مترو دبی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 17171
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

راهنمای کامل و جامعی از شبکه مترو دبی و بعلاوه روش‌های خرید انواع بلیط مترو دبی را به شما معرفی می‌کنیم. تا افراد از طریق مترو بتوانید بصورت درون شهری در نقاط مختلف دبی سفر کنید و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید، یقینا مترو سریعترین راه است. دو راه برای جابه جایی درون شهری در دبی وجود دارد؛ یا مترو سوار شوید یا تاکسی. البته در صورتی که گواهی‌نامه‌ بین‌المللی داشته باشید، می توانید خودرو کرایه کنید. ساعت کاری مترو دبی از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح تا ساعت 11 و سی دقیقه شب است. مترو دبی دارای  2 خط است، خط قرمز و خط سبز. .

مترو دبی

آشنایی با مترو دبی

این مترو یکی از پیشرفته ترین مترو های دنیاست و در حال حاضر مترو دبی بعد از متروی تهران ارزان ترین خط متروی جهان است و همین موضوع باعث شده تا این وسیله حمل و نقل درون شهری محبوبیت بسیار زیادی در شهر پیدا کند. امروزه نیز با اضافه شدن خطوط مختلف تعداد مسافران روزانه این مترو به 455 هزار نفر در روز و 164 میلیون در سال رسیده است. 

تور دبی - تضمین کمترین قیمت بازار + امکان مقایسه انلاین قیمت و خدمات معتبرترین آژانس های چارتر کننده پرواز دبی

مترو دبی

قیمت بلیت مترو دبی چقدر است؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که پرسیده می‌شود این است که قیمت بلیت مترو در شهر دبی چقدر است؟ قیمت بلیت های متروی دبی بر اساس کارت مترو خریداری شده توسط شما محاسبه می شوند. برای خرید کارت قرمز شما باید 2 درهم پرداخت کنید. قیمت صدور کارت های نقره ای 25 درهم بوده و قیمت کارت‌های طلایی نیز 25 درهم است، اما نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از کارت های طلایی باعث می‌شود تا هزینه سفر شما دو برابر شده اما بتوانید از امکانات این کارت استفاده کنید.

راهنمای سفر به دبی - راهنمای سفر به یکی از لاکچری ترین شهرهای خاورمیانه

معرفی زون های مترو دبی

دبی یکی از شهرهای برجسته جهان است که با زیرساخت‌های مدرن خود، گردشگران بسیاری را جذب می‌کند. یکی از این زیرساخت‌ها، سیستم حمل‌ونقل عمومی مترو است که برای سهولت گردشگران و ساکنین محلی طراحی‌شده‌است. این سیستم حمل‌ونقل عمومی به چندین منطقه تقسیم‌شده‌است که به آن‌ها «زون‌ها» می‌گویند. هر زون شامل چند ایستگاه است و برای سفر به هر زون، نیاز به بلیت خاصی است.

ایستگاه زون ۱ مترو دبی:

ایستگاه زون ۱ مترو دبی با طراحی‌های مدرن و مبتکرانه، تجربه حمل‌ونقل منحصر به فردی را برای مسافران فراهم می‌کند. این ایستگاه با استفاده از تکنولوژی‌ها و روش‌های مدرن ساخته‌ شده‌است و دارای تجهیزات کامل و مدرنی است که از امنیت مسافران مراقبت می‌کند.

ایستگاه زون ۲ مترو دبی:

ایستگاه زون ۲ در قلب دبی قرار دارد و به عنوان نقطه‌ای مهم برای دسترسی به مراکز مهم شهر معروف است. این ایستگاه از طریق نقشه مترو دبی قابل رویت بوده و به امکانات ویژه‌ای برخوردار است که سفر را برای مسافران آسان می‌کند.

ایستگاه زون ۵ مترو دبی:

ایستگاه زون ۵ نه تنها فرصتی است برای رفت و آمد آسان بین نقاط مختلف شهر دبی، بلکه این ایستگاه در مترو دبی به عنوان یک ایستگاه مهم برای توریست‌ها و مسافرانی که به دبی سفر می‌کنند، شناخته‌شده‌است؛ چرا که این امکان برای شما وجود دارد تا با توجه به ساعت کار مترو دبی نسبت به زمان مناسب جهت انجام کار خود آگاه شوید.

ایستگاه زون 6 مترو دبی:

ایستگاه زون ۶ در سیستم مترو دبی یکی از مناطق مهم و پرتردد است. در این محل، تعدادی از امکانات برجسته و خدمات متنوع به سرگرمی مسافران می‌پردازد. سیستم مترو دبی با توجه به تعدد مسافران، نیازها و تقاضاهای مختلف آن‌ها از جمله راهنمای مترو دبی را مورد توجه قرار داده است. در نتیجه، این منطقه از مترو دبی با توجه به امکانات و خدمات متنوعی که ارائه کرده، به یکی از محل‌های مورد علاقه مسافران تبدیل‌شده‌است.

مترو دبی

مترو تهران - آشنایی با خطوط مترو تهران + دانلود جدیدترین نقشه مترو تهران با کیفیت بالا + نقشه (ویژه افراد دارای معلولیت)

انواع کارت مترو دبی را بشناسید

کارت های مترو این شهر در ۴ رنگ مختلف عرضه می شود که هر یک از این کارت های مترو ویژگی های خاصی داشته و افراد می توانند متناسب با نیاز خود اقدام به خرید هر یک از آن ها کنند. اگر بخواهیم کارت مترو دبی را بر اساس رنگ آن ها به شما معرفی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کارت قرمز 

این کارت ها عملکردی شبیه به کارت های تک سفره داشته و می توان آن ها را تا 10 بار نیز شارژ کرد و از آن ها بهره برد.

کارت نقره ای

کارت های نقره ای مترو دبی عملکردی شبیه به کارت های اعتباری داشته و قیمت صدور آن ۲۵ درهم است که ۱۹ درهم آن باعث شارژ شدن کارت شما شده و 6 درهم هزینه صدور آن کارت است. شما می توانید به راحتی از این کارت ها برای حمل و نقل با مترو دبی استفاده کنید و به منظور شارژ کردن نیز می توانید به باجه فروش بلیط رفته و یا از دستگاه های شارژ اتوماتیک در ایستگاه های مترو این شهر استفاده کنید.

کارت های طلایی

کارت های طلایی مترو دبی دسته ای از کارت های اعتباری هستند که حالت وی آی پی داشته و به شما امکانات خاصی می دهند. در صورتی که از کارت های طلایی استفاده کنید، می توانید در واگن اول مترو سوار شده و ویو فوق العاده ای داشته باشید. همچنین قادر خواهید بود که به صورت رایگان از وای فای قطار استفاده کنید. هزینه صدور کارت طلایی دقیقا مثل کارت نقره ای بوده و ۲۵ درهم است، اما نکته ای که باید بدانید این است که هزینه سفر شما با استفاده از کارت های طلایی دو برابر محاسبه خواهد شد. همچنین شما می توانید از این کارت ها برای سوار شدن به اتوبوس های درون شهری دبی نیز استفاده کنید. اعتبار کارت های طلایی ۵ ساله بوده و تا سقف ۵ هزار درهم نیز قابل شارژ هستند.

کارت های آبی مترو دبی

یکی از نکات جالبی که در رابطه با کارت های مترو شهر دبی باید بدانید این است که کارت هایی به رنگ آبی نیز در مترو دبی به فروش می رسد که این کارت های مترو مخصوص دانش آموزان، دانشجویان و سالمندان بوده و تنها این دسته از افراد قادر خواهند بود که از کارت های آبی استفاده کنند.

مترو دبی

قیمت بلیت مترو دبی چقدر است؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که پرسیده می شود این است که قیمت بلیت مترو در شهر دبی چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که همان طور که اشاره کردیم قیمت بلیت های متروی دبی بر اساس کارت مترو خریداری شده توسط شما محاسبه می شوند. برای خرید کارت قرمز شما باید 2 درهم پرداخت کنید. قیمت صدور کارت های نقره ای ۲۵ درهم بوده و قیمت کارتهای طلایی نیز ۲۵ درهم است، اما نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از کارت های طلایی باعث می شود تا هزینه سفر شما دو برابر شده اما بتوانید از امکانات این کارت استفاده کنید.

معرفی کامل شهر دبی - با مدرن ترین کشور خارمیانه آشنا شوید!

خرید هزینه مترو دبی 

اگر می‌خواهید از مترو برای حمل و نقل در دبی استفاده کنید باید کارت‌های نول را تهیه کنید. نول یک کارت الکترونیکی است که برای پرداخت هزینه مترو دبی استفاده می‌شود. کارت های نول علاوه‌بر استفاده برای پرداخت هزینه مترو دبی برای پرداخت هزینه‌های پارکینگ، خرید از سوپرمارکت های زوم و پرداخت هزینه‌های تاکسی می‌توانید از آنها استفاده کنید.
کارت های مترو این شهر در 4 رنگ مختلف عرضه می‌شود  :
کارت قرمز :این کارت ها عملکردی شبیه به کارت های تک سفره داشته و می‌توان آن‌ها را تا 10 بار نیز شارژ کرد و از آن‌ها بهره برد.
کارت نقره ای: کارت های نقره ای مترو دبی عملکردی شبیه به کارت های اعتباری داشته و قیمت صدور آن 25 درهم است که 19 درهم آن باعث شارژ شدن کارت شما شده و 6 درهم هزینه صدور آن کارت است. شما می توانید به راحتی از این کارت ها برای حمل و نقل با مترو دبی استفاده کنید و به منظور شارژ کردن نیز می توانید به باجه فروش بلیط رفته و یا از دستگاه های شارژ اتوماتیک در ایستگاه های مترو این شهر استفاده کنید.

 

 

مترو دبی


کارت های طلایی: کارت های طلایی مترو دبی دسته ای از کارت های اعتباری هستند که حالت وی آی پی داشته و به شما امکانات خاصی می دهند. در صورتی که از کارت های طلایی استفاده کنید، می توانید در واگن اول مترو سوار شده و ویو فوق العاده ای داشته باشید. همچنین قادر خواهید بود که به صورت رایگان از وای فای قطار استفاده کنید. هزینه صدور کارت طلایی دقیقا مثل کارت نقره ای بوده و 25 درهم است، اما نکته ای که باید بدانید این است که هزینه سفر شما با استفاده از کارت های طلایی دو برابر محاسبه خواهد شد. همچنین شما می توانید از این کارت ها برای سوار شدن به اتوبوس های درون شهری دبی نیز استفاده کنید. اعتبار کارت های طلایی 5 ساله بوده و تا سقف 5 هزار درهم نیز قابل شارژ هستند.

کارت های آبی مترو دبی: یکی از نکات جالبی که در رابطه با کارت های مترو شهر دبی باید بدانید این است که کارت هایی به رنگ آبی نیز در مترو دبی به فروش می رسد که این کارت های مترو مخصوص دانش آموزان، دانشجویان و سالمندان بوده و تنها این دسته از افراد قادر خواهند بود که از کارت‌های آبی استفاده کنند.
 

نقشه مترو دبی

حمل و نقل درون شهری در شهر دبی به وسیله مترو بسیار رایج است و برای جابه‌جایی درون شهری در دبی می‌توانید از متروهای شهر دبی استفاده کنید. ساعت کار مترو دبی از ساعت 6:30 صبح تا 11:30 شب است و می‌توانید در طول این ساعت از خطوط این مترو استفاده کنید. مترو دبی 2 خط قرمز و سبز دارد که خط قرمز آن 52 کیلومتر طول و 29 ایستگاه دارد که منطقه‌ی راشدیه در شرق این شهر را به منطقه جبل علی در غرب دبی متصل می‌‎کند.

نقشه متروی دبی

ایستگاه های خط قرمز مترو دبی

با توجه به راهنمای مترو دبی ایستگاه‌های خط قرمز مترو دبی، به صورتی طراحی شده‌اند که مسافران بتوانند به راحتی و بدون نیاز به استفاده از دیگر وسایل حمل و نقل، به نقاط مهم شهر دسترسی پیدا کنند. همچنین، با توجه به کیفیت بالای سرویس‌های ارائه‌شده‌در این مترو، سفر با آن تجربه‌ای لذت‌بخش برای مسافران است.

ایستگاه های خط سبز مترو دبی

خط سبز، دومین خط متروی دبی است که در سپتامبر ۲۰۱۱ راه‌اندازی‌شده‌است. در راهنمای مترو دبی این خط به‌طور کلی ۲۰ ایستگاه دارد که از شمال شهر به جنوب حرکت می‌کند. این ایستگاه‌ها در فاصله‌های نسبتا کوتاه از یکدیگر قرار دارند، این امر باعث‌شده‌که مسافران بتوانند به راحتی به مقصد خود برسند. هر ایستگاه مترو در خط سبز دارای امکانات مختلفی است. برخی از این امکانات شامل دسترسی به خدمات حمل‌ونقل عمومی دیگر، فروشگاه‌های رفاهی و اتاق انتظار مجهز می شود.

نکته : به منظور رشد و پیشرفت سیستم حمل و نقل شهر مهم دبی شاهد به وجود آمدن سیستم قطار هوایی در این شهر هستیم. شما می توانید به منظور رفتن به جزیره نخل جمیرا از مونوریل شهر دبی استفاده کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که این سیستم حمل و نقل شهری به عنوان اولین سیستم مونوریل و قطار هوایی در سراسر منطقه خاورمیانه شناخته می شود.

ایستگاه های خط مترو دبی

فرودگاه دبی - هرآنجه که باید درباره فرودگاه بین‌المللی دبی بدانید!

قوانین مترو دبی چیست؟

مثل هر یک از خطوط مترو بین المللی، مترو دبی نیز قوانین خاصی دارد و بی توجهی به این قوانین باعث می شود که شما جریمه شده و مجبور شوید تا مبالغ بسیار زیادی را پرداخت کنید. اگر بخواهیم شما را با مهم ترین قوانین مترو دبی آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورود حیوانات، به جز سگ راهنما برای افراد نابینا: 100 درهم  جریمه
  • تف کردن و یا هر عملی که باعث آلوده شدن ایستگاه ها و قطار خواهد شد: 200 درهم جریمه
  • کشیدن سیگار در ایستگاه ها و واگن ها: 200 درهم جریمه
  • استفاده از کارت تاریخ مصرف گذشته و یا ارائه نکردن کارت: 200 درهم جریمه
  • استفاده از کارت جعلی: 500 درهم جریمه
  • خوردن و آشامیدن در اماکن ممنوعه، ورود به واگن زنان و واگن طلایی بدون داشتن کارت طلایی: 100 درهم جریمه
  • خوابیدن در مکان های ممنوعه: 300 درهم جریمه
  • هر گونه آسیب به مترو: 2000 درهم جریمه
  • حمل وسایل ممنوعه: از 100 درهم تا 2000 درهم جریمه

حالا که با قوانین مترو دبی آشنا شدید، لازم است تا چند نکته بسیار مهم برای سفر کردن با مترو این شهر را به شما بگوییم. در وهله اول برای سفر در شهر دبی با استفاده از مترو هر نفر باید برای خودش یک کارت مترو داشته باشد و دو نفر نمی توانند همزمان از یک کارت مترو استفاده کرده و سوار بر قطار شوند. برای استفاده از متروی این شهر به شما پیشنهاد می دهیم تا از کارت های نقره ای استفاده کنید. استفاده از این کارت باعث می شود تا هزینه سفر شما به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند. البته اگر مدت زمان حضور شما در دبی محدود و کم است، می توانید از کارت های قرمز کمک بگیرید. توجه به نکات گفته شده به شما کمک می کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از مترو شهر دبی برای جا به جا شدن بین بخش مختلف این شهر استفاده کنید.

نکات مهم استفاده از مترو دبی که باید بدانید

مترو دبی یکی از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی موجود در امارات متحده عربی است. با توجه به ترافیک بالای شهر دبی، مترو یکی از بهترین راه‌های حرکت در این شهر است. استفاده از مترو دبی مانند هر سیستم حمل‌ونقل عمومی دیگری، قوانین خاص خود را دارد. خوردن غذا، نوشیدنی و استفاده از دستگاه‌های موبایل در حین حرکت ممنوع است.

مترو دبی

هزینه سفر به دبی - شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات مفید در مورد هزینه های سفر به دبی بر روی لینک کلیک کنید. 

مکانات مترو دبی شامل چه چیزهایی است؟

به منظور رشد و پیشرفت مترو شهر دبی شاهد قرار دادن امکانات مختلفی در خطوط متروی این شهر هستیم. اگر بخواهیم امکانات مترو شهر دبی را به شما معرفی کنیم، می توان به وجود فروشگاه های کوچک، دستگاه های ATM، امکانات مخصوص معلولین، وای فای رایگان برای بلیت های طلایی، قطارهای کاملاً اتوماتیک، تهویه هوا، کابین های ویژه بانوان و کودکان به همراه محل قرار دادن کالسکه، پارکینگ های بزرگ، دوربین مدار بسته در تمامی ایستگاه ها و قطارها، آسانسور و پله برقی، کابین با دکمه توقف اضطراری، سیستم خاموش کننده آتش، پوشش کامل تلفن همراه در کل شبکه مترو و... اشاره کرد.یکی دیگر از مهم‌ترین امکاناتی که به مسافران ارائه می‌شود، سیستم حمل‌ونقل عمومی است که شامل اتوبوس، تاکسی، دوچرخه، مترو و ترام است. این سیستم به گونه‌ای طراحی‌شده‌است که مسافران به راحتی به هر نقطه از شهر دسترسی داشته باشند. وجود این امکانات باعث شده تا مترو شهر دبی به عنوان یکی از پیشرفته ترین متروهای دنیا شناخته شود.

ساعت کاری مترو دبی

مدت زمانی که می‌توانید از سرویس‌های این مترو استفاده کنید، بستگی به زمان و روز دارد. در روزهای عادی هفته، مترو از ساعت ۵ صبح تا نیمه شب فعال است. اما در آخر هفته، یعنی روزهای پنج شنبه و جمعه، ساعت کاری مترو دبی تا ۱ بامداد ادامه دارد. مترو دبی در ساعت ۵ صبح شروع به کار می‌کند. پس اگر قصد سفری زود هنگام دارید، می‌توانید برای رسیدن به مقصد خود از این سرویس استفاده کنید. در روزهای عادی هفته نیز، سرویس مترو تا نیمه شب ادامه دارد. این بدین معنی است که تا آن زمان می‌توانید از این سرویس برای رسیدن به مقصد خود استفاده کنید. در روزهای پنج شنبه و جمعه، ساعت کاری مترو دبی تا ۱ بامداد تمدید می‌شود.

دسترسی مترو به فرودگاه دبی

با توجه به ساختار شهری دبی، مترو به صورت مستقیم به فرودگاه دبی دسترسی دارد. این امر برای کسانی که قصد دارند به این منطقه سفر کنند، بسیار راحت و کارآمد است. با استفاده از راهنمای مترو دبی، می‌توان به سادگی و بدون نیاز به حرکت در ترافیک شهری، به این منطقه دسترسی پیدا کرد.

ساعت کاری مترو دبی

کارهای ممنوعه و شامل جریمه در مترو دبی

مترو دبی، یکی از بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در خاورمیانه است. این سیستم حمل و نقل، با توجه به قوانین و مقررات خاص خود، ممکن است برخی کارها را غیرقانونی بشمارد و در صورت انجام آن‌ها، جریمه‌ای را اعمال کند. با ورود به مترو دبی، به مجموعه‌ای از قوانین متفاوت برخورد خواهید کرد که برخی از آن‌ها ممکن است برای شما ناآشنا باشند. برخی از این قوانین شامل موارد زیر است:

  • استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی بدون هدفون
  • خوردن یا نوشیدن در ایستگاه‌ها یا درون قطار
  • باز کردن درهای اضطراری بدون دلیل موجه

جریمه‌ها در مترو دبی به میزان شدت نقض قانون تعیین می‌شوند. برای مثال، اگر شخصی در محل‌های عمومی بدون هدفون موسیقی گوش دهد، جریمه‌ای تا حدود ۲۰۰ درهم برای وی تعیین خواهد شد. همچنین، اگر فردی در قطار یا ایستگاه‌ها غذا میل کند، ممکن است جریمه‌ای تا ۳۰۰ درهم برای او در نظر گرفته شود.

جاهای دیدنی نزدیک به مترو دبی

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

جاهای دیدنی نزدیک به مترو دبی

استفاده از مترو، یکی از راحت‌ترین روش‌های حرکت در دبی است و برخی از بزرگترین جاهای دیدنی این شهر در فاصله کوتاهی از ایستگاه‌های مترو قرار دارند.

  • برج خلیفه

برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، فقط در فاصله کوتاهی از ایستگاه مترو برج خلیفه / دبی مول قرار دارد. این برج با داشتن ۸۳ طبقه، به یکی از نمادهای شناخته‌شده‌دبی تبدیل‌شده‌است.

  • دبی مول

دبی مول، یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان، نیز در نزدیکی ایستگاه مترو برج خلیفه / دبی مول واقع‌شده‌است. این مرکز خرید دارای بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه و رستوران است.

  • پارک و آکواریوم دبی

این پارک و آکواریوم در دبی مول واقع‌شده ‌و شما می‌توانید از ایستگاه مترو راحت به آن دسترسی پیدا کنید.  

سخن پایانی

مترو دبی با زیرساخت‌های مدرن و تجهیزات پیشرفته‌ای که دارد، از مهمترین و پرکاربردترین سیستم‌های حمل‌ونقل در این شهر برجسته و پر جنب و جو است. با توجه به زون بندی‌شده‌در این شهر، می‌توانید براساس نیاز و هدف خود، بلیت متروی مناسب را انتخاب و خریداری کنید. ایستگاه‌های مترو در خطوط قرمز و سبز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی می‌توانید به نقاط مختلف شهر دسترسی پیدا کنید. همچنین با توجه به ساعات کاری مترو، حتی در ساعات دیروقت شب نیز می‌توانید از این سیستم حمل‌ونقل استفاده کنید

نظرات کاربران

  1. سردار سردار 1402/04/25
    3 نفر پسندیدند
    خیلی خیلی عالی
  2. سردار لحظه آخر 1402/06/21
    0 نفر پسندیدند
    ممنون از نظرتون دوست عزیز

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 108 کاربر