مرداب دیوک

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/02/13
بازدید: 583
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در دل جنگل های شمال، همان جایی که جنگل های کلاردشت قرار گرفته اند و شهرت بسیاری هم میان گردشگران دارد، جاذبه های بسیاری پدید آمده اند که برخی از آن ها مورد بی مهری قرار گرفته و آن طور که باید معرفی نشده اند. یکی از این جاذبه های زیبا و رمزآلود، مرداب دیوک نام دارد. اگر راهی شمال شده اید و گردش در کلاردشت و جنگل های اطراف هم در برنامه شما قرار دارد حتما سری هم به مرداب دیوک بزنید. در ادامه به معرفی این مرداب زیبا پرداخته ایم.

 

مرداب دیوک کجاست

 

مرداب دیوک، جاذبه ای وهم انگیز در جنگل های کلاردشت

مرداب دیوک به قدری زیباست که شاید در وهله اول تصور کنید واقعیت ندارد و تنها با صحنه معروف فیلم های وهم انگیز مواجه هستید، اما زمان زیادی طول نخواهید کشید تا متوجه شوید که این مرداب کاملا واقعیت دارد و آن چیزی که مشاهده می کنید مرداب زیبا و ناشناخته دیوک در کلاردشت است. از آنجا که این مرداب شهرت چندانی ندارد طبیعی بکر و دست نخورده را به خود اختصاص داده است. مرداب دیوک یک آب گیر زیباست که خزه های بسیار زیادی بر روی آن رشد کرده است و درختان مرتفعی هم گرداگرد آن سر به آسمان برافراشته اند. تنه یک درخت کهنسال نیز در میان آبگیر مشاهده می شود که امروزه برای مسافران و عاشقان طبیعت، نقش یک پل برای عبور از مرداب را ایفا می کند. رقص نور آفتاب که از میان برگ درختان به سطح آبگیر می تابد منظره زیباییست که در اغلب ایام سال هم می توانید آن را مشاهده کنید. اگر فضای اطراف مرداب هم مه آلود شود دقیقا همان صحنه وهم انگیزی خواهد بود که در مورد آن صحبت کردیم. قطعا بعد از این تعاریف پرهیجان، انگیزه کافی برای بازدید از این مرداب شگفت انگیز را پیدا کرده اید. در این صورت بهتر است ادامه مقاله را مطالعه کنید. 

 

آشنایی با مرداب دیوک

 

بهترین زمان سفر به مرداب دیوک

شمال کشور در فصل بهار حال و هوای دیگری دارد. البته این بخش از کشور به علت باران های مکرر و طولانی مدت و همچنین به علت رطوبت بالای هوا، در اغلب ایام سال سرسبز و پوشیده از درختان باطراوت هستند، اما فصل بهار میزان این طراوت و سرسبزی به اوج خود می رسد و این مسئله در خصوص کلاردشت و مرداب زیبای دیوک هم صدق می کند. اگر در فصل بهار فرصت کافی برای مسافرت به کلاردشت و بازدید از مرداب دیوک را به دست نیاوردید ناامید نشوید، چرا که در فصل تابستان نیز همچنان سرسبزی منطقه ماندگار است و حتی با تابش نور خورشید، درخشندگی جنگل نیز افزایش می یابد. کوهنوردی و جنگل نوردی در فصل تابستان آن هم در شمال کشور طرفداران بسیار زیادی دارد. اگر به دنبال تماشای مناظر رویایی و رومانتیک هستید می توانید فصل پاییز را برای بازدید از مرداب دیوک انتخاب کنید. در این فصل می توانید شاهد تنوع رنگ درختان باشید و زیباترین عکس ها را هم در کنار مرداب دیوک ذخیره کنید. فصل زمستان را برای بازدید از جنگل های شمال و جاذبه های آن پیشنهاد نمی دهیم، اما برخی از گروه ها و بخصوص جوانان، حتی در این فصل هم راهی شمال می شوند و از جاذبه های آن بهره می برند.

 

فصل بهار، بهترین زمان سفر به مرداب دیوک

 

مسیر دسترسی به مرداب دیوک

برای بازدید از این مرداب باید از طریق جاده چالوس به سمت مرزن آباد بروید. از سمت مرزن آباد هم مسیر کلاردشت را در پیش بگیرید البته بین راه باید به سمت عباس آباد تغییر مسیر بدهید. بعد از طی مسافتی حدود پنج کیلومتر در ابتدای جاده‌ عباس آباد، در سه‌ راهی پیش‌ رو مسیر سمت راست را به‌ روستای پیشنبور ادامه دهید. شما باید روستاهایی چون لش‌سر، پیشنبور و بازارسر را پشت سر گذاشته و وارد جاده پیمبور شوید که آخرین روستای این مسیر است. در انتهای این مسیر باید ماشین خود را پارک کنید و اکنون پیاده به سمت مرداب بروید مگر اینکه یک ماشین آفرودی در اختیار داشته باشید و بتوانید با آن به دل جنگل بزنید. اگر پیاده به سمت مرداب بروید تقریبا بعد از یک ساعت و نیم الی دو ساعت به آنجا می رسید. 

فاصله تهران تا مرداب دیوک

مرداب دیوک در فاصله‌ 198کیلومتری شهر تهران قرار دارد و یکی از جاذبه های روستای پیمبور است. شما از سمت تهران علاوه بر چهار ساعت رانندگی، مسافتی حدود چهار کیلومتر هم برای پیاده ‌روی پیش رو دارید.

 

عکس مرداب دیوک

 

نکاتی که در سفر به مرداب دیوک باید مدنظر داشته باشید

همانطور که گفتیم مرداب دیوک یک جاذبه بکر است و کاملا دست نخورده! البته اینکه تاکنون بسیاری از وب سایت ها مبادرت به معرفی آن نکرده باعث شده است که وجهه بکر بودن آن پابرجا بماند. در کنار این مسئله باید به عدم وجود امکانات ضروری در مسیر دسترسی به این مرداب اشاره کرد. بهتر است پیش از آغاز مسافرت و بخصوص پیاده روی در دل جنگل های کلاردشت و عباس آباد، تمام وسایل مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید. از گوشی و تلفن همراه گرفته تا داروهای ضروری و کفش مناسب کوه نوردی! لباس مناسب فصل به همراه یک دست لباس اضافه، آب معدنی و آذوقه سبک نیز از دیگر ضروریات سفر به کلاردشت و بازدید از مرداب دیوک است.

عکس های مرداب دیوک

در پایان این مقاله تصاویر بسیار زیبایی از مرداب دیوک را به شما ارائه می کنیم. همچنین می توانید با سرچ کردن کلماتی همانند مرداب دریوک، مرداب داروک و یا  Darouk Swamp نیز تصاویر بسیار زیبای این جاذبه بکر را در گوگل مشاهده کنید یا نقشه آن را روی گوگل مپ مشاهده کنید.

 

عکس مرداب دیوک

 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر