پارک لوکزامبورگ پاریس

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1396/11/14
بازدید: 544
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
شهر پاریس در لیست توریستی ترین شهر های دنیا قرار دارد و سالانه افراد زیادی به این شهر سفر می کنند تا ازجاذبه های متعدد آن بازدید کنند. اگر شما قصد سفر به این شهر زیبا را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کلی در رابطه با پارم لوزامبرگ پاریس که یکی از زیبا ترین جاذبه های این شهر می باشد در اختیار شما قرار دهیم.
پارک لوکزامبورگ پاریس یکی از مکان های تفریحی و از معروف ترین پارک های فرانسه به شمار می رود که در نخستین سال های قرن هفدهم میلادی به دستور بانو ماری دومدیسی، همسر سابق هنری چهارم ساخته شد که بیش از دو قرن بصورت خصوصی کاربرد داشت ولی در اواسط قرن نوزدهم میلادی توسط عموم قابل استفاده شد.
مساحت پارک لوکزامبورگ پاریس حدود پنجاه و شش هکتار بوده و بعنوان دومین پارک بزرگ پاریس شناخته می شود.
این پارک با دارا بودن فضای سرسبزی و چمن‌های شاداب و باغ‌ های شاه بلوط جلوه ای ویژه‌ به شهر پاریس داده است و از محبوبیت بسیاری در میان گردشگران تور پاریس و همچنین اهالی شهر برخوردار می باشد. بی شک گشت و گذار در پارک لوکزامبورگ حس آرامش وصف ناپذیری را به شما القا خواهد کرد. خوب است بدانید که این پارک قلب آرام پاریس معروف شده است. خوب است بدانید که در مجاورت پارک، کاخ لوکزامبورگ قرار دارد، این کاخ از سال 1958 در اختیار مجلس سنا فرانسه قرار گرفت البته توجه داشته باشید که امروزه گردشگران تور پاریس می توانند در کنار پارک لوکزامبورگ از کاخ نیز بازدید کنند.
در شرق کاخ یک حوضچه ماهی با فواره‌ زیبا به نام آب ‌نمای (مدیچی)، که در سال ۱۶۳۰ به سبک ایتالیایی ساخته شده، وجود دارد. اگر قصد دارید برای پیک نیک به پارک لوکزامبورگ پاریس بروید توصیه می کنیم با خود زیر انداز نیاورید، به این دلیل که چمن های باغ به شکلی بسیار زیبا و دقیق اصلاح شده اند و مردم اجازه نشستن روی آن ها را ندارند و به جای آن می توانید از صندلی های فلزی تعبیه شده در محوطه پارک استفاده کنید. 
این پارک بسیار زیبا امکانات تفریحی فراوانی را در خود جای داده است. از بهترین ویژگی های پارک لوکزامبورگ پاریس می توان به منظره زیبا و حیرت انگیز محوطه باغ اشاره کرد. مرکز پارک روبروی کاخ، گیاهانی با اشکال هندسی ، چمن های سبز زیبا و یک حوضچه می بینید که همگی به سبک فرانسوی طراحی و ساخته شده اند، کمی جلوتر درختان و مسیرهای پیچ در پیچی می بینید که طراحی اغلب آن ها به سبک انگلیسی می باشد
در این پارک بزرگ شما حدود 300 تندیس و همچنین آب نماهای بزرگ و خیره کننده را خواهید دید. اگر به همراه خانواده برای تفریح به این پارک می روید خیالتان از بابت تفریح و سرگرمی کودکان خود راحت باشد زیرا پارک لوکزامبورگ پاریس دارای امکانات تفریحی بسیاری اعم از: زمین های بازی کودکان، نمایش های عروسکی سرگرم کننده، چرخ و فلک، سرسره بازی می باشد.
یکی دیگر از بازی‌های مهیج برای کودکان، آوردن قایق کنترلی و راندن آن روی آب حوضچه است. در این باغ برای سرگرمی جوانان و نوجوانان زمین های تنیس و برای سالمندان و علاقمندان به شطرنج، میزهای شطرنج وجود دارد که تمامی گردشگران تور فرانسه می توانند از آن ها استفاده کنند. اگر قصد سفر با تور فرانسه یا پاریس را دارید بازدید از پارک لوکزامبورگ را فراموش نکنید چرا که هنگام بازدید از این مجموعه علاوه بر تفریح می توانید با سبک معماری فرانسوی و همچنین تاریخ کشور فرانسه تا حد زیادی آشنا شوید.
در این پارک بزرگ یک باغ میوه نیز وجود دارد در آن انواع میوه ها به خصوص درختان سیب را مشاهده کنند. همچنین خوب است بدانید که این پارک دارای یک مرکز پرورش زنبور عسل می باشد و به همین سبب سالانه یک جشنواره دو روزه به نام روز عسل در آن برگذار می شود و گردشگرانی که در ماه سپتامبر با تور پاریس سفر می کنند می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
به طور کلی می توان گفت که پارک لوکزامبورگ پاریس از جهات تاریخی و هنر معماری اهمیت بسیاری دارد و بازدید از برای گردشگران تور پاریس خالی از لطف نیست.
لازم به ذکر است در محوطه این پارک گاهاً کنسرت هایی نیز برگزار می شود و گردشگران نیز می توانند در آن ها شرکت کرده و خاطرات خوشی را ثبت کنند.
در پارک لوکزامبورگ پاریس تعدادی موزه نیز وجود دارد که برای بازدید از هر یک از آن ها باید هزینه ای جداگانه پرداخت کنید یکی از این موزه ها متعلق به آثار برخی از هنرمندان برجسته فرانسوی می باشد که بازدید از آن بی شک می تواند یکی از تجربه های منحصر به فرد گردشگران باشد.
گردشگران تور پاریس باید توجه داشته باشند که برخی از ساختمان های موجود در این پارک قابل بازدید نیستند به طور مثال بنای هتلی که زمانی محل زندگی ماری د مدیچی بوده است امروز خانه رئیس مجلس سنا فرانسه محسوب می شود و گردشگران تور پاریس نمی توانند از داخل این بنا دیدن کنند.
یکی دیگراز بخش های پارک لوکزامبورگ پاریس گلخانه آن می باشد. خوب است بدانید در گلخانه این مجموعه گیاهانی نظیر درختان لیمو و پرتغال، نخل و همچنین بوته های خرزهره پرورش داده می شوند.
همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم در طراحی این پارک علاوه بر معماری فرانسوی از معماری انگلیسی نیز استفاده شده است البته توجه داشته باشید که در برخی از نقاط نیز سبک معماری ایتالیایی به چشم می خورد به طور مثال درون حوضچه پارک فواره ای بسیار زیبا به نام مدیچی وجود دارد که در سال 1630 و به سبک کاملا ایتالیایی ساخته شده است.
گردشگران تور پاریس باید توجه داشته باشند که ساعت کاری این مجموعه در هر فصل متفاوت می باشد.
امیدواریم این مقاله در سفر با تور پاریس و بازدید از پارک لوکزامبورگ پاریس برای گردشگران مفید واقع شود

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر