مجموعه باغلار باغی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/09
بازدید: 4037
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در این بخش از سایت لحظه آخر قصد داریم یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری شهر تبریز که مجموعه باغلار باغی می باشد را به کاربران سایت معرفی کنیم.

باغلار باغی کجاست؟

باغلار باغی تبریز یکی از 3 پارک مهم شهر تبریز به حساب می آید که در بلوار شهریاز واقع شده است؛ این 3 پارک عبارت اند از ائل گلی، باغلار باغی و باغ گلستان. مجموعه باغلار باغی پس از پیروزی انقلاب در شهر تبریز احداث شد. مساحت این پارک چیزی حدود 22 هکتار می باشد. درب های ورودی مجموعه باغلار باغی، همه روزه در ساعت 16 تا 24 باز است. مجموعه باغلار باغی در 5 مرداد سال 1372 هجری شمسی با همیاری بخش خصوصی و سازمان شهرداری تبریز ساخته و راه‌ اندازی شد. هم‌ زمان در بخش میانی پارک نیز یک استخر نسبتا بزرگ همراه با آبنما ها و فواره‌ های فراوان و امکاناتی از قبیل قایقرانی تعبیه و ساخته شد. 

 

پارک باغلار باغی

 

پارک ائل گلی - پارك ايل گلى یکی از محبوب ترین مکان های تفریحی تبریز است که از نمادهای این شهر به حساب می آید.


امکانات مجموعه باغلار باغی
این پارک شامل امکانات فراوانی است که از این امکانات می توان به شهربازی، باغ پرندگان، رستوران و بوفه، آبنما و غیره اشاره کرد. شهر بازی پارک باغلار باغی، دارای امکانات تفریحی فراوانی، از جمله کشتی صبا، قطار، آبشار، کلبه وحشت، کلبه شادی، رنجر، دوچرخه هوایی و غیره می باشد، به همین خاطر بزرگ ترین شهربازی در تبریز و منطقه شمال‌ غرب کشور به حساب می آید. مجموعه باغلار باغی دارای یک رستوران بزرگ است که در ورودی آن واقع شده ‌است و روزانه پذیرای عده زیادی از بومیان و گردشگران تور تبریز می ‌باشد. در این مجموعه چند بوفه نیز وجود دارد که به صورت آلاچیق در زیر درختان انبوه، ساخته شده که فضای بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. در این بوفه ‌ها، چای، قهوه، بستنی، کیک و غیره فروخته می‌ شود. 
استخر مجموعه باغلارباغی به همراه آبنماها و فواره‌ هایی که داشت، بنا به دلایلی پیچیده و پرسش‌ برانگیز در بهار سال 1394 بطور کل تخریب شد. همچنین در سالیان گذشته از سوی دست اندرکاران سازمان شهرداری تبریز به صورت گسترده بسیاری از استخرها و آبنماهای قدیمی واقع در میدان‌ ها و اندک پارک‌ های واقع در کلانشهر تبریز تخریب شد. اما امروزه سازمان شهرداری جاذبه های گردشگری شهر را به تعداد قابل توجهی استخر و آبنما تجهیز کرده است، اما طبق روال گذشته در میدان‌ ها و پارک های عمومی شهر تبریز دیگر اثری از استخر ها و آبنما ها باقی نمانده و پارک تفریحی باغلار باغی نیز از این قاعده مستثنی نیست. امکانات این مجموعه شامل واحد های تجاری چهار فصل و وسایل تفریحی بود که با وجود گذشت چند دهه از افتتاح آن، هم اکنون نیز یکی از مراکز بزرگ تفریحی ایران به حساب می‌آید. مجموعه باغلار باغی در مجاورت بلوار استاد شهریار و در ضلع شمالی ورودی کوی ولی عصر و جنب پارک ولی عصر واقع شده است. این مجموعه گردشگری به دلیل زیبا بودن و امکانات تفریحی که داراست هر ساله میزبان گردشگران فراوانی می باشد که با تور تبریز به این شهر سفر می کنند.
 

دیدنی های تبریز - شهر تبریز دیدنی های بی نظیری را در خود جای داده که در لینک می توانید با آن ها آشنا شوید. 

 

باغ پرندگان مجموعه باغلار باغی

این مکان به نام باغ وحش تبریز شناخته می ‌شود اما شرایط نگهداری از حیوانات نه تنها در حد پایین‌ تر از حد معین می ‌باشد بلکه حتی بسیار اسفناک و دردناک نیز می ‌باشد، به‌ طوری ‌که کوچک بودن قفس های حیوانات بزرگ، همچون خرس و شیر به حدی است که فقط می‌ توان آن را با سلول انفرادی برای انسان ‌ها مقایسه کرد. با این حال گردشگران فراوانی که با تور داخلی به این شهر سفر می کنند، از این پارک زیبا نیز بازدید می کنند. 

شماره تلفن مجموعه باغلار باغی

041332888500
 

نظرات کاربران

  1. ترانه ترانه 1397/04/24
    20 نفر پسندیدند
    مجموعه باغلار باغی خیلی باحال بود مخصوصا میمون های شیطونشون خیلی بازیگوش بودن

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 104 کاربر