آکواریوم کیش

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/09
بازدید: 59317
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جزیره زیبای کیش همواره جز مقاصد گران و البته هیجان انگیز کشورمان است که همیشه مملو از توریست می باشد. در کنار جاذبه های دیدنی و تاریخی، تفریحات بی نظیری هم دارد که تجربه خاطره انگیزی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. اکثر گردشگرانی که به کیش سفر می کنند به طور کلی با دو راه می توانند از دنیای زیبا و جالب زیر آب بازدید کنند؛ یکی از این راه ها، یادگیری غواصی است. برای یادگیری غواصی در کیش می بایست علاوه بر هزینه زیاد، زمان طولانی را سپری کرد تا آن را یاد گرفت تا به صورت انفرادی وارد دنیای زیر آب شد. اما راه دیگری هم وجود دارد که هزینه بسیار کمتری داشته و برای افرادی می باشد که ترس از غواصی دارند و آن هم بازدید از آکواریوم کیش است.

آکواریوم در کیش

معرفی آکواریوم کیش

آکواریوم جزیره کیش یکی از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی منحصربه‌فرد کیش است. افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند از آب‌های آزاد خلیج فارس برای دیدن آبزیان و ماهی‌ها استفاده نمایند، می‌توانند با مراجعه به این آکواریوم گونه‌های متنوع آبزیان و ماهی‌ها را از نزدیک نظاره‌گر باشند. این مکان در ساختمانی به شکل کشتی در خیابان فردوسی قرار دارد که از دو قسمت جداگانه تشکیل شده است. در این آکواریوم دو فضای متفاوت با ظرفیت 20 و 50 هزار لیتر در نظر گرفته شده که در هر کدام از این قسمت‌ها، آبزیان متفاوتی زندگی‌ می‌کنند. جهت بازید از این مکان تفریحی می‌توانید در تمام روزهای هفته به غیر از جمعه‌، از ساعت 8 صبح الی 8 شب مراجعه فرمایید. در بخش کوچک آکواریوم یعنی فضای 20 هزار لیتری انواع ماهی‌های تزئینی، لاکپشت‌ها و مابقی آبزیان کوچک زندگی ‌می‌کنند. در این قسمت علاوه‌بر آبزیان، گروه‌های مختلف گیاهان آبی نیز به چشم می‌خورند. بخش بزرگ این آکواریوم مربوط به آبزیان بزرگ مانند کوسه، دلفین، ماهی تن و... می‌شود که برای زندگی کردن می‌بایست مساحت و عمق زیادی در اختیار داشته باشند تا به‌راحتی بتوانند شنا کنند. گردشگران می‌توانند آبزیان دریایی را به‌صورت زنده از نزدیک مشاهده نمایند، زیرا شیشه‌های این آکواریم کامل شفاف هستند و به‌خوبی آبزیان دیده می‌شوند.

 آکواریوم معرفی آکواریوم کیش

بخش های مختلف آکواریوم کیش

آکواریوم کیش از سه بخش اصلی تشکیل شده که شامل بخش جانوران آبزی کوچک، جانوران آبزی بزرگ جثه و بخش سوم آن به مجموعه دیرینه‌شناسی آبزیان تاکسیدر مربوط می‌شود. بخش بزرگ آکواریم ظرفیتی در حدود 50 هزار لیتر آب داشته که بهترین مکان برای زندگی آبزیان بزرگی مانند کوسه، دلفین، ماهی بزرگ به حساب می‌آید. قسمت کوچک آکواریوم مربوط به آبزیانی است که در آب‌های شیرین زندگی می‌کنند، مانند ماهی‌های تزئینی، لاکپشت‌ها و بیش از 70 نوع ماهی کمیاب؛ برخی از گونه‌های کوسه‌ها نیز در این بخش به چشم می‌خورند. در آکواریوم کیش علاوه‌‌بر این‌که جانداران آبزی زندگی می‌کنند، جانورانی مانند انواع خزنده‌ها، کروکودیل، عقرب، لاکپشت‌های دو متری و مابقی جانوران دو زیست نیز وجود دارند. این آکواریوم از تنل‌های شیشه‌ای بزرگی تشکیل شده‌ که گردشگران به‌راحتی می‌توانند در پشت شیشه‌های شفاف و قطور این اکواریوم آبزیان را تماشا کنند. در قسمتی از این آکواریوم تجهیزات غواصی برای افرادی که به شنا کردن و غواصی در فضای بسته علاقه‌مند هستند، فراهم شده است. در این مکان مربیانی هستند که به‌طور کامل آموزش‌های غواصی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. بازدید از تمام قسمت‌های آکواریوم به حدودا 2 ساعت زمان نیاز دارد؛ به همین دلیل بهتر است برای بازدید از این مکان در ساعت پایانی اقدام نکنید.

تور کیش - تضمین کمترین قیمت موجود در بازار + امکان مقایسه آنلاین قیمت و خدمات معتبرترین آژانس های مسافرتی ایران

کشتی آکواریومی کیش

علاوه بر آکواریوم کیش و غواصی در آب های خلیج فارس راه دیگری هم برای تماشای دنیای زیر آب وجود دارد. کشتی آکواریومی یکی از راه های محبوب برای گردشگران علاقمند به تماشای دنیای آبزیان و مرجان های دریایی است. همچنین غذاخوردن در کشتی های آکواریومی یکی از تجربه های فراموش نکردنی سفر کیش است.

انواع کشتی های آکواریومی:

  • کشتی آکواریوم سیمرغ
  • کشتی آکواریوم گردشگر 
  • کشتی آکواریوم طوطیا
  • کشتی آکواریوم تیکا کیش
  • کشتی آکواریوم نهنگ سفید

بخش های مختلف آکواریوم کیش

کدام کشتی آکواریوم کیش بهتر است؟

کشتی‌های آکواریوم کیش انواع مختلفی دارند که هر کدام از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند؛ علاوه‌بر این قیمت خدمات در هر یک از این کشتی‌ها متفاوت است. بهترین زمان برای بازدید از جانوران آبزی با  کشتی‌های آکواریومی از ساعت 10 صبح الی 5 عصر خواهد بود. توجه داشته باشید که در زمانی که دریا جوی آرام ندارد این کشتی‌ها هیچ‌گونه فعالیتی نخواهند داشت. بهترین زمان سفر با کشتی‌های آکواریوم در فصل بهار و تابستان خواهد بود، زیرا تنوع موجودات آبزی در این دو فصل بسیار بالا است. علاوه‌بر این آب‌های خلیج فارس در این دو فصل در آرام‌ترین حالت خود به سر می‌برند. از بهترین کشتی‌های آکواریوم می‌توان کشتی آکواریوم ستاره، گردشگر، سیمرغ و طوطیا را نام برد. از امکانات کشتی‌های آکواریوم می‌توان به خدمات رایگان برای کودکان زیر 4 سال، بیمه حوادث مسافرتی، موسیقی‌های زنده در عرش کشتی، انواع کافی ‌شاپ‌ها با منوی متنوع، غرفه عکاسی و... اشاره کرد. برای استفاده از این نمونه کشتی‌ها می‌بایست به قوانین سفر پایبند باشید. از مهم‌ترین قوانین این کشتی‌ها می‌توان به ممنوعیت ورود انواع چرخ‌ها، کالسکه یا ویلچر اشاره کرد. برای تهیه بلیط باید دو ساعت قبل از ورود اقدام نمایید و نیم ساعت زودتر در اسکله حضور داشته باشید. برای هر فرد باید به‌صورت جداگانه بلیط تهیه کنید. در صورتی که شرایط آب‌وهوایی مساعد نباشد، سفر به دریا کنسل خواهد شد. معمولا ناخداهای این کشتی‌ها گردشگران را به حضور در سایت‌هایی راهنمایی می‌کنند که جانوران آبزی متنوعی وجود دارند.

کشتی یونانی - هر آنچه که باید درباره کشتی به گل نشسته در جزیره خلیج فارس بدانید!

تفاوت آکواریوم و کشتی های آکواریومی

آکواریوم با کشتی‌های آکواریومی دو مکان مجاز و متفاوت هستند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. آکواریوم کیش در یک ساختمان چند طبقه ساخته شده که نمای بیرونی این ساختمان همانند کشتی است. آکواریوم کیش از یک فضای مصنوعی برخوردار بوده که تمام بخش‌های ساخته شده آن توسط ساخت دست بشر است. در این آکواریوم براساس نظر کارشناسان و محققان آبزیان مختلفی زندگی می‌کنند. در اکواریوم، شما شاهد انواع خزندگان خواهید بود؛ اما در اقیانوس خبری از خزندگان نیست. افرادی که به هر دلیلی نمی‌تواند از امکانات غواصی بهره ببرند، می‌توانند به آکواریوم یا کشتی‌های آکواریومی مراجعه نمایند. کشتی‌های آکواریومی وسایل تفریحی هستند که کف آن‌ها شفاف است؛ همچنین این کشتی از پنجره‌های شیشه‌ای زیادی تشکیل شده‌اند. در این مکان با مراجعه به بخش‌های مختلف کشتی می‌توانید دنیای زنده و واقعی دریا را از نزدیک مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که تنوع آبزیان در آب‌های آزاد نسبت به مکان‌های مصنوعی مانند آکواریوم بیش‌تر است. کشتی‌های آکواریومی از چند طبقه تشکیل شده‌اند که در طبقات بالایی این کشتی‌ها کافه‌ها و امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی و... وجود دارند. در قسمت‌های پایین این آکواریوم مکانی برای بازدید گردشگران از جانوران آبزی تهیه شده است. کشتی‌های آکواریومی انواع مختلفی داشته که گردشگران براساس سلیقه خود می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند.

تفاوت آکواریوم و کشتی های آکواریومی

 قیمت بلیط آکواریوم کیش

لازم به ذکر است هزینه ورودی و خرید بلیط آکواریوم کیش در زمستان 1402 حدود 170 تا 250 هزار تومان بوده؛ اما اگر قصد دارید قیمت دقیق بلیط آکواریم کیش را به دست آورید می‌تواند با شماره ۰۷۶۴۴۲۴۶۳ تماس حاصل فرمایید. همچنین گردشگران تور کیش در صورتی که با خود کودک به همراه دارند، بازدید از این آکواریوم و بخصوص بخش دیرینه شناسی و لاک پشت 2 متری آن می تواند برایشان بسیار جذاب و لذت بخش باشد. جالب است بدانید بررسی شده سالانه بیش از یک میلیون نفر از تونل آکواریومی بازدید می کنند که در میان آن ها، کودکان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

ساعت بازدید از آکواریوم کیش

در آخر خوب است بدانید هنگام بازدید از کشتی آکواریوم کیش می توانید با پرداخت هزینه بیشتر، با استفاده تجهیزات غواصی به قسمت های محافظت شده رفته و ماهی ها و لاک پشت ها را از نزدیک مشاهده کنید. این مجموعه همه روزه (به جز جمعه ها) بین ساعات 8 الی 20 پذیرای گردشگران می باشد. 

آکواریوم کیش کجاست؟

آکواریوم جزیره کیش در واقع یک آکواریوم مصنوعی است که در در ساختمان کانون هنر در خیابان فردوسی واقع شده است. از آن جایی که آکواریوم جزیره کیش جنب پارک آهوان قرار دارد، مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته و کسانی که به قصد گشت و گذار به پارک می روند هم با دیدن طراحی متفاوت این مکان، مشتاق می شوند از آن دیدن کنند.

  • آدرس آکواریوم کیش : ایران، استان هرمزگان، جنوب شرقی کیش، خیابان فردوسی، جنب پارک آهوان، ساختمان کانون هنر،مجاورت پارک دلفین‌ها، آکواریوم بزرگ کیش
  • تلفن آکواریوم کیش : ۰۷۶۴۴۲۴۶۳

آکواریوم کیش

جاهای دیدنی کیش نزدیک آکواریوم

آکواریوم کیش به‌دلیل موقعیت مکانی که دارد به جاذبه‌های گردشگری و تفریحی شهر کیش بسیار نزدیک است. از مهم‌ترین و نزدیک‌ترین جاهای دیدنی کیش به آکواریوم می‌توان پارک دلفین‌ها، پارک هنگام، پارک آهوان، پارک آبشار، اسکله تفریحی کیش را نام برد. پارک دلفین‌ها در یک کیلومتری آکواریوم قرار گرفته که با مراجعه به این پارک می‌توانید شاهد بازی دلفین‌ها باشید. علاوه‌بر دلفین‌ها حیوانات دیگری مانند شیر دریایی، گراز دریایی، پنگوئن‌ها و... نیز در این پارک زندگی می‌کنند. در بخش دیگر این پارک باغ پرندگان، سالن آمفی تئاتر، سالن سمینار، کافی‌ شاپ و... به چشم می‌خورند. در پارک هنگام این امکان برای گردشگران فراهم شده تا بتوانند دوچرخه، موتور برقی و اسکوتر اجاره کنند و در پیست پارک به گردش بپردازند. پارک آهوان نام باغ وحش زیبای جزیره کیش است که شما می‌توانید با مراجعه به این پارک حیوانات زیادی را از نزدیک مشاهده نمایید. مساحت این پارک در حدود 2 هکتار بوده که در این مساحت 17 قفس برای نگهداری جانوران تعبیه شده‌اند. از حیواناتی که در این پارک نگهداری می‌شوند، می‌توان به آهوها، روباه، اسب، گوزن، شتر، شغال، شیر و... اشاره کرد. یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی نزدیک به آکواریوم پارک آبشار نام دارد که از آلاچیق، برکه و آبشارهای مصنوعی زیادی تشکیل شده است. اسکله کیش یکی دیگر از مکان‌های تفریحی نزدیک به آکواریوم است که با مراجعه به این اسکله می‌توانید از تفریجات آبی مانند قایق سواری، ماهیگیری، غواصی و... لذت ببرید.

آکواریوم جزیره کیش

 مراکز خرید نزدیک به آکواریوم کیش

در این جزیره مراکز خرید بسیاری به چشم می‌خورند که هر کدام از آن‌ها مزیت و کاربردهای خود را دارند؛ اما از بهترین مراکز خرید کیش به آکواریوم می‌توان به مرکز تجاری و اداری سارینا یک، بازار بزرگ زیتون، پاساژهای پردیس، مرکز تجاری کیش، مرکز خرید پانیذ، بازارچه شهر چین و... اشاره کرد. در این بازارها شما می‌توانید به‌راحتی انواع وسایل مورد نیاز خود را خریداری نمایید. در این مراکز خرید انواع برندهای محصولات با قیمت‌های متفاوتی وجود دارند که زمان خرید می‌بایست به اصالت محصولات توجه داشته باشید. از قدیمی‌ترین مراکز خرید در نزدیکی آکواریوم می‌توان به پاساژ پانیذ اشاره کرد که در بین پاساژهای نگین قرار گرفته است. در این مرکز خرید شما می‌توانید انواع اجناس را با بهترین برندها و قیمت‌ها بیابید. مرکز خرید پانیذ در سال 1377 با مساحتی در حدود 10 هزار مترمربع افتتاح گردید. این پاساژ از دو طبقه و 208 غرفه تجاری و اداری تشکیل شده که برای بازدید از تمام این هتل حدودا به 2 الی 3 ساعت زمان نیاز خواهید داشت. در پاساژ چینی‌ها می‌توانید انواع محصولات چینی را در برند، کیفیت و قیمت متفاوت بیابید، زیرا در این بازار تنوع اجناس بسیار بالا است و خرید را برای گردشگران آسان می‌کند.

هتل های نزدیک به آکواریوم کیش

بعد از گشت‌وگذار در مکان‌های تفریحی و گردشگری کیش باید به‌دنبال مکانی مناسب برای اقامت خود باشید. از جمله نزدیک‌ترین هتل‌های کیش به آکواریوم می‌توان به هتل سیمرغ، هتل شباویز، ستاره مارینا و... اشاره کرد. خدمات و امکانات در هر کدام از این هتل‌ها متفاوت هستند، علاوه‌بر این این هتل‌ها هر کدام قوانین مختص به خود را دارند که مهمانان می‌بایست آن‌ها را رعایت نمایند. از مهم‌ترین قوانین تمام هتل‌های جزیره‌ برای اقامت باید به همراه داشتن کارت شناسایی را ذکر کرد. برای رزرو اتاق باید قبل از ساعت 14 به هتل مراجعه کرده و برای تحویل و تسویه اتاق قبل از ساعت 12 اقدام نمایید. یکی از بهترین هتل‌های پنج ستاره کیش به نام مارینا در نزدیکی این آکواریوم قرار دارد. هتل مارینا دو طبقه بوده و 186 اتاق را در خود جای داده که در هر اتاق آن امکاناتی چون تمام وسایل بهداشتی حمام و سرویس بهداشتی، تلویزیون، سیستم گرمایشی و سرمایشی، چشم‌ نوازی زیبا و منحصربه‌فرد از طبیعت و ساحل کیش، یخچال، سرویس کامل مبلمان، اینترنت رایگان و... در نظر گرفته شده‌اند. توجه داشته باشید که ورود حیوانات خانگی به این مجموعه ممنوع است. فاصله این هتل 5 ستاره تا ساحل بسیار کم بوده، به‌صورتی که مهمانان می‌توانند با پیاده‌روی خود را به ساحل برسانند.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. ایمان ایمان 1402/10/25
    2 نفر پسندیدند
    آکواریوم جذابیت خاصی نداره همه جا میتونید پیدا کنید بریم فلای بورد عشق و حال کنید
  2. شیوا سالارزاده شیوا سالارزاده 1402/09/13
    4 نفر پسندیدند
    تور کیش از مشهدم دارید؟
  3. شکیبا فدایی شکیبا فدایی 1402/09/13
    1 نفر پسندیدند
    کیش اینقد جاذبه و تفریح داره که این توش گمه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 120 کاربر