چگونه در دوران کرونا سفر هوایی ایمن داشته باشیم؟

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/09/16
بازدید: 394
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در طول چند ماه اخیر، شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی برای مردم سرتاسر جهان به وجود آورده است. به جز سلامت افراد که در معرض خطر قرار گرفته، حوزه های دیگری همچون حوزه اقتصاد نیز دستخوش تغییرات فراوانی شده است. در حال حاضر، صنایع مختلف به دلیل شیوع کرونا با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند. یکی از همین صنایع، صنعت گردشگری است که با همه گیر شدن این ویروس ضررهای جبران ناپذیری را متحمل شد. 
آمارهایی که از سوی منابع رسمی همچون سازمان جهانی بهداشت و شورای جهانی سفر منتشر شده است، نشان می دهد که در بازه ای از زمان که برنامه ریزی های متعددی برای بهبود گردشگری و رونق این حوزه انجام شده بود، شیوع ویروس کرونا باعث نابودی 50 میلیون شغل در این صنعت شد و ضررهای بی شماری را بر پیکر گردشگری وارد نمود. ایران هم از این قاعده مستثنی نبوده و مشکلات متعددی را در صنعت گردشگری تجربه کرده است. در نوروز 99 بر خلاف سال های قبل که مسافرت ها افزایش پیدا می کرد، بیش از 99 درصد پروازهای هوایی لغو شد و تا نیمه فروردین ضرر 3 هزار میلیارد تومانی را برای این صنعت به بار آورد. 

 

نکات سفر با هواپیما در ایام کرونا

 


نکاتی که مسافران باید رعایت کنند

 در میان همه مشکلاتی که برای مسافران در زمان شیوع کرونا به وجود آمد، بحث سلامت و مراقبت از سلامت سایر افراد بیشتر از هر چیز دیگری مهم جلوه می کرد. در حال حاضر نیز این موضوع به یکی از مباحث داغ در میان افراد تبدیل شده است و توجه کردن به آن می تواند جلوی مشکلات بعدی را بگیرد. اگر چه این روزها دیگر نمی توان مثل سال های قبل مسافرت را در میان برنامه های مختلف زندگی گنجاند، اما برخی ها معتقدند نمی شود هیچ کدام از صنایع را برای همیشه تعطیل کرد. چیزی که در این میان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی است. با رعایت کردن چند نکته ساده می توان جلوی آسیب های کرونا به سلامت افراد را گرفت و در عین حال مانع از بروز مشکل برای صنایع مختلفی همچون صنعت گردشگری شد.

 

چگونه در سفر کرونا نگیریم - برای کسب اطلاعات در این زمینه کلیک کنید.


در حال حاضر برخی از  افراد فعال در صنعت حمل و نقل هوایی تلاش می کنند وضعیت سفرهای هوایی را به دوران قبل از کرونا باز گردانند. شنیده ها حاکی از این است که مسئولان نیز دست به کار شده اند و قصد دارند محدودیت هایی که قبلا در حوزه گردشگری وجود داشت را بردارند. متخصصان به افرادی که قصد سفر به سایر شهرها را دارند توصیه می کنند، برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا قبل از سفر واکسن بزنند. البته این موضوع بدین معنا نیست که واکسن ویروس کرونا در حال حاضر کشف شده است. واکسیناسیون زیر نظر پزشک، بدن افراد را در برابر بیماری های مختلف مصون نگه می دارد و خطر ابتلا به ویروس کرونا را نیز کاهش می دهد.
در کنار همه این موارد، طبق آنچه که متخصصان و پزشکان می گویند، شستن منظم دست ها با آب و صابون یکی از بهترین روش ها برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا محسوب می شود. به همین دلیل مسافران باید در طول سفر مرتب دست های خود را بشویند و جلوی تماس دست با چشم، گوش و بینی را بگیرند. به نظر می رسد استفاده از ضد عفونی کننده های الکلی بهترین روش برای جلوگیری از ابتلا به کرونا باشد. سازمان بهداشت جهانی به مسافران توصیه می کند قبل از اینکه روی صندلی های هواپیما بنشینند از دستمال های مرطوب که برای ضد عفونی سطوح تولید شده است برای ضد عفونی کردن صندلی های خود استفاده کنند. 

 

نکات سفر با هواپیما در ایام کرونا نکات سفر با هواپیما در ایام کرونا


علاوه بر این، از افراد خواسته شده است در صورت داشتن علائم سرماخوردگی از سفر کردن بپرهیزند. بیشتر شرکت های هوایی از مسافران می خواهند به هنگام خرید بلیت صندلی مجاور خود را نیز خریداری کنند تا با خیال راحت به سفر بپردازند. البته این تصمیم برای همه افراد ممکن نیست چون هزینه های زیادی را بر روی دوش شان می گذارد. یکی از آلوده ترین مکان ها در هواپیما سرویس های بهداشتی آن است. اگر برایتان ممکن بود در طول سفر هوایی از این سرویس ها استفاده نکنید یا اگر مجبور به استفاده شدید، دست هایتان را با مواد مناسب ضد عفونی نمایید. 

 

خسارت سه هزار میلیاردی کرونا به گردشگری ایران - امروزه کرونا همه ابعاد زندگی مردم و مشاغل مختلف را بیش از پیش تحت تاثیر خود قرار داده اما در این میان صنعت گردشگری بیشترین خسارت را در برداشته است.

 


نکاتی که شرکت های هواپیمایی باید رعایت کنند

در کنار پروتکل ها و دستورالعمل هایی که مسافران باید رعایت کنند شرکت های هواپیمایی نیز مسئولیت هایی دارند که باید خودشان را برای آن آماده سازند. این مسئولیت ها در قالب دستورالعمل پیشگیری از کرونا تدوین شده و در اختیار شرکت های هوایی قرار داده شده است. بر اساس این دستورالعمل ها، شرکت های هوایی قبل از مسافرگیری باید هواپیما را ضد عفونی کنند. علاوه بر این، اطمینان از سلامت مسافران به کمک روش هایی همچون تب سنجی یکی از مهم ترین نکاتی است که شرکت های هوایی باید مدنظر داشته باشند.  ضد عفونی کردن کانترها قبل از پذیرش مسافران نیز یکی دیگر از نکات بهداشتی در دوران کرونا است. برخی از شرکت های هوایی همچون ایران ایر در کنار این دستورالعمل ها بسته های بهداشتی که حاوی موادی همچون ماسک، دستکش و ضد عفونی کننده است را در اختیار مسافران خود قرار می دهد تا از سلامت آن ها بیش از پیش مطمئن شود. 

 

نکات سفر با هواپیما در ایام کرونا نکات سفر با هواپیما در ایام کرونا

 


قیمت بلیط هواپیما تحت تأثیر شرایط کرونا

حالا سوال اینجا است که در دوران کرونا قیمت بلیت گران تر می شود؟ شرکت های هوایی به دنبال تشویق افراد به افزایش سفر هستند. همین امر می تواند در کوتاه مدت قیمت بلیت ها را کاهش دهد، اما بررسی های موجود نشان می دهد چنین کاهش قیمتی در بلندمدت به صرفه نیست. شرکت های هوایی معمولا برای تعیین قیمت بلیت از فاکتورهای مختلفی همچون انگیزه مسافران و اینکه حاضرند چه هزینه هایی را بابت سفر پرداخت کنند بهره می برند، اما مشکل اینجاست که در دوران شیوع ویروس کرونا هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و رفتار مشتری را هم نمی توان به این راحتی سنجید. در حال حاضر متخصصان بر این باورند که با رفع محدودیت های پرواز داخلی، بازرگانان و دانشجویان جزء اولین نفراتی خواهند بود که به سراغ خرید بلیت هواپیما می روند. با این وجود، شرایط آنقدر پیچیده است که هیچ کس نمی تواند به درستی آینده سفر را پیش بینی کند و قیمت بلیت را تعیین نماید. در حال حاضر باید منتظر آینده ماند.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 101 کاربر