غواصی در پوکت

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/16
بازدید: 1013
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پوکت یکی از شهرهای توریستی کشور تایلند است که تفریحات گسترده ای درون خود جای داده و همین امر سبب شده که سالانه گردشگران بی شماری از این شهر زیبا دیدن کنند. غواصی در پوکت و آب های زلال و آبی رنگ سواحل آن یکی از این تفریحات جذاب و مهیج می باشد که در این شهر معروف بوده و توانسته نظر گردشگران را به خود جلب کند. سفر به اعماق دریا، در کنار هیجان زیادی که دارد، کمی هم ترس به همراه دارد که اگر از سایت های غواصی بهره ببرید این مشکل تا حد زیادی حل می شود. سایت های غواصی زیادی در این شهر احداث شده که علاقه مندان می توانند اوقات فراغت خود را در آن سپری کنند. غواصی در پوکت طرفداران بی شماری دارد که گردشگران تور پوکت نیز از این تفریح آبی به خوبی استقبال کرده اند، به طوری که می توان گفت این ورزش جزو یکی از معروف ترین و محبوب ترین تفریحات پوکت به شمار می رود. سواحل مختلفی در پوکت وجود دارد که هر کدام به نوبه خود سایت های غواصی متنوعی دارند که هر کدام به طور جداگانه کلاس های آموزشی داشته و فعالیت های زیادی می کنند. 

تفریحات پوکت - آشنایی با بهترین تفریحاتی که باید در پوکت تجربه کنید!

سواحل کاتا، فی فی، کائو لک و جزایر پوکت نیز از جمله سواحلی هستند که سایت های غواصی فعال و پیشرفته ای دارند و علاقه مندان محترم می توانند از این تفریح مهیج و جذاب بهره برده و لذت کافی ببرند. جالب است بدانید که سایت های غواصی در پوکت به طور کامل مجهز به پیشرفته ترین سیستم های دیجیتالی آبی و غواصی هستند و با آموزش بهترین شیوه غواصی، شما را برای سفری کوتاه و هیجان انگیز به اعماق دریا آماده می کنند. غواصی در عمق 30 متری از سطح دریا صورت می گیرد که شما گردشگران تور پوکت قادر به تماشای ماهی های گوناگون و رنگارنگ، سنگ و صخره های دریایی، گیاهان و جلبک ها با شکل های عجیب و آبزیان دیگر هستید که شاید تاکنون فقط تصاویرشان را مشاهده کرده باشید. تماشای این آبزیان زیبا گردشگران تور تایلند را به وجد می آورد و برای آن ها خاطره ای فراموش نشدنی را رقم می زند.

غواصی در سواحل پوکت

در شهر پوکت سواحل بسیار زیبایی وجود دارد که امکان یک غواصی لذت بخش را به گردشگران تور پوکت می دهد، اما در این بین تعدادی ساحل وجود دارد که انتخاب مناسب تری برای این ورزش است که این سواحل عبارت اند از:

ساحل آئوسان

ساحل آئوسان که در جنوب پوکت واقع شده، حدود 200 متر می باشد و 2 ناحیه مجزا برای غواصی در آن وجود دارد که گردشگران تور پوکت می توانند از آن ها بهره ببرند. در این ساحل در تمام طول سال با امنیت خاطر می توانید به غواصی بپردازید.

ساحل لائم

این ساحل یکی از بهترین مکان ها برای غواصی در پوکت به شمار می رود که همواره امن و بی خطر است، در بخش های شمالی ساحل صخره های کمتری وجود دارد و به همین دلیل مورد توجه غواصان مبتدی قرار گرفته است.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

ساحل کاتا

این ساحل یکی از زیباترین سواحل شهر پوکت می باشد که حدود 850 متر است. در بخش انتهایی ساحل کاتا آبزیان متنوع و بسیار زیبایی زندگی می کنند که علاقه مندان به غواصی را متحیر می کند.

ساحل یا نوی

ساحل یا نوی یکی سواحل کوچکی است که گردشگران مبتدی تور پوکت می توانند در آن غواصی کنند. این ساحل که معمولا مملو از جمعیت می باشد، برای غواصی بسیار شگفت انگیز است.                                                                                                                     

ساحل بهشت

این ساحل چشم نواز در فاصله 5 کیلومتری از جنوب غرب خلیج پاتونگ قرار گرفته که وسعت زیادی ندارد و به دلیل دارا بودن تخته سنگ های بزرگ، برای شناگران ماهر مناسب می باشد.

در فاصله زمانی اوایل آبان ماه تا اواخر فروردین ماه بهترین زمان برای غواصی بوده که سطح دریا بسیار آرام و بی خطر می باشد و گردشگران تور پوکت می توانند به راحتی غواصی در پوکت را تجربه کنند. لازم به ذکر است که بدانید در سایر ماه ها نیز در صورت آرام بودن جو دریا امکان غواصی در پوکت وجود دارد اما از ماه اردیبهشت تا مهر که زمان شروع بادهای موسمی و طوفانی است، اکثر سایت های غواصی فعالیت های خود را پایان می دهند تا خطرات احتمالی رخ ندهد. گاهی هم تنها غواصان ماهر و با تجربه این مجوز را دارند که در آب های مواج دل به دریا بزنند و به ورزش خود بپردازند، از آن جایی که این افراد تجهیزات لازم را به همراه دارند و با شرایط کاملا آشنا می باشند هیچ گونه خطری آن ها را تهدید نمی کند. غواصی در پوکت یکی از شگفت انگیزترین تفریحات این شهر می باشد که برای توریست ها از جذابیت بالایی برخوردار است.

در شهر پوکت تعدادی مرکز غواصی معروف وجود دارد که اسامی آن ها به شرح زیر می باشد:

مرکز shark point: shark point

یکی از مراکز غواصی پیشرفته در شهر پوکت می باشد که گردشگران تور پوکت می توانند از دانسته های مربیان مجرب آن بهره ببرند و غواصی را یاد بگیرند. یک نکته جالب که در رابطه با این مرکز وجود دارد این است که کوسه هایی زیبا و البته بی خطر در آن وجود دارد که می توانید از تماشای آن ها لذت ببرید.

مرکز  koh dok mai

مرکز تفریحی koh dok mai یک انتخاب عالی برای خانواده ها می باشد که می توانند در آن به ورزش های آبی بپردازند و اگر مایل بودند که غواصی در پوکت را تجربه کنند، به همراه مربی به اعماق دریا رفته و شگفتی های زیادی را به تماشا بنشینند.

مرکز koh racha yai

این مرکز کوچک یکی از مجهزترین مراکز غواصی در پوکت می باشد که تجهیزات لازم را در اختیار گردشگران تور پوکت که علاقه مند به این ورزش هستند می گذارد و آن ها می توانند با اطمینان خاطر از انجام دادن غواصی در دل آب های شفاف لذت ببرند.

مرکز king cruiser wreck

یکی از بی نظیرترین مراکز غواصی در پوکت king cruiser wreck نام دارد که در جزیره فی فی می باشد. با انتخاب این مرکز برای غواصی در پوکت، شما می توانید از امکانات منحصر به فردی که در اختیارتان قرار می دهند استفاده کنید. یکی از امکانات جذاب آن این است که دوربین فیلم برداری به مشتریان ارائه می دهند تا آن ها بتوانند لحظات خوشی که در دل آب های تایلند دارند را به ثبت برسانند.

مرکز elephant head rock

elephant head rock یکی از مراکز عجیب غواصی در پوکت می باشد که شامل یک غار دریایی می شود که گردشگران تور پوکت می توانند در آن به کشف حقایق رمز آلود بپردازند و در عین حال از مناظر شگرف آن لذت ببرند.

مرکز anemone reef

یک مرکز بسیار زیبا و چشم نواز برای غواصی در پوکت وجود دارد که anemone reef نامیده می شود. تلفیقی از آبزیان گوناگون، گیاهان رنگارنگ، صدف ها و مرجان ها تصویری خارق العاده از طبیعت را در معرض نمایش گذاشته که گردشگران تور پوکت را به وجد آورده است.

مرکز east of eden

در این مرکز غواصی افرادی که در رشته ورزشی غواصی مبتدی بوده و تخصص زیادی در این زمینه ندارند، می توانند به راحتی این فعالیت را انجام دهند. جالب است بدانید که کودکان هم می توانند تجربه غواصی در پوکت را در مرکز east of eden امتحان کنند.

گردشگران تور پوکت باید بدانند که پزشکان توصیه می کنند به دلیل بر هم ریختن تعادل بدن و مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید، بهتر است بین پرواز و آموزش دیدن دوره های غواصی 2 – 3 روز فاصله وجود داشته باشد، پس توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از این که پرواز شما در پوکت نشست برای آموزش غواصی به سایت ها مراجعه نکنید. برای غواصی در پوکت شما باید با برخی موارد مانند چگونگی شنا کردن که پیش نیاز این ورزش می باشد آشنایی داشته باشید. البته شنا کردن در استخر بسیار متفاوت تر از غواصی در آب های آزاد می باشد، در استخر ممکن است که شما خسته شوید ولی در آب های آزاد تایلند با وجود آبزیان و گیاهان دیدنی و جذاب شما هر لحظه مشتاق تر می شوید که پیش بروید و از غواصی در پوکت لذت  ببرید.

اگر شما بتوانید با سپری کردن دوره های لازم، مدرک تخصصی غواصی در آب های آزاد را کسب کنید دیگر در هر نقطه ای از جهان می توانید تا عمق 30 متری به غواصی بپردازید و از عجایب موجود در اعماق دریا دیدن کنید.

نکات غواصی در پوکت

گردشگران مبتدی تور پوکت برای غواصی در پوکت باید نکاتی را در نظر بگیرند:

  • قبل از شنا کردن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا دچار آفتاب سوختگی نشوید.
  • برای بهتر دیدن مناظر زیبای موجود در اعماق دریا، پیش از اقدام به غواصی ماسک خود را به خوبی تمیز کنید.
  • خودتان را در معرض دید بگذارید تا جت اسکی ها بتوانند شما را ببینند و مشکلی پیش نیاید.
  • به هیچ عنوان به مرجان ها دست نزنید.

آن دسته از گردشگران تور پوکت که تمایل دارند مدت های طولانی غواصی کنند و به کشف عجایب موجود در اعماق دریا بپردازند می توانند به واسطه "scuba" به خواسته ی خود جامه ی عمل بپوشانند و از طریق آن تنفس کنند. اگر می خواهید به صورت کاملا حرفه ای غواصی در پوکت را تجربه کنید، لازم است که از طریق "انجمن مربیان حرفه ای غواصی" وارد عمل شوید. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر