پارک های جنگلی تهران

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/29
بازدید: 6887
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جنگل و طبیعت همیشه یکی از ارکان اصلی آرامش و حال خوب هستند. در شهر تهران که آن را به ترافیک و آلودگی هایش می شناسیم، وجود پارک های جنگلی از لزومات ادامه حیات می باشد. این جنگل ها و درختان به بهبود هوا و تولید اکسیژن کمک شایانی می کنند تا شرایط را برای تنفس و هوای پاک مهیا سازند. در مجموع تعداد پارک های تهران بیش از 2100 مورد می باشد که در این بخش از سایت لحظه آخر ما قصد داریم پارک های جنگلی تهران را به شما کاربران گرامی معرفی کنیم تا برای گشت و گذار و تعطیلات آخر هفته بتوانید از آن ها بهره ببرید.

پارک های جنگلی تهران

پارک جنگلی لویزان، پارکی با امکانات تفریحی بی نظیر

بزرگترین فضای سبز پایتخت جایی غیر از پارک جنگلی لویزان نیست. این جنگل زیبا به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران در سال 1346 در منطقه 4 تهران تاسیس شد و با طبیعت بی مثالی که دارد، در زمان کوتاهی محبوبیت بالایی کسب کرد. در این پارک گردشگران تور تهران می توانند از زمین های ورزشی، زمین بازی کودکان، زمین های پینگ پنگ، استخر و سونا بهره ببرند.

پوشش های گیاهی موجود در این پارک که سبب زیبایی دوچندان آن شده عبارت اند از: چنار، داغداغان، سرو خمره ای، عرعر، کاج، سرو نقره ای، توت، مو، ارغوان و اقاقیا.

آدرس پارک جنگلی لویزان : خیابان هنگام/ بالاتر از چهارراه استقلال.

پارک جنگلی لویزان - یکی از پارک های وسیع و قدیمی تهران پارک جنگلی شیان لویزان می باشد.

پارک جنگلی چیتگر، قدیمی اما پرطرفدار

امکان ندارد در غرب تهران زندگی کنید و تاکنون به این پارک نرفته باشید. پارک جنگلی چیتگر یکی از بوستان های قدیمی تهران می باشد که وسعت زیادی دارد و در سال 1342 افتتاح شده است. پارک جنگلی چیتگر با داشتن سرویس های بهداشتی در فواصل مشخص و امکانات تفریحی کودکان، یکی از محبوب ترین مکان های تهران برای پیک نیک است که مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است.

وجود تعداد فراوان درختان در این جنگل سبب شده که هوایی دلپذیر را در مناطق اطراف شاهد باشیم. قرارگیری دریاچه چیتگر در جوار این پارک، چشم اندازی بی همتا را پدید آورده که می توانید در ارتفاعات پارک به تماشای آن بنشینید.

اگر بخواهید با خودروی شخصی راهی این پارک شوید، بهترین مسیر اتوبان تهران کرج است ولی این امکان هم برای شما وجود دارد که با متروی خط 5 خود را به این پارک خوش منظر برسانید.

دریاچه چیتگر - شما میتوانید اطلاعات تکمیلی از دریاچه چیتگر را با کلیک بر روی لینک بدست بیاورید.

آدرس پارک جنگلی چیتگر : اتوبان تهران-کرج/ بعد از خروجی شهرک راه آهن یا پیکانشهر.

پارک جنگلی چیتگر

بدون اینکه از تهران خارج شوید به شمال بروید

اگر می خواهید در تهران باشید و جنگل های شمال کشور برای شما تداعی شود، به منطقه سوهانک بروید. در این پارک 500 هکتاری گونه های درختی خاصی وجود دارد که زیبایی های پارک را دوچندان کرده است. قرار گرفتن در این فضای خوش آب و هوا برای هر فردی خوشایند است.

در این پارک علاوه بر پیک نیکی خاطره انگیز می توانید از هوای مطلوب محیط، نهایت لذت را ببرید و ساعات خوشی را سپری کنید.

آدرس پارک جنگلی سوهانک : بزرگراه ارتش/ امتداد جاده لشگرک/ ضلع شمالی جاده/ محله سوهانک.

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!

پارک جنگلی سرخه حصار، یکی از پارک های ملی ایران

پارک جنگلی سرخه حصار یکی از پارک های ملی ایران است که دارای اهمیت بسزایی است. این پارک در سال 1349 در زمینی به مساحت 850 هکتار ایجاد شد که دارای قسمت هایی همچون: کلینیک گل و گیاه، کمپ بازپروری معتادین، مسیر آموزش ترافیک، مسیر دوچرخه سواری و سالن کشتی می باشد که بازدید کنندگان می توانند از آن ها دیدن کنند.

خوب است بدانید که در این پارک هم می توانید به وسیله خودروی شخصی به ناحیه مورد نظر بروید و در میانه درختان بی شمار پارک، بساط پیک نیک به راه کنید.

آدرس پارک جنگلی سرخه حصار : انتهای خیابان دماوند/ جنب ترمینال شرق.

پارک جنگلی سرخه حصار

پارک جنگلی ورد آورد، دومین پارک بزرگ تهران

جالب است بدانید که دومین پارک بزرگ تهران "پارک جنگلی وردآورد" است که خیلی از شهروندان تهرانی حتی نام آن را هم نشنیده اند. این پارک 11 هزار مترمربعی که در جوار کوه های ورد آورد قرار گرفته در سال های اخیر مورد بی رحمی واقع شده و زمین خواران برای منافع خود آسیب هایی به آن وارد کرده اند.

آدرس پارک جنگلی ورد آورد : وردآورد/ روبروی ایستگاه تقلیل فشار گاز.

پارک جنگلی تلو (غزال)، بهترین انتخاب برای آخر هفته ای آرام

یکی دیگر از پارک های تهران در شمال شرق پایتخت قرار گرفته که آن را غزال یا تلو می نامند. پارک جنگلی تلو را چهارمین پارک بزرگ تهران می دانند که وسعت آن در حدود 975 هکتار است و در خود تعداد زیادی آلاچیق، یک مرکز خدماتی و تفریحی، زمین بازی کودکان و تعدادی بوفه را جای داده است.

آدرس پارک جنگلی تلو : اتوبان بابایی شرق/ جاده تلو.

پارک جنگلی غزال

پارک جنگلی توسکا، ارزش یک بار رفتن را دارد

این پارک زیبا در جنوب شرقی تهران و در منطقه 15 قرار دارد. مساحت کلی پارک جنگلی توسکا 100 هکتار است که در این وسعت انواع درختان میوه، کاج تهرانی، افرا و چنار را جای داده است. این پارک منطقه ای فضایی زیبا و مناسب برای تفریح و پیک نیک دارد.

آدرس پارک جنگلی توسکا : بزرگراه آزادگان/ کیانشهر جنوبی.

پارک جنگلی پردیسان، پاتوق ورزشکاران تهرانی

پارک جنگلی پردیسان در شمال غربی تهران واقع شده و دسترسی مناسبی از هر نقطه تهران دارد. 

گردشگران تور داخلی در این پارک می توانند از باغ وحش، موزه آب و موزه تنوع زیستی بازدید کنند. موزه تنوع زیستی این پارک از ویژگی های منحصر به فرد این پارک است که توجه توریست های زیادی را به خود جلب کرده است. این پارک طبیعتی دل انگیز دارد که ساعات خوشی را برای شما رقم می زند.

تفریحات پارک پردیسان - یکی از بزرگترین پارک های شهر تهران است و نوع طراحی آن جنگلی می باشد.

جالب است بدانید که در سال 1393 این پارک از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست عنوان "پارک بدون دخانیات" را کسب کرده است.

آدرس پارک جنگلی پردیسان : ضلع شمالی بزرگراه شهید حکیم/ بین شیخ فضل الله و یادگار امام

پارک جنگلی پردیسان

پارک جنگلی خجیر، برای عاشقان شکار

قدیمی ترین جنگل حفاظت شده تهران، در نزدیکی پارک سرخه حصار قرار دارد که آن را پارک جنگلی خجیر می نامند. این منطقه در گذشته شکارگاهی معروف بوده ولی امروزه به دلیل کاهش چشمگیر گونه های جانوری اش، به منطقه شکار ممنوع تبدیل شده است. برخی از جانوران موجود در این پارک جنگلی عبارت اند از: میش البرز مرکزی، گربه وحشی، مهاجر آبزی، وزغ سبز، لاک پشت ممیزدار غربی، افعی کوفی، مار آتشی، گراز، روباه قرمز و کورمار دوسر. پوشش های گیاهی موجود در این پارک وسیع تا اندازه زیادی به گیاهان پارک سرخه حصار شباهت دارد.

آدرس پارک جنگلی خجیر : انتهای اتوبان بابایی.

پارک جنگلی کوهسار، تهران را از زاویه متفاوت ببینید

پارک جنگلی کوهسار یکی از قدیمی ترین پارک های جنگلی تهران است که در ابتدای جاده سولقان قرار گرفته است. این پارک منظره ای بی نظیر از شهر تهران را در معرض نمایش گذاشته که تماشای آن برای هر فردی جذاب می باشد. در این پارک امکانات تفریحی خوبی همچون: سایت پاراگلایدر، آموزش ساخت و پرتاب بومرنگ، زمین بازی کودکان، پیست موتورسواری و فضاهای ورزشی وجود دارد که بازدیدگنندگان مورد استفاده قرار می دهند.

پارک جنگلی کوهسار - یکی از پارک های جنگلی قدیمی و وسیع تهران می باشد که در قسمت شمال غربی این شهر، در محله شهران واقع شده است.

آدرس پارک جنگلی کوهسار : بزرگراه آبشناسان/ میدان اول شهران/ انتهای بلوار شهران/ بعد از پمپ بنزین.

پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی افرا، مناسب برای یک پیاده روی دوستانه

پارک جنگلی افرا در آزاد راه خلیج فارس حدود 66 هکتار مساحت دارد و جلوه زیبایی به منطقه مورد نظر بخشیده است. این پارک 3 کیلومتر باغ راه دارد که پیاده روی در آن بسیار لذت بخش است. همچنین زمین چمن چند منظوره، زمین فوتبال و زمین بازی کودکان از دیگر تفریحاتی است که در این پارک وجود دارد. وجود یک باغچه 6 هزار متری در این پارک زیبایی های آن را دوچندان کرده است.

برای رفتن به این پارک می توانید از خط مترو یا ایستگاه اتوبوس بهره ببرید.

آدرس پارک جنگلی افرا : بزرگراه آزادگان/ شهرک رسالت/ میدان جهاد.

پارک جنگلی یاس، بهترین مکان برای عاشقان دوچرخه سواری

یکی از بزرگترین پارک های شرق تهران یاس نام دارد که با وسعت 1400 هکتار در منطقه 4 واقع شده است. این پارک در سال 1394 احداث شد؛ جالب است بدانید که این پارک وسیع در طول یک سال ایجاد شده و از آن جایی که عملیات ساخت آن بین روزهای شهادت تا ولادت حضرت فاطمه انجام شده بود، نام آن را یاس نهادند.

طبیعت بی مثال این پارک تجربه رانندگی خاطره انگیز را برای شما به دنبال دارد. جالب است بدانید که 110 آلاچیق در این پارک وجود دارد که انتخاب مکان پیک نیک را برای شما سهل می کند. در نقاط مختلف پارک هم 200 دستگاه باربیکیو وجود دارد تا گردشگران بتوانند برای کباب کردن غذاهای خود مورد استفاده قرار دهند.

آدرس پارک جنگلی یاس : بزرگراه بابایی/ نرسیده به خیابان استخر.

پارک جنگلی یاس

پارک جنگلی خرگوش دره، مناسب برای اسکان مسافرین

یکی از پارک های غرب تهران روبروی درب اصلی مجموعه ورزشی آزادی قرار دارد. پارک جنگلی خرگوش دره با هدف اسکان موقت برای مسافرانی که وارد تهران می شوند و قصد اسکان در منطقه غرب را دارند، ایجاد شده است. در این پارک زیبا درختان سرو، کاج، زبان گنجشک و اقاقیا محیط را مزین به سرسبزی کرده اند و فضای چشم نوازی را به وجود آورده اند.

تعداد چشمگیری از درختان این پارک در سال 1386 به منظور اتصال اتوبان آزادگان به همت قطع شد.

آدرس پارک جنگلی خرگوش دره : شمال اتوبان تهران-کرج/بعد از بلوار غربی استادیوم آزادی.

هلیوم پارک تهران - تجربه هیجان و لذت در ترامپولین پارک ایران مال تهران

پارک جنگلی لتمان کن، ناشناخته ترین پارک جنگلی در تهران

در ارتفاعات منطقه 22 تهران یک پارک جنگلی وجود دارد که بسیاری از مردم آن را نمی شناسند. پارک جنگلی لتمان کن در نزدیکی آبشار تهران و در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا واقع شده که همین امر سبب شده منظره ای دیدنی از این مکان قابل مشاهده باشد. این پارک انتخابی مناسب برای پیاده روی در مسیری دلباز است.

این بوستان جنگلی در مسیر بادهای شرقی و غربی تهران قرار دارد و همین امر دلیلی برای تلطیف هوای مناطق اطراف شده که با قرارگیری در آن مکان به وضوح شاهد این امر می باشید.

آدرس پارک جنگلی لتمان کن : اتوبان خرازی غرب/ نرسیده به آبشار تهران.

پارک جنگلی لتمان کن

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 101 کاربر