هزینه سفر به صربستان

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/09/16
بازدید: 1792
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور صربستان یکی از کشورهای زیبای اروپایی می باشد که جاذبه های طبیعی زیادی را در دل خود جای داده که باب میل ایرانی ‏ها است. یک نکته در رابطه با این کشور وجود دارد و آن این است که ایرانیان بدون در دست داشتن ویزا می توانند به این کشور سفر کنند که این موضوع در زمینه هزینه سفر به صربستان بسیار کارآمد می باشد. اما قبل از سفر به این کشور باید برنامه ریزی دقیقی ‏در زمینه هزینه سفر به صربستان انجام بگیرد. با لحظه آخر همراه باشید تا اطلاعاتی در رابطه ‏با هزینه سفر به صربستان در اختیار شما کاربران گرامی بگذاریم. پیش از هر چیز باید بدانید که واحد پول ‏صربستان، دینار صربستان بوده و شول های مختلف در این کشور رنگ های گوناگونی دارند، برای مثال 10 دیناری زرد رنگ، 20 دیناری سبز رنگ، 50 دیناری به رنگ بنفش، 100 دیناری آّی رنگ، 20 دیناری صورتی رنگ و 500 دیناری به رنگ فیروزه ای می باشد. همچنین لازم به ذکر است که بگوییم تمامی اطلاعات موجود در این ‏مقاله به صورت حدودی می باشد.  باید بدانید که صربستان در میان کشورهای اروپایی کشوری ارزان می باشد اما تمامی هزینه ‏ها در این کشور حدود 30% از ایران گران تر بوده و یکی از مقاصد گردشگری نسبتاً گران برای ایرانی ‏ها محسوب می شود.  این کشور با دارا بودن جاذبه های طبیعی چشم نواز و تاریخی کهن انتخابی مناسب برای تفریحات خانوادگی می باشد که در آن می توانید به آرامشی بی مثال دست یابید و از سفر خود لذت ببرید. این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ارزان است و هزینه سفر به صربستان نسبتا مناسب می باشد.

برخی از بخش های هزینه سفر به صربستان به قبل از سفر مربوط می شود که گردشگران تور صربستان باید آن ها را پرداخت کنند.

هزینه سفر به صربستان: 

 

  • برای سفر به کشور صربستان دو راه وجود دارد که عبارتند از رزرو تور و سفر شخصی. اگر قصد ‏سفر به این کشور با تور صربستان را دارید باید بدانید که قیمت تورهای این کشور بسته به تعداد روزها و امکاناتی که به گردشگران ارائه می شود بین 4 تا 6 میلیون تومان متغییر می باشد و ‏گردشگران می توانند با توجه به بودجه ای که برای هزینه سفر به صربستان در نظر گرفته اند، ‏یکی از آن ها را انتخاب کنند، طبیعتا هر چه خدمات دریافتی شما بیشتر باشد سفر لذت بخش تری خواهید داشت. البته گردشگران تور صربستان هزینه عوارض خروج از کشور را نیز باید ‏در نظر بگیرند. اگر به صورت شخصی به این کشور سفر کنید هزینه سفر به صربستان تا حد ‏زیادی به چگونگی سفر شما و محل اقامتی که انتخاب می کنید بستگی دارد.‏

 

آشنایی با صربستان _ معرفی جاهای دیدنی کشور صربستان به همراه تصاویر🌳🪴

 

هزینه های حمل و نقل و جابجایی در صربستان:‏

سیستم حمل و نقل شهری این کشور وسیع بوده و شامل اتوبوس، تراموا، اتوبوس برقی، قطار و تاکسی می ‏باشد که گردشگران تور صربستان می توانند از آن ها بهره مند شوند. یک نکته منفی که در رابطه با سیستم حمل و نقل عمومی این کشور موجود است، عدم وجود مترو می باشد که تا به حال برنامه ریزی درستی در این زمینه انجام نشده است. برای پرداخت هزینه های حمل و نقل هنگام استفاده از اغلب وسایل حمل و نقل ‏عمومی نظیر اتوبوس، تراموا و اتوبوس های برقی جهانگردان می توانند از بلیط های باس ‏پلاس استفاده کنند. بلیط های باس پلاس سه نوع مختلف دارند که عبارت اند از بلیط های یک ‏روزه، بلیط های سه روزه و بلیط های پنج روزه که به ترتیب 250، 700 و 1000 دینار قیمت ‏دارند. بلیط های باس پلاس را از ایستگاه های اتوبوس موجود در تمامی شهرهای صربستان ‏می توان تهیه کرد. همچنین لازم است بدانید که گردشگران می توانند کرایه را به صورت ‏نقدی نیز به راننده ها پرداخت کنند.  گردشگران تور صربستان می توانند برای یافتن مکان های مورد نظر خود در این کشور از 2 اپلیکیشن محبوب به نام های ایزی وی و سیتی مپر بهره ببرند.

*اتوبوس

همان طور که می دانید اتوبوس یکی از محبوب ترین وسایل نقلیه عمومی صربستان می باشد که کرایه آن ‏نسبتاً ارزان بوده و گردشگران تور صربستان می توانند برای تردد و جا به جایی در تمامی شهرهای این کشور از آن بهره ببرند، البته خوب است بدانید امکان سفر با اتوبوس تقریبا به ‏همه شهرهای صربستان وجود دارد و گردشگران برای صرفه جویی در هزینه سفر به صربستان ‏می توانند از اتوبوس برای سفرهای برون شهری خود استفاده کنند.  سیستم اتوبوس رانی صربستان در برخی شهرها به صورت خصوصی کار می کند، برای مثال در شهر بلگراد این گونه بوده و حدود 175 خط را شامل می شود. گردشگران تور صربستان در برخی نقاط کشور ممکن است زمان زیادی را در ایستگاه در انتظار آمدن اتوبوس سپری کنند که معمولا این زمان در مکان های پر رفت و آمد و شلوغ بسیار کم تر است. برخی شهرهای این کشور که تردد کمتری در آن ها انجام می شود دارای اتوبوس های قدیمی با صندلی چوبی هستند، ولی شهرهای بزرگ مانند پایتخت مجهز به اتوبوس های جدید و مدرن می باشند.

*تراموا

تراموا پر طرفدارترین وسیله حمل و نقل عمومی در صربستان است که از سال 1892 در این کشور احداث شده و مورد استفاده قرار گرفته است. برای مثال در شهر بلگراد 11 خط تراموا وجود دارد که گردشگران تور بلگراد می توانند از آن ها بهره ببرند و از قسمت های مختلف شهر بازدید کنند. از طریق این وسیله نقلیه عمومی شما می توانید به 2 خیابان مهم شهر به نام "ووکو اسپومنیک و اسلاویجا" که دسترسی به بخش های مهم مناطق مرکزی از طریق آن ها صورت می پذیرد بروید. خط شماره دو تراموا مهم ترین و گسترده ترین خط آن است که مناطق مختلف مرکز شهر را در برمی گیرد.

*تاکسی

تاکسی یکی دیگر از وسایل حمل و نقل درون شهری در صربستان می باشد و استفاده از آن ‏نیز امری رایج در این کشور است. گردشگران تور صربستان باید بدانند که کرایه تاکسی در ‏صربستان از 170 دینار شروع شده و به ازای هر کیلومتر در ساعت های 6 صبح تا 10 شب ‏تقریبا 70 دینار به مجموع کرایه اضافه می شود. توجه داشته باشید که هزینه کرایه تاکسی به ‏ازای هر کیلومتر بیشتر، در ساعت های 10 شب تا 6 صبح حدود 75 دینار است.  اگر گردشگران تور صربستان برای سفر های بین شهری بخواهند از تاکسی استفاده کنند به ازای هر کیلومتر ‏باید حدود 130 دینار بپدازند.  پیشنهاد می کنیم که برای امنیت خاطر به علامت تاکسی بر روی ماشین ها دقت کنید و بعد از آن ها استفاده کنید، یک نکته که گردشگران تور صربستان خوب است بدانند این است که اغلب تاکسی هایی که در اطراف مراکز گردشگری و دیدنی کشور وجود دارند، فاقد سیستم تاکسی متر هستند و به همین دلیل ممکن است که کرایه بیشتری از شما دریافت کنند، پس بهتر است که از نزدیک این مکان ها تاکسی نگیرید.

*مینی بوس

یکی دیگر از وسیله هایی که گردشگران تور صربستان برای تردد در شهرهای صربستان می توانند از آن ‏استفاده کنند مینی بوس های سریع هستند که هشت خط را شامل می شوند. لازم به ذکر است این مینی بوس ها قیمت ‏بیشتری نسبت به اتوبوس یا تراموا دارند و سرعت بالاتری نیز دارند. اگر شما می خواهید که هزینه سفر به صربستان برایتان به صرفه باشد و عجله ای هم ندارید، بهتر است از آن ها استفاده نکنید.

*اجاره اتومبیل

در برخی از شهرهای مهم صربستان نظیر بلگراد امکان اجاره اتومبیل برای گردشگران تور ‏صربستان فراهم شده است که برخی از آن ها برای راحتی و سهولت در جا به جایی اقدام به ‏کرایه اتومبیل می کنند تا بتوانند آزادانه در شهرهای مختلف صربستان به گشت و گذار بپردازند. اگر شما نیز قصد اجاره خودرو در این کشور را دارید، لازم است بدانید ‏قیمت هر یک لیتر بنزین در صربستان معادل 146 دینار می باشد که ممکن است به سبب آن هزینه سفر به صربستان برای شما کمی گران شود.

*دوچرخه

در خیابان های مختلفی در صربستان مسیرهای ویژه دوچرخه سواری وجود دارد که تعدادشان هم کم نیست. گردشگران تور صربستان می توانند با اجاره ی دوچرخه در خیابان های مدرن شهر هم تفریح کنند و هم به ورزش بپردازند.

هزینه های اقامت در صربستان: 

اگرچه اقامت در این کشور گران نیست ولی بخش اعظمی از هزینه سفر به صربستان به هزینه های مربوط به اقامت در این کشور مربوط ‏می شود. صربستان در سال های اخیر مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته و سالانه افراد ‏زیادی به این کشور سفر می کنند به همین جهت هتل ها و اقامتگاه های بسیاری در شهر ‏های مختلف کشور صربستان تأسیس شده است که گردشگران بسته به بودجه ای که می ‏خواهند به هزینه سفر به صربستان اختصاص دهند، می توانند یکی از آن ها را برای اقامت ‏انتخاب کنند در ادامه با لحظه آخر همراه باشید تا شما را از هزینه های اقامت در صربستان ‏مطلع کنیم. 

هزینه اقامت در هتل های صربستان بسته به نوع هتل و امکاناتی که در آن ها وجود دارد ‏متغیر بوده و به شرح زیر می باشد: 

هتل های 3 ستاره: هزینه اقامت در هتل های 3 ستاره صربستان بین 10 تا حدود 160 یورو به ازای ‏هر شب می باشد. 

هتل های 4 ستاره: برای اقامت در هتل های 4 ستاره صربستان گردشگران باید به ازای هر شب ‏حدود 38 تا 160 یورو پرداخت کنند. 

هتل های 5 ستاره: اقامت در هتل های 5 ستاره صربستان هزینه ای بین 66 تا 265 یورو برای ‏گردشگران تور صربستان در بر دارد. 

گردشگرانی که می خواهند در هزینه سفر به صربستان صرفه جویی کنند می توانند در هاستل ‏های موجود در این کشور که تعدادشان هم کم نیست اقامت کنند. هزینه اسکان در هاستل های صربستان به ازای هر ‏شب بسته به مکان و امکاناتی که دارند بین 6 تا 80 یورو متغیر می باشد.  همچنین خوب است بدانید که در این کشور آپارتمان های لوکس زیادی وجود دارد که برای اجاره در اختیار مسافران قرار می گیرد و بنا بر فاکتورهایی مانند: فاصله از مرکز شهر، تعداد اتاق ها و موقعیت مکانی هزینه ی اقامت در آن ها متفاوت است. در سفر به صربستان می توانید در این آپارتمان های اجاره ای ‏اسکان پیدا کنید و به ازای هر شب هزینه ای بین 16 تا 630 یورو پرداخت کنید. 

هزینه های خورد و خوراک در صربستان:

در سفر به هر شهر و کشوری، هزینه های مربوط به خورد و خوراک بخش قابل ملاحظه ای از ‏هزینه ها را تشکیل می دهند. در کشور صربستان به طور کلی می توان گفت هزینه های ‏مربوط به خورد و خوراک نسبت به ایران کمی گران تر می باشد ولی نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان تر است. به طور کلی رستوران ها را ‏می توان به سه دسته ارزان، متوسط و گران تقسیم بندی کرد. در ادامه لیستی از انواع ‏رستوران ها و قیمت غذاهای آن ها مشاهده می کنید. 

رستوران ها ارزان: برای صرف یک وعده غذایی در رستوران های ارزان قیمت موجود در ‏صربستان باید حدود 600 دینار هزینه کنید.

رستوران های متوسط: صرف یک وعده غذایی در رستوران های میان رده صربستان حدود 1500 ‏دینار هزینه در بر دارد که نسبت به رستوران های ارزان قیمت کیفیت غذا در آن ها بالاتر می باشد. 

رستوران های گران قیمت: رستوران های لوکس و گران قیمت بسیاری در صربستان وجود دارد ‏که گردشگران می توانند با پرداخت هزینه ای بین 1200 تا 6000 دینار یک وعده غذایی بسیار ‏با کیفیت و خوش طعم را در این رستوران ها نوش جان کنند. 

گردشگران تور صربستان برای صرفه جویی در هزینه سفر به صربستان می توانند برای صرف ‏غذا به رستوران های فست فود مراجعه کنند که این دسته از رستوران ها دارای منویی ارزان تر ‏از سایر رستوران های صربستان بوده و گردشگران برای هر وعده غذایی باید حدود 500 دینار ‏پرداخت کنند. 

گردشگران تور صربستان می توانند برای کاهش در هزینه سفر به صربستان  برای وعده صبحانه خود کیک های ویژه صبحانه را با قیمت 1 دلار خریداری کنند. قیمت نوشیدنی های گرم و سرد نیز در این کشور بین 120 تا 220 دینار متفاوت است. برای وعده ی ناهار در اغلب رستوران های این کشور غذاهای گوشتی طبخ می شود که نزد گردشگران تور صربستان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. البته آن دسته از افراد که گیاهخوار هستند و یا رژیم دارند می توانند از سالادهای دلچسب موجود در منوی رستوران ها سفارش دهند. قیمت پیتزا در این کشور حدود 50 دینار و قیمت برگرهای سنتی و لذیذ صربی تقریبا 200 دینار می باشد. به طور کل برای کاهش هزینه سفر به صربستان می توانید با 10 دلار 3 وعده غذایی دلچسب را میل کنید.

آن دسته از مسافران تور صربستان که معده ی حساسی دارند و غذاهای فست فود و رستورانی به معده آن ها نمی سازد، می توانند با پرداخت هزینه کم تری نسبت به خرید مواد غذایی اولیه اقدام کنند و خودشان به آشپزی بپردازند که به این روش در هزینه سفر به صربستان نیز صرفه جویی به عمل می آید. قیمت مواد غذایی اساسی در این کشور به شرح زیر می باشد: نان 0.38 یورو، 1 کیلوگرم جوجه 4.43 یورو، 6 عدد تخم مرغ 0.75 یورو، 1 لیتر شیر 0.80 یورو، 1 کیلوگرم گوشت قرمز 5.80 یورو، 1 کیلوگرم برنج سفید 1.22 یورو، 1 کیلوگرم سیب زمینی 0.48 یورو، 1 کیلوگرم پیاز 0.46 یورو، 1 کیلوگرم گوجه فرنگی 1.06 یورو و کاهو 0.42 یورو می باشد. همچنین میوه هایی نظیر پرتغال 1.7 یورو، سیب 0.80 یورو و موز 1.13 یورو قیمت دارند.

هزینه های گشت و گذار در صربستان: 

بخشی از هزینه سفر به صربستان را هزینه های مربوط به تفریح و گشت و گذار در این کشور ‏تشکیل می دهند. همان طور که می دانید صربستان جاذبه های گردشگری بسیاری را در دل خود جای داده است که تعداد کثیری از بازدیدکنندگان تنها با هدف بازدید از آن ها به صربستان سفر می کنند تا سفری به یادماندنی را برای خود به ارمغان آورند.

برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری موجود در صربستان و هزینه ی ورود به آن ها عبارت اند از: موزه نیکلا تسلا 500 دینار، باغ ‏وحش بلگراد 500 دینار، پارک آبی آکوا فان 409 دینار، اقامتگاه پرنسس لوبیکسا 2.50 دلار، اتاق فرار آدرنالین 409 دینار، قلعه بلگراد 80 دینار، موزه تاریخی یوگسلاوی 398 دینار و برج آوالا 300 دینار. به طور کلی می توان گفت هزینه بازدید از اغلب ‏جاذبه های گردشگری و توریستی صربستان تقریباً 500 دینار می باشد.  همچنین برای گشت و گذار در بخش های مختلف شهر تورهایی مانند: تور دانوب، تور کروز بلگراد، تور جزیره آدا سیگانجیلا و تور دوچرخه سواری نیز وجود دارد که قیمت آن ها به ترتیب 75 یورو، 19 یورو، 20 یورو و 19 یورو می باشد که گردشگران تور صربستان می توانند از آن ها نیز بهره ببرند.

اگر قصد خرید در کشور صربستان را دارید باید بدانید که برخی از اجناس برند را می توانید در ‏این کشور با قیمت ارزان تر و مناسب تری نسبت به کشور خودمان تهیه کنید.  برخی از جذاب ترین سوغاتی های این کشور که گردشگران تور صربستان را وسوسه می کند تا آن ها را خریداری کنند عبارت اند: ترشی محلی، ساز بومی صربی به نام گوسل، دیگ های برنزی، زیورآلات دست ساز، ژاکت های دست ساز، اوپانچی و صنایع دستی با ارزش. برخی از پوشاک مارک دار که در این کشور می توانید با قیمت خوبی خریداری کنید به شرح زیر می باشد:

- یک جفت کفش برند نایک حدود 75 یورو

- پیراهن زنانه برند زارا حدود 30 یورو

- شلوار جین باکیفیت و مارک دار تقریبا 62 یورو

-یک جفت کفش چرم مردانه حدود 83 یورو

همچنین لازم به ذکر است که برای کاهش هزینه سفر به صربستان و برای پرهیز از هزینه ‏بالای رومینگ، به گردشگران‎ ‎تور صربستان‎ ‎پیشنهاد می شود به محض ورود به این کشور یکی ‏از سیم کارت های اپراتورهای صربستان را خریداری کنند تا بتوانند هزینه سفر به صربستان را ‏کاهش داده و به درستی آن را مدیریت کنند.

فصل تابستان پر بازدیدترین زمان سال نزد گردشگران تور صربستان می باشد و در این فصل سیل عظیمی از جهانگردان به این کشور سفر می کنند، اگر می خواهید هزینه سفر به صربستان برای شما مقرون به صرفه باشد، زمان های دیگر را برای سفر خود انتخاب کنید.

به طور کلی اگر می خواهید هزینه سفر به صربستان برای شما ارزان تمام شود بهتر است برای حمل و نقل از اتوبوس، برای اقامت از خوابگاه و برای غذا خوردن از فست فود استفاده کنید.

امیدواریم این اطلاعات در مدیریت هزینه سفر به صربستان برای گردشگران تور صربستان ‏سودمند واقع شود.‏ 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 103 کاربر