آبشار آنجل

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/09
بازدید: 1620
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دیدن پدیده های طبیعی همواره برای انسان بسیار لذت بخش و چشم نواز به نظر می رسد. انسان همیشه آرزو داشته به مناطقی سفر کند که یک اتفاق خاص و غیر منتظره در آن در حال رخ دادن است. تماشای آبشارها نیز همیشه برای انسان بسیار جذاب و دوست داشتنی بوده است، اما از میان تمام آبشارهایی که در دنیا وجود دارد، برخی از آن ها بنا به دلایل خاص بسیار جذاب تر از بقیه ظاهر شده و به راحتی می توان صفت منحصر به فرد بودن و  بی نظیر بودن را به آنها اتلاق کرد. امروز و در این فرصت قصد داریم آبشاری که در دنیا از آن تنها یک نمونه وجود دارد را به شما معرفی کنیم. این آبشار، آبشار آنجل نام دارد و بلندترین آبشار موجود در این کره خاکی است. اگر شما نیز تمایل دارید با این آبشار بیشتر آشنا شوید توصیه می کنیم حتما ادامه این متن را مطالعه  کنید.

آبشار آنجل

آبشار آنجل کجاست؟

برای دیدن آبشار آنجل باید به کشور ونزوئلا، ایالت بولیوار مراجعه کنید. این ایالت در جنوب شرقی این کشور واقع بوده و جایگاهی است که آبشار زیبای آنجل را در خود جای داده است. این آبشار در میان جنگل های دور افتاده پارک ملی کانایما قرار دارد.

کشور ونزوئلا در شمال آمریکای جنوبی قرار دارد. از جمله مهم ترین مواردی که باعث شهرت این کشور شده است قرارگیری بخشی از رشته های کوه های آند در قسمت غربی و جنگل های معروف آمازون در جنوب ونزوئلا است. این دو پدیده طبیعی و بی نظیر، زیبایی چشم نواز و خیره کننده ای را برای این کشور پدید آورده اند. اقلیم کشور ونزوئلا گرمسیری است و بیشتر از 1000 رودخانه در آن در جریان است.

طبیعت آبشار آنجل

بلند ترین آبشار دنیا

بلندترین آبشار دنیا در کشور ونزوئلا و در میان جنگل های آمازون قرار گرفته است. این آبشار نزدیک به 1000 متر ارتفاع دارد و به همین دلیل آن را بلندترین آبشار در دنیا نامیده اند. زمانی را تصور کنید که قصد دارید به صورت پیاده یک مسیر یک کیلومتری را طی کنید، اگر این کار را انجام دهید به راحتی می توانید متوجه شوید که عظمت و شکوهی که این آبشار در حال نمایش دادