سوغات سریلانکا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/11/16
بازدید: 1179
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سریلانکا دارای جاذبه‌های تفریحی و گردشگری زیادی است. یکی از بخش‌های مهم سفر به این کشور داشتن سوغاتی‌های بسیار زیاد و متنوع خواهد بود. سوغاتی‌ها می‌تواند از معروف‌ترین و بهترین سوغات سریلانکا مانند چای و ادویه جات منحصربه‌فرد این کشور باشد. در صورتی که به این کشور سفر کردید پیشنهاد می‌شود تا از این سوغاتی‌ها نهایت استفاده را ببرید؛ چرا که کیفیت‌های محصولات این کشور بسیار بالا است و یکی از بهترین تصمیمات شما خرید از این محصولات ارگانیک خواهد بود.

سوغات سیرلانکا


چای سریلانکا

بدون شک محبوب‌ترین و معروف‌ترین سوغاتی کشور سریلانکا چای است. این چای به عنوان چای سیلان در جهان شناخته می‌شود و در بسیاری از مغازه‌ها و فروشگاه‌های این کشور می‌توانید این چای بسیار خوش طعم و عطر را بیابید و به عنوان یک سوغاتی از آن استفاده کنید. 
در صورتی که به دنبال بهترین برند تولید‌کننده چای در این کشور هستید می‌توانید از چای دیلما و ارل‌گری استفاده نمایید. کشور سریلانکا به تمامی نقاط جهان این چای باکیفیت را صادر می‌کند، اما لذت خرید این چای با کیفیت از خود کشور سریلانکا بسیار بیشتر خواهد بود.

سوغات سریلانکا

ادویه جات سریلانکا

علاوه بر چای خوش عطر این کشور ادویه جات نیز بسیار زبانزد عام و خاص است. یکی از پایه‌های اساسی برای پختن انواع غذا‌های سریلانکایی ادویه‌های این کشور به شمار می‌آید. دارچین یکی از ادویه‌های معروف است که در دنیا شناخته می‌شود و در حال حاضر در کشور سریلانکا یکی از بهترین سوغاتی‌ها محسوب می‌شود. از دارچین می‌توانید برای پخت بسیاری از غذا‌ها و همچنین دم کردن چای استفاده کنید. 
در این کشور ادویه‌های خوش طعم و رنگارنگ در بسته‌های متنوع و گوناگونی عرضه می‌شود که یکی از بهترین سوغاتی‌های این کشور محسوب می‌گردد. در صورتی که به دنبال خرید یک سوغاتی مناسب می‌گردید می‌توانید علاوه بر دارچین، ادویه جات مخصوص این کشور را نیز خریداری کنید که طعمی بسیار بی‌نظیر را به غذا‌های شما ببخشد.

سوغات سریلانکا


مجسمه‌های فیل سریلانکا

زمانی که به کشور سریلانکا مسافرت می‌کنید در تمامی قسمت‌های این کشور مانند راه‌ها و جاده‌ها، فیلهایی را می‌بینید که در حال پیاده روی هستند. در حقیقت مردم این کشور علاقه زیادی به فیل دارند و به همین دلیل از این فیل‌ها مجسمه‌های زیادی را در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید می‌کنند. مجسمه‌ها یکی از مشخصه‌های کشور سریلانکا و از معروف‌ترین سوغاتی‌های این کشور شناخته می‌شوند. 
شایان ذکر است فیل حیوان مقدس بوده و به یکی از نماد‌های سریلانکا شناخته شده و برای بسیاری از مردم حائز اهمیت و قابل احترام است. در زمان جستجو برای خرید بهترین سوغات سریلانکا می‌توانید از مجسمه‌های فیل سریلانکا برای اجسام دکوری و تزئینی بهره ببرید.


ظروف سرامیکی سریلانکا

صنعت سرامیک در کشور سریلانکا بسیار گسترش یافته است و در تمامی نقاط این کشور می‌توانید انواع ظروف‌ سرامیکی را ببینید. این ظروف در نقوش مختلف و به صورت برجسته با طرح‌هایی از انسان و طبیعت وجود دارد. در حال حاضر افرادی که علاقه‌مند به صنایع دستی و ظروف سرامیکی در کشور سریلانکا هستند می‌توانند از این ظروف به عنوان سوغاتی استفاده کنند. شایان ذکر است ظروف سرامیکی در این کشور دارای قدمت زیادی بوده و به همین دلیل نشانگر فرهنگ این کشور نیز خواهد بود.

