تله کابین آرگو

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/10/24
بازدید: 1628
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از مهیج‌ترین و هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری شهر باتومی که علاقه‌مندان بسیار زیادی نیز دارد تله کابین آرگو به شمار می‌آید. در زمان استفاده از این تله کابین تجربه‌ای بسیار دلهره‌آور در کنار هیجانی وصف ناپذیر را تجربه خواهید کرد. این تله کابین در ارتفاع بسیار زیادی قرار دارد لذا اگر علاقه‌مند به ارتفاع هستید می‌تواند بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز باشد. استفاده از تله کابین آرگو به شدت سطح آدرنالین خون شما را بالا خواهد برد.

تله کابین آرگو در باتومی

تله کابین آرگو در باتومی

در حال حاضر بسیاری از افرادی که به کشور گرجستان و شهر باتومی مسافرت می‌کنند، از امکانات این شهر نهایت استفاده را می‌برند. یکی از امکانات تفریحی که در شهر باتومی قرار دارد استفاده از تله کابین آرگو است این تله کابین تمامی ایمنی را رعایت کرده و برای یک تفریح هیجان‌انگیز بهترین گزینه محسوب می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت طراحی و ساخت این تله کابین در سال ۲۰۰۸ به واسطه دولت انجام شد و پس از دو سال پروژه ساخت این تله کابین آغاز گشت. در حال حاضر این تله کابین یکی از ایمن‌ترین تله کابین‌های موجود در دنیا است که سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران از آن استفاده می‌کنند.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

همه چیز درباره تله کابین آرگو در باتومی

این تله کابین در سال ۲۰۱۳ برای استفاده عموم و همچنین گردشگران و مسافران مورد بهره‌برداری قرار گرفت. تله کابین آرگو باتومی برای بسیاری از کسانی که علاقه‌مند به ارتقاع هستند بسیار جذاب به نظر می‌رسد. طول این تله کابین حدوداً ۲ کیلومتر است و می‌تواند تا ارتفاع ۲۵۰ متری از سطح دریا نیز بالا برود. 

موقعیت مکانی تله ‌کابین آرگو باتومی

موقعیت مکانی تله ‌کابین آرگو باتومی به صورتی است که از بالاترین ارتفاع می‌توانید تمامی طبیعت شهر باتومی را همچنین شلوغی‌های شهر و چراغ‌های چشمک زن اتومبیل‌ها به صورت کامل ببینید. لازم به ذکر است کابین‌های تله کابین آرگو به صورتی طراحی شده‌اند که با همراهان و دوستان خود می‌توانید یک تفریح لذت‌بخش را تجربه کنید. این کابین‌ها به اندازه ۸ نفر ظرفیت دارند.

تله کابین آرگو در باتومی

امکانات تله کابین آرگو باتومی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده تا بسیاری از گردشگران و مسافران برای تغذیه این محل را انتخاب کنند وجود امکانات کافی در این تله کابین‌ها است. اگر بخواهیم برخی از امکانات موجود در تله کابین آرگو را بیان کنیم می‌توانیم بگوییم پس از سوار شدن در هر یک از کابین‌های تله کابین می‌توانید به وای فای رایگان دسترسی داشته باشید و در صورت تمایل عکس‌ها و ویدیو‌هایی را که در ارتفاعات تله کابین آرگو باتومی تهیه می‌کنید را به اشتراک بگذارید. مراکزی برای تهیه سوغاتی و خوراکی در این مجموعه در نظر گرفته شده است.
این فروشگاه‌ها در فضای تله کابین آرگو وجود دارند و تنوع بسیار زیادی از نوشیدنی‌ها و سوغاتی‌های خاص در آن‌ها به چشم می‌خورد. یک نکته بسیار مهم و حائز اهمیت در داخل تله کابین‌های آرگو این است که دوربین‌های دوچشمی قرمز رنگی در این تله کابین‌ها تعبیه شده تا گردشگران و مسافران بتوانند مناظر دور را از ارتفاع بالا مشاهده کنند.

تله کابین آرگو باتومی

رستوران آرگو باتومی

تله کابین باتومی امکانات دیگری را در این مجموعه فراهم آورده که یکی از مهم‌ترین این امکانات وجود رستوران آرگو در این منطقه است. رستوران آرگو یکی از جذاب‌ترین رستوران‌های شهر باتومی به حساب می‌آید که در فراز کوه آنوریا قرار دارد. در حقیقت با استفاده از این رستوران علاوه بر سرو غذا‌های اصیل گرجی و همچنین بین‌المللی می‌تواند از چشم انداز بسیار زیبا و لذت بخش شهر باتومی استفاده کنید. رستوران از دو فضای سرپوشیده و فضای باز تشکیل می‌شود که بسته به شرایط و فصول متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
همچنین امکان استفاده از کافی شاپ در این مجموعه وجود دارد. نکته مهم و حائز اهمیتی که در رابطه با رستوران و کافی شاپ آرگو وجود دارد این است که بسیاری از کسانی که از این امکانات استفاده کرده‌اند بر این باورند که از نظر هزینه در مقایسه با کافی شاپ‌ها و رستوران‌های داخل شهر مقداری بالاتر است لذا در صورتی که به دنبال صفری مقرون به صرفه و ارزان هستید پیشنهاد می‌کنیم خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مورد نیاز را به همراه داشته باشید.

رستوران آرگو باتومی

هزینه استفاده از تله کابین آرگو

همان طور که در قسمت بالا نیز بیان کردیم کابین‌های تله کابین آرگو به صورتی طراحی شده‌اند که ظرفیت استفاده ۸ نفر به طور همزمان را دارند. همچنین لازم به ذکر است در هر ساعت حدود ۱۸۶ بازدید‌کننده می‌توانند از تله کابین‌ها استفاده کنند. هزینه استفاده از تله کابین‌های آرگو برای افراد بزرگسال حدود سی لاری در نظر گرفته شده است و برای کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال این مبلغ ۱۵ لاری خواهد بود. کودکانی که زیر پنج سال سن دارند در صورت استفاده از تله کابین آرگو مبلغی را پرداخت نمی‌کنند در حقیقت برای کودکان زیر پنج سال هزینه استفاده از تله کابین آرگو رایگان است.

تله کابین آرگو

نحوه دسترسی به تله کابین آرگو

در صورتی که بخواهید از خدمات تفریحی این مجموعه استفاده کنید لازم است تا به بندر باتومی بروید و از آنجا به وسیله وسایل نقلیه و تاکسی همچنین اتوبوس‌های شهری به تله کابین آرگو سفر کنید. با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی از گردشگران برای استفاده از امکانات تفریحی به این مجموعه مسافرت می‌کنند، دسترسی به تله کابین آرگو بسیار راحت است و خدمات ارزنده‌ای در زمینه حمل و نقل به این مجموعه در شهر باتومی انجام می‌گیرد. 

تفریحات باتومی - تفریحاتی که در شهر باتومی میتوانید داشته باشید


به طور کلی می‌توان گفت ‌ایستگاه‌های حمل و نقل شهری و همچنین ‌ایستگاه قطار باتومی در نزدیکی تله کابین آرگو قرار دارد. در اطراف تله کابین آرگو مراکز خرید و گردشگری بسیار زیادی وجود دارد. به عنوان مثال موزه هنر آجارا تنها در دو کیلومتری این تله کابین واقع شده که از نظر زمانی تنها ۱۰ دقیقه با این تله کابین فاصله دارد. در اطراف تله کابین آرگو جاذبه‌های بسیار زیادی مانند مجسمه علی و نینو و هتل‌های مشهوری مانند هتل آنتیکا و هتل آمبر وجود دارد.

تله کابین آرگو

آدرس تله کابین آرگو باتومی

تله کابین در خیابان گوگباشویلی و در بندر باتومی قرار دارد آدرس دقیق تله کابین آرگو باتومی در قسمت زیر آورده شده است.

gogeb ashivili st. batumi port. Georgia

تله کابین آرگو

کلام پایانی

استفاده از امکانات تفریحی مهیج باعث می‌شود تا خاطره بسیار هیجان‌انگیز داشته باشید لذا در صورتی که به شهر باتومی سفر کردید حتماً از تله کابین آرگو استفاده کنید. یکی از بهترین امکانات تفریحی را در اختیار گردشگران و مسافران قرار می‌دهد تا بتوانند علاوه بر لذت بردن و کسب هیجان از آب و هوا و منظره زیبای شهر باتومی در ارتفاعات لذت ببرند. ایمنی بسیار بالای تله کابین آرگو باتومی باعث شده تا بسیاری از گردشگران از این مرکز تفریحی استفاده کنند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر