روستای زیارت

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/01/31
بازدید: 1717
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در مسافرت به شمال کشور و استان گلستان بهتر است حتما به یکی از روستاهای سرسبز و باصفای این استان به نام روستا زیارت رفته و از پتانسیل های گردشگری و طبیعت گردی آن بهره مند شوید. این روستا برخلاف اغلب مناطق شمالی دارای آب و هوای معتدل و خشک است و مسئله ای به نام رطوبت هوا هرگز شما را آزرده خاطر نخواهد کرد. در این مقاله به معرفی روستای زیارت به عنوان یکی از زیباترین و محبوب ترین روستاهای شمال کشور می پردازیم. شما در این صفحه از وب سایت لحظه آخر می توانید تصاویر روستای زیارت را مشاهده کنید؛ هرچند تصاویر بی جان نمی توانند حس واقعی قدم گذاردن در طبیعت زیبای زیارت را در شما ایجاد کنند، اما قادر خواهند بود تا حس دل نشین مسافرت به این منطقه بکر و رویایی را به شما القا نمایند.

 

روستای زیارت

 

روستای زیارت کجاست؟ 

روستای زیارت گرگان به عنوان یک منطقه تفریحی در مجاورت گرگان قرار دارد. منطقه تفریحی ناهارخوران یکی از مهم ترین نقاط گردشگری در این شهر است که اغلب مسافران استان گلستان حداقل یک بار به این منطقه می روند و از پتانسیل های طبیعی آن استفاده می کنند. این منطقه در امتداد یک جاده جنگلی و در بخش جنوبی شهرستان گرگان قرار دارد. 
جاده جنگلی بسیار زیبایی که از بخش های جنوبی گرگان به سمت روستای استرآباد جنوبی می رود پس از هفت کیلومتر از ناهارخوران شما را به روستای بسیار زیبا و باصفای زیارت می رساند. این منطقه را می توان به نوعی لواسان گرگان هم قلمداد کرد؛ چرا که علاوه بر ویلاهای زیبا، خانه های جنگلی و آب و هوای مطبوع، محل استراحت بسیاری از گرگانی ها در اواخر هفته است. 

 

جاهای دیدنی گرگانگرگان به عنوان مرکز استان گلستان یکی از شهرهای شمالی ایران است که پتانسیل بالایی برای جذاب گردشگران داخلی دارد. جاهای دیدنی گرگان به قدری زیاد است که شاید در یک مسافرت محدود و چند روزه نتوانید از تمامی آن ها بازدید کنید. 


خاصه رود نیز در مجاورت این روستا قرار داشته و شما می توانید از طریق مسیر این رودخانه به روستای زیبای زیارت برسید. روستای زیارت گرگان در بخش های شمالی به منطقه زیبا و جنگل های ناهار خوران و ارتفاعات بندسر، از سمت غرب به کوه های زیبا و جنگلیِ ادیم، مازوکش و کمر سر، از سمت شرق به ارتفاعات زیبای خال دره و از سمت جنوب به کوه های جنگلی زیارت و آبشار بسیار زیبای آن محدود می شود.


وجه تسمیه روستای زیارت

برخلاف آنچه که از نام روستا به نظر می رسد شما قرار نیست راهی یک روستای زیارتی با ویژگی های مذهبی و مکان های متعدد و مقدس شوید بلکه یک سفر سیاحتی در انتظار شماست که بیشتر جنبه طبیعی دارند. علاوه بر مساجد و نمازخانه های عمومی، امام زاده عبدلله تنها مکان مقدسی خواهد بود که می توانید در این روستا از آن بازدید کنید. 
گفته می شود وجود این امام زاده یکی از مهم ترین دلایل نام گذاری روستا به روستای زیارت است، اما برخی از محققان عقیده دارند که نام گذاری روستا به این عنوان به دوران قبل از اسلام باز می گردد. بر طبق شواهد به دست آمده بسیاری از بوداییان هزاران سال پیش برای زیارت و عبادت راهی مکان های مقدس این روستا شده اند که البته این مکان ها امروزه از بین رفته اند و اثر خاصی از آن ها باقی نمانده است. این گزینه از اعتبار بیشتری در مقایسه با سایر گزینه ها برخوردار است.

 

جاذبه های روستای زیارت گرگان


جاهای دیدنی روستای زیارت 

ویژگی های طبیعی اصلی ترین بخش جاذبه های گردشگری این روستا را تشکیل می دهند. جاده جنگلی ناهارخوران به سمت زیارت اولین جاذبه ای است که در این مسیر توجه شما را به خود جلب می کند. باتوجه به اینکه اغلب امکانات رفاهی نیز در این مسیر وجود دارد می توانید با خیال راحت به تفریح و گشت و گذار در این منطقه بپردازید. به روستای زیارت که می رسید با دو نوع معماری مواجه می شوید؛ معماری اول به خانه های قدیمی اختصاص دارد که اغلب آن ها دو طبقه هستند و از سبک خانه های قدیمی در شمال بهره برده اند و معماری دوم به طراحی جدید ویلاهای بزرگ و لاکچری اختصاص دارد. این ویلاها در نقاط مختلف روستا به چشم می خورند و برخی از آن ها در ارتفاعات بسیار بلند ساخته شده اند. اگر این ویلاها بر طبق اصول معماری و جلوگیری از تخریب محیط زیست ساخته شوند می توان گفت نقش بسیار زیادی در افزایش گردشگران داشته اند. 

 

دیوار گرگان - این دیوار در واقع دیواری دفاعی بوده که پس از دیوار چین بزرگ ترین دیوار در دنیا محسوب می شود.


کوچه های سنگ فرش شده به همراه گل ها، گیاهان و درختانی که به صورت متراکم دیده می شوند یک ویژگی دیگر است که نقش بسزایی در زیباسازی روستا ایفا کرده اند؛ اما آبشارهای زیارت به عنوان مهم ترین جاهای دیدنی این روستا شناخته می شوند. در این میان آبشار بلندی که به آبشار زیارت معروف است و تقریبا در 5 کیلومتری جنوب روستا قرار دارد مهم ترین آبشاری است که همه ساله هزاران نفر از نقاط مختلف کشور را را راهی این روستا و جنگل های اطراف می کند. چشمه های آب گرم نیز گزینه دیگری است که نباید از آن غافل گردید. آب تنی در چشمه های آب گرم که در گذشته به -گرماندو- معروف بوده اند می تواند تمامی خستگی راه و خستگی های یک مسافرت طولانی را از شما دور کند. همچنین چشمه های آب گرم خاصیت درمانی دارند و بخصوص برای کسانی که از درد مفاصل رنج می برند مناسب است. 

 

جاهای دیدنی روستای زیارت


تفریحات روستای زیارت

پیاده روی در مسیر ناهارخوران تا روستای زیارت که تقریبا هفت کیلومتر است اولین تفریح پیشنهادی ما به شماست. به روستا که رسیدید، چند دقیقه را صرف گشت و گذار در کوچه های سنگ فرش شده آن کنید و از هوای مطلوب و همیشه بهاری روستا هم بهره ببرید. بهتر است به لبنیاتی ها و نانواهای روستا سری بزنید. در اینجا می توانید انواع لبنیات محلی و تازه را به همراه نان های محلی از زنان روستایی خریداری کنید. گذران اوقات فراغت در مجاورت آبشار زیبای زیارت که یکی از شاخه های خاصه رود است پیشنهاد دیگری است برای آن دسته از مسافران که می خواهند لحظاتی رویایی را در کنار صدای آب های خروشان و قطرات متعددی که از سقوط آب به اطراف پرتاب می شود داشته باشند البته در فصل زمستان و اوایل بهار این منطقه قدری سرد می شود و بهتر است حتما با تجهیزات کامل به اینجا بروید.

یکی از بهترین تجارب شما در این منطقه، دیزی های خوشمزه و فوق العاده ای است که لذت سفر را برایتان چندین برابر می کنند. دیزی های این منطقه که همراه با نان و دوغ محلی سرو می شوند طعم بی نظیری داشته و در منوی اغلب رستوران های ناهارخوران و روستای زیارت به صورت ویژه پیشنهاد می شوند. پیشنهاد می کنیم در مسافرت به شمال و استان گرگان، برای یک بار هم شده یک وعده مفصل از دیزی را در کنار طبیعت زیبای این منطقه تجربه کنید. 


آب و هوای گرگان - آب و هوای گرگان در فصل های مختلف چگونه است؟

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر