سفری به کانکون

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/11/25
بازدید: 49
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سفر به کانکون سفر به دو شهر در هم تنیده می باشد که منطقه پر زرق و برق با سواحل سفید معروف که صحنه رقابت هتل ها و رستوران های مشهور و بخش دیگر بافت محلی می باشد که رنگ و بوی سنت در آن همچنان زنده است .

کانکون که ملقب به شهر همیشه بهار است، در شبه جزیره یوکاتان و در بخش شرقی کشور مکزیک واقع گردیده است؛ جزیره ای زیبا و رویایی که در سال های اخیر گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. کانکون یک مکان عالی برای تجربه مکزیک قرن ۲۱ می باشد و شما در این جزیره تمام تفریحاتی راکه برای تعطیلات می خواهید می توانید یک جا تجربه کنید؛ خرید، ورزش، چشمه های آب معدنی و سواحل بکر در کانکون فرهنگ مکزیکی همراه با زیبایی های طبیعی دست به دست هم داده اند تا شما یک سفر خاطره انگیز را تجربه کنید. کانکون شهر همیشه بیدار است؛ بسیاری از مراکز خرید، رستوران ها و کافه ها تا نزدیکی صبح باز هستند. بنابراین بهتر است خوابتان را در سفر مدیریت کنید تا بتوانید تمام جاذبه های شهر را ببینید. اگر همراه کودکان به کانکون سفر می کنید حتما سراغ ورزش های آبی بروید. شهر کانکون برای علاقه مندان به تاریخ، ماجراجویان و ورزشکاران یک شهر فوق العاده است؛ می توانید ساعت ها در مراکز خرید مدرن و بازارهای سنتی شهر بگردید  یا در سواحل زیبای آن قدم بزنید. برای کشف ناشناخته ها به هزار فرسنگ زیر آب بروید و گونه های رنگارنگی از ماهی های محلی را بیابید. غواصی و شنا کردن در کنار دلفین ها از دیگر تفریحات آبی مرسوم این جزیره است. اگر هم دوست دارید بدانید که چرا مایاها معتقد بودند جهان در سال ۲۰۱۳ به پایان می رسد بهتر است سری به موزه کانکون بزنید؛ جایی که از تاریخ و فرهنگ این قوم به خوبی محافظت می شود .

* نکاتی در سفر به کانکون

گردش با وسیله نقلیه:

بهترین وسیله نقلیه اتوبوس های عمومی می باشد که در مقابل تاکسی هزینه کمتری دارد.رانندگی در کانکون توصیه نمی شود به دلیل جاده های باریک و نبود تابلو های مسیر یاب.

لذت هیجان در کانکون:

کانکون شهر ساحلی می باشد و می توانید وسایل تفریحی زیادی را امتحان کنید. پارک« ریویرا مایا»  دنیایی منحصر به فرد است که توریست های بسیاری را به خود جذب کرده است.

  پرواز در جنگل: اگر دنبال هیجان هستید بهتر است سراغ «زیپ لاین» بروید. این مسیر ۳۰ کیلومتری، آدرنالین خون شما را به شدت بالا می برد. با یک دستگیره به طنابی محکم متصل می شوید و مسیر هیجان انگیزی را پشت سر می گذارید. بیشترین ارتفاع از زمین در این مسیر ۴۵ متر و کمترین آن هشت متر است .

  رانندگی در جنگل:

گردش در مسیرهای جنگلی و غارهای مرموز با وسیله نقلیه ای که شبیه به جیپ است هیجان فوق العاده ای دارد. این تفریح فقط برای افراد بالای ۱۸ سال است كه باید کلاه ایمنی بگذارند. اگر شجاع تر هستید می توانید با تورهای رانندگی در جنگل شبانه همراه شوید که هیجان بیشتری دارد .

غارگردی:

قایق سواری در غارهای شگفت انگیز و کشف ناشناخته های زیر زمین را هم در کانکون نباید از دست بدهید. تماشای سنگ هایی که طی میلیون ها سال در زیر زمین شکل های مختلفی به خود گرفته اند یکی از لذت های سفر به غارهای کانکون است .

بهترین مکان اقامت:

نام این شهر تا همین چند سال پیش چندان به گوش آشنا نبود اما اكنون کانکون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری لوکس در جهان شناخته می شود و بسیاری از هتل های مشهور دنیا در این شهر شعبه دارند.با این حال هنوز هم می توان سفری ارزان به این شهر داشت. به طور مثال اگر برای اقامت در شهر کانکون بودجه زیادی در نظر نگرفته اید می توانید در هتل های محلی اقامت کنید؛ فضاهای سرسبز با دکوراسیون مکزیکی که مجهز به امکانات رفاهی لازم هم هستند .

لوکس ترین هتل شهر:

هتل «هایت»کانکون یکی از بهترین و لوکس ترین هتل های این جزیره می باشد که تمام امکانات لازم برای یک اقامت به یادماندنی را برایتان فراهم می كند. در این هتل می توانید سراغ انواع ورزش ها بروید؛ از تنیس گرفته تا غواصی. برای اقامت در این مجموعه رویایی باید شبی ۲۶۰ دلار بپردازید .

هتلی مدرن با دکوراسیون سنتی:

اگر به دنبال جایی با حال و هوای قدیمی و سنتی می گردید، هتل «پالاپاس» می تواند گزینه خوبی باشد. هتل پالاپاس دل سول مجموعه ای در ساحل زیبای جزیره هولبوکس است که با حفظ معماری سنتی کانکون و ارائه خدمات مناسب یکی از بهترین هتل های شهر محسوب می شود. فضای داخلی اتاق ها با کاشی کاری های سنتی و دکور مکزیکی تزیین شده اند و این هتل علاوه بر داشتن ساحل اختصاصی مجهز به استخر روباز هم است. قیمت اقامت یک شب در پالاپاس برابر با ۱۴۰ دلار است .

یکی از هفت عجایب دنیا:

چیچن ایتسا در لغت به معنای کنار دهانه چاه ایتسا و یک اثر باستانی ارزشمند از تمدن مایاست که جزو میراث جهانی یونسکو و یکی از هفت عجایب دنیا محسوب می شود. محوطه چیچن ایتسا شامل قلعه، معبد جنگجویان، محوطه بازی و چندین معبد است.از کانکون تا رسیدن به این اثر تاریخی دو ساعت و نیم با ماشین راه است .

    موزه کانکون:

اگر به کشف تاریخ کهن و فرهنگ ساکنان سنتی کانکون علاقه مند هستید موزه کانکون مایا، بهترین مکان برای شماست. این موزه در نوامبر سال ۲۰۱۲ افتتاح شد تا آثار باستانی و نمایشگاه هایی از هنر مدرن را در معرض دید مردم قرار دهد. در این موزه ۳۵۰ اثر از مصنوعات مایایی وجود دارد. اسکلتی از زنی که۱۰ هزار سال پیش در این منطقه می زیسته و در غارهای زیر آبی کشف شده یکی از دیدنی ترین آثار این موزه است .

:ساحل گردی

اگر به این شهر سفر کردید بهتر است سری به سواحل مختلف آن بزنید تا از تماشای ویژگی های منحصر به فرد آنها غافلگیر شوید .

    :ساحلی برای خیال بافی

اگر از سواحل استاندارد اطراف مناطق هتل خسته شدید بهتر است سری به ساحل پلایا دلفینز بزنید. ساحلی آرام با طبیعتی منحصر به فرد که هر بیننده ای را مسحور می کند. این ساحل در بین مسافران به ساحل ناب برای خیال بافی مشهور است. منطقه ای که تا چشم کار می کند امواج پر تلاطم است و آب های  آن خشن. برای دسترسی به این ساحل می توانید از اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید .

:ماجراجویی

در کانکون باید غواصی کنید تا با زندگی موجودات زیر آب آشنا شوید .

    :آکواریوم

اگر همراه بچه ها به کانکون آمده اید باید حتما سری به آکواریوم شهر بزنید که فاصله اندکی با منطقه هتل های جزیره دارد. بازدید از این آکواریوم اطلاعات کاملی در مورد زندگی موجودات دریایی منطقه به شما می دهد. در این آکواریوم می توانید دلفین ها را لمس کنید و به کوسه ها غذا دهید و به نوعی با ساکنان زیر آب ارتباط برقرار کنید. آکواریوم از ساعت ۱۰٫۳۰ صبح تا ۷٫۳۰ بعد از ظهر باز و هزینه ورودی آن ۱۴ دلار است اما اگر به صورت آنلاین بلیت رزرو کنید تخفیفاتی برایتان در نظر گرفته خواهد شد .

   : دلفین های رویایی

اگر شما هم جزو کسانی هستید که رویای شنا کردن در کنار دلفین ها را دارید در کانکون این رویایتان به واقعیت می پیوندد. مرکز دلفین دریمز برنامه های متنوعی دارد. به عنوان مثال، شما می توانید با کمک یک مربی در طول روز تکنیک های ارتباط و نگهداری از دلفین ها را بیاموزید  یا در ساعاتی مشخص در کنار دلفین ها شنا کنید .

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر