راه کار هایی جهت سفر اقتصادی

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/09/18
بازدید: 1573
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

چگونه " سفری اقتصادی " داشته باشیم؟ 10 راه کاهش هزینه های سفر

راه کار های متنوع و زیادی وجود دارد که میتوان با بهره گیری از آن ها هزینه های سفر را به طور چشمگیری کاهش داد و به همراه دوستان و یا خانواده تجربه های شگفت انگیزی را کسب کرد. بدون شک بیشتر افراد به  سفر رفتن همراه خانواده ، دوستان و یا  بصورت انفرادی علاقه ی زیادی دارند اما با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش هزینه ها ممکن است از اقدام به سفر بپرهیزند.سفر رفتن به مناطقی دور از شهر و خانه یکی از مهم ترین کار های است که افراد باید برای داشتن زندگی آرام بخش و شاد حداقل سالی یکبار به آن بپردازند.یکی از موارد مهم تاثیر گذار در شخصیت و روان انسان ها سفر رفتن است. تقریبا بیشتر کارشناسان گردشگری معتقدند که مسافرت رفتن به همراه خانواده نمیتواند خیلی به صرفه و ارزان باشد،اما با توجه به این نظر،راهکار های مناسبی نیز وجود دارد که میتوان با بهره گیری از آن ها بدون اینکه لازم باشد از چیزی بزنیم و یا کار های که دلمان میخواهد را انجام ندهم لذت حداکثری را از سفر خود برده و کاهش چشمگیر هزینه ها را داشته باشیم.

برای داشتن سفری اقتصادی با خود همسفر( تقسیم هزینه ها) ببرید.

مسافرت کردن به صورت جمعی علاوه بر این که لذت و صفای بسیار زیادی دارد،در کاهش هزینه ها نیز نقش بسیار اساسی را ایفا میکند.هر تعدادی که به نفرات سفر افزوده شود هزینه های فردی نیز دستخوش این تغییر میشود و کاهش می یابد.به عنوان مثال برای پرداخت هزینه ی اقامت اگر فرد تنها باشد مبلغ تعیین شده را باید خود بپردازد ولی در صورت افزایش تعداد، این مبلغ بین افراد تقسیم میشود،یا افراد هزینه ی بنزین و سوخت مصرفی را به صورت دنگی میدهند.این موارد نام برده شده فقط جزء کوچکی از فواید جمعی سفر کردن می باشد.مهمترین مسئله در این زمینه افزایش مهارت ارتباطی افراد و افزایش هیجان و لذت سفر میباشد.

لازم به ذکر است در سفر های دست جمعی باید مسئولیت ها تقسیم شود و هر فرد باید گوشه ای از کار را بگیرد.

 

سفر اقتصادی

 

تاثیر سرمایه ی اطلاعات در اقتصادی شدن سفر چیست؟

داشتن اطلاعاتی کامل و دقیق از مقصدی که قصد سفر به آن جا را دارید مثل اطلاع از مراکز دیدنی ، اقامتگاه های ارزان ،رستوران های مناسب و موارد این چنینی می تواند نقش مهمی در کاهش هزینه های سفر شما داشته باشد.مطالعه و خواندن اطلاعات مقصد پیش از انجام سفر خود بخشی از سفر در دنیای ذهنی میباشد که میتواند بازدید آن مکان برای شما جذاب تر کند و شما بتوانید اطلاعات خود را با دوستان و همسفران خود به اشتراک بگذارد.

 

راه های سفر اقتصادی

 

تهیه تجهیزات و لوازم مورد نیاز سفر اقتصادی

بهتر است قبل از رفتن به سفر برخی از لوازم ضروری را آماده کرده تا ناچار نباشم برای تهیه آنها هزینه های بیشتری را پرداخت کنیم مثل : تنقلات ، آب معدنی و سایر وسایل

سفر رفتن بدون تهیه تجهیزات میتواند سفر را برای شما دشوار کند و شما را به پرداخت هزینه های اضافه وادار کند.به عنوان مثال اگر قصد سفر در و کمپ زدن در  طبیعت را دارید به همراه داشتن وسایلی همچون پیک نیک،زیرانداز،چادر مسافرتی،کیسه خواب میتواند شما را در در کاهش هزینه ها یاری دهد.

لازم به ذکر است در تهیه لوازم مورد نیاز برای سفر این نکته را در نظر بگیرید که لوازم ضروری را بردارید تا حمل و نقل آنها برای شما آسان باشد.

 

راه های سفر اقتصادی

 

"غذاهای محلی" بهتر و ارزانتر،سفری اقتصادی تر

غذاهای محلی ساده و سالم تر میباشند،استفاده از غذاهای محلی تجربه و خاطرات شیرینی برا برای شما به وجود می آورد و با وجود قیمتی ارزان تر خیال شما از سلامتی خود  و همسفر های خود  راحت تر است.

 

راه های سفر اقتصادی
 

اقامت در مکان های اقتصادی و کم هزینه در سفر

بخش عمده ای از هزینه های مربوط به هر سفر مربوط به اقامت مسافران میباشد.هتل ها معمولا در بالاترین رنج قیمت قرار دارند.البته ناگفته نماند که هتل های 4 و 5 ستاره نسبت به امکانات رفاهی که در اختیار مشتریان قرار میدهند میتوانند مطلوب باشند.شما میتواند با اقامت در خانه های بومی و سوئیت ها ، و یا اقامت در چادر های مسافرتی هزینه های سفر خود را به صورت چشمگیری کاهش دهید.

در منطقه های غیر شهری و روستایی ،خانه های بوم گردی و محلی در اختیار مسافران قرار میگیرد که مزایای این خانه ها علاوه بر صرفه جویی در هزینه ، نزدیکتر بودن به طبیعت و آشنایی با آداب و رسوم مردم آن منطقه می باشد که موجب خاطره انگیز و لذت بخش تر شدن سفر میشود.

در صورتی که به دنبال کاهش حداکثری هزینه های اقامت هستید میتوانید کمپی برپا کنید و از اقامت در آن لذت ببرید که البته این گونه اقامت سلیقه ی همه ی افراد نیست و چالش هایی را با خود به همراه دارد.

 

راه های سفر اقتصادی
 

از قبل رزرو هتل خود را انجام دهید

قبل از اقدام به حرکت سفر محل سکونت خود را مشخص نمایید.طبق برنامه ریزی سفر و هزینه ای که برای اقامت خود در نظر گرفته اید اقدام به رزرو محلی مناسب کرده تا مجبور به پرداخت هزینه ی اضافی نشوید. 

 از کارت های شناسایی خود در سفر استفاده کنید.

با توجه به نقشی که در جامعه دارید به عنوان مثال دانشجو هستید و یا برای ارگان خاصی کار میکنید ،کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشید،این موضوع می تواند گاهی برای شما تخفیف و شرایط مناسبی را فراهم کند.به عنوان مثال بسیاری از موزه ها و مکان های تفریحی و فرهنگی امکانات و خدماتی را برای دانشجویان در نظر گرفته اند که شما میتوانید با نشان دادن کارت خود از آنها بهره مند شوید.

سفر اقتصادی و نفی خرید سوغاتی نسنجیده

صحبت از ندادن سوغاتی نیست،اتفاقا این موضوع بسیار دلنشین و زیبا میباشد.اما خرید سوغاتی راه و روش خود را دارد،بهترین کار این بوده  که محصولات سنتی جایی که به آن جا سفر کردیم یا هر چیز کوچکی که نشان می دهد به یاد عزیزانتان در طول سفر بوده اید را برای عزیزانتان تهیه کنید.

 

راه های سفر اقتصادی

 

 

افزایش مهارت های شخصی

هزینه های اضافی سفر معمولا بر اثر  بر اثر حوادث پیشبینی نشده به وجود می آیند به عنوان مثال ممکن است خودروی شما دچار مشکل جزئی فنی شود اگر شما توانایی درست کردن این مشکل را داشته باشید هم در وقت شما برای پیدا کردن تعمیرکار صرفه جویی میشود هم  هزینه های زیادی را متحمل نمیشود.

 

پیشنهاد های لحظه ی آخر

یکی از پیشنهاد های مناسب برای یک سفر ارزان قیمت داخلی و خارجی تور های لحظه آخری میباشند.این تورها پرواز های چارتری میباشند که در لحظات آخر بعضی از مسافران در خواست خود را لغو میکنند و برایشان سودمند تر است که مسافری را با قیمت خیلی پایین تر داشته باشند تا بدون مسافر پرواز کنند.بنابراین اگر در خود میبینید، همیشه آماده سفر باشید تا با روبرو شدن با این پیشنهادات با تخفیف مناسب به سفر بروید.

کلام آخر:

سفر کردن موجب تازگی روح و روان میشود،به شما تجربه های بسیار ارزشمندی افزوده میشود و دیدن شما را نسبت به فرهنگ ها و مردم گسترش می دهد.بنابراین هیچگاه فرصت مسافرت رفتن را از دست ندهید،درست است که مسافرت رفتن هزینه هایی را در بر دارد اما شما میتوانید با رعایت راهکار های گفته شده سفر خود را اقتصادی کنید.


 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر