کبک کانادا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/27
بازدید: 2499
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کبک یکی از شهرهای نوظهور کانادا است که به دلیل شرایط آسانی که در اعطای اقامت کانادا دارد، برای زندگی مهاجران شهری ایده آل می باشد. تعداد زیادی از دانشجویان هر ساله این شهر را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. این استان یکی از بزرگ ترین استان های کانادا می باشد که استانی پرطراوت و چند فرهنگی است. 

 

کبک کانادا

 

این استان اغلب با عنوان اروپای آمریکای شمالی شناخته می شود. این شهر به دلیل جنگل های وسیع، مسیرهای آبی بی شمار و تپه های گردش نیز مشهور است. کبک بیش از یک میلیون دریاچه و مسیر آبی دارد و به همین دلیل دارای آب تازه بیشتری نسبت به دیگر استان های کانادا می باشد. 

مساحت و جمعیت کبک

مساحت استان کبک برابر با 1542000 کیلومتر مربع می باشد و جمعیتی حدود 7699100 نفری را در خود جای داده است. این استان با اینکه وسیع ترین استان کانادا محسوب می شود اما دارای جمعیت کمی است به طوری که در هر کیلومتر از این ایالت به طور میانگین 4.9 نفر ساکن هستند. 95 درصد از مساحت کبک توسط فلات لورانسین اشغال شده است و 80 درصد جمعیت آن در مناطق ساحلی رودخانه سن لوران ساکن هستند و فقط تعداد کمی از افراد در قسمت شمالی آن زندگی می کنند.

 

کبک

اختلاف ساعت ایران و کانادا - این مقاله به اختلاف ساعت بین ایران و کانادا اختصاص دارد.

شرایط زندگی در کبک کانادا

شهر کبک از شهرهای مناسب و عالی برای زندگی می باشد. در این شهر هرچند قیمت ها رقابتی هستند اما هزینه تحصیل مقرون به صرفه است و خدمات درمانی رایگان می باشد. در این شهر می توانید هزینه های زندگی خود را با درآمدی که کسب می کنید تامین نمایید.

هزینه مسکن در کبک برای یک فرد مجرد به صورت ماهانه حدود 300 دلار و برای یک زوج بین 354 تا 400 دلار می باشد. برای حمل و نقل عمومی برای یک نفر در ماه حدود 70 دلار هزینه می شود و برای دانشجویان و افراد بالای 65 سال این مقدار می تواند 30 تا 35 دلار شامل تخفیف شود. 

هزینه برق در کبک در مقایسه با دیگر شهرهای کانادا کمتر است. در واقع قیمت برق در کبک ارزان ترین در کل منطقه آمریکای شمالی می باشد زیرا معمولا برق این منطقه از منابع تجدید پذیر تامین می شود. آب و هوای سرد، هزینه های سنگین گرمایش گازی، ضرورت تسلط به زبان فرانسه و هزینه های سنگین مالیاتی از مشکلات زندگی در کبک کانادا می باشد.

 

کبک کانادا

 

آب و هوا در کبک

کبک استانی چهار فصل است و می توان فصول بهار، تابستان، پاییز و زمستان را در آن مشاهده کرد. زمستان های نواحی جنوبی این استان 4 ماه به طول می انجامد اما در نواحی شمالی دوره سرما حدود 6 ماه می باشد. زیباترین و دیدنی ترین فصلی که در کبک می توان شاهد آن بود، فصل بهار است زیرا دارای هوایی معتدل و مناسب می باشد. تابستان های کبک گرم و شرجی است که ممکن است اذیت کننده باشد. به طور کلی می توان کبک را یکی از خوش آب و هوا ترین استان های کانادا دانست.

زبان مردم کبک

برخلاف مردم دیگر مناطق کانادا که به زبان انگلیسی سخن می گویند، زبان رسمی کبک، فرانسوی است. 81 درصد از مردم کبک به زبان فرانسوی سخن می گویند و تنها تعداد کمی از انگلیسی زبانان در این استان زندگی می کنند. کمتر از نیمی از جمعیت کبک نیز به هر دو زبان سخن می گویند. 

از آن جایی که کبک توسط مناطق انگلیسی احاطه شده است، زبان انگلیسی در شهر صحبت می شود اما زبان فرانسوی در مدارس تدریس می گردد و زبان عادی روزانه کار است.

جاذبه های گردشگری در کبک

کبک استانی زیبا و دیدنی است که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد. این شهر از نظر جاذبه های طبیعی بسیار غنی است و از آب و هوای خوبی نیز برخوردار می باشد. در ادامه به برخی از جاذبه های گردشگری کبک اشاره می کنیم:

آبشار مونمورانسی 

آبشار مونمورانسی که از آبشار نیاگارا نیز مرتفع تر است، در منطقه بسیار سرسبز و طبیعی زیبا قرار دارد. این آبشار در هر چهار فصل توانسته است گردشگران را به خود جذب کند و ساعات خوشی را برای آنان فراهم نماید.

 

آبشار مونمورانسی/ باغ گیاه شناسی مونترال

 

باغ گیاه شناسی مونترال

باغ گیاه شناسی مونترال که محل نگهداری گونه های گیاهی فراوانی است، دارای 75000 هکتار مساحت می باشد. این مکان دیدنی و جذاب دارای برخی از گونه های گیاهی است که مختص اقلیم کانادا است. این باغ زیبا و دیدنی با عطر مطبوع گیاهان به همراه برکه ای که در میان آن قرار گرفته است، توانسته است گردشگران بسیاری را به خود جذب نماید.

جزیره بوناونچر

در جزیره بوناونچر که دارای صخره های زیبایی می باشد، می توانید پرواز دسته جمعی پرندگان را مشاهده نمایید . این جزیره پناهگاهی برای پرندگان مهاجر است و توریست ها اغلب در فصل تابستان برای تماشای این پرندگان به کبک می آیند. این جزیره در نزدیکی جزیره گاسبی قرار گرفته است.

توبوگان اسلاید 1884

توبوگان اسلاید از ساختمان های قدیمی شهر کبک می باشد که در آن بازدیدکنندگان می توانند سوار سورتمه های موجود در محوطه سرسره مانند آن شوند و اوقات به یادماندنی را برای خود رقم بزنند. این ساختمان که از سال 1884 باقی مانده است از جاذبه های پرطرفدار کبک به شمار می رود.

 

توبوگان اسلاید 1884/دژ تاریخی کبک

 

دژ تاریخی کبک

دژ تاریخی کبک دارای بیش از 6.4 کیلومتر طول می باشد و بیش از سه قرن پیش در این شهر ساخته شده است. این دژ از جاذبه های تاریخی کبک می باشد که دیدن از آن خالی از لطف نیست.

باغ گیاه شناسی راجر

باغ گیاه شناسی راجر مجموعه از گیاهان کمیاب جهان است که از سال 1987 در این شهر برپا شده است. بازدید از این باغ رایگان است و فرصتی خوبی برای علاقه مندان به گیاهان و گیاه شناسی فراهم می کند.

فستیوال ها در کبک

فستیوال های متنوع و مختلفی در کبک برگزار می شود که هرکدام می توانند برنامه ای عالی برای اوقات فراغت به شمار روند. در ادامه به برخی از این فستیوال ها اشاره می کنیم. 

just for Laughs

این فستیوال که در ماه جولای برگزار می شود از بزرگ ترین فستیوال های کمدی در جهان است. این جشنواره که به زبان فرانسوی اجرا می شود و دو روز طول می کشد، برای اولین بار در سال 1983 برگزار شد.

 

just for Laughs/کارناوال زمستانی کبک

 

کارناوال زمستانی کبک

در این کارناوال مجسمه های یخی به همراه رقص نور در طول شب و روز و با ساز و آواز در شهر گردانده می شوند. این کارناوال قدیمی ترین فستیوال زمستانی کانادا می باشد که در طول آن برنامه های سرگرم کننده بسیاری برگزار می شود و هیچ گونه محدودیتی نیز ورود به آن وجود ندارد. در این مراسم افراد حاضر به رقص محلی می پردازند و فعالیت هایی مانند اسکی، سورتمه رانی و هاکی نیز در آن برگزار می شود.

فستیوال فیلم کبک

فستیوال فیلم کبک که در طی آن فیلم های کوتاه و بلند و به طور کلی فیلم های برتر جهان به نمایش گذاشته می شود، در ماه سپتامبر برگزار می شود. در حال حاضر نیز سازندگان فیلم کوتاه و 50 کمپانی فیلم سازی با این فستیوال همکاری می کنند.

فستیوال بین المللی جاز

در طول فستیوال بین المللی جاز حدود 650 کنسرت برگزار می شود که 450 تای آن در فضای باز و کاملا رایگان اجرا می گردد. این فستیوال سالانه میزبان 3 هزار هنرمند از 30 کشور جهان می باشد.

 

فستیوال بین المللی جاز/فستیوال تابستانی کبک

 

فستیوال تابستانی کبک

در فستیوال تابستانی کبک که از سال 1968 تا به امروز اجرا می شود، علاقه مندان به موسیقی از سراسر جهان برای شرکت در این فستیوال به کبک می آیند. علاقه مندان به موسیقی های کلاسیک، فرانسوی، پاپ، راک و... سالانه 135 هزار بلیت برای شرکت در این مراسم خریداری می کنند.

لس فرانکو فولیس د مونترال

در این جشنواره حدود 1000 هنرمند فرانسوی زبان از سراسر جهان شرکت می کنند و در هنگام اجرای آن بیش از 500 هزار نفر می توانند از اجرای هنرمندان بهره مند شوند. این فستیوال در واقع بزرگداشت زبان فرانسوی و هنرمندان موسیقی است.

فرهنگ مردم کبک

مردم کبک فرهنگی مشابه با کشور فرانسه دارند و بسیار هنردوست و دوست دار هنرمندان می باشند. موسیقی، سینما و ادبیات در کبک از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد و این شهر دارای طرفداران بسیاری برای هنرهای نمایشی است. 

در این استان از ورود مهاجران استقبال می شود و در این شهر مهاجران می توانند از حقوق شهروندی برابری با یک کانادایی اصیل برخوردار باشند. البته افراد مهاجر که کانادایی اصیل نیستند اجازه شرکت در انتخابات را ندارند.

فرهنگ و ذائقه غذایی مردم کبک به ذائقه مردم فرانسه نزدیک می باشد و بسیاری از غذاهای آن دارای ریشه فرانسوی است. در کبک می توانید انواع غذاهای فرانسوی را که با غذاهای کانادایی ترکیب شده اند مشاهده کنید و از خوردن آن ها لذت ببرید. غذاهای محلی کبک متعادل هستند و دارای ادویه و روغن کمی می باشند.

 

کبک

 

مهاجرت در کبک کانادا

استان کبک از قوانین مهاجرتی فدرال پیروی نمی کند و قوانین خاص خود را برای مهاجرت دارد و همین امر باعث شده است که به استانی محبوب برای مهاجران تبدیل شود و مهاجرت به آن نسبت به دیگر استان های کانادا آسان تر باشد. 

شرایط کاری در کبک چگونه است؟

کبک اقتصادی صنعتی شده و متنوع دارد و به تنهایی جایگاه سی و هشتمین اقتصاد بزرگ در دنیا را از آن خود کرده است. همین امر افراد را برای دریافت ویزای کاری و مهاجرت به کانادا تشویق می کند. این استان دارای فرصت های شغلی مناسبی می باشد و درآمد ساکنان آن وابسته به شغل آن ها می باشد. 

به طور میانگین افراد در کبک حدود 40 ساعت در هفته را کار می کنند و برای هر ساعت دستمزدی حدود 13 دلار دریافت می نمایند. این دستمزد می تواند برای تامین مخارج زندگی و همچنین پس انداز کافی باشد. اضافه کاری برای اغلب افراد شاغل امکان پذیر است اما شامل مواردی مانند کارمندانی که ساعت کاری آن ها تحت کنترل کارفرما نیست، کشاورزان، دانش آموزانی که در موسسات غیرانتفاعی کار می کنند، مدیران ارشد و پرستارانی که در خانه از کودکان و سالمندان مراقبت می کنند، نمی شود.

این استان دارای قانونی است که اعلام می کند هر شخص باید به ازای هر 5 ساعت کار 30 دقیقه استراحت کند و اگر شخص از این زمان برای استراحت استفاده نکند، کارفرما باید حقوق این زمان را به او بپردازد.

کبک کانادا محصولات متنوعی را برای صادرات تولید می کند که از آن ها می توان به نرم افزار، هلیکوپتر، لوازم کنترل ترافیک هوایی، قطارهای زیرزمینی، اسباب بازی، تصفیه کننده هوا و دیسک فشرده اشاره کرد. صنایع متنوع رقابتی در زمینه های مخابرات، هوانوردی و فضایی، داروسازی، مالی، حمل و نقل و انرژِی نیز در شهر مونترال، مرکز تجاری استان، ارائه می شود. 

 

کبک

 

کانادا یکی از کشورهایی است که با کمبود نیروی کار مواجه است و یکی از راهکارهای دولت کانادا برای حل این مشکل استفاده از نیروی کار خارجی است که همین امر سبب شده است تا کانادا به یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی تبدیل شود. افرادی که قصد کار کردن در کانادا را دارند باید مطمئن شوند که شغل آن ها در طبقه بندی ملی مشاغل کانادا یا لیست ناک قرار دارد. مشاغل موجود در بازار کار تحت عنوان ناک منتشر می شود و به 5 دسته بندی َA  و B و C و D و 0 تقسیم می شوند.

مهارت های نوع صفر(0) مشاغل مدیریتی در تمامی بخش ها هستند. مهارت های نوع A مشاغلی هستند که نیازمند مدرک دانشگاهی می باشند مانند مهندسان، معلمان و پزشکان. مهارت های نوع B مشاغل تخصصی هستند که معمولا به مدرک دانشگاهی، دیپلم و یا گذراندن دوره های تخصصی احتیاج دارند. مانند برقکار، آشپز و تاسیسات کار. 

مهارت های نوع C مشاغلی متوسط هستند که معمولا به تحصیلات دبیرستانی و یا آموزش های تخصصی مربوطه نیاز دارند. مانند راننده، گارسون و یا قصاب. مهارت های نوع D مشاغلی هستند که نیاز به مدرک یا آموزش خاصی ندارند و آموزش حین کار انجام می شود مانند نیروهای نظافت و کارگران خدماتی. وجود شغل شما در لیست ناک به این معنی است که شما اجازه مهاجرت کاری به این کشور را دارید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر