واندل پارک

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/18
بازدید: 1283
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
آمستردام پایتخت کشور هلند یکی از زیباترین کشورهای اروپایی به شمار می رود که به داشتن کانال های آبی، طبیعت زیبا و جاذبه های دیدنی متعدد معروف بوده و در میان گردشگران از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد. یکی از ویژگی های این شهر، کوچک بودن آن است که می توانید به راحتی با پیاده روی و حتی با کرایه کردن دوچرخه تمام این شهر را بگردید و از مناظر موجود در آن نهایت لذت را ببرید و با روحیه ای شاد گشت و گذارتان در دل شهر را ادامه دهید. به طور کلی هلند نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر بوده، اما گرانی هتل و هاستل در این کشور مانع از ارزان سفر کردن شما خواهد شد. با این حال جهانگردان دست از سفر کردن به این کشور زیبا و دیدنی نکشیده و تحت هر شرایطی برای بازدید از جاذبه ها و تفریحات آن با تور هلند راهی سفر می شوند. یکی از جاذبه های گردشگری این کشور واندل پارک می باشد که در شهر زیبای آمستردام واقع شده است. در این بخش از وب سایت لحظه آخر قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با واندل پارک در اختیار گردشگران تور آمستردام قرار دهیم.
 
وندل پارک آمستردام

همه چیز درباره کشور هلند - برای آشنایی با کشور هلند کلیک کنید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. واندل پارک کجاست؟
  2. چگونگی پیدایش وندل پارک
  3. تفریح در واندل پارک

واندل پارک کجاست؟

واندل پارک یکی از توریستی ترین پارک های آمستردام به شمار می رود که در مرکز این شهر قرار دارد و نظر گردشگران را به خود جلب کرده است. واندل پارک مشهورترین پارک شهر آمستردام است که در فصل تابستان میزبان انواع کنسرت های موسیقی می باشد. واندل پارک در سال 1878 در زمینی به مساحت حدود 47 هکتار احداث گردید و موجبات تفریح مردم شهر در آن فراهم گشت. جالب است بدانید که واندل پارک را ریه سبز آمستردام نیز می نامند. با رفتن به پارک واندل می توانید هوای تمیز و تازه ای را استشمام کنید و با انرژی تمام به تماشای مجسمه های پیکاسو بپردازید، همچنین توجه داشته باشید در فصل تابستان در این پارک تئاترهای فضای باز برای عموم به اجرا گذاشته می شود، که خودش به خودی خود یکی از تفریحات واندل پارک به شمار می رود. اگر قصد سفر به شهر آمستردام هلند را دارید به هیچ عنوان بازدید از واندل پارک را از دست ندهید. این پارک علاوه بر این که مورد توجه گردشگران تور آمستردام واقع شده است، حتی بومیان آمستردام اوقات فراغت خود را در این پارک می گذرانند. جالب است بدانید که واندل پارک بزرگ ترین مکان تفریحی موجود در بخش قدیمی شهر می باشد. در سال 1999 مسئولین مربوطه تصمیم گرفتند واندل پارک را مورد مرمت و بازسازی قرار دهند، به همین دلیل عملیات بازسازی واندل پارک در همین سال کلید خورد و تا سال 2010 ادامه پیدا کرد. 

چگونگی پیدایش وندل پارک

در حدود 150 سال پیش، شهروندانی که ساکن آمستردام بودند به این فکر افتادند که پارکی بزرگ و سرسبز در شهر تاسیس کنند تا ضمن ایجاد فضای سبزی دل انگیز، محیطی جهت تفریح و گردش داشته باشند؛ در پی این تصمیم آن ها در سال 1864 انجمنی تشکیل دادند که وظیفه آن جمع آوری پول مورد نیاز جهت ساخت پارک بود. در مدت کوتاهی پول لازم برای ساخت 8 هکتار از پارک جمع شد، از همین رو طراحی پارک وندل به معماری برجسته به نام زوچر سپرده شد تا طرحی همچون پارک های انگلیس را انجام دهد. سرانجام در سال 1865 ساخت پارک به اتمام رسید و مردم توانستند در آن به تفریح بپردازند. البته لازم به ذکر است که بگوییم نام این پارک در سال 1867 همزمان با ورود مجسمه وندل (شاعر معروف هلندی) بر روی پارک گذاشته شد. وسعت پارک وندل هلند که آن روزها در قسمت های کناری شهر قرار داشت، در سال 1877 به 45 هکتار رسید؛ رفته رفته با بزرگ تر شدن وسعت شهر آمستردام این پارک هم در نواحی مرکزی شهر قرار گرفت. نکته مهمی که در رابطه با وندل پارک هلند وجود دارد، بازسازی کلی آن هر 30 سال یک بار است، زیرا سطح پارک مدام در حال نشست کردن بوده و این بازسازی ها لازم هستند. 
 
وندل پارک هلند

آمستردام پایتخت هلند - پایتخت کشور هلند زیباترین کشور اروپا

تفریح در واندل پارک

از تفریحات واندل پارک می توان به پیک نیک، تئاترهای فضای باز، میل کردن غذا و نوشیدنی در وسط پارک و رستوران Blauwe Theehuis ، بازدید از موزه های اطراف و همچنین در صورت تمایل در دوندگی صبحگاهی مردم بومی شرکت کنید. در بخشی از واندل پارک یک دریاچه دیدنی وجود دارد که جلوه ی بسیار خوبی به این پارک جنگلی بخشیده است. در اطراف این دریاچه تعدادی میز و صندلی چیده شده که میل کردن نوشیدنی و یا عصرانه ای دلچسب بر روی آن ها، یک تجربه بی نظیر را برای گردشگران تور اروپا تداعی می کند. در واندل پارک تعداد کثیری از درختان گوناگون سر به فلک کشیده و کهن وجود دارد که باعث اعتدال هوا در این پارک جنگلی شده و نفس کشیدن را لذت بخش نموده است. طبق آمارهای صورت گرفته، در طول سال حدود بیست میلیون توریست از واندل پارک دیدن می کنند و به تماشای چشم اندازهای زیبا و بی همتای آن می پردازند. 
آن دسته از گردشگران که به ورزش دوچرخه سواری علاقه دارند، می توانند در مسیرهای ویژه ای که به این منظور در واندل پارک در نظر گرفته شده، به تفریح بپردازند. در واندل پارک آمستردام امکان پرداختن به ورزش های دیگری مانند: اسکیت، پیاده روی و دویدن نیز وجود دارد. توریست ها می توانند به صورت خانوادگی در واندل پارک به گشت و گذار و تفریح بپردازند و به کافی شاپ های موجود در این پارک رفته و از انواع نوشیدنی های گرم و سرد آن میل کنند و لذت ببرند. در واندل پارک یک موزه ملی فیلم و یک سالن نمایش وجود دارد که فیلم هایی از طیف های مختلف زمانی در آن به نمایش در می آید، برای مثال در این موزه شما می توانید نمایش هایی از قرن نوزدهم را ببینید و با فیلم های که در سال های اخیر ساخته شده مقایسه کنید و به تفاوت آن ها پی ببرید. لازم به ذکر است که بگوییم واندل پارک در بخش های جنوبی شهر قرار دارد و دسترسی به آن بسیار سهل است که توریست ها می توانند به آسانی به آن رفته و لحظات خاطه انگیزی را برای خود به ثبت برسانند.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 101 کاربر