پارک کارا آلی اوغلو

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/04
بازدید: 1105
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

همیشه طبیعت و سرسبزی برای انسان‌ها جذاب بوده است. این روزها که همه ما به گونه‌ای با دنیای شهرنشینی و مشکلات آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، بازدید از یک منطقه سرسبز و سر زدن به طبیعت می‌تواند روح و روان‌مان را صیقل دهد و انرژی از دست رفته‌مان را دوباره باز‌گرداند. اگر با تور آنتالیا به این شهر ساحلی و زیبا سفر کرده‌اید، باید انتظار دیدن طبیعت بکر و زیبای آن را هم داشته باشید. در کنار همه جاذبه‌های تاریخی که در آنتالیا خودنمایی می‌کنند، پارک‌ها و مناظر طبیعی دیگری هم هستند که می‌توانند مامنی برای افراد بی حوصله و گریزان از شهر باشند. یکی از این پارک‌ها، پارک کارا آلی اوغلو است. 

پارک کارا آلی اوغلو

پارک کارا آلی اوغلو کجاست؟

پارک کارا آلی اوغلو در کنار خلیج آنتالیا واقع شده است و فضایی زیبا و محیطی جذاب دارد. بعد از اینکه سایر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهر را کاوش کردید، سری به این پارک زیبا بزنید تا انرژی‌تان را باز یابید و با روحیه‌ای دو چندان به سفرتان ادامه دهید. در این پارک انواع مختلفی از درختان همیشه سبز همچون کاج سرو و نخل کاشته شده است و همین امر بر جذابیت بی‌نظیر آن می‌افزاید. این پارک در جنوب شرقی بندر Yacht واقع شده است و در امتداد ساحل آنتالیا می‌توان آن را مشاهده کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این پارک طبیعی نیست و یکی از بزرگ ترین پارک های مصنوعی دست ساز بشر در آنتالیا محسوب می شود. 

شهر آنتالیا | همه چیز درباره آنتالیا؛ از زبان و فرهنگ تا آب و هوا و قوانین آنتالیا 

پارک کارا آلی اوغلو

تفریحات و امکانات رفاهی پارک کارالی اوغلو

اگر با تور ترکیه به این کشور سفر می کنید و قصد دارید تا سری به شهر آنتالیا بزنید، بازدید از پارک کارالی اوغلو را فراموش نکنید. این پارک یکی از بهترین مکان های موجود برای پیاده روی در آنتالیا محسوب می شود و می تواند فضای بسیار آرامی را برای گشت و گذار در میان درختان و گل های متنوع برایتان فراهم آورد. در این پارک شگفت انگیز می توانید قدم بزنید، هوای تازه را به درون ریه هایتان بفرستید، ورزش کنید و در میان درختان و چمن های سرسبزی که روح و روان هر فردی را نوازش می کند، دراز بکشید. حالا که سری به این پارک زده اید از منظره ای که رو به دریای مدیترانه خواهید داشت هم می توانید نهایت استفاده را ببرید. 

بهترین پارک های آنتالیا - با بهتربن پارک های آنتالیا آشنا شوید.

اگر با خانواده تان به آنتالیا سر زده اید، امکانات خوبی هم برای کودکان در پارک کارالی اوغلو آماده شده است. کودکان شما می توانند با خیال راحت به بازی بپردازند و انرژی که درون شان فوران می کند را تخلیه کنند. نکته جالب توجهی که درباره این پارک وجود دارد، سرسبز بودن آن در کل سال است. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، این پارک یک فضای طبیعی نیست و به دست بشر ساخته شده است. گونه های گیاهی مختلف و درختان پرورش یافته ای در این پارک کاشته شده است و همین امر بر زیبایی بی نظیر آن می افزاید. در کنار فضای سبز و فضای بازی کودکان، می توان از رستوران ها و کافه هایی که در کارالی اوغلو وجود دارد هم استفاده کرد. اگر دل تان یک قهوه خوشمزه یا کیک منحصر به فرد می خواهد، می توانید بعد از ورزش و قدم زدن در پارک، به همراه خانواده یا دوستان تان سری به کافه های آن بزنید و از امکاناتی که برایتان تدارک دیده شده است استفاده کنید. مجسمه های زیادی در سرتاسر این پارک به چشم می خورند. معروف ترین این مجسمه ها، مسجمه کارگر و پسرش است. در کنار طبیعت سرسبز و منظره ای که به سمت دریا وجود دارد، رنگ های آرامش بخشی هم در این پارک به کار رفته است. همه این ها دست به دست هم می دهند تا با بازدید از پارک کارالی اوغلو، آرامشی که به دنبالش بوده اید را به دست بیاورید و خودتان را برای زندگی روزمره ای که  انتظارتان را می کشد آماده کنید. 

پارک کارا اوغلی

مسیر دسترسی به پارک کارالی اوغلو

خوب حالا که تا حدودی با پارک کارالی اوغلو آشنا شدیم، باید ببینیم چگونه می توانیم خودمان را به آن برسانیم. یادتان باشد که برای بازدید از این پارک زیبا کار سختی در پیش نخواهید داشت. این پارک در جنوب شهر قدیمی، کالجی واقع شده است. سالانه گردشگران زیادی از ایران و سرتاسر جهان برای دیدن زیبایی های بی نظیر این پارک سری به آن می زنند. با کمی پیاده روی یا به کمک قطار برقی می توانید خودتان را به این ناحیه برسانید. اگر هم دوست ندارید پیاده روی کنید، از تاکسی های مخصوصی که در شهر هستند بهره ببرید. فقط یادتان باشد که استفاده از تاکسی هزینه بر است و اگر نمی خواهید زیاد هزینه کنید بهترین کار استفاده از قطار برقی است.

تور آنتالیاتضمین کمترین قیمت؛ امکان مقایسه آنلاین قیمت و خدمات معتبرترین آژانس‌های مسافرتی ایران

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر