بوستان گفتگو

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/11
بازدید: 18627
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بوستان گفتگو یکی از پارک های بزرگ در ت هران با مساحتی برابر 144580 متر مربع است، که از تنوع گیاهی بالایی برخوردار می باشد. بوستان گفتگو در منطقه 2 واقع در غرب تهران احداث و در اردیبهشت ماه 1382 افتتاح شده است. طراحی این پارک بسیار منحصر به فرد می باشد، به طوری که می توان گفت از معماری باغ سازی در کشورهایی از جمله ایران، ایتالیا، چین، انگلستان و... استفاده شده تا سبب آشنایی بیشتر و فضاسازی زیبا در این پارک شود. آدرس بوستان گفتگو قابل دسترس از اتوبان های مختلف می باشد، دسترسی به آن به مکان قرار گیری شما بستگی دارد.

بوستان گفت و گو

راه های دسترسی به بوستان گفتگو

بنابراین می توان برای آدرس بوستان گفتگو دسترسی هایی از شمال به مجموعه پل های تقاطع بزرگراه های شهید چمران و حکیم، از جنوب به خیابان جواد فاضل، از شرق به بزرگراه شهید چمران و از غرب به کوی نصر را نام برد که این مکان به آن ها ختم می شود. بوستان گفتگو با توجه به وسعت زیاد، نقش بسیار فراوانی در مبارزه با آلودگی هوای تهران ایفا می کند. این پارک دارای مجسمه های بسیار با ارزش از جمله مجسمه حضرت مریم، سعدی، امیرکبیر، رودکی، مدرس و... می باشد. همان طور که گفتیم این پارک دارای معماری منحصر به فردی به دلیل برپایی باغ های ایتالیایی، ایرانی، انگلیسی و چینی می باشد. در این باغ ها می توانید با خصوصیات باغ سازی در این کشورها بیشتر آشنا شوید، بنابراین  می توان گفت که جنبه آموزشی هم خواهد داشت.

بوستان گفتگو

بوستان گفتگو از امکانات متنوعی از جمله کتابخانه، زمین بازی به وسعت 491 متر مربع که در قسمت شمالی آبنمای مرکزی واقع شده و دارای وسایل بازی کودکان است، خانه اسباب بازی در طبقه همکف ساختمان کوشک ایرانی، مسجد حضرت امام حسین، رستوران بوستان، دو زمین اسکیت، آلاچیق، مسیر های رفت و آمد کالسکه های قدیمی، غرفه ای جهت عرضه محصولات فرهنگی و سرویس های بهداشتی در نقاط مختلف می باشد. همچنین برای دسترسی با مترو تهران به آدرس بوستان گفتگو می توانید در ایستگاه متخص این پارک با نام ایستگاه بوستان گفتگو، پیاده شوید. برای دسترسی به پارک بوستان گفتگو از طریق اتوبوس های بی آر تی نیز باید سوار خط 4 (ترمینال جنوب – پارک وی) شوید، سپس در ایستگاه گیشا پیاده شوید و بعد به سمت شمال بزرگراه چمران حرکت کنید. در صورتی که با خودروی شخصی به این پارک می روید، باید به آدرس بوستان گفتگو واقع در گیشا، خیابان نصر، خیابان پیروزی، پارک گفتگو تهران مراجعه کنید. همچنین می توانید از تور تهران گردی برای بازدید از این پارک استفاده کنید.

سفر به زیباترین شهرهای داخلی با لحظه آخر

قسمت های مختلف پارک و بوستان گفتگو

  • کتابخانه بوستان گفتگو که دارای کتاب های تخصصی در زمینه فضای سبز به زبان های فارسی و انگلیسی که به عنوان مرجع بوده و می تواند مورد استفاده دانشجویان و کارشناسان فضای سبز قرار بگیرد.
  • در بوستان گفتگو زمین بازی به وسعت 491 متر مربع وجود دارد، که در قسمت شمالی آبنمای مرکزی واقع شده و دارای وسایل بازی برای کودکان می باشد.
  • در طبقه همکف ساختمان کوشک ایرانی برای خردسالان خانه اسباب بازی طراحی شده است.
  • مسجد حضرت امام حسین (ع) در شمال شرقی ساختمان اداری به مساحت 170 متر مربع ساخته شده است.
  • در مرکز بوستان و در مجاورت دریاچه محیطی می توانید به رستوران بوستان به مساحت 1500 متر مربع دسترسی داشته باشید.
  • در قسمت شمالی کوشک ایرانی نیز شاهد دو زمین اسکیت با مساحت کلی 3407 متر مربع خواهید بود.
  • در نقاط مختلف بوستان شاهد هشت آبنما هستید که مساحت کلی آن ها 435 متر مربع می باشد. بیشتر آبنماها دارای نورافکن و فواره می باشد.
  • به قسمت شرقی کوشک ایرانی که می روید، می توانید غرفه ای را که جهت عرضه محصولات فرهنگی برپا شده، مشاهده کنید.
  • سرویس های بهداشتی در نقاط مختلف پارک در دسترس مراجعه کنندگان می باشد.

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!

باغ انگلیسی پارک گفتگو

انگلیسی ها در ساخت این فضاها از سبک های ایتالیایی و فرانسوی و ایده های خاور دور بهره می بردند. از جمله ویژگی های باغ های انگلیسی استفاده از ترکیب رنگ ها، کاشت درختان و درختچه هایی با نظم و پشت سر هم می باشد. استفاده از پرچین نیز از جمله ایده های باغ سازی انگلیسی ها می باشد، که به اعتقاد آن ها "همه طبیعت یک باغ است". این پرچین ها با استفاده از درختچه های شمشاد و راش ساخته شده، که جلوه زیبایی به باغ می بخشد. طرح های استفاده شده در این باغ ها با توجه به عدم تقارن و ایجاد پرچین های کوتاه، حفظ درختان کهن و با استفاده از وسایل مدرن و تاثیر از پیشرفت های قرن حاضر و کاربرد آن در طبیعت ساخته می شود.

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!

باغ ایرانی بوستان گفتگو

از قدیم بیشتر خانه های اشراف زادگان ایرانی در باغ ها ساخته شده، که این باعث به وجود آمدن سبک خاصی برای طراحی فضای باغ شده است. با توجه به معماری و ویژگی های خاص آن در هنر ایرانی، باغ ها نیز از نوعی اصول قرینه سازی، رنگبندی گل ها و گیاهان برخوردار است، که در معماری منحصر به فرد باغ خودنمایی می کند. از جمله سازه های معماری حوض ها و آبنماهایی است که با الهام از چاه آرتزین و چشمه های آب معدنی دارای فواره می باشند. استفاده از درخت های همیشه سبز برای ایجاد سایه های دائمی نیز بسیار موثر بوده است. گاهی نیز در باغ ها از پرندگان اهلی نگهداری می کردند. در قسمت انتهایی باغ نیز شاهد ساختمان کوشک هستیم. ساختمان کوشک ساخته شده در بوستان گفتگو نیز متاثر از معماری دوره قاجار می باشد.

پارک گفت و گو

باغ ایتالیایی بوستان گفتگو

از جمله ویژگی های باغ های ایتالیایی استفاده از تراس بندی و مجسمه ها در معماری، درختچه های دائمی و گلکاری های حاشیه ای در فضای باز که همه آن ها متاثر از دوران رنسانس می باشد. جالب است بدانید که ایتالیایی ها تخصص ویژه ای در استفاده و زیبا سازی مساحت های کوچک دارند. در طراحی های خود قرینه را رعایت کرده و حاشیه های زیبای گلکاری همراه با پرچین ها در معماری آن ها جلب توجه می کند. گاهی نیز باغ های خود را در حاشیه های تپه بنا می کردند، تا باعث به وجود آمدن پله های زیبا شده و همچنین از حضور آبشارها نیز استفاده کنند. اگر از بوستان گفتگو بازدید کرده اید، حتما شاهد مجسمه حضرت مریم (س) که هدیه ای از طرف هنرمند بزرگ ایتالیایی فرانکو شیروکی بوده اید، که به نشانه نماد صلح و دوستی بین ملل مختلف نصب شده است. از این رو به نوعی می توان گفت که بوستان گفتگو جنبه آموزشی نیز دارد.

آب و هوای تهران - برای اطلاع از آب و هوای تهران و همچنین شرایط اقلیمی این شهر مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

نظرات کاربران

  1. درخشانی درخشانی 1402/09/21
    0 نفر پسندیدند
    محیطش هی بد نیست لات و لوت نداره برخلاف یه جاهای دیگه
  2. مریم مریم 1401/12/03
    18 نفر پسندیدند
    هفته پیش با دوستامون ببه بوستان گفتگو رفتیم و در کنار درختان زیبای این پارک جوجه کباب درست کردیم. واقعا از بهترین خاطره های زندگیم شد بعدشم باهمدیگه والیباال بازی کردیم و تا شب ساعت 12 و 1 اونجا بودیم و خیلی خوش گذشت.
  3. مهدی مهدی 1401/12/03
    15 نفر پسندیدند
    بوستان گفتگو خیلی پارک زیبایی هست کسانی که تابحال به این پارک نرفتن بهشون پیشنهاد میکنم که حتما برای تعطیلات آخر هفته شون به این پارک جنگلی زیبا برن و از طبیعت اون لذت ببرن.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 115 کاربر