پارک جهانی پکن

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1396/05/04
بازدید: 374
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور چین همواره به دنبال راهکارهایی برای جذب گردشگر می باشد. پکن شهری بزرگ و زیبا در این کشور است که اماکن تفریحی بسیاری را در خود جای داده است. جاذبه های گردشگری و مکان های تفریحی موجود در این شهر، بسیاری از جهانگردان را مجاب می کند تا پکن را به عنوان مقصد برای سفر خود برگزینند. یکی از محبوب ترین تفریحات پکن نزد گردشگران و اهالی این شهر پارک جهانی پکن می باشد. شبیه این پارک را می توان در کشورهای فرانسه، ترکیه، تایلند و استرالیا مشاهده کرد.

پارک جهانی پکن با وسعت 47 هکتار در جنوب غربی این شهر واقع شده و 17 کیلومتر از مرکز شهر فاصله داشته و در نزدیکی میدان معروف تیان قرار دارد. می توان گفت پارک جهانی پکن یکی از بزرگ ترین و بهترین پارک های این شهر و همچنین کشور چین است که با بازدیدکنندگان بسیاری همراه است. پارک جهانی پکن در سال 1993 تاسیس شد و شروع به فعالیت کرد.  در قسمت ورودی این پارک قلعه ای گوتیک، مجسمه های امدادی گرانیت و راهروی رومی قرار دارد که جلوه ی خاصی به این مکان داده است. در سراسر پارک جهانی پکن، باغ ها و چمن زارهای فراوانی وجود دارد که زیبایی پارک را دوچندان نموده اند.

پارک جهانی پکن به دو بخش تفریحی و جاذبه های جهانی تقسیم می شود، در بخش جاذبه ها می توان به معماری زیبا و بی نظیر ماکت هایی مانند: پری دریایی کپنهاک، برج پیزا در ایتالیا، برج ایفل، تخت جمشید کشورمان، مجسمه آزادی در آمریکا، ونوس میلو، اهرام مصر، دیوید میکل آنژ، کلیسای نوتردام، تاج محل هند، آسیاب بادی هلند، برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی، میدان سرخ روسیه، مجسمه ابوالهل، برج ساعت بیگ بن بریتانیا، ناروس اسکندریه مصر، منهتن نیویورک و پل برج لندن اشاره کرد که با بهترین مواد و همراه با ظریف ترین طراحی ها بنا شده اند. اغلب این بناها از سنگ مرمر ساخته شده اند و به اندازه ای در ساخت آن ها دقت شده که تحسین هر بیننده ای را بر می انگیزد. لازم به ذکر است که بگوییم پارک جهانی پکن دارای 5 بخش: آسیا، آمریکا، آمریکای لاتین، اروپا و آفریقا می باشد و جاذبه های شبیه سازی شده، هر یک در بخش های مربوطه ی خود واقع شده اند. هر یک از این جاذبه ها می تواند فرهنگ و سنن مخصوص آن کشور را بازگو کند و گردشگران مختلفی که از اقصی نقاط دنیا با تور پکن به ایم منطقه سفر می کنند را با آداب و رسوم متنوع کشورها آشنا سازد.

یکی از دلایلی که پارک جهانی پکن را از سایر پارک ها متمایز کرده است، وجود این 100 ماکت و سازه از جاذبه های گردشگری و تفریحاتی سراسر جهان است که در ابعاد نسبتا بزرگ در نقاط مختلف آن ساخته شده است. به طور مثال در ساخت اهرام مصر 200 هزار آجر سنگی به ابعاد کوچک به کار برده شده و همچنین در ساخت میدان سرخ روسیه از 5 میلیون آجر استفاده کرده اند. لازم به ذکر است که بگوییم این ماکت ها به گونه ای ساخته شده اند که در فصول مختلف و با تغییرات آب و هوایی آسیب نمی بینند. مجموعه این ماکت ها جاذبه ها و نمادهای ملی از 50 کشور جهان را به نمایش می گذارند که گردشگران تور پکن با سفر به این منطقه می توانند تمامی آن ها را یکجا به نظاره بنشینند. در قسمت تفریحی پارک جهانی پکن ، تئاترهای گوناگون و نمایش های مختلف، اجرای موسیقی محلی زنده، نمایش فیل ها و اجرای رقص های سنتی برگزار می شود تا مسافران و گردشگران تور پکن روزی بی نظیر و خاطره انگیز را در این پارک سپری کنند.

وسعت پارک جهانی پکن به اندازه ای زیاد است که شما گردشگران تور پکن برای تماشای تمامی قسمت های آن زمان زیادی را باید صرف کنید، به همین دلیل می توانید از خودروهای برقی و یا مونوریل های موجود بهره ببرید تا بازدید از پارک جهانی پکن در زمان کم تری انجام شود. در پارک جهانی پکن شما این امکان را دارید که قایق سواری کنید و یا حتی سوار بر هواپیما شوید و سفری فراموش نشدنی را برای خود به ثبت برسانید.


گل ها و گیاهان متنوعی برای مزین سازی پارک جهانی پکن استفاده شده که رنگ و بوی دلنشینی به آن داده است و گردشگران تور چین می توانند از این فضای سبز و تماشای جاذبه های ساخته شده در این مکان لذت ببرند. پارک جهانی پکن سالانه حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر بازدید کننده دارد، این پارک در تمام طول هفته از ساعت 9 صبح تا 9 شب میزبان گردشگران تور چین و بازدید کنندگان محترم می باشد.  افرادی که تمایل دارند از بخش های مختلف پارک جهانی پکن بازدید به عمل آورند، باید در جلوی درب ورودی بلیط تهیه کنند، لازم به ذکر است که بگوییم ورود کودکان به این مجموعه کاملا رایگان و بدون هزینه می باشد.

با ساخت پارک جهانی پکن کشور چین مورد توجه همگان قرار گرفت، همچنین مدیران و مسئولین این کشور توانستند به اهداف بزرگی دست پیدا کنند. مزیت های احداث پارک جهانی پکن به شرح زیر می باشد:

1. جذب سیل عظیمی از توریست ها

2. بسیاری از مردم چین می توانند بدون صرف هزینه های هنگفتی که لازم است برای دیدن هر یک از این جاذبه ها در کشورهای مختلف بپردازند، در کشور خودشان به تماشای نمونه ای از آن ها پرداخته و پولشان را در کشور خودشان هزینه کنند تا رونق اقتصادی بیشتری هم در پی داشته باشد.

3. وجود نماد هر کشور در پارک جهانی پکن سبب می شود تا گردشگران کشورهای مختلف برای دیدن معروف ترین جاذبه ی کشور خودشان که در کشوری دیگر بنا شده است، با تور پکن به این منطقه سفر کنند.

در این پارک تفریحات دیگری از قبیل: شتر سواری، فیل سواری و غذا دادن به پرنده های گوناگون وجود دارد که مورد توجه گردشگران تور پکن قرار گرفته است. راه های زیادی برای دسترسی به پارک جهانی پکن وجود دارد که گردشگران تور چین به انتخاب خود می توانند از هر یک (اتوبوس، مترو، تاکسی) بهره ببرند. بازدید از بخش های متعدد این پارک دیدنی در فصول مختلف بین 65 الی 100 یوان متغیر می باشد.

خوب است که بدانید در پارک جهانی پکن، مراکز خرید، سینما و رستوران هایی نیز وجود دارد که این مجموعه را از حالت یکنواختی در می آورد. یکی از خاص ترین بخش هایی که در این پارک زیبا ساخته شده، چین پارک می باشد که شامل یک ویلا باغ آمریکایی و یک ویلای سلطنتی به سبک ژاپن بوده و نظر بازدیدکنندگان را به خود معطوف کرده است. در پارک جهانی پکن لباس برخی از کشورها هم به صورت کرایه ای در اختیار علاقه مندان و گردشگران تور پکن قرار می گیرد و آن ها می توانند از این لباس ها برای ثبت عکس هایی یادگاری در کنار جاذبه های مختلف استفاده کنند. یک بخش جذاب دیگری که در این پارک وجود دارد، حضور تعداد بی شماری کبوتر در یک مکان کوچک است که بسیار تماشایی هستند. 


تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 101 کاربر