پارک آبی کیش

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 16098
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پارک آبی کیش که به تم پارک آبی اوشن کیش معروف است، پارکی به وسعت 5.5 هکتار است که پروژه ساخت آن در سال 1390 استارت خورد و سرانجام در بهمن 1395 به مرحله بهره‌برداری رسید. این پارک مجهزترین و مدرن‌ترین تجهیزات بازی آبی روز دنیا را در خود جای داده است. جالب است بدانید این پارک آبی توسط یک شرکت کانادایی ساخته شده است. در این قسمت قصد داریم در خصوص این پارک آبی، امکانات و تجهیزات آن، قوانین پارک، سانس‌های آن، قیمت بلیط و... صحبت کنیم. در ادامه با ما در لحظه آخر همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در خصوص این پارک زیبا و مجهز کسب کنید.

پارک آبی کیش

تاریخچه و معرفی پارک آبی کیش

پارک آبی کیش، یکی از مهم‌ترین پارک‌های آبی در ایران و خاورمیانه است. این مسئله سبب شده تا سالانه گردشگران زیادی را جذب کند. همانطور که گفتیم این پارک 5.5 هکتار مساحت داشته و روزانه 3300 نفر ظرفیت دارد. این پارک در بهمن ماه 1395 و هم زمان با دهه فجر راه‌اندازی شد. جالب است بدانید تجهیزات این پارک بسیار مجهز و بروز بوده و توسط یکی از شرکت‌های معتبر کانادایی (White Water West) ساخته شده است. این پارک، اولین تم پارک آبی روباز در ایران است. سرسره‌های مجموعه پارک آبی کیش در سه نوع راید آرام، راید تند و راید هولناک دسته‌بندی شده است. این پارک آبی با پارک آبی‌های دیگر متفاوت بوده و دارای بازی‌هایی مثل اسکیپ روم است. در نهایت باید گفت این مجموعه یکی از تفریحات آبی کیش است که برای تمامی اعضای خانواده محبوب و پرطرفدار است.

تاریخچه و معرفی پارک آبی کیش

داستان تم پارک آبی اوشن کیش

تم پارک آبی اوشن کیش داستان جالبی دارد. این پارک بر اساس یک داستان ساخته شده است. داستان از این قرار است که گروهی از دزدان دریایی به رهبری کاپیتان سایان به منظور دست یافتن به قرص خورشید و حکمرانی بر دریا، به جزیره‌ای به اسم قلعه خورشید حمله می‌کنند. پس از حمله، این منطقه را تصرف می‌کنند. پس از این مسئله سه برادر که پولاد، ماهان و باشو نام دارند، تصمیم می‌گیرند با دزدان دریایی مبارزه کنند و این قلعه را مجددا پس بگیرند. ساخت این پارک بر اساس این داستان صورت گرفته است.

داستان تم پارک آبی اوشن کیش

قیمت بلیط پارک آبی کیش

ابتدا باید بگوییم در صورتی که از کاربران وبسایت پارک آبی کیش (پارک آبی اوشن) باشید، می‌توانید از تخفیفات خرید بلیط در این سایت استفاده کنید. در ادامه این مطلب قیمت بلیط پارک آبی کیش را با توجه به اطلاعات درج شده در سایت اصلی آن، خدمت شما اعلام می‌کنیم.

  • قیمت بلیط طلایی: این بلیط که شامل استفاده از تمام سرسره‌ها به انضمام استخر، رودخانه، دریاچه، برکو و چالاب است، 1 میلیون و 100 هزار تومان است.
  • قیمت بلیط آبی: بلیط آبی شامل استفاده از تمام استخرها، دریاچه رودخانه، چالا و برکو است. هزینه بلیط آبی 400 هزار تومان است.

لازم به ذکر است که پارک آبی کیش برای کودکانی با قد بین 92 تا 120 سانتی‌متر و سالمندانی که بالای 65 سال سن دارند (پس از احراز هویت که در گیشه به صورت حضوری مسترد خواهد شد) تخفیف ویژه‌ای در نظر دارد. این افراد ابتدا باید بلیط را به صورت عادی تهیه کرده و پس از مراجعه به گیشه پارک آبی نسبت به دریافت تخفیف اقدام کنند. توجه داشته باشید که قیمت‌های اعلام شده در تاریخ دی ماه 1402 است و ممکن است مبلغ اعلام شده در زمان‌های دیگر تغییر کند.

قیمت بلیط پارک آبی اوشن برای کیشوندان

قیمت بلیط پارک آبی اوشن کیش برای کیشوندان، تفاوت چندانی با بلیط‌های معمولی ندارد. اما اصولا برای کیشوندان تخفیفات ویژه‌ای اعمال می‌شود. کیشوندان محترم برای برخورداری از تخفیفات حتما باید بلیط خود را از گیشه خریداری کنند. قیمت بلیط آبی این پارک 400 هزار تومان و بلیط طلایی 1 میلیون و 100 هزار تومان است.

قیمت بلیط پارک آبی کیش

مهم‌ترین ویژگی پارک آبی کیش چیست؟

مهم‌ترین ویژگی پارک آبی کیش به عنوان معروف ترین جاهای دیدنی کیش، این است که در این منطقه پرواز ممنوع بوده و اجازه ساخت هیچ ساختمان بلندی در اطراف آن صادر نمی‌شود؛ بنابراین افراد به ویژه بانوان می‌توانند با اطمینان خاطر در آن تفریح کنند و یا آفتاب بگیرند و از امکانات متنوع آن برخوردار شوند.

قسمت‌های مختلف و رایدهای تم پارک آبی اوشن کیش

همانطور که پیش‌تر گفتیم، پارک آبی کیش از سه قسمت تشکیل شده است که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

بخش رایدهای آرام

اولین بخش، بخش رایدهای آرام است که محیطی آرام و مفرح را فراهم کرده است. استخر موج، راشین ریور (رودخانه‌ای 550 متری)، استخر دینگو، سرسره برکو، چالاب، استخر آبان، جکوزی رابو و استخر آبتین نوجوانان قسمت‌های مختلف رایدهای آرام را تشکیل می‌دهد. در ادامه هر یک از این قسمت‌ها را به اختصار توضیح دادیم:

  • راشین ریور: رودخانه‌ای مصنوعی است که دورتادور پارک جریان دارد. راشین ریور به شما این امکان را می‌دهد تا سراسر پارک را با تیوب بچرخید و هیجانی آرام را تجربه کنید.
  • استخر دینگو: این استخر به صورت پلکانی طراحی شده است.
  • بوکو: سرسره‌ای مخصوص کودکان است.
  • جکوزی رابو: جکوزی زیباست که آرامش را به شما هدیه می‌دهد.
  • استخر آبان: در این استخر می‌توانید با خیال راحت شنا کنید.
  • چالاب رایدی: سطلی مخصوص کودکان است که پس از پر شدن روی سر کودک خالی می‌شود.
  • آبتین استخری: مخصوص نوجوانان بوده و برای شنا و آبتنی تعبیه شده است.

بخش رایدهای تند

بخش رایدهای تند، با سرعت، شیب و ارتفاعی که داراست، هیجان و لذت را در شما ایجاد می‌کند. این بخش شامل موجاب، رالی راید، آناکوندا، دینگل، گرداب، دریاچه سونامی و مارپیچ است.

  • موجاب: موجاب تکنولوژی پیشرفته‌ای داشته و نوعی موج‌سواری است.
  • رالی راید: سرسره مسابقه‌ای و پرهیجان است. اولین کسی که به پایین سرسره برسد برنده خواهد بود.
  • آناکوندا: قسمتی پر پیچ و خم است.
  • دینگل: لحظاتی را در رفت و آمد هستید که یک دفعه به سمت درون استخر پرتاب می‌شوید.
  • گرداب: مشابه یک کاسه بسیار بزرگ است که چند بار شما را می‌چرخاند و سرانجام درون استخر پرتاب می‌شوید.
  • دریاچه سونامی: دریاچه‌ای مصنوعی است که حس ساحل و دریا را برای شما ایجاد می‌کند.

بخش رایدهای هولناک

این بخش همانطور که از نامش پیداست  هیجان‌انگیزترین بخش پارک آبی کیش است. پیچالوب بخش اصلی این قسمت بوده که تجربه سقوط آزاد در مسیری پر پیچ و خم را برای شما فراهم می‌کند تا زمانی که آدرنالین خون شما به صد می‌رسد. در این لحظه به درون استخر سقوط خواهید کرد.

قسمت های مختلف پارک آبی کیش

امکانات دیگر تم پارک آبی کیش

در کنار بخش‌های متنوعی که این پارک داراست؛ در پارک آبی اوشن می‌توانید از رستوران‌ها، کافی شاپ، خدمات اسپا و مرکز خرید پارک آبی کیش دیدن کنید. برای استفاده از این امکانات، هنگام ورود به پارک آبی کیش مچ‌بند مغناطیسی در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد که می‌توان آن را شارژ کرد. با استفاده از این مچ‌بندها دیگر نیازی به حمل کیف پول در فضای پارک ندارید و می‌توانید با شارژ مبلغ مورد نظر خود از امکانات داخل پارک خرید کنید. در صورتی که مبلغی باقی بماند، هنگام خروج محاسبه شده و بازگردانده می‌شود. در فروشگاه پارک آبی کیش که در ورودی پارک واقع شده، می‌توانید تمامی امکانات مورد نیاز پارک اعم از حوله، دمپایی، کرم ضدآفتاب و... را خریداری کنید. همچنین می‌توانید اقلام دیگری از جمله اسباب بازی، کیف، کلاه، یادگاری‌های کوچک و بزرگ و... را به عنوان سوغات کیش از این مرکز خریداری کنید.

امکانات پارک آبی کیش

قوانین پارک آبی کیش

  • ورود کودک دختر به همراه پدر و یا ورود کودک پسر به همراه مادر ممنوع است.
  • برای برخی از بازی‌ها باید بلندتر از 1.2 متر باشید.
  • پارک آبی کیش از ورود افرادی که مشروبات الکلی و یا مواد مخدر مصرف کرده باشند، خودداری می‌کند.
  • برای برخی از بازی‌ها استفاده از لنز و یا عینک ممنوع است.
  • کودکان زیر 12 سال باید با بزرگسال 18 سال به بالا همراهی و برای آن‌ها بلیط تهیه شود.
  • هر گونه فیلم‌برداری و عکس در داخل محوطه پارک ممنوع است.
  • در محیط پارک از لباس‌های مناسب استفاده کنید
  • برای رفاه حال بازدیدکنندگان صندوق امانات و کمد در نظر گرفته شده است. توصیه می‌کنیم اشیاء با ارزش خود را بدون مراقبت رها نکنید.
  • باید از تمامی امکانات، بازی‌ها و سرگرمی‌ها طبق قوانین و توصیه‌های درج شده در تابلوی محیطی استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که استفاده از بازی‌ها با مسئولیت شما است.
  • بانوان باردار، بیماران قلبی و افرادی که دارای مشکلات ستون فقرات هستند، مجاز به استفاده از سرسره‌ها نیستند.
  • به همراه داشتن هر گونه مواد غذایی، نوشیدنی و سیگار، دستگاه‌های الکترونیکی، موبایل، تبلت و لوازم جانبی، زیور آلات و مایو سگک‌دار در پارک ممنوع است.

قوانین پارک آبی کیش

سانس‌های پارک آبی کیش

لازم است بدانید ساعت کاری پارک آبی کیش بر اساس فصول مختلف متفاوت است. باید قبل از سفر با تور کیش و رفتن به این پارک از ساعات دقیق فعالیت این مجموعه مطلع باشید. فروش بلیط پارک آبی کیش به صورت آنلاین نیز امکان‌پذیر است و می‌توانید با استفاده از سایت‌های فروش بلیط‌های مراکز تفریحی کیش و یا سایت پارک آبی کیش به آدرس  https://www.oceanwaterpark.com آن را تهیه کنید. همچنین برای دریافت دقیق سانس‌ها در فصول مختلف نیز به سایت اصلی این پارک مراجعه نمایید.

بهترین زمان بازدید و رفتن به تم پارک آبی اوشن کیش

در فصل تابستان شاهد فستیوال و جشنواره‌های زیادی در شهر کیش هستیم؛ بنابراین می‌توان گفت بهترین زمان برای رفتن به این پارک آبی تابستان است. اما اگر آب و هوای خنک برای شما مهم است، اواخر دی تا اواخر فروردین نیز بهترین زمان برای خرید بلیط پارک آبی کیش است.

بهترین زمان بازدید و رفتن به تم پارک آبی اوشن کیش

بهترین زمان سفر به کیش - بهترین زمان سفر از نظر آب و هوا، هزینه های سفر و تفریحات

پارک آبی اوشن کجاست؟

پارک آبی اوشن کیش در استان هرمزگان و جزیره کیش قرار گرفته است. برای دسترسی به این پارک می‌توانید از تاکسی یا خودروی شخصی استفاده کنید. در ادامه در خصوص مسیرهای دسترسی به این پارک بیشتر صحبت می‌کنیم. آدرس دقیق پارک آبی کیش به شرح زیر است:

استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان لوکس، جاده جهان

راه‌های دسترسی به پارک آبی کیش

اولین راه برای رفتن به تم پارک آبی اوشن کیش، استفاده از تاکسی است. شما می‌توانید با تاکسی و یا اجاره خودرو به این پارک بروید. راه دوم استفاده از خودروی شخصی است. در این صورت باید ابتدا وارد بزرگراه خلیج فارس شده و مسیر خود را به سمت جنوب جزیره ادامه دهید. پس از آن که به میدان لوکس رسیدید، وارد خیابان ابوموسی شده و زمانی که به انتهای خیابان رسیدید، به سمت چپ بپیچید. پس از ورود به خیابان جهان، پارک آبی اوشن را مشاهده خواهید کرد.

پارک آبی اوشن کجاست؟

چه جاذبه‌هایی در اطراف تم پارک آبی اوشن کیش قرار گرفته است؟

توصیه می‌کنیم در صورت رفتن به پارک آبی کیش، از جاذبه‌های اطراف این پارک نیز دیدن نمایید. برای راهنمایی بیشتر شما، در جدول زیر نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری به این پارک را معرفی کرده‌ایم:

سایت مرجانی جزیره کیش

۸.۲ کیلومتر

قلعه جنی کیش

۸.۳ کیلومتر

کشتی یونانی

۸.۹ کیلومتر

روستای گردشگری باغو

۹.۳ کیلومتر

برج ایفل کیش

۸.۵ کیلومتر

اسکه بزرگ و تفریحی کیش

۹.۵ کیلومتر

شهر زیر زمینی کاریز

۱۲.۸ کیلومتر

شهر قدیمی حریره

۱۳.۱ کیلومتر

خانه ایران جزیره کیش

۱۳.۶ کیلومتر

 

نزدیک‌ترین هتل‌ها به پارک آبی اوشن کیش کدامند؟

لازم است بدانید برخی از بهترین هتل‌های کیش در اطراف این پارک ساخته شده‌اند و فاصله کمی با آن دارند. در جدول زیر لیست نزدیک‌ترین هتل‌های کیش به این پارک را  آورده‌ایم:

هتل داریوش

7.7 کیلومتر

هتل شایگان

8.6 کیلومتر

هتل مارینا پارک

88 کیلومتر

هتل پارسیان

9.3 کیلومتر

هتل میراژ

9.7 کیلومتر

 

نظرات در مورد پارک آبی کیش

بیش از 90% افرادی که به پارک آبی کیش رفته‌اند از این پارک رضایت کامل دارند. این پارک با امکانات و طراحی فوق‌العاده‌ای که دارد امکان تفریحی خوب و سرگرم‌کننده را برای شما فراهم می‌کند. در تم پارک آبی اوشن کیش می‌توانید وسایل بازی مختلف را بر اساس سطح هیجان امتحان کنید و آدرنالین خون خود را به 100 برسانید. برخی از مهم‌ترین نظرات در مورد این پارک آبی به شرح زیر است:

  • جذاب‌تر از واید وادی دبی بود
  • پارک بسیار خوبی هست. سرسره‌های آبی خیلی هیجان‌انگیزی دارد. ما فست فود و بستنی خوردیم فست فودعالی بود؛ ولی بستنی خوب نبود.
  • خیلی عالیه اما در مقایسه پارک‌های آبی مشهد گرون‌تره. به هر حال مزیتش اینه که برای فرار از گرما بسیار بسیار بیشتر از بسیار توصیه میکنم.
  • برای ریلکس کردن جای فوق العاده‌ایه. کیفیت و تنوع بازی‌ها بالاست. رستوران و مرکز خرید هم که داره. تنها اشکالش هزینه زیاد و اصرار فروشنده‌ها برای خرید وسایل غیرضروریه.
  • پرسنل رفتار گرم و محترمانه‌ای داشتند، قیمت ورودی به نسبت سایر تفریحات کیش و زمان استفاده از پارک مناسب بود، کیفیت غذا بسیار خوب بود
  • عالی بود. خیلی شبیه پارک آبی اتلانتیس دبی هست. در فضای باز و ساحل خلیج فارس و باد خنک. برای ما خانم‌ها عالی بود.

نظرات پارک آبی کیش

پارک آبی کیش؛ زیباترین پارک آبی خاورمیانه

در این بخش به معرفی پارک آبی کیش پرداختیم و گفتیم که تم پارک آبی اوشن کیش بزرگ‌ترین و مجهزترین پارک آبی خاورمیانه است. در صورتی که به صورت شخصی یا با تور کیش به این جزیره زیبا سفر کردید توصیه می‌کنیم به این پارک بروید و مدتی تفریح عالی داشته باشید. در بخش ثبت دیدگاه تجربه خود در مورد تفریح در این پارک آبی را با ما به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 102 کاربر