مرکز غواصی باتومی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/10/24
بازدید: 946
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تفریحات آبی یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی است که تنوع زیادی دارد. به همین دلیل محبوبیت زیادی هم در بین تمام کشور‌های دنیا پیدا کرده است. در مقایسه با تمامی تفریحات آبی غواصی دارای محبوبیت خاصی بین متقاضیان بوده و افرادی که علاقه‌مند به تفریحات آبی هستند حتماً غواصی را جزء برنامه‌های خود قرار می‌دهند. مرکز غواصی باتومی طرفداران بسیار زیادی دارد و افرادی که به این کشور سفر می‌کنند می‌توانند از این مرکز نهایت استفاده و لذت را ببرند. مرکز غواصی باتومی با فراهم کردن یک محیط کاملاً ایمن و دوست داشتنی باعث جذب حداکثری گردشگران شده است.

مرکز غواصی باتومی

آشنایی با مرکز غواصی باتومی

از مهم‌ترین  جاذبه‌های تفریحی شهر باتومی می‌توان به مرکز غواصی باتومی اشاره کرد. این مرکز غواصی دارای امکانات بسیار مناسبی برای علاقه‌مندان به تفریحات آبی است. توجه داشته باشید در صورتی که به مرکز غواصی باتومی مراجعه می‌کنید امکان غواصی در اعماق دریای سیاه وجود دارد. در حقیقت علاقه‌مندانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند آموزش‌های لازم را به وسیله اساتید با تجربه می‌بینند. سپس اقدام به غواصی در دل دریای سیاه می‌نمایند و وارد دنیای بسیار شگفت‌انگیز زیر آب آشنا می‌شود. 
در مرکز غواصی باتومی تمامی علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی به دل دریای سیاه ‌می‌روند و برای ساعت‌ها از جاذبه‌های آن استفاده می‌کنند. نکته مهم و حائز اهمیت در رابطه با غواصی در مرکز غواصی باتومی این است که نیازی به آموزش‌های پیچیده و همچنین نیاز به سررشته خاصی در رابطه با غواصی ندارید. اساتید بسیار با تجربه پیش از اینکه اقدام به غواصی کنید آموزش‌های لازم در این زمینه را به شما خواهند داد. لازم به ذکر است این آموزش‌ها در عمق کم آب داده خواهد شد. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی در این رابطه نخواهد بود. تنها کافی است تمام تمرکز و حواس خود را به آموزش‌ها و یادگیری اختصاص دهید تا بتوانید یک غواصی بدون دردسر و لذت‌بخش را تجربه کنید.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

مرکز غواصی باتومی

شرایط غواصی در مرکز غواصی باتومی

علاقه‌مندانی که به رشته ورزشی غواصی علاقه دارند می‌توانند با مراجعه به مرکز غواصی باتومی یک روز متفاوت و منحصربه‌فرد را بسازند. توجه به شرایط غواصی پیش از اینکه به انجام این کار مشغول شوید بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود لذا اولین قدم داشتن شرایط سنی مناسب است. از جمله موارد دیگری که به عنوان شرایط غواصی باید به آن‌ها توجه کنید دریافت آموزش‌های لازم در همین مرکز است. همچنین دریافت تجهیزات مورد نیاز به رعایت نکات ایمنی و توصیه‌های لازم که به واسطه مسئولین و اساتید و غواصی گفته می‌شود از مهم‌ترین  شرایط به حساب می‌آیند. حدود یک تا چهار ساعت طول می‌کشد تا آموزش‌های ابتدایی غواصی در این مکان به گردشگران و مسافران انتقال داده شود. 
پس از دریافت آموزش‌های لازم می‌توانید به اعماق دریای سیاه سفر کنید و انواع ماهی‌ها و همچنین آبزیان و جانداران دریایی را مشاهده نمایید. تنوع بالای گونه‌های دریایی یکی دیگر از جذابیت غواصی در دریای سیاه است داشتن سن بیشتر از ۱۵ سال از جمله مواردی است که در زمان غواصی بسیار مهم و حائز اهمیت به شمار می‌آید. اساتید و مسئولینی که اقدام به آموزش غواصی ابتدایی در این مرکز می‌کنند در صورتی که سن متقاضی کمتر از ۱۵ سال باشد از این کار جلوگیری به عمل می‌آورند. در صورتی که آشنایی کامل با اصول شنا را نمی‌دانید نمی‌توانید به عنوان یک غواص در دریای سیاه اقدام به غواصی کنید. در واقع یکی دیگر از شرایطی که منجر به غواصی در دریای سیاه می‌شود آشنایی با اصول اولیه شنا است. 

تفریحات باتومی - تفریحاتی که در شهر باتومی میتوانید داشته باشید

توجه داشته باشید گذراندن دوره آموزشی ارائه شده در این مکان از شروط دیگری است که در زمان غواصی در این مرکز باید انجام دهید. نکات گفته شده به عنوان شروط اصلی برای انجام این امر است و در صورتی که هر یک از شرایط بالا را نداشته باشید نمی‌توانید در این مرکز اقدام به غواصی کنید؛ چراکه سلامت هر شخص از وظایف مسئولین در این مرکز به حساب می‌آید. از مهم‌ترین امکاناتی که در مرکز غواصی باتومی بسیار جلب توجه می‌کند، عکاسی زیر آب است. در واقع مسئولین مربوطه در زمان غواصی اقدام به عکاسی از شما می‌نماید. هزینه عکاسی جداگانه دریافت می‌شود و می‌تواند به عنوان یک خاطره در آلبوم خاطرات شما خودنمایی کند. در صورتی که علاقه‌مند به ورزش‌های آبی و همچنین غواصی هستید استفاده از این مرکز خالی از لطف نخواهد بود.

مرکز غواصی باتومی

ساعت کاری و قیمت بلیط ورودی مرکز غواصی باتومی

مرکز غواصی باتومی دارای دو استخر بزرگ و چندین سرسره و یک استخر مخصوص کودکان است. برای استفاده از تمامی امکانات مرکز غواصی باتومی حدود ۴۰ دلار باید پرداخت نمایید. در زمان استفاده از امکانات تفریحی این مرکز می‌توانید غواصی در قسمت‌های کم عمق دریای سیاه را تجربه کنید و بسیاری از جانوران آبزی را از نزدیک ببینید. 
لازم به ذکر است برای استفاده از مرکز غواصی باتومی علاوه بر بلیط ورودی باید هزینه‌ای را نیز برای کرایه تجهیزات و همچنین برخی از وسایل غواصی بپردازید. مدت زمانی که می‌توانید از تمامی امکانات مرکز استفاده کنید، حدود یک تا چهار ساعت است. نکته مهم دیگری که در رابطه با مرکز غواصی باتومی وجود دارد این است که این مرکز فقط در فصل تابستان اقدام به ارائه خدمات می‌نماید. ساعت کاری این مکان در فصل تابستان از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب خواهد بود.

مرکز غواصی باتومی

رستوران ‌های اطراف مرکز غواصی باتومی

به دلیل اینکه در فصل تابستان مرکز غواصی باتومی اقدام به ارائه خدمات به گردشگران و مسافران می‌کند؛ لذا رستوران‌های بسیار زیادی نیز خدمات بسیار مناسب و ارزنده‌ای را به گردشگران ارائه می‌دهند. در واقع رستوران‌های بسیار زیادی در اطراف این مکان قرار دارد. تمام رستوران‌هایی که در مرکز شهر باتومی قرار دارند و در نزدیکی این مرکز بنا شده‌اند، دارای کیفیت‌های بسیار بالایی در زمینه ارائه غذا‌ها و همچنین انواع غذا‌های سنتی و محلی گرجی هستند.

جاذبه های اطراف مرکز غواصی باتومی

با استفاده از خدماتی که در مرکز غواصی باتومی ارائه می‌شود می‌توانید به دنیای زیر آب دریای سیاه سفر کنید و یک تجربه غواصی بسیار خاص و منحصربه‌فرد داشته باشید. جاذبه‌های زیادی در اطراف این مرکز وجود دارد. به عنوان مثال در نزدیکی آن ساحل سارپی مشاهده می‌شود که در فاصله حدود ۳۰۰۰ متری این مرکز قرار گرفته است. همچنین ساحل گونیو از سواحل بسیار زیبای شهر باتومی محسوب می‌شود که در فاصله ۲۵۰۰ متری این مرکز غواصی قرار دارد. از سواحل دیگری که در نزدیکی مرکز غواصی باتومی وجود دارند می‌توان به ساحل کوریاتی و همچنین پارک آبی آکوا اشاره کرد. باشگاه سوارکاری باتومی نیز در نزدیکی این مکان قرار گرفته که می‌تواند یکی از جاذبه‌های تفریحی این شهر به حساب بیاید. 
از دیگر دیدنی‌های اطراف مرکز غواصی می‌توان به موزه خاریتون و موزه باستان‌شناسی باتومی اشاره کرد. همچنین ساختمان دادگستری باتومی و آبنمای رقصان که به فواره موزون شهرت دارد در فاصله کمی از این مرکز قرار گرفته است. قلعه گونیو از دیگر جاذبه‌های اطراف این مکان تفریحی بوده که در فاصله ۳۰۰۰ متری این مرکز قرار دارد. قلعه گونیو به عنوان قدیمی‌ترین قلعه کشور گرجستان شناخته می‌شود و دارای معروفیت زیادی در شهر باتومی است.

مرکز غواصی باتومی

راه های دسترسی به مرکز غواصی باتومی

شهر باتومی به عنوان یکی از شهر‌های توریستی به شمار می‌آید. به دلیل توریستی بودن این شهر بسیاری از خدمات حمل و نقل با کیفیت بسیار بالا در آن انجام می‌شود. وسایل حمل و نقل عمومی که در شهر باتومی فعالیت می‌کنند با در نظر گرفتن جاذبه‌های گردشگری اقدام به ارائه خدمات می‌کنند. مرکز غواصی باتومی در مرکز شهر باتومی قرار گرفته است که برای دسترسی به این مرکز می‌توانید از تاکسی و اتوبوس یا کرایه ماشین استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود در صورتی که مایل هستید تا در هزینه‌های رفت و آمد در کشور گرجستان و شهر باتومی صرفه‌جویی کنید از اتوبوس‌های تعبیه شده در این شهر استفاده نمایید.

کلام پایانی

بسیاری از افراد هستند که علاقه به دریا و غواصی در آن را دارند. شهر باتومی این امکان را فراهم کرده است تا با لباس‌های مخصوص غواصی به کنکاش در آب‌های دریای سیاه بپردازید. با آموزش‌های لازمی که اساتید و مسئولین مرکز غواصی باتومی به گردشگران ارائه می‌دهند امکان سفر به دل دریای سیاه فراهم است. گردشگران می‌توانند انواع جانداران دریایی و همچنین آبزیان را از نزدیک در دریا مشاهده کنند. غواصی می‌تواند یک تجربه بسیار متفاوت و لذت‌بخش در سفر به شهر باتومی باشد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 102 کاربر