دیزنی لند توکیو

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1397/02/02
بازدید: 1853
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
دیزنی لند در واقع نام شهر بازی هایی با مالکیت و ریاست شرکت والت دیزنی است، شرکت والت دیزنی(The Walt Disney Company) یک شرکت رسانه‌ گروهی آمریکا می باشد، که به عنوان یکی از بزرگ ‌ترین شرکت‌ های ساخت برنامه های سرگرم کننده و انیمیشنی جهان شناخته شده است.  خوب است بدانید که اولین دیزنی ‌لند در تاریخ 17 جولای 1955 میلادی (25 تیر 1334) در آمریکا تاسیس شد و تاکنون 14 دیزنی لند در کشور های مختلف تاسیس شده است که برخی از آن ها عبارت اند از دیزنی لند پاریس، دیزنی لند هنگ کنگ، دیزنی لند شانگهای و دیزنی لند توکیو. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی جامع و کلی در رابطه با دیزنی لند توکیو در اختیار گردشگران تور توکیو و کاربران سایت لحظه آخر قرار دهیم پس در ادامه با ما همراه شوید تا این با این مجموعه تفریحی بیشتر آشنا شوید.
دیزنی ‌لند توکیو یکی از زیباترین دیزنی ‌لندهای دنیا به شمار می آید. این مجموعه حتی کمی بزرگ‌ تر از دیزنی‌لند آمریکا می باشد. دیزینی لند توکیو در منطقه اورایاسو (Urayasu) و در مجاورت شهر توکیو واقع شده است مساحت این شهر بازی حدود 465 هزار متر مربع می باشد. درهای ورودی این پارک تفریحی به طور مستقیم در مجاورت ایستگاه های متروی توکیو می باشد و به همین دلیل دسترسی به این مرکز تفریحی هم برای بومیان و هم برای گردشگران تور توکیو بسیار آسان می باشد و گردشگران می توانند با استفاده از مترو به راحتی خود را به دیزنی لند توکیو برسانند. هر ساله جشن ‌های متعددی در دیزنی ‌لند توکیو برگزار می‌شود که در طی این جشن‌ ها شخصیت ‌های دیزنی‌ لند با‌ لباس ها و آرایش های عروسکی و یا آراسته به چراغ های رنگارنگ به نمایش عموم در می‌آیند. این پارک در سال 2009 با بازدید بیش از چهارده میلیون نفر، توانست لقب سومین مکان پر بازدید جهان از آن خود کند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید دیزنی لند توکیو اولین دیزنی لندی است که در خارج از آمریکا تأسیس شده است بنابراین باید انتظار یک مجموعه مدرن تر و پیشرفته تر از دیزنی لند آمریکا را داشته باشیم.
این مجموعه تفریحی بزرگ شامل 7 بخش مجزا با نام های ورد بازار (world bazar)، کریتر کانتری (Critter country)، توون تون (Toontown)، تومورو لند (tomorrow land)، فانتزی لند (fantasy land)، وسترن لند (western land) و سرزمین ماجراجویی (adventur land) می باشد که در ادامه برخی از این بخش ها می پردازیم.
ورد بازار:
ورد بازار با بازار جهانی در ابتدای ورودی اصلی شهر بازی دیزنی لند توکیو قرار دارد و در واقع یک مرکز خرید سر پوشیده با فروشگاه های بزرگ و کوچک است که اغلب آن ها محصولات برند دیزنی را به فروش می رسانند. از محصولاتی که در این بخش به فروش می رسد می توان به خوراکی، پوشاک، لوازم التحریر، اسباب بازی و غیره اشاره کرد.
لازم به ذکر است در این قسمت رستوران ها و کافه های بسیاری وجود دارد که گردشگران می توانند دقایقی را در آن ها مشغول استراحت شوند.
بازار جهانی از دو راهرو بزرگ تشکیل شده است که راهرو اصلی آن از ورودی پارک تا سرزمین سیندرلا ادامه دارد و راهرو فرعی آن از طرفی به سرزمین ماجراجویی و از طرف دیگر به سرزمین فردا راه دارد.
تومورو لند:
تومورو لند یا سرزمین فردا یکی از محبوب ترین قسمت های پارک دیزنی لند توکیو محسوب می شود. اگر از علاقمندان به زمینه های فضا و تکنولوزی هستید بازدید از این بخش را از دست ندهید. والت دیزنی مدعی است که تومورو لند نمونه کوچکی از آینده پیش روی ما است. تومورو لند بخش های مختلفی نظیر کوهستان فضایی و گردش در ستارگان دارد.
توون لند:
سرزمین کارتون نیز یکی دیگر از بخش های پارک دیزنی لند توکیو می باشد که در آن دنیای کارتونی میکی کوس در مقیاسی کوچکتر شبیه سازی شده است و شخصیت داستان های دیزنی در آن زندگی می کنند. طراحی این بخش از مجموعه کاملا کارتونی و شاد می باشد و همین امر سبب حبوبیت بی اندازه این بخش در میان کودکان می باشد.
در این قسمت کودکان می توانند عروسک میکی موس را مشاهده کنند همچنین از ترن هوایی کوچک موجود در توون لند استفاده کنند.
فانتزی لند:
طراحی این بخش که در مرکز شهر بازی دیزنی لند توکیو واقع شده است، بر اساس انیمیشن های کلاسیک دیزنی صورت گرفته است. قصر سیندرلا بخش ورودی فانتزی لند محسوب می شود و کودکان با دیدن این قصر به یاد کارتون سیندرلا افتاده و احساس خوشایندی به آن ها دست می دهد البته باید توجه داشته باشید این مجموعه برای تمامی افراد در هر رده سنی می تواند جذاب باشد.
از انیمیشن های دیگری که در فانتزی لند شبیه سازی شده اند می توان به سفید برفی، دنیای کوچکی است، پیتر پ و غیره اشاره کرد.
خوب است بدانید فانتزی لند یکی از بخش های منحصر به فرد دیزنی لند توکیو می باشد و در سایر شهربازی های دیزنی لند قسمت مشابه فانتزی لند وجود ندارد.
والت دیزنی در توصیف بخش فانتزی لند می گوید که این قسمت در واقع سرزمین خیال و رویا می باشد و برای هر فردی که دارای قلبی جوان است، جذاب می باشد.
کریتر کانتری:
کشور حیوانات نیز یکی از بهترین قسمت های دیزنی لند توکیو به شمار می رود که در آن خانه برخی از شخصیت های انیمیشن ترانه جنوب نظیر داداش روباهه، داداش خرسه و غیره می باشد.  نام این بخش در ابتدا سرزمین خرس ها بود که بعد ها به سرزمین حیوانات تغییر کرد.
از تفریحاتی که در این قسمت از شهر بازی دیزنی لند توکیو وجود دارد می توان به کنده کاری در کوه اسپلش اشاره کرد همچنین گردشگران تور توکیو می توانند در تور های قایق سواری در رودخانه های آمریکا که در این بخش برگزار می شود، شرکت کنند.
سرزمین ماجراجویی:
از دیگر بخش های موجود در شهر بازی دیزنی لند توکیو، سرزمین ماجراجویی می باشد. اگر از علاقمندان به ماجراجویی هستید بازدید از این قسمت را از دست ندهید.
در این بخش نیز برخی از انیمیشن های دیزنی لند نظیر تارزان، خانه ی جنگلی خانواده سوئیس، دزدان دریایی کارائیب و غیره شبه سازی شده اند.
از فعالیت هایی که گردشگران تور توکیو هنگام رفتن به سرزمین ماجراجویی می توانند انجام دهند ورود به مقبره گمشده، بازدید از حیات وحش و شرکت در تور های جنگل گردی را نام برد.
به طور کلی مجموعه دیزنی لند با دارا بودن تفریحات متعدد یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر توکیو محسوب می شود و به تمامی گردشگران تور توکیو پیشنهاد می شود که در هنگام سفر به توکیو حتما ساعاتی را به بزدید از دیزنی لند توکیو اختصاص دهند.
اگر قصد سفر با تور توکیو و بازدید از دیزنی لند این شهر را دارید باید بدانید که این مجموعه تفریحی حدود 10 دقیقه تا ایستگاه JR Maihama  فاصله دارد. همچنین لازم به ذکر است که ساعت کاری دیزنی لند توکیو از 8 صبح تا 10 شب می باشد و در تمامی روز های سال آماده پذیرایی ازگردشگران تور توکیو می باشد.
امیدواریم این مقاله اطلاعاتی کلی در رابطه با شهربازی دیزنی لند توکیو در اختیار گردشگران تور توکیو قرار دهد.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 101 کاربر