بندر قدیمی اولد هاربر آنتالیا

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/19
بازدید: 3863
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

از دیدنی های شگفت انگیز آنتالیا می توان به بندر اولد هاربر آنتالیا اشاره کرد که دارای قدمت 2000 ساله است. این بندر که در کنار دریا قرار گرفته و از وضعیت جغرافیایی خوبی برخوردار می باشد، از ابتدا مورد استقبال مردم قرار گرفت و تاجران و بازرگانان بسیاری از این طریق به کسب و کار پرداختند و همین باعث شد که این بندر ثبات پیدا نماید و پیشرفت کند.

بندر قدیمی اولد هاربر آنتالیا

بندر تفریحی اولد هاربر آنتالیا را بیشتر بشناسیم 

بندر تفریحی اولد هاربر آنتالیا، بندری بسیار قدیمی در ترکیه است و قدمتی 2000 ساله دارد و مربوط به دوران پیش از اسلام می باشد. طبق مطالعات و یافته ها از ابتدا رومیان و سپس سلجوقیان بر این بندر مسلط بودند. شهر آنتالیادر طی سالیان دراز تغییرات فراوان کرد و تغییر حکومت های بسیاری را بر خود دید. به ترتیب رومیان، بیزانس ها، ترک ها، عثمانی ها، سلجوقیان و ...  بندر قدیمی این شهر را تحت سلطه گرفتند و سعی در پیشرفت اولد هاربر داشتند.

رومیان با تلاش بسیار و گسترده کردن امکانات این بندر سعی بر این داشتند که بندر اولد هاربر را پر اهمیت ترین بندر آسیای صغیر نمایند که در طی آن دوران این بندر بسیار پر رونق بود و از عوامل حیات آنتالیا به حساب می آمد و از لحاظ اقتصادی پشتوانه ی خوبی برای زندگی و رونق گرفتن این شهر بود.

این بندر قدیمی از پر رفت وآمد ترین مکان های منطقه ی کالیچی به حساب می آید و قدم زدن در آن حس بسیار خوشایندی را به انسان منتقل می کند. در حال حاضر بیشتر قایق های تفریحی و خصوصی در این بندر به فعالیت های تجاری و ماهیگیری می پردازند و محل خوبی برای افرادی است که به ماهیگیری علاقه دارند.

تفریحات بندر اولد هاربر آنتالیا

آب و هوای بسیار خوب و مناطق زیبا و مسحور کننده ی این منطقه سبب می شود که گردشگران زیادی به آنجا بروند و از دیدن این مناظر لذت ببرند. ساختمان های قدیمی، امواج دریا و تخت های آفتاب گیر در این منطقه می تواند تجربه ی خوب و لذت بخشی را برای مسافران و میهمانان به ارمغان آورد. 

این بندر قدیمی در شهر تاریخی کالیچی در کشور ترکیه است و بسیار محبوب می باشد و رستوران ها، هتل و آبشارهای مختلفی دارد. یک موج شکن بزرگ در این بندر می باشد و بر اساس مستندات در زمان سلطنت سلجوقیان ساخته شده و هدف تاسیسش جلوگیری از ورود آب به داخل شهر می باشد. این بندر زیبا یکی از معروف ترین مناطق ساحل کالیچی است و از جمله دلایل محبوبیتش می تواند شهرت زیاد موارد زیر باشد که حتما از آن ها دیدن نمایید.

تفریحات بندر اولد هابر آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا -در سفر به آنتالیا جاذبه های گردشگری آن را از دست ندهید!

آبشار دودن

آبشار دودن از زیباترین آبشارهای آنتالیا است که بسیار مورد استقبال می باشد برای رفتن به این آبشار باید از سمت بندر توسط قایق هایی که به این امر اختصاص پیدا کرده اند استفاده کرد.

رستوران های مختلف بندر

اگر از افرادی می باشید که به خوردن غذاهای محلی و خاص علاقه دارید حتما به این رستوران ها رفته و تجربه ی تنوع مزه ها را کسب نماید. غذاهای دریایی  این رستوران ها جزو پر طرفدار ترین غذاهای منطقه هستند. مواد اولیه مرغوبی که در این رستوران ها استفاده می گردد سبب شده که کیفیت این غذاها بسیار مطبوع شود. کافه های متعدد در این بندر سبب شده که ساعاتی به استراحت بپردازید و به صرف نوشیدنی های سرد و گرم خود را دعوت نمایید، دسرها و کیک های خوش طعم این کافه ها را از دست ندهید و از فضای خوب و آرام آن بهره ببرید.

مراکز خرید

خیلی از افراد به خرید کردن علاقه دارند و آن را تفریح بزرگی برای خود می دانند و به گشتن در مراکز خرید می پردازند. این منطقه مراکز خرید بسیاری دارد و می توانید انواع سوغات و لباس ها و هر آنچه که به آن علاقه مند هستید تهیه نمائید. انواع کالاهای روز و سوغاتی های خاص در این بازارها و مراکز پیدا می شود و به مشتریان عرضه می گردد. 

تفریحات آنتالیا - سرگرمی تفریحات به یادماندنی در آنتالیا ترکیه

هتل های لوکس

امکانات بسیاری برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است و هتل های شیک و لوکس زیادی در این منطقه تاسیس گشته که شب های خوبی را برای گردشگران رقم خواهد زد و می توانند اقامت مفرح و لاکچری را برای همیشه در ذهن میهمانان به یادگار بگذارند. این هتل ها امکانات و خدمات مناسب و رفاهی بسیاری را به خدمت میهمانان و مسافران در آورده اند که دیگر دغدغه ای برای محل استراحت خود نداشته باشند.

طبیعت زیبا

این منطقه ی زیبا در کنار دریا قرار دارد و دارای آب و هوای خوب، بسیار مطبوع و دلپذیری است. این منطقه برای قایقرانی، شنا، غواصی و ماهیگیری فضای خوبی را به وجود آورده و غروب و طلوع آفتاب این منطقه در کنار دریای مدیترانه  لذت بخش می باشد و می توان عکس های خوبی را گرفت و با خود به یادگار برد. شما می توانید با کرایه کردن قایق های بادبانی به گشت و گذار در دریای زیبای مدیترانه بپردازید. از آفتاب گرفتن در ساحل این دریای آبی غافل نشوید و به این تفریحات عالی مشغول شوید.

ساحل بندر قدیمی اولد هابر

تفریحات آبی آنتالیا - سفری به اعماق آب های آنتالیا!

چگونه به بندر قدیمی اولد هاربر آنتالیا برویم؟

اگر به آنتالیا سفر می کنید و خواستید به بندر اولد هاربر سری بزنید این بندرگاه در شهر آنتالیا، در منطقه کالیچی واقع شده است و اگر قصد رفتن به آنجا را دارید باید با قایق های خصوصی و عمومی به آنجا رفته و از این طریق به این بندر سفر کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر