واحد پول گرجستان

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/09
بازدید: 85913
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا چیزی درباره پول گرجستان می‌دانید؟ واحد پول گرجستان لاری نام دارد که هر لاری از واحدهای کوچک‌تری به نام تتری تشکیل شده است. هر صد تتری، برابر با یک لاری است. می‌توان گفت که هر ارزی در جهان دارای یک نماد مشخص است، به عنوان مثال دلار آمریکا با نماد $ نشان داده می‌شود. لاری را هم به صورت اختصاری GEL می‌نامند  که این حروف مخفف GEORGIA LARI است. GEL اول کلمه مخفف GEORGIA و L هم مخفف کلمه LARI است. در این مطلب قصد داریم هر آنچه که لازم است درباره واحد پول گرجستان بدانید را بررسی کنیم. اگر می‌خواهید بیشتر درباره این موضوع بدانید با ما تا انتهای این مطلب از وبلاگ لحظه آخر همراه باشید. 

واحد پول گرجستان

واحد پول گرجستان چیست؟

زمانی که تور گرجستان را رزرو می‌کنید، اولین سوال‌هایی که ممکن است در ذهنتان به وجود بیاید این است که واحد پول گرجستان چیست؟ و چه مقدار پول باید همراهتان باشد؟ اگرچه شما می‌توانید هزینه‌های سفر به گرجستان را با دلار هم پرداخت کنید اما یقینا استفاده از پول خود گرجستان راحت‌تر است. همانطور که بالاتر هم اشاره مختصری شد، پول رایج گرجستان لاری نام دارد و هر لاری 100 تتری است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید واژه لاری معنی ذخیره و پس‌انداز می‌دهد. این پول در دولت ادوارد شوارد نادزه به صورت رسمی جایگزین یکای قبلی شد. 

واحد پول کشورها - برای سفرهای خارجی نیاز به دانستن واحد پول کشورهای مختلف واجبه!

هر لاری چند تومان است؟

اگر می‌خواهید درباره قیمت لاری گرجستان به تومان بدانید باید بگوییم که در حال حاضر در آذر ماه 1402 هر لاری واحد پول گرجستان حدود 18 هزار 500 تومان ایران است. از آنجایی که لاری در ایران کم پیدا می‌شود، قیمت آن نسبت به خود کشور گرجستان بیشتر است اما پیشنهاد می‌شود تبدیل پول را در ایران انجام دهید زیرا در گرجستان هم باید برای تبدیل ریال به لاری کارمزد زیادی پرداخت کنید.

اسکناس های لاری

اسکناس‌های لاری انواع مختلفی دارند. در جدول زیر می‌توانید با این اسکناس‌ها و عکس پول گرجستان لاری آشنا شوید.

تعداد اسکناس های دویست لاری در بازار پول و سرمایه گرجستان بسیار کم است. دلیل آن مشخص نیست ولی اسکناس‌های دویست لاری را به ندرت می‌‎بینید.

تتری که واحد کوچک‌تر لاری است نیز دارای سکه‌های مختلفی همچون یک لاری و دو لاری، سکه یک تتری، دو تتری، پنج تتری، ده تتری، پنجاه تتری، نیم دلاری و... است. تقریبا حدود ده سال پیش در کشور گرجستان یک لاری و دو لاری را فقط به صورت اسکناس ارائه می‌داد اما در حال حاضر به شکل سکه هم در آمده است. 

سکه‌ های گرجستان

برخی از پول‌های گرجستان به صورت سکه صادر می‌شوند که به شکل تتری و لاری صادر می‌شوند. درواقع در این کشور سکه‌های مختلفی همچون به‌صورت ۱، ۲، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ تتری و همچنین 1 و 2 لاری صادر می‌کند.

با ارزش ترین پول دنیا - با ارزش ترین پول دنیا متعلق به کدام کشور است؟

ارزش لاری چه قدر است؟

باید بدانید که  هر یک لاری گرجستان ۰.۳۷ دلار ارزش دارد. این نرخ با توجه به نوسانات ارزی ممکن است هر چند وقت یک بار تغییر کند.

آیا می توان به گرجستان دلار برد؟

اکثر اجناس در گرجستان با همان لاری خرید و فروش می‌شوند به غیر از ملک و ماشین که معمولا با دلار آمریکا نیز قابل خرید و فروش است برای خرید هر چیز دیگر باید لاری بپردازید. در بیشتر رستوران‌ها هم قیمت غذا به لاری محاسبه می‌شود. قیمت پوشاک در گرجستان به لاری باید پرداخت شود. بنابراین بهتر است که در طول سفرتان مقداری لاری همراه خود داشته باشید.

آیا می توان به گرجستان ریال برد؟

برای عده‌ای سوال پیش می‌آید که آیا می توان از ایران ریال برد و در آن جا تبدیل به دلار و یا لاری کرد، وجود تعداد زیادی صرافی ایرانی در کشور گرجستان و خصوصا شهر تفلیس این امکان را می‌دهد با پول ایران را با لاری گرجستان تعویض کنید. امکان انجام این کار حتی با ارائه کارت بانکی ایرانی نیز میسر است. اما در کل این کار به علت کارمزد بالا به جز در شرایط خاص، توصیه نمی‌شود.

آیا می توان به گرجستان لاری برد؟

بی ارزش ترین پول دنیا - معرفی بی ارزش ترین پول های جهان به ترتیب از آخر به اول!

صرافی های گرجستان

برخی از صرافی‌های معتبر و معروف گرجستان که در طول سفرتان به این کشور می‌توانید ارز موردنظر خود را از آنها تهیه کنید به شرح زیر هستند:

  • صرافی حنا تفلیس
  • صرافی آرکلند تفلیس
  • صرافی پارسیان

هزینه ها در گرجستان

کشور گرجستان و بلغارستان جزو کشورهای اروپایی مقرون به صرفه و ارزان هستند و شاید دلیل اصلی بسیاری مسافرانی که وارد این کشور می‌شوند هم به همین دلیل باشد. هزینه یک وعده غذا در کشور گرجستان از 17 تا 120 لاری است. برای خرید یک بطری آب در این کشور باید به‌طور میانگین 1و نیم لاری بپردازید. هزینه حمل و نقل در صورتی که بخواهید از تاکسی استفاده کنید 1 لاری برای هر یک کیلومتر، در صورتی که تصمیم بگیرید کارت مترو بخرید 2 لاری، در صورتی که بخواهید از اتوبوس استفاده کنید نیم لاری ایت. برای یک شب اقامت در هاستل و هتل هم باید از 8  تا 80 لاری هزینه کنید. 

برای سفر به گرجستان لاری ببریم یا دلار؟

در این مقاله سیر تا پیاز را درباره واحد پول گرجستان بررسی کردیم و به این نکته اشاره شد که بهتر است در طول سفر به این کشور لاری همراه خود داشته باشید زیرا اگرچه می‌توانید هزینه‌های خود را در طول این سفر به دلار هم بپردازید اما بسیاری از مراکز خرید و رستوران‌های این کشور هم فقط لاری قبول می‌کنند. شما می‌توانید بدون دریافت ویزا و با هزینه نسبتا مناسب به گرجستان سفر کنید. بنابراین اگر قصد رزرو تور تفلیس یا باتومی را دارید، همین حالا تور مورد نظر خود را از وبسایت لحظه آخر رزرو نمایید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. abbasi abbasi 1402/12/09
    0 نفر پسندیدند
    برای سفر به تفلیس روزانه چقدر پول احتیاج داریم؟
  2. ali ali 1402/12/09
    3 نفر پسندیدند
    هر 100 دلار چند لاریه؟؟
  3. ali مهدی 1402/12/28
    0 نفر پسندیدند
    هرصددلار برابر با دویست وهفتاد لاری است
  4. معصومه شکوری معصومه شکوری 1402/10/25
    2 نفر پسندیدند
    واحد پول گرجستان به پول ایران چقدر میشه آیا ارزش پول بالایی داره

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 113 کاربر