سوغات سریلانکا


سنگ‌های قیمتی سریلانکا

این کشور به داشتن یاقوت‌ها و سنگ‌های قیمتی شناخته می‌شود. در واقع اگر علاقه زیادی به جواهراتی که با سنگ تولید می‌شوند دارید حتماً در کشور سریلانکا اقدام به تهیه و خرید این سوغاتی نمایید. در بسیاری از معادن این کشور سنگ‌های مناسب و گران‌بهایی با کیفیت بالا استخراج خواهد شد که همین موضوع برای گردشگران و مسافران بسیار حائز اهمیت است. 
طلافروشی‌ها و گالری‌های بسیار زیادی در سطح کشور سریلانکا قرار دارند که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها انواع سنگ‌های زیبا و گران بها را تهیه کنید. همچنین امکان ساخت انواع جواهرات با سنگ‌های قیمتی سریلانکا به واسطه جواهر سازان این کشور وجود دارد و می‌توانید پیش از خرید اقدام به سفارش برای ساخت جواهر مورد نظر خود کنید.


ماسک‌های راکشا

این ماسک‌ها به عنوان یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سوغاتی‌های سریلانکا محسوب می‌شود. برای خرید انواع مختلفی از این ماسک‌ها می‌توانید به فروشگاه‌های ارائه دهنده سوغاتی و صنایع دستی در این کشور مراجعه کنید و در ابعاد و رنگ‌های مختلفی از این ماسک‌ها خریداری نمایید. 
اغلب مردم سریلانکا در بسیاری از جشن‌ها و اعیاد خود و در مراسمات خاص از این ماسک‌ها استفاده می‌کنند. جنس آن‌ها معمولاً از چوب است و گردشگران می‌توانند از این محصول به عنوان وسایل دکوری و تزئینی استفاده نمایند. علاوه بر این، یکی از ماندگارترین سوغاتی‌های این کشور نیز محسوب می‌شود.

سوغات سریلانکا


ساری و سارونگ

علاوه بر تمامی سوغاتی‌های بسیار خاص که در این کشور وجود دارد پیشنهاد می‌شود تا از لباس‌های سنتی سریلانکا نیز به عنوان سوغاتی استفاده کنید. در واقع لباس‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های بسیار جذاب و دوست داشتنی در این کشور تولید می‌شود. ساری لباس مخصوص زنان است و سارونگ به عنوان لباس مخصوص مردان این کشور تولید می‌شود. شایان ذکر است سارونگ به عنوان لباس محلی و سنتی مردمان این کشور معرفی می‌گردد. همچنین در برخی از مواقع این لباس محلی و سنتی مردان نیز توسط بانوان این کشور پوشیده خواهد شد. این لباس‌ها در طرح‌ها و در نقوش بسیار زیبا و در جنس‌های با کیفیت در اختیار گردشگران و مسافران قرار خواهد گرفت.

منبت کاری‌های سنگ ماه

یکی از مهمترین نکاتی که در رابطه با کشور سریلانکا وجود دارد این است که تمامی معبد‌های بودایی در این کشور با سنگ‌هایی حکاکی شده‌اند که بر روی آن‌ها نقوش زیادی وجود دارد. این سنگ‌ها که به سنگ‌های ماه شهرت پیدا کرده است. این تصویر، به عنوان یک تصویر کاملاً مذهبی در این کشور شناخته می‌شود. 
از این سنگ‌ها در بسیاری از معابد مدرن و همچنین پارک‌های این کشور استفاده می‌شود. هم اکنون حجاری‌های کوچک سنگ ماه در سنگ آهک یا چوب در سایز‌های کوچکتر تولید شده و بسیاری از گردشگران می‌توانند از این منبت کاری‌های سنگ ماه که بسیار زیبا هستند، برای سوغاتی استفاده کنند.

سوغات سریلانکا

محصولات زیبایی آیورودا

در زمان سفر به سریلانکا می‌توانید از بسیاری از دارو‌های طبیعی استفاده کنید. برخی از محصولات زیبایی که تحت عنوان محصولات زیبایی آیورادا شناخته می‌شوند شامل شامپو و دارو‌های درمان پوست سر هستند که می‌توانید این محصولات را به عنوان سوغاتی از این کشور خریداری نمایید. 
همچنین شامپوی شست و شوی بدن و روغن‌های ماساژ برخی دیگر از محصولات زیبایی آیورودا هستند که در زمان سفر به سریلانکا می‌توانید علاوه بر استفاده از تفریحات و سرگرمی‌های موجود در این کشور به زیبایی و سلامت خود نیز اهمیت دهید و ان را تقویت کنید.


سوغات سریلانکا را از کجا بخریم؟

برای خرید سوغاتی‌های سریلانکا می‌توانید از فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که در سرتاسر این کشور وجود دارد استفاده کنید اما برخی از مناطق، سوغاتی‌های بسیار با کیفیتی مانند کیف و لباس را در معرض فروش قرار می‌دهند. در صورتی که به دنبال تهیه بهترین سوغاتی‌های این کشور هستید نیاز است تا به بازارMajestic city  سری بزنید. این بازار یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین فروشگاه‌های کشور سریلانکا محسوب می‌شود. علاوه بر این، مراکز خرید بسیار زیادی نیز در این کشور وجود دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

سوغات سریلانکا

مرکز خرید  Crescat Boulevard

این مرکز خرید یکی از مراکز خرید بسیار زیبا در شهر کمبو قرار دارد که در این مجموعه طیف وسیعی از محصولات گوناگون مانند کیف و لباس اسپرت و مجلسی وجود دارد. این مرکز خرید در سه طبقه در یکی از خیابان‌های شهر کمبو واقع شده و به عنوان یکی از مراکز خرید شلوغ شهر کمبو شناخته می‌شود که اقدام به فروش انواع وسایل ورزشی و لباس‌های مجلسی می‌کند.

مرکز خرید  kandy city centre

این مرکز خرید یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید در شهر کلمبیا است. این مجموعه دارای یک فضای کاملاً وسیع با یک طراحی خلاقانه بوده که نظر بسیاری از گردشگران و مسافران را به سوی خود جلب می‌کند. رستوران در طبقه بالای مرکز خرید بوده و یکی از دلایل محبوبیت آن به شمار می‌آید. 
شایان ذکر است انواع غذا‌های سریلانکایی و بین‌المللی با کیفیت بسیار بالا در این رستوران طبخ خواهد شد. این مرکز خرید به عنوان یکی از مراکز خرید سوغاتی در سریلانکا نیز شناخته می‌شود چرا که بسیاری از محصولات با کیفیت بالا در فروشگاه‌های این مرکز خرید ارائه می‌شود.

سوغات سریلانکا

مرکز خرید arcade indepence square

این مرکز خرید یکی از قدیمی‌ترین و مشهور‌ترین مراکز خرید شهر کلمبا است که در آن فروشگاه‌های برند بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید محصولات و همچنین سوغاتی‌های مورد نظر خود را با قیمتی مناسب و اقتصادی‌تر در این مرکز خرید پیدا کنید. در این مرکز خرید یک رستوران بسیار زیبا در فضای باز را مشاهده می‌نمایید که اقدام به سرو انواع غذا‌های چینی و هندی می‌کند.

سوغات سریلانکا
 

کلام پایانی
کشور سریلانکا یکی از کشور‌های مناسب برای گردشگری به شمار می‌آید که علاوه بر تفریحات و امکانات بسیار زیادی که برای مسافران در نظر گرفته شده است، انواع سوغاتی‌های با کیفیت را نیز می‌توانید از این کشور تهیه کنید. بهترین سوغات سریلانکا شامل صنایع دستی و همچنین چای معروف و مشهور این کشور است. علاوه بر این در صورتی که به دنبال یک سوغاتی مناسب و با کیفیت از این کشور هستید می‌توانید از ادویه‌های مخصوص این کشور خریداری کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 100 کاربر