بهترین مناطق غواصی قبرس

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/02/07
بازدید: 1418
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

قبرس در شرق دریای مدیترانه با سواحل نیلگون و آبهای بسیار زیبایی، دارای منطقه های منحصربفردی برای غواصی می باشد. برای علاقمندان به غواصی، سفر قبرس تجربه شگفت انگیزی برایشان می آفریند. مکان های باستانی، کشتی های غرق شده ، غار و صخره های رنگی بسیاری در زیر آبهای شفاف قبرس پنهان شده اند. با بازدید از هریک از سایت های غواصی نمای جدیدی از دنیای زیر ابهای قبرس را مشاهده خواهید کرد. در این مقاله پرطرفدارترین و بهترین مناطق غواصی قبرس همراه با ویژگی ها و مشخصات  به شما معرفی می کنیم تا سفر قبرس خود را با خاطرات غواصی متفاوت و ماندگار سازید.

 

غواصی در قبرس

 

غواصی در کنار کشتی غرق شده زنوبیا در لیماسول

دیدن کشتی با شکوهی مثل زنوبیا در زیر آب، رویای هر غواصی می باشد ، زنوبیا مشهورترین کشتی غرق شده در جزیره  لیماسول است و به عنوان یکی از ده منطقه غواصی برتر جهان شناخته می شود. زنوبیا کشتی سوئدی ، که در سال 1980 در اولین سفر خود در ساحل لارناکا غرق شد. فقط 1.4 کیلومتر از ساحل لارناکا در سمت بندر خود بر روی یک بستر صاف شن و سنگ قرار دارد.
کشتی و محموله های آن هنوز دست نخورده هستند و بازدید از پروانه های بزرگ تا کافه تریای کشتی بسیار جذاب هستند. وجود ماهی های فراوانی مثل هامور، باراکودا و ماهی تن نیز باعث شده است که کشتی به خانه ماهی ها تبدیل شود. این غواصی از عمق 17 متری و پایین آن 43 متر شروع می شود.
 

غواصی در کنار کشتی زنوبیا

 

غواصی درکنار کشتی های غرق شده  لیدی تتیس و کونسداندیس در لیماسول

با توجه به محبوبیت بی حد و حصر غرق شده ذنوبیا، مقامات قبرس با غرق شدن تعدادی قایق، صخره های مصنوعی بیشتری ایجاد کردند که نقاط ایده آل غواصی را ایجاد می کند. دو مورد از این کشتی ها شامل لیدی تتیس (الهه عدالت) و یک قایق ماهیگیری به نام کونسداندیس( Consdandis ) است. لیدی تتیس یک کشتی کروز تفریحی آلمانی در عمق 18 متری قرار دارد . در سال 2014 در آبهای قبرس غرق شده است ، و دارای مناطق مختلفی در اطراف کشتی  مثل موتورخانه، سالن غذاخوری و اتاق فرماندهی برای بازدیدغواصان است. 

 

غواصی کنار کشتی لیدی تتیس

 

درست در کنار هتل Imperial Crowne Plaza، قایق ماهیگیری کونسداندیس نیز غرق شد تا غواصان خوشحال فرصتی برای لذت بردن از سایت غواصی تفریحی دیگر فراهم کنند. کونسداندیس در سال 1989 در اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد .در سال 1997 در ثبت کشتی های قبرس ثبت شد و برای مدت کوتاهی در آبهای بین المللی در شرق دریای مدیترانه فعالیت داشت. کونسداندیس در فوریه 2014 در لیماسول غرق شد .همانند لیدی تتیس تقریباً در 24 متر آب نشسته است.

 

غواصی در کنار قایق ماهیگیری کونسداندیس

 

غواصی در منطقه سر شیطان(Devil’s head) جزیره آکاماس

آکاماس خود بسیار زیبا و چشم نواز است، شبه جزیره ای سبز و ناهموار که در آبهای آبی و عمیق فریبنده قرار دارد. و به نظر می رسد عزیمت به سواحل غربی وحشی جزیره برای یک غواصی، کاملاً ارزشمنداست. منطقه "سر شیطان" یکی از نقاط محبوب ، ترکیبی از غارها و تونل های متصل به هم در عمق حدود 11 متر است. غواصان  با مشاهده گونه های متنوع زندگی دریایی در میان ترکیبات سنگی پیچیده شگفت زده شده و زبان به تحسین می گشایند. اگر خوش شانس باشند ممکن است لاک پشت های سبز و چرمی را نیزدر ماه های تابستان مشاهده کنند.

 

غواصی در منطقه سر شیطان جزیره آکاماس

 

غواصی در غارهای آمفورای پافوس

غارهای آمفورا در نزدیکی سواحل پافوس با ویژگی های منحصربفرد باستان شناسی، یکی از پرطرفدارترین مکان های غواصی در سواحل قبرس می باشد. نام این غار برگرفته از قطعات شکسته آمفورای عتیقه (یک ظرف سرامیکی باستانی است که برای حمل و نگهداری محصولات مختلف استفاده می شود.) می باشد. یک مکان خارق العاده با اهمیت باستان شناسی و تعدادی غار برای کشف وجود دارد، به گفته گروهی از باستان شناسان آمریکایی که در این مکان تحقیق کردند، این امر به دلیل حرکات موجود در بستر دریا طی دو هزار سال گذشته بوده است. هنگام جستجوی غارها و دره ها، این غواصی شما را به عمق بین 5 متر و 12 متر می رساند. با غواصی در غارهای آمفورا می توانید از ظروف سفالی باستانی، مرجان های زیبا و اختاپوس ها دیدن نمائید.

غواصی در غارهای آمفورای پافوس

 

غواصی در جزیره مانیجین (Manidjin Islan) پافوس

با یک قایق سواری ده دقیقه ای از بندر خلیج کورال در پافوس، به منطقه غواصی بسیار زیبای جزیره مانجین می رسید، دارای بستر صخره ای با یک دیوار، غار دیدنی و بقایای باستان شناسی است.  شما را به عمق 6 تا 25 متر می رساند. غار پوشیده از انواع جلبک های اره ای بنفش و صورتی است، غواصان گونه های متنوعی از ماهی ها ازجمله باراکودای زرد را در محل مشاهده می کنند. با غواصی در جزیره مانجین باوجود غار رنگی،صخره های زیبا و ماهی های رنگارنگ ، تجربه عکاسی شگفت انگیزی را می توانید تجربه کنید.

 

غواصی در جزیره مانیجین پافوس

 

قبرس علاوه بر دارا بودن جاذبه های باستانی و تفریحی، با داشتن جاذبه غواصی، ورزش و تفریحات آبی، هرساله علاقمندان ، ورزشکاران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. بسیاری از توریست ها غواصی را برای اولین بار در قبرس تجربه می کنند .نیاز به آموزش و تجربه قبلی نمی باشد.در صورت نیاز امکانات آموزش غواصی نیز فراهم می باشد. با غواصی و بازدید از کشتی های غرق شده و بگل نشسته، غارها، صخره ها، تونلها، بقایای باستان شناسی به همراه دیدن زندگی انواع ماهیان، اختاپوسها، عروس دریایی و... سفر قبرس مفرحی را به خود هدیه دهید. سوالات و نظرات خود را درباره بهترین مناطق غواصی کشور قبرس در قسمت نظرات اعلام فرمائید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر