سافاری دبی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/04
بازدید: 2646
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دبی شهری خیره‌کننده و بسیار جذاب در امارات متحده عربی است. این شهر از سمت جنوب به ایران مرتبط است و در حاشیه و اطراف خلیج فارس قرار دارد. دبی یکی از شهرهای بسیار ثروتمند و البته پر از آسمان خراش‌ها و بناهای شگفت‌انگیز، مدرن و زیباست. هم‌چنین باید گفت که جاذبه‌های طبیعی این شهر نیز هیچ کم از جاذبه‌های ساخته‌شده به دست انسان ندارد. هر ساله این شهر مورد استقبال بسیار گردشگران و مسافران قرار می‌گیرد. در زمینه سافاری و گردش، دبی بسیار معروف است و در تمام جهان مورد توجه قرار گرفته است. در کشورهای آسیایی از جمله ایران، این شهرت بیشتر است و افراد زیادی مایل به سفر و تجربه سافاری دبی هستند. در این مقاله قصد داریم به صورت جامع و کامل شما را با تمام امکانات و نکته‌های این سفر و سافاری دبی آشنا کنیم.

 

سافاری دبی

 

سافاری چیست؟

سافاری یک سفر، پر از تجربه و پر از کشف‌های تازه و جدید است. در طول سپری شدن زمان یک سافاری، گردشگران با طبیعت محل گردششان، مردم محلی و غذاهای محلی آشنا می‌شوند. این امر باعث می‌شود تا یک تبادل فرهنگی بین مسافران و بومیان رخ دهد که این تبادل فرهنگی یکی از اهداف به وجود آمدن سافاری است. این تجربه باعث می‌شود که گردشگران به تجربه‌هایی دست یابند که ممکن است خیلی‌ها و حتی خودشان از وجود آن نیز بی‌خبر باشند. سافاری علاوه بر فوایدی که برای مسافران دارد، باعث می‌شود که اقتصاد مردم محلی رونق بگیرد و به وسیلهٔ اشیاء و دست‌ساخته‌هایی که فروخته می‌شود، آن شهر و کشور آرام آرام به جهان شناخته شود.

سافاری به یک سفر ماجراجویانه در طبیعت گفته می‌شود که یکی از اهداف آن، مشاهده و تصویربرداری از زیبایی‌های طبیعی و شگفتی‌های یک منطقه و شهر است. سافاری ریشه‌ای عربی دارد و از کلمه سفر گرفته شده است. امروزه در فرهنگستان زبان فارسی، ترکیب وحش‌گشت را برای این کلمه مترادف قرار داده‌اند.

 

سافاری چیست؟؟

 

ممکن است شما نیز نگران باشید که مبادا این گردش در طبیعت بکری که در سافاری‌ها انجام می‌شود، به آن آسیب بزند. اما لازم است ذکر شود سافاری‌ها به صورت کاملاً مسئولانه انجام می‌شوند و در واقع یکی از پایه‌های مهم آن، حفاظت از محیط زیست است.

انواع سافاری در دبی

سافاری‌ها به صورت کلی انواع مختلفی دارند و در دسته‌بندی‌های گوناگونی تقسیم می‌شوند.

  • سافاری در سافاری‌لند: اگر شما مشتاق دیدن حیات وحش و سرسبزی باشید، باید سراغ سافاری‌لند بروید. در سافاری‌لند گردشگران می‌توانند به دیدن گونه‌های مختلف جانوری، قسمت آسیایی و جنگلی و بازی‌های متنوع بپردازند.
  •  سافاری کویر گردی و صحرایی: در این نوع سافاری که دارای تورلیدر است، شما از مقری به مقر دیگر نقل مکان کنید تا منطقه وسیعی از طبیعت و گردشگاه مد نظرتان در دبی را مشاهده کنید. این سافاری‌ها توسط تورهایی انجام می‌شود که راهنماهای مجربی دارند که شما را راهنمایی می‌کنند و برنامه مشخصی برای شما در نظر دارند. در این سافاری به وسیلهٔ خودروهای مناسب، به فعالیت‌های هیجان‌انگیز مشغول می‌شوید. البته از گردش با شتر و اسکی‌سواری در این نوع سافاری نیز نمی‌توان غافل شد.

 

انواع سافاری در دبی

 

  • سافاری با توجه به فعالیت‌هایی که شما انجام می‌دهید به دسته‌های دیگر نیز تقسیم‌بندی می‌شود.
  •  سافاری پیاده‌روی:  در این سافاری شما ودوستانتان و البته با همراهی یک تور لیدر با تجربه و آشنا به راه، به صورت پیاده به دیدن طبیعت دبی می‌روید. البته نمی‌توان گفت که این نوع سفر آسان است و همه امکان آن را دارند.
  • سافاری game drives: در سافاری گیم درایور شما با یک وسیله نقلیه به گردش و جستجو در دبی خواهید رفت. در این نوع سافاری به وسیله خودروهایی که مناسب آن مکان است، وارد مسیر می‌شوید و با کمک یک راهنما می‌توانید به کشف و تجربه بپردازید.

 

انواع تفریحات سافاری دبی

 

امکانات تفریحی در سافاری دبی

در سافاری دبی شما شاهد خواهید بود که چگونه از صحراها و بیابان‌های این شهر، یک تفرجگاه فوق‌العاده‌ و جذاب ساخته شده است. گردشگران می‌توانند در این سافاری لحظات بی‌نظیری را در زندگی خود تجربه کنند که تا مدت‌ها با تصور آن غرق لذت خواهند شد. شما می‌توانید در سافاری دبی به تفریحاتی بروید که هر نوع سلیقه و سنی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. شما هم می‌توانید روی شن‌ها ماشین‌سواری را تجربه کنید، هم به یاد روزهایی از سال‌ها قبل شترسواری را بچشید. برای فرزندان و کودکان شما تفریحاتی مناسب سنشان فراهم است و غذاهایی لذیذ و جدید را مزه می‌کنید. در ادامه به این تفریحات اشاره می‌شود.

لندکروز سواری روی شن

 اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از سواری و سرعت لذت بسیار می‌برند، در سافاری دبی برای شما یک فرصت فوق‌العاده فراهم شده تا لندکروز سواری روی شان را تجربه کنید. لندکروز از جمله ماشین‌هایی است که مخصوص سفر روی شن است و شما بی‌هیچ مشقتی و با یک راننده ماهر و با تجربه، روی شن‌ها منظره‌ای بی‌نظیر از پرواز شن‌ها از حرکتتان را مشاهده می‌کنید. این تجربه یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌های شما می‌شود وقتی با آن سرعت از شیب‌های زیاد پایین می‌آیید. این تفریح یکی از پررنگ‌ترین دلیل‌های سفر به دبی است.

 

لندکروز سواری روی شن در سافاری دبی

 

شترسواری

در بیابان‌های دبی شما می‌توانید به سال‌ها قبل برگردید و با شتر به کشف صحرای دبی بپردازید. سوار بر شترها می‌توانید از مناظر فوق‌العاده‌ای همچون غروب آفتاب، آن هم زمانی که روی تپه‌ای بلند و شنی هستید لذت ببرید.

شترسواری در صحرای دبی آرامش فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد چون سرعت شتر جوری است که می‌توانید از مناظر لذت تمام را ببرید. شترها بسیار با آرامش روی شن‌ها راه می‌روند و این آرامش به شما نیز تزریق می‌شود. معمولاً بعد از پیمودن یک مسافتی با شتر، تورلیدرها شما را به سمت کمپ‌ها و مقرهای سنتی بادیه‌نشینان می‌‌برد. آن‌جا منظره‌ای فوق‌العاده زیبا مشاهده می‌کنید. کمپ‌هایی که به وسیلهٔ شعله‌های کوچک و چراغ‌های درخشان روشن شده‌اند، شما را به یک سفر در دل تاریخ دعوت می‌کند.

 

شترسواری در دبی

 

موتورسواری یا چهار چرخ سواری

موتورسواری و چهارچرخه‌سواری از دیگر تفریحاتی هستند که شما می‌توانید در دبی تجربه کنید. خیلی از افراد که خود علاقه‌مند به موتورسواری هستند و مطمئناً این تجربه را در بیابان‌های دبی از دست نمی‌دهند. اما حتی اگر شما چندان به این کاری علاقه ندارید، باز هم در سافاری دبی نمی‌توانید به راحتی از موتورسواری و چهارچرخه‌سواری و پرش از تپه‌های شنی بگذرید.

شرایط موتورسواری به گونه‌ای طراحی شده است که هم خودتان و هم فرزندانتان می‌توانید بی‌نگرانی آن را تجربه کنید. به همین مقصود، دو نوع موتور چهارچرخ در سافاری دبی فراهم شده است. این موتورها در دو سایز 350 و سایز 150 وجود دارد. موتور سایز 350 که قدرت بیشتری دارد، مناسب بزرگسالان است و موتور سایز کوچک‌تر، برای کودکان آماده شده است.

 

موتورسواری در دبی

 

نقش حنا در سافاری دبی

نقش حنا یکی از زینت‌هایی است که در مناطق عربی از دوران گذشته تا امروز طرفداران خود را داشته است. گردشگران و مسافران نیز می‌توانند در سافاری دبی نقش‌هایی زیبا انتخاب کنند تا زینت‌بخش دستانشان باشد. حنا از جمله مواردی است که نه تنها ضرری ندارد، بلکه برای بدن سود هم دارد. بنابراین شما می‌توانید یک طرح محلی بسیار زیبا و بی‌هیچ ضرری بر دستانتان نقش بزنید و از زیبایی‌اش لذت وافر ببرید.

رقص تانورا

رقص همیشه یکی از نمودها و رفتارهای شادی‌آور و طرب‌انگیز بوده است. حالا شما این طرب ذاتی رقص را، با رنگانگی دامن‌های رقصندگان تصور کنید که خالق چه زیبایی‌ای خواهند شد. در سافاری دبی شما می‌توانید این رقص را مشاهده کنید و آن‌قدر جذب شوید که بخواهید خودتان نیز، میدان رقص محلی و رنگی را تجربه کنید.

 

رقص تانورا در سافاری دبی

 

اسکی روی شن

تا چند سال قبل آدم‌ها خیال می‌کردند برای داشتن یک اسکی‌سواری لذت‌بخش باید منتظر سرما و زمستان بمانند. اما آن‌ها از شن و قابلیت فوق‌العاده‌اش برای اسکی‌سواری غافل بودند. در سافاری دبی شما می‌توانید روی تپه‌های شنی، موهایتان را به باد ملایم و گرم مطبوع بسپارید و از اسکی‌سواری بدون آنکه دست‌هایتان یخ بزند و صورت تان از سرما بسوزد لذت ببرید. هم‌چنین این تفریح می‌تواند باعث شود  عکس‌هایی بی‌نظیر و فوق‌العاده هنرمندانه از شما ثبت شود.

غذاهای محلی

در هر سفری یکی از چیزهایی که بسیار مورد توجه همه و با هر سنی قرار می‌گیرد، خوراکی‌ها و غذاهای محلی آن نقطه است. غذاهای عربی نیز، با سبک و سیاق خاص خود در پخت و ادویه‌های خوش‌طعم و خوش‌عطر توانسته‌اند خودشان را در دل گردشگران جا کنند. در سافاری دبی شما می‌توانید غذاهایی از جمله فلافل، شاک شوکا، شاورما، کوشاری و دیگر غذاهای محلی را به صورت سلف سرویس میل کنید. در آن‌جا هم خوراک‌هایی مناسب افرادی که دوست دارند گوشت‌ها و کباب‌ها را بچشند وجود دارد و هم غذاهایی برای کسانی که گیاه‌خوار هستند طبخ می‌شود.

 

غذاهای محلی دبی

 

حیات وحش

همان‌طور که در ابتدای مقاله به آن پرداخته شد، یکی از اهداف سافاری، حفظ و حمایت از محیط زیست و حیات وحش است. در سافاری دبی شما شاهد خیل زیادی از حیوانات و جانورانی هستید که در محیطی سالم و آزاد نگه‌داری می‌شوند و فضایی مناسب برای آن‌ها فراهم شده است. حیات وحش سافاری دبی بسیار غنی است زیرا گونه‌های حیوانی از جای‌جای جهان در آن‌جا وجود دارند و در مکانی مناسب با بدنشان زندگی می‌کنند. حیات وحش دبی بسیار مورد توجه گردشگران، به خصوص کودکان قرار دارد.

بخش مخصوص آفریقا

آفریقا یکی از بی‌نظیرترین و متنوع‌ترین حیات‌های وحش جهان را دارد. کروکودیل‌ها، سگ‌های زیبا و شکاری، مارها، پرندگان زیبا تنها مثال‌هایی از این طبیعت منحصر به فرد و پرشکوه است.  البته سفر به آفریقا چندان هم کار آسانی نیست، اما یک اتفاق عالی در سافاری دبی رخ داده و آن وجود این حیوانات و حتی حیواناتی بیشتر در این مجموعه است. شما در سفر به دبی می‌توانید از این حیوانات زیبا دیدن کنید و با زندگی آن‌ها آشنا شوید.

سافاری ویلیج دبی

در سافاری ویلیج دبی شما می‌توانید گونه‌های حیات وحش امارات را شاهد باشید و از دیدن این حیوانات لذت ببرید. البته لازم به ذکر است از آن‌جایی که گونه‌های جانوری امارات چندان گسترده نیستند، سافاری ویلیج دبی از گونه‌های جانوری دیگر مناطق نیز بی‌بهره نمانده است.

شما در این قسمت می‌توانید انواع حیوانات زیبا و سالمی چون شیر، پلنگ و اسب آبی، کروکودیل، گورخر، خرس، بوفالو، چیتا و حتی بوفالوی سفید را به تماشا بنشینید. در این مکان برای زندگی هر گونه از این حیوانات، محدوده‌ای وسیع در نظر گرفته شده که علاوه بر پوشش گیاهی، آبشار هم دارد و به مکانی فوق‌العاده امن برای حیوانات و فوق‌العاده زیبا برای گردشگران تبدیل شده است.

 

سافاری ویلیج دبی

 

بخش وادی ویلیج

زمانی که شما در حال گردش و لذت بردن در سافاری دبی هستید، می‌توانید به وادی ویلیج بروید و خستگی‌تان را با نوشیدن قهوهٔ عربی و خوراکی‌های خوشمزه از تنتان خارج کنید. البته در این بخش تفریحاتی نظیر دیواره نوردی، کوه‌نوردی گروهی، زمین بازی و بانجی‌جامپینگ نیز برای شما در نظر گرفته شده است.

قسمت آسیایی دبی لند

شاید خیال کنید که در سافاری دبی تنها می‌توانید در صحراها و بیابان گردش کنید اما باید بدانید در دبی‌لند قسمتی وجود دارد که شما می‌توانید لذت قدم زدن در محیطی پوشیده از درختان متراکم را تجربه کنید. قسمت آسیایی دبی‌لند پر از میمون‌های دراز دست و اورانگوتان و اژدهای کومودو است که می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

در این قسمت همواره تئاترهایی پرمعنا از شکار حیوانات و پرندگان اجرا می‌شود که می‌توانید به تماشای آن بنشینید.

مزرعه مخصوص کودکان

در سفرها باید به کودکان و تفریحاتشان توجه شود تا خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در تمام زندگیشان از آن سفر داشته باشند. در سافاری دبی نیز تفریحاتی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است که عاشقشان خواهند شد. کیدز فارم یا مزرعه کودکان، بخشی از پارک سافاری دبی است که همان‌طور که از نامش پیداست برای آشنایی کودکان با زندگی‌ در طبیعت ساخته شده است. بچه‌ها باید بدانند که غیر از زندگی ماشینی‌ای که تجربه می‌کنند، یک زندگی فوق‌العاده شیرین و آرام نیز وجود دارد که باید آن را بشناسند.

در این مزرعه کودکان می‌توانند با حیوانات اهلی آشنا  شوند و اطلاعاتی راجع به آن‌ها کسب کنند. در این مکان بچه‌ها تجربه‌هایی فوق‌العاده نظیر دوشیدن شیر، برداشتن جمع‌آوری تخم‌مرغ مرغ‌ها و غذا دادن به حیوانات را کسب خواهند کرد.

 

مزرعه مخصوص کودکان سافاری دبی

 

بهترین مکان ها برای سافاری دبی

همان‌طور که بیان شد با توجه به سلیقه و میل گردشگران می‌توان سراغ دبی‌لند یا صحراها و بیابان‌ها رفت. اگر مایلید به آفرود روی شن، اسکی‌سواری و شترسواری بپردازید و با زندگی محلی بادیه‌نشینان آشنا شوید، باید سراغ صحراهای دبی و تپه‌های شنی بروید. در صورتی که مایل به دیدن طبیعت آفریقا و آسیا و فضایی برای کودکانتان باشید، باید به دبی‌لند بروید و تفریحاتی فوق‌العاده را تجربه کنيد.

بهترین زمان تجربه سافاری دبی

شهر دبی و به صورت کلی امارات متحده عربی از مناطق گرمسیر و خشک شناخته می‌شود. بنابراین با توجه به این که سافاری دبی نیازمند زمان کافی و تفریحاتی است که در طول روز انجام می‌شوند، بهترین زمان سفر اول زمستان تا اوایل فروردین است. در این زمان دبی بسیار شلوغ است و گردشگران زیادی آن‌جا وجود دارد، اما با این وجود تجربه فوق العاده‌ای برای شما خلق خواهد شد. در بقیه زمان‌های سال با توجه به گرمی هوا ممکن است بتوانید به تمام تجربه‌های خوب و تفریحات سافاری دست‌ یابید.

 

بهترین زمان سفر به سافاری دبی

 

سخن پایانی

در این مقاله به توضیحی جامع راجع به سافاری دبی پرداخته شد. در این سافاری نیاز است که شما با توجه به آب و هوای آن منطقه و مکان هایی که قصد گردش آن را دارید وسایل مورد نیاز خود را فراهم کنید تا به مشکل بر نخورید. برای سافاری هم‌چنین نیازمند انتخاب یک تور مناسب و با تجربه هستید که شما را به یک خاطرهٔ خوب از سافاری دعوت کند. پس در انتخاب تور و همسفرانتان دقت کافی را به عمل بیاورید و سافاری دبی با تفریحات بی‌نظیرش را به هیچ وجه از دست ندهید.

 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر