سواحل نیس

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1396/07/03
بازدید: 407
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
کشورهای اروپایی همواره جزء پر گردشگرترین نقاط دنیا بوده که هرساله تعداد بی شماری از توریست ها را از اقصی نقاط جهان پذیرا می باشد. از بهترین تفریحاتی که می توانید در سفر به کشورهای اروپایی داشته باشید بازدید از شهرهای ساحلی آن ها می باشد که کشور فرانسه نیز از این مسئله مستثنی نمی باشد. در فرانسه جاذبه ها و تفریحات بسیار زیبایی وجود دارد که هر گردشگری را وسوسه می کند تا حداقل یک بار هم شده از آن ها دیدن کند. شهر نیس یکی از شهرهای ساحلی و از زیباترین شهرهای جنوب فرانسه می باشد که به دارا بودن مناظر طبیعی چشم نواز و توریست های بی شمارش شهرت دارد. ممکن است تعریف های زیادی در رابطه با این شهر زیبا شنیده باشید ولی تا خودتان از نزدیک آن را نبینید نمی توانید به محاسن و مناظر دل انگیز آن پی ببرید.
سواحل نیس در فرانسه یکی از زیباترین سواحل دنیا می باشد که 20 ساحل عمومی و 15 ساحل اختصاصی را در خود جای داده است. در اطراف سواحل نیس رستوران های متعددی با انواع غذاهای دریایی و بین المللی با نوشیدنی های مخصوص فرانسوی وجود دارد که گردشگران تور فرانسه می توانند از آن ها بهره ببرند. در رستوران های سواحل نیس سرگرمی هایی از قبیل: اجرای موسیقی زنده توسط نوازندگان معروف، رقص و پایکوبی برگزار می شود و بسیار مناسب برای آن دسته از گردشگران تور فرانسه که علاقه به شب زنده داری دارند می باشد. تعدادی کافی شاپ نیز در سواحل نیس وجود دارد که محیطی رمانتیک و زیبا داشته و با نوشیدنی های لذیذ خود آماده پذیرایی از گردشگران تور اروپا می باشند.
 به همین دلیل سواحل نیس در فرانسه جزء برترین اماکن تفریحی و گردشگری برای مسافران و مردمان خود این کشور به شمار می رود. تمامی ساحل های این محدوده پر از سنگ های کوچک و بزرگ بوده که همین امر سبب می شود سواحل نیس برای دراز کشیدن، حمام آفتاب و آفتاب گرفتن مناسب نباشند، هرچند که در سواحل اختصاصی ماسه های شنی ریخته اند ولی بیشتر نقاط آن سنگی می باشد. بهتر است بگوییم برای قدم زدن در سواحل نیس می بایست صندل یا کفش های تابستانی به پا داشته باشید و از زیر انداز به همراه بالشتک های نرم استفاده کنید تا بتوانید از اوقات خود لذت ببرید. اگر تمایل دارید که به ساحلی ماسه ای سفر کنید تا بتوانید آفتاب هم بگیرید، می توانید به ساحل های آنتیب، ویل فرانش و کنز که در فاصله کمی از سواحل نیس قرار دارند بروید.

یکی از ساحل های سنگی شهر نیس "گردشگاه انگلیسی ها" می باشد که بیشترین میزان سنگ را در میان سواحل نیس دارا می باشد.
بهترین زمانی که می توانید به این مکان رویایی سفر کنید هنگام غروب آفتاب است که تصویر بسیار زیبایی از غروب در معرض نمایش قرار می گیرد. گردشگران تور فرانسه باید این نکته را در نظر داشته باشند که جزر و مدهایی که در سواحل نیس رخ می دهد برای افراد مبتدی می تواند بسیار خطرناک باشد، پس اگر در سفرتان کودکی شما را همراهی می کند بهتر است که سواحل نیس را برای سفر خود انتخاب نکنید و یا حداقل در زمان هایی که دریا متلاطم می باشد، شهرهای اطراف را برای گشت و گذار انتخاب کنید. یکی از مناطقی که در این مواقع می توانید اوقات خوشی را در آن سپری کنید "ویلفرانش" می باشد که تنها 6 کیلومتر با سواحل نیس فاصله دارد.
از آن جایی که شهر نیس از شهرهای گران قیمت فرانسه به شمار می رود و توریست های زیادی هرساله از این شهر دیدنی بازدید می کنند، هتل های لوکس و گران قیمتی در سواحل نیس احداث شده است. این هتل ها خدمات و امکانات بسیار خوبی را در اختیار گردشگران تور فرانسه قرار می دهند تا آن ها بتوانند سفر لذت بخشی به سواحل نیس داشته باشند. اگر قصد دارید در سواحل نیس قدم بزنید و لحظات بی نظیری را برای خود به ثبت برسانید بهتر است که کفش ماسب و یا صندل مناسب به همراه داشته باشید.
 در تمامی پلاژهای سواحل نیس دوش های آب شیرین برای استحمام گردشگران به صورت رایگان وجود دارد تا آن ها بتوانند بعد از شنا کردن در این مکان دوش بگیرند. یکی دیگر از امکاناتی که در سواحل نیس وجود دارد، زمین والیبال ساحلی با تور است که گردشگران تور فرانسه می توانند از آن ها بهره ببرند و به ورزش بپردازند. البته لازم به ذکر است که بگوییم در سواحل اختصاصی که شما هزینه بیشتری هم پرداخت می کنید امکانات بیشتری از قبیل: حوله، اتاق تعویض لباس و تخت های مخصوص آفتاب گرفتن در اختیار شما گردشگران عزیز تور فرانسه قرار خواهند داد، در واقع در این سواحل خصوصی استفاده از تمامی امکانات رایگان و فاقد هزینه می باشد. یک نکته منفی که در رابطه با این سواحل اختصاصی وجود دارد، فعالیت فصلی آن ها است، یعنی این دسته از سواحل نیس فقط در ماه های فروردین تا مهر فعالیت دارند و گردشگرانی که در ماه های مهر تا اسفند به سواحل نیس سفر می کنند، باید به بخش های عمومی ساحل بروند.
شنا کردن در سواحل نیس که دریایی بسیار زلال و شفاف به همراه شن های سفید رنگ است بسیار لذت بخش بوده و از تفریحات پر طرفدار در این مکان تفریحی به حساب می آید. در سواحل نیس ورزش های آبی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. تفریحات آبی بسیار جذابی اعم از کرایه جت اسکی، شاتل، پاراسل، قایق موتوری و غیره در سواحل نیس وجود دارد که گردشگران تور فرانسه می توانند از آن ها بهره ببرند. در ادامه فهرستی از معروف ترین سواحل هند را شرح می دهیم:
1.ساحل اپرا پلاژ: این ساحل قدیمی ترین ساحل در این شهر می باشد که از سال 1889 پذیرای گردشگران می باشد. در این ساحل فروشگاه های زیادی وجود دارد که شما گردشگران تور فرانسه می توانید از آن ها خرید کنید. یکی از محبوب ترین امکاناتی که در این ساحل وجود دارد، وجود ماساژورهایی حرفه ای است که در صورت تمایل خدمات ماساژ به شما ارائه می دهند. توریست ها می توانند بین ساعات 9 صبح تا 18:30 صندلی های ساحلی ساحل اپرا پلاژ را کرایه کنند و آفتاب بگیرند. در کنار آب محلی وجود دارد که غذاها و نوشیدنی های دلچسبی را سرو می کند و افراد می توانند آن ها را خریداری کنند و در کنار ساحل میل کنند و لذت ببرند.
2.ساحل کستل پلاژ: این ساحل خصوصی که در منطقه تپه قلعه واقع شده از ماه فروردین آغاز به فعالیت می کند و گردشگران تور فرانسه می توانند از ساعت 10 صبح به آن مراجعه کنند و از امکانات آن بهره ببرند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که با هدف آفتاب گرفتن به سواحل نیس سفر می کنید، پس این ساحل مکانی ایده آل برای شما می باشد. اجاره ی تخت های ساحلی موجود در ساحل کستل پلاژ بین 17 تا 20 یورو هزینه دارند.
3.ساحل آبی: این ساحل یکی از بهترین سواحل نیس به شمار می رود که در تمام فصول سال به روی گردشگران تور فرانسه گشوده می باشد. در ساحل آبی سرگرمی های بی نظیری مانند ورزش های آبی و استخرهای گوناگون وجود دارد که شما می توانید از آن ها بهره ببرید. لازم به ذکر است که بگوییم در فصل تابستان توریست ها تا نیمه های شب می توانند در این مکان بمانند ولی در فصل زمستان تنها تا ساعت 19 باز می باشد.
4.ساحل ویل فرانش سور مر: این ساحل برای علاقه مندان به غواصی یک گزینه عالی می باشد. دسترسی به ساحل ویل فرانش سور مر به راحتی امکان پذیر است. گردشگران تور فرانسه باید بدانند که این ساحل امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی و نجات غریق ندارد که ممکن است نبود این امکانات کمی سخت باشد.
5.ساحل رول پلاژ: یکی از نقاط جذاب سواحل نیس، ساحل رول پلاژ می باشد که امور آن توسط یک خانواده تامین می شود و امکانات بسیار خوبی را برای گردشگران تور فرانسه در نظر گرفته است. وجود باغ آلبر اول در جوار این ساحل، زیبایی خاصی به آن بخشیده است. تخت هایی که برای آفتاب گرفتن در این مکان وجود دارد 22 یورو هزینه دارند.
6.ساحل لو گاله: این ساحل که در مرکز شهر نیس قرار دارد، یکی از سواحل جدیدی است که دارای تخت و سایه بان هایی زیبا می باشد و گردشگران تور فرانسه می توانند از آن ها بهره ببرند. این ساحل نیز مانند بسیاری از ساحل های خصوصی سواحل نیس از ماه فروردین تا مهمر مشغول به کار است. رستورانی که در ساحل لو گاله وجود دارد مورد توجه سیل عظیمی از توریست ها قرار گرفته است.
7.ساحل بو ریوژ: این ساحل نیز یکی دیگر از سواحل نیس است که به صورت فصلی فعالیت دارد و دارای 2 بخش کاملا مجزا می باشد، در یک قسمت رستوران و تخت های مخصوص آفتاب گرفتن وجود دارد و در بخش دیگر سرگرمی هایی از قبیل اجرای موزیک زنده برگزار می شود.
8.ساحل بن میلیتر: این ساحل که در بخش مسکونی شهر قرار دارد، در گذشته متعلق به ارتش بوده و از سواحل قدیمی شهر به شمار می رود. در این ساحل رستوران وجود ندارد و برای صرف ناهار و شام باید به اطراف بروید.
9.ساحل کارا: ساحل کارا یکی از سواحل نیس می باشد که بسیار زیبا بوده و شما گردشگران تور فرانسه می توانید در آن حیوانات خانگی خود را نیز به همراه ببرید. این ساحل دارای امکاناتی برای افراد ناتوان نیز می باشد که آن ها به راحتی بتوانند مانند سایر افراد از سپری کردن اوقات فراغتشان در سواحل نیس لذت ببرند. در فاصله ی ماه های فروردین تا مهر جهانگردان می توانند در این ساحل از جت اسکی بهره ببرند و لحظات مفرحی را در آن بگذرانند. این ساحل دارای پارکینگ رایگان و یک نجات غریق می باشد.
10.ساحل لو ووالیه پلاژ: یکی دیگر از سواحل نیس، لو ووالیه پلاژ نام دارد که امکانات خوبی را دارا می باشد و در آن زمین بازی نیز وجود دارد که کودکان می توانند در آن به شادی و نشاط بپردازند. این ساحل از ساعت 9:30 صبح تا 6 بعدازظهر به روی گردشگران باز بوده ولی رستوران آن برای وعده های غذایی مختلف پذیرای میهمانان است.

بهتر است گردشگران تور فرانسه به هنگام رفتن به سواحل نیس از ریختن زباله در آن ها خودداری کنند و فرهنگ و اخلاق را رعایت نمایند. 
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر