آب و هوای استانبول

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/23
بازدید: 81183
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جمعه

10 فروردین 1403

17.16°C

آسمان صاف

21.09°C16.24°C
رطوبت هوا58%
سرعت باد3.6 m/s
طلوع8:21
غروب20:55

آب و هوای استانبول بسیار مطلوب است و دلیل آن هم موقعیت مکانی مناسب این شهر می باشد. این شهر در تمام فصول سال جذابیت‌هایی دارد که گردشگران را مجاب می کند به آن سفر کنند. اگر قصد سفر به کشور ترکیه و استانبول را دارید بهتر است از وضعیت کلی آب هوای استانبول مطلع شوید که در ادامه ما به صورت جامع به این موضوع می پردازیم.

دماي هواي استانبول

با توجه به آب و هوا که پیش تر گفتیم، دمای شهر استانبول به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار متغیر بوده. ممکن است در روز شاهد افزایش یا کاهش ناگهانی دما باشیم. آب و هوای این شهر به شدت متغیر و از آنجایی که این شهر بسیار بزرگ و پهناور می باشد، در تمام فصل ها متفاوت است ، و در مناطق مختلف شهر، آب و هوای مشابه را شاهد نخواهید بود. مناطق شمالی شهر که در نزدیکی دریای سیاه هستند تقریبا همیشه بارانی می باشند، در نواحی غربی استانبول که تحت تاثیر بالکان بوده، آب و هوای سرد وجود دارد و در شرق شاهد آب و هوای قاره ای خواهید بود.

آب و هوای استانبول فردا

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

وضعیت هوای استانبول در بهار

می توان گفت بهترین زمان سفر به استانبول فصل بهار است و تعداد متقاضیان تور استانبول در این فصل بسیار زیاد می باشد، زیرا که اب وهوای استانبول در بهار بسیار دل انگیز و مطبوع و مناسب است. بازدید کنندگان می توانند از آفتاب بدون حرارت و رطوبت شدید لذت ببرند. همچنین بارندگی ها در فصل بهار کم می شود و به گردشگران این فرصت را می دهد که با خیال راحت جاذبه های گردشگری استانبول را دیدن کنند. در فصل بهار شب های استانبول بسیار خنک تر می شود و در طول روز هم ممکن است که هوا کمی مه آلود باشد.
بهار استانبول بسیار زیبا است و در گوشه و کنار آن می توانید گل های لاله را مشاهده کنید که به شهر زیبایی خاصی بخشیده اند. جشن ها و فستیوال های متعدد و برجسته زیادی برای بازدید کنندگان وجود دارد. بنابراین، به شما پیشنهاد می کنیم که به بازدید از فستیوال و نمایشگاه خیره کننده جشن گل لاله بپردازید. علاوه بر گل لاله ، مشاهده درخت یهودا نیز نشان دهنده این موضوست که بهار آمده است.

آب و هوا استانبول در مارس(10 اسفند تا 11 فروردین)

در ماه مارس دمای هوا کم کم  شروع به آرام شدن می کند و به حدود 10 درجه می رسد. هنوز هم در ماه مارس بارش بارانی قابل ملاحظه مشاهده می شود، با متوسط بارش ماهانه 70 میلی متر، بهتر است، آماده گرفتن دوش عجیب و غریب و ناگهانی که ممکن است اتفاق بیوفتد باشید.

آب و هوا استانبول در آوریل (12 فروردین تا 10 اردیبهشت)

در ماه آوریل دمای هوا بسیار خشک بوده که در آن آفتاب گرم را مشاهده می کنید، حداکثر دمای روز در حدود 18 درجه می شود، این یک زمان واقعا لذت بخش است که از باغ ها و پارک ها در استانبول دیدن نمائید.

آب و هوا استانبول در می (11 اردیبهشت تا 10 خرداد)

وضعیت آب و هوای استانبول در ماه می ماه خشک تر و گرم تر از ماه های مارس و آوریل است، و این زمانی مناسب برای لذت بردن از تماشای آسمان آبیو خورشید بدون اینکه نگران گرم شدن باشید می باشد. دما معمولا تا پایان ماه به حدود 22 درجه می رسد.

آب و هوای استانبول فردا

وضعیت هوای استانبول در تابستان

آب و هوای شهر استانبول در فصل تابستان معتدل به حساب می آید و به طور معمول از 30 درجه تجاوز نمی کند و میانگین دمایی در طول روز 28 درجه ثبت شده است. در فصل گرما به علت وجود تعداد زیادی از گردشگران، در این شهر جشنواره های متعددی برگزار می شود که فستیوال خرید استانبول یکی از جذاب ترین آنها به شمار می آید؛ افراد محلی در تابستان به سمت سواحل روی می آورند. یکی از بهترین تفریحات در این بازه می تواند استفاده از تور کشتی های تفریحی استانبول در تنگه بسفر باشد.

آب و هوای استانبول در ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر )

اوایل ماه ژوئن زمان خوبی برای بازدید از استانبول است در صورتی که شما اهمیت زیادی به تاثیر حرارت خورشید بر روی پوست خود می دهید بهتر است بدانید، درجه حرارت می تواند به 25 درجه برسد، که ممکن است برای برخی از بازدیدکنندگان کمی زیاد باشد.

آب و هوای استانبول در ژانویه (۱۰ تیر تا ۹ مرداد)

ماه ژوئیه ماه گرم و خشک و مرطوب در مرکز استانبول است. پیش بینی ها برای امواج گرمایشی و درجه حرارت بیش از 30 درجه غیر معمول نیست.

آب و هوای استانبول در اوت (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور)

در ماه اوت هوای این شهر بسیار شبیه به ماه جولای می باشد، روزها آفتابی و شبها بسیار گرم است.

راهنمای سفر به استانبول - همه آنچه درباره سفر به استانبول باید بدانید

وضعیت هوای استانبول در پاییز

در ماه های پاییزی، ممکن است هم روزهای گرم و هم روزهای سرد را تجربه کرده و با هوای آفتابی یا بارانی رو به رو شوید. در اولین ماه پاییز دمای هوا نسبت به ماه های دیگر کمی پایدارتر است و بسته به آب و هوای سالانه تا اواسط اکتبر امکان آبتنی و استفاده از پارک های آبی و تفریحات آبی نیز وجود دارد.

آب و هوای استانبول در سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۹ مهر)

در ماه سپتامبر درجه حرارت به حداکثر 24 درجه می رسد و بارندگی کمی افزایش می یابد. شب نیز خنک تر است.

آب و هوای استانبول در اکتبر( ۱۰ مهر تا ۹ آبان)

آب و هوای استانبول در مهر ماه تازه و دلپذیر است، با روزهای روشن و درجه حرارت تا 20 در جهف باران در این زمان سال کم کم شروع به باریدن می کنند.

آب و هوا ی استانبول در نوامبر(10 آبان تا 9 آذر)

دمای هوا در ماه نوامبر کاهش می یابد، اما هنوز هم تابش نور خورشید زیاد بوده و دمای متوسط باید حدود 17 درجه باشد.

 

وضعیت هوای استانبول در زمستان

بارش های زمستانی شهر استانبول، بارش های سنگینی نیستند، اما بارش برف و رگبار، گاهی در این شهر اتفاق می افتد. در این فصل، دیدنی هایی که بیش از همه مورد استقبال قرار می گیرند اماکن تاریخی و مکان هایی مانند مسجد ایاصوفیه ، کاخ توپکاپی، کاخ دلما باغچه و اماکنی از این دست هستند.

آب و هوای استانبول در دسامبر(10 آذر تا 10 دی)

دسامبر مرطوب ترین ماه استانبول، با متوسط بارندگی 119 میلی متر است. دما می تواند به 5 درجه سانتی گراد نیز کاهش یابد.

آب و هوای استانبول در ژانویه (11 دی تا 12 بهمن)

ماه ژانویه، سردترین ماه این شهر است.

آب و هوای استانبول در فوریه (۱۲ بهمن تا ۹ اسفند)

در این فاصله زمانی دمای هوا کمی بالاتر است، اما هنوز هم بسیار سرد می باشد و درجه حرارت در حدود بالاتر از 10 درجه است.

آب و هوای 25 روزه استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان برای سفر به استانبول از نظر آب و هوایی اردیبهشت و خرداد، مهر، آبان تا اواسط آذر ماه است. فصل بهار از این بابت بهترین زمان برای سفر به استانبول بوده، چرا که با جمعیت کمتری از مسافران روبرو می شوید و به همین دلیل قیمت هتل ها ارزان تر است. در این فصل طبیعت بسیار زیبایی را در شهر استانبول مشاهده می کنید و از دیدن جاذبه‌های گردشگری بهره مند می شوید، با زندگی مردم محلی بهتر آشنا خواهید شد. در فصل بهار هوا در سراسر استانبول معتدل می باشد و در اواسط روز هوا خنک و دمای هوا 20 درجه سانتیگراد است و شاهد روز های طولانی تری هستید. 
ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد (مارس، آوریل، مه) بهترین زمان برای سفر به استانبول می باشند. بعد از بهار، پاییز بهترین زمان برای سفر به ترکیه است. در ماه های مهر، آبان و آذر( سپتامبر، اکتبر، نوامبر ) هوا معتدل و عالی می باشد. در این فصل روزها کوتاهتر بوده و بارش باران در ماه اکتبر آغاز می شود.
اگر دوست دارید طبیعت بسیار زیبا و خاص را مشاهده کنید و از مکان های تاریخی بسیار زیبایی دیدن نمایید، بهترین زمان برای سفر به ترکیه و برای تفریح کردن آبان ماه می باشد پس بنابراین به طور کلی فصل بهار و پاییز مناسب ترین فصل ها برای سفر به استانبول می باشند.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. شیرین شیرین 1402/10/26
    1 نفر پسندیدند
    آب و هوای استانبول توی بهار خیلی خوبه اگه قصد دارید برید استانبول عید حتما برید خیلی خوش میگذره هم برنامه های خوبی داره هم آب و هواش عالیه
  2. محمود احمدی محمود احمدی 1402/10/19
    3 نفر پسندیدند
    آب و هوای استانبول فقط توی بهار و پاییز عالیه بهارکه جون میده واسه آب تنی

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 110 کاربر