی شمال اقدام به دوچرخه سواری کنند.

اسب سواری در جنگل گیسوم

در بخش‌هایی از پارک جنگلی گیسوم می‌توانید با اجاره اسب تجرب ای متفاوت داشته باشید، اگر به سوارکاری علاقه مند هستید در این منطقه می‌توانید این تفریح هیجان انگیز را انجام دهد. اسب‌ها متعلق به محلی‌های گیسوم می‌باشد و وجود آنها در میان جنگل، چهره ی منحصر به فرد و خاصی به جنگل بخشیده است. ممکن است این اسب‌ها را آزاد در حال چرا کردن در جنگل گیسوم ببینید.

دوچرخه و اسب سواری در جنگل های گیسوم

آرامش در جنگل گیسوم

گردشگرانی که به دنبال آرامش هستند باید شب به کنار ساحل بروند و از منظره شبانگاهی دریا و ساحل لذت ببرید و یا در طی روز اسب‌های خوشرنگ را در میان انبوه سبز رنگ درختان و گیاهان ببینید.

رانندگی در جاده جنگل گیسوم

جاده ای مستقیم را تصور کنید که در دو سمتش درختان زیبای سر به فلک کشیده رشد کرده اند و زیبا تر از این‌ها در افق این جاده موج دریا را می‌بینید، جاده ای فراتر از رویا که یکی از جنگل‌های گیلان است. جنگل گیسوم تا حدی زیباست که می‌توان گفت لمسی از بهشت در دنیای واقعی است. درختان سر به فلک کشیده جنگل گیسوم و همچنین جاده ای رویایی آن از دلایل لذت بخش سفر به گیلان به حساب می‌آید.

جاده جنگل گیسوم گیلان

جاده های جنگلی گیسوم

جاده ی منتهی به این جنگل به حدی زیبا و دیدنی است که انگار در حال گذر از دالان بهشت هستید. برای افرادی که به رانندگی در جاده‌های شمال علاقه مند هستند جنگل گیسوم می‌تواند جاده ای زیبا و رویایی برایشان باشد. نکته ی جالب و هیجان انگیز در این جنگل این است که شما می‌تانید آفرود سواری کنید به غیر از جاده ای که به این جنگل منتهی می‌شود، امکان آفرود در میان جاده‌های جنگلی وجود دارد. البته باید حواستان جمع باشد که درختی را در مسیرتان نابود نکنید. گردشگرانی که علاقه مند به این فعالیت‌ها هستند راهی جنگل گیسوم می‌شوند و به این نقاط سفر می‌کنند. البته آنها در قالب گروه و با راهنمایی آشنا به مسیر وارد جنگل گیسوم می‌شوند. فعالیتی هیجانی که امنیت در آن از جایگاه بالایی برخوردار است اما همه می‌توانند در آن شرکت کنند.

ساحل گیسوم

در کمتر جاذبه‌هایی می‌توانید این عامل را تجربه کنید که جنگل و دریا به یکدیگر نزدیک باشند. ساحل گیسوم یک جاده مستقیمی دارد که تجربه رویایی را برایتان رقم می‌زند. در دو سر این ساحل، درختان بی‌شماری را می‌توانید مشاهده کنید که زیبایی دریا را دوچندان کرده‌اند. دیدن و تماشای این زیبایی‌ها باعث می‌شود که گردشگران از محیط بیشترین لذت را ببرند.

ساحل گیسوم

اقامت در جنگل گیسوم

زیبایی جنگل گیسوم به حدی است که نمی‌توانید از این همه آرامش و زیبایی دل بکنید و بسیاری از مسافران تور شمال چند روزی را اقامت می‌کنند. طرح گیسوم ویلاها وسوئیت‌های مجهز و تمیزی را با قیمت‌های مناسب به گردشگران ارائه می‌دهد، پس خوب است که قبل از سفر برای خودتان سوئیتی را رزرو کنید. لازم به ذکر است افرادی که اهل کمپینگ هستند باید چادر مسافرتی به همراه داشته باشند و در فضایی مناسب کمپ خود را بر پا کنند. همچنین می‌توانید از خانه‌های محلی استفاده کنید چرا که اهالی روستای گتگسر از جو توریستی منطقه گیسوم بهره می‌برند و روستای خود را به روستایی مهمان پذیر تبدیل کرده اند و سوئیت‌هایی در خانه‌های خود به گردشگران کرایه می‌دهند.

اقامتگاه در جنگل گیسوم

خرید سوغاتی های گیلان در بازارچه جنگلی گیسوم

در جنگل گیسوم بازارچه ای وجود دارد که اهالی روستا انواع محصولات دست ساز خودشان را به فروش می‌رسانند، حال و هوای رنگارنگ مغازه‌ها، بوی نم باران، چتر و بارانی در پارک‌های جنگلی گیلان خاطره ساز هستند. علاوه بر محصولاتی مانند مرباها و آلوچه می‌توانید وسایل حصیری و چوبی بخرید و به عموان سوغاتی ببرید.

خوراکی ها و رستوران های اطراف جنگل گیسوم

در اطراف ساحل و در فضای جنگل گیسوم درتمام فصل‌ها خوراکی‌هایی مانند لبو، بلال، چاقاله، آش، فالوده که از جمله لذت‌ها و تفریحات می‌باشد وجود دارد. از معروف ترین و خاص ترین خوراکی‌های جنگل گیسوم ماهی کبابی است و در اطراف ساحل ماهی قزل آلای تازه در دسترس است.

جنگل دالخانی - یکی از جاذبه های دیدنی و جذاب رامسر که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

حیوانات جنگل گیسوم

از آنجا که این جاذبه، یکی از جاذبه‌های جنگلی کشورمان محسوب می‌شود؛ می‌تواند در کنار زیبایی، دارای انواع گونه‌های حیواناتی هم باشد که برای برخی افراد این ویژگی می‌تواند جذابیتش را دوچندان بکند. 76 گونه گیاهی گوناگون در این جنگل وجود دارند که البته لازم به ذکر است که این گونه‌های گیاهی با توجه به نوع خاک در اقساء نقاط این جنگل رشد می‌کنند. همچنین جانواران گیاه خوار و وحشی نظیر: بز، خرس قهوه‌ای، پلنگ، خرگوش و ... هم در این جاذبه گیلان وجود دارند.

حیوانات جنگل گیسوم

بهترین زمان سفر به جنگل گیسوم

گردشگران تور شمال می‌توانند در هر فصلی که بخواهند به گیلان سفر کنند چرا که فصل در این منطقه معنی ندارد. بهار، تابستان، پاییز، زمستان! هریک از فصل‌ها زیبایی به خصوصی دارد که نمی‌توان گفت کدام بهتر است اما نیمه اول سال فروردین و اردیبهشت می‌تواند بهترین زمان برای لذت بردن از جاهای دیدنی اطراف گیسوم باشد.
فصول بهار و تابستان بهترین زمان سفر به گیسوم است، در عین حال در فصل پاییز زیبا ترین تصویر از درختان را نظاره گر باشید که زیبایی توصیف ناپذیری دارد اما این‌ها دلیل نمی‌شود که در زمستان جنگل گیسوم مناسب سفر نباشد. درختان در فصل زمستان سفید پوش می‌شوند و جلوه ی جنگل گیسوم به نوعی غیر قابل وصف زیبا می‌شود. برای سفر به جنگل‌های گیسوم در زمستان لوازم مورد نیاز و مجهز برای طبیعت گردی به همراه داشته باشید.

جاهای دیدنی رشت - در این لینک محبوب ترین مکان های دیدنی رشت را می توانید مشاهده کنید.

دیدنی های اطراف جنگل گیسوم

اگر از سمت تالش به گیسوم بروید قبل از ورودی گیسوم فرعی را می‌بینید که به جنگل بکر و دیدنی ختم می‌شود که می‌تواند تا قبل از این که هوا تاریک شود از این جنگل بازدید کنید، همچنین می‌توانید یک سرهم به سورتمه تالش بزنید که از تفریحات شهر محسوب می‌شود.

جنگل بکر در گیسوم

از دیگر دیدنی‌های اطراف گیسوم و فاصله شان از این جاذبه عبارت است از:

  • آبشار ویسادار: 30 کیلومتر
  • قلعه رودخان: 95 کیلومتر 
  • جاده ای زیبا و بهشتی از اسالم به خلخال: 10 کیلومتر

جنگل های هیرکانی - این جنگل یکی از محبوب ترین جنگل های ایران است که در جنوب دریای خزر واقع شده و مابین ایران و آذربایجان قرار دارد. 

آدرس پارک جنگلی گیسوم

برای رسیدن به جنگل گیسوم باید به سمت جاده آستارا حرکت کنید، دلیل اینکه این جنگل در 90 کیلومتری جاده رشت به آستارا و 15 کیلومتری جنوب تالش قرار دارد، پس از طی نمون 5 کیلومتری در جاده اسالم در سمت راست،  جاده ی ورودی به جنگل گیسوم را خواهید دید. در این جاده تا رسیدن به جنگل گیسوم 3 کیلومتر راه در پیش دارید .

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 103 کاربر