منطقه جنگلی ناژوان

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/03/04
بازدید: 2505
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از معدود باغ های اصفهان منطقه جنگلی ناژوان بوده که تا اندازه ی زیادی برای هوای شهر لطافت و تازگی می آورد. محلی سرسبز برای گردشگران در کنار زاینده رود می باشد و منطقه زیبایی در نزدیکی این شهر است.این باغ دارای فضاهایی مانند زمین های ورزشی، تله سیژ، کمپینگ، استخر، اسب سواری، درشکه سواری,دوچرخه سواری، قایقرانی و… که برای عموم قابل استفاده است را شامل می شود.

پارک ناژوان کجاست

این پارک با رود زاینده رود، باغ های دو سویه و کشاورزی محصور شده است. به دلیل عبور رودخانه از وسط این پارک و پوشش سرسبز، این مجموعه، اقلیم معتدل تری نسبت به شهر اصفهان دارد.دسترسی به این مکان از طریق بزرگراه حبیب الله خیابان الفت و راه رفتن از پل زاینده رود در باغ پرندگان امکان پذیر می باشد.

 

پارک-جنگلی-ناژوان


آشنایی با پارک جنگلی ناژوان

پارک ناژوان بعد از زاینده رود بهترین میراث طبیعی اصفهان به شمار می‌ رود. این پارک در غرب اصفهان با مساحت حدود ۱۲۰۰ ۲۰ هکتار، با دالانهای زیبا در دو طرف زاینده رود مقرر شده است.این پارک نقش فیلتر طبیعی برای آلودگی کارخانه هایی مناطق غرب اصفهان را ایفا می کند که می‌ توان به آن ریه‌های اصفهان نیز گفت. از ترکیب دو کلمه ناژو که یک نوع گیاه صنوبر است و جمله وان که از جمله تبریزی به معنای کبود است، ساخته شده که معنی این جمله صنوبر کبود می شود. در این پارک تفریحات زیادی برای مردم و گردشگران وجود دارد.


جاهای دیدنی پارک ناژوان اصفهان

در این روز ها از پروانه های رنگارنگ و گوناگونی می توانید دیدن کنید. این باغ ۲۰۰۰ متر مساحت گیاهی را دارا می باشد. درختچه های سیکاس، انواع گیاهان بنجامین، فردوس، فیکوس، لیندا و غیره در این باغ می رویند. تعداد پروانه ها به ۲۲۰۰ عدد رسیده و ۴۸ قالب پروانه متفاوت زیبا در این باغ وجود دارد.بهترین و بزرگترین آکواریوم کشور در پارک ناژوان در اصفهان قابل رویت است. این آکواریوم در زمینی با مساحت ۳۵۰۰ متر مربع ساخته شده و یک تونل در این آکواریوم که اندازه آن ۳۰ متر است مشاهده می شود. آکواریوم های کوچک تر در این مجموعه هستند که گونه هایی از آبزی های جمع آوری شده از همه دنیا در آنها وجود دارد.
باغ پرندگان بزرگترین و زیباترین مجموعه از پرندگان دنیا را جمع آوری کرده است. این باغ به اندازه ۵۵ هزار متر مربع انواع پرندگان به تعداد۳۵۰۰ پرنده از ۲۰۰ نوع مختلف را دارا است.
یکی از مهم ترین تفریحات پارک جنگلی ناژوان تله سیژ می باشد که شما با نشستن بر روی تله سیژ مسافت طولانی را از میان طبیعت و رود طی می کنید. مسافت این تله سیژ با ۱۹۲۵ متر طول دارای ظرفیتی برای ۱۸۰ نفر است. ارتفاع این تله سیژ ۲۴ متر با گذر روی درختان از اصفهان در اول جاده الفت قرار دارد و دومین ایستگاه در مجاورت باغ پرندگان واقع می باشد. 
در پارک ناژوان کلکسیون صدف به ۲۰۰۰ نمونه جانور دریایی و صدف می رسد و مجموعه‌ای از ۸۰۰ گونه مختلف را به تصویر کشیده اند، انواع نرم تنان خشکی و دریا، خارپوستان، خرچنگ های آب شور از سراسر جهان جمع آوری شده و در این موزه گذاشتند.منحصر به فردترین مورد این مجموعه در پارک جنگلی ناژوان باغ خزندگان است. گونه‌های خزنده مثل سوسمار، مارها، تمساح و … را نگه‌ داری می کنند. این خزندگان غیر سمی، سمی و نیمه سمی هستند.


تفریحات پارک جنگلی ناژوان

فضای دوست داشتنی و شاد برای کودکان عزیز به وجود آورده شده که شهربازی ناژوان بسیار هیجان انگیز و جذاب امی باشد. وجود سینمای چند بعدی، تاتینگ، پارک بادی و…  در آن  از جمله امکان تفریحی این پارک جنگلی می باشد.

 

پارک-جنگلی-ناژوان شهربازی


امکانات پارک جنگلی ناژوان

در ۱۲۰۰ هکتار مساحت پارک ناژون تعداد زیادی  امکانات تفریحی و رفاهی لذت بخش برایتان فراهم شده است. مکانی خوش منظره و حیرت انگیز، درختان انبوه، راه برای پیاده روی، گلهای زیبا، جاده برای دوچرخه سواری و قایقرانی در جریان آب رودخانه یکی از جذابیت های دیگر این پارک می باشد.


بهترین زمان بازدید از منطقه جنگلی ناژوان

این منطقه جنگلی در فصل بهار و تابستان منظره ای زیبا و دلنشین دارد. سفر در این 2 فصل بیشتر موجب نشاط شما گردشگران عزیز می شود.


اطلاعات بازدید از منطقه جنگلی ناژوان

محله ناژوان ۲۴ ساعته پذیرای مهمانان و گردشگران است افرادی که دوست دارند از باغ پرندگان باغ پروانه و غیر دیدن کنند می‌توانند از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰عصر به این منطقه مراجعه کنند. باغ خزندگان و موزه صدف از ساعت ۸:۳۰ الی ۲۱ باز می باشد.
مبلغ كارتينگ : ۱۸۰۰۰۰ ريال – شهربازي : ۵۰۰۰۰ ريال
مبلغ ورودی باغ پرندگان: ۱۰۰٫۰۰۰ ریال
مبلغ ورودی موزه پروانه ها: ۴۰۰۰۰ ریال
مبلغ ورودی تله سیژ:۱۸۰۰۰۰ ریال
مبلغ ورودی آکواریوم: ۲۱۰۰۰۰ ریال
مبلغ ورودی باغ خزندگان: ۷۰۰۰۰ ریال
مبلغ ورودی موزه صدف ها: ۴۰۰۰۰ ریال


چگونه به پارک جنگلی ناژوان برویم؟

برای رفتن به پارک جنگلی ناژوان از ماشین شخصی و یا تاکسی باید استفاده کنید بهتر است به سمت غرب اصفهان رفته وارد اتوبان شهید حبیب الله شوید سپس از میدان سهروردی وارد خیابان الفت شوید. وارد پارک شده و می‌توانید با توجه به تابلو ها مسیر بقیه پارک و جاهای دیدنی را یافت کنید.


وب سایت منطقه جنگلی ناژوان

با وارد شدن در سایت منطقه جنگلی ناژوان می توانید از تمامی تعطیلی ها و قیمت ها خبر دار شوید.
https://nazhvan.isfahan.ir/

شماره تماس منطقه جنگلی ناژوان

برای اطلاعات بیشتر می توانید با اشماره تماس حاصل فرمایید.
031-37766006
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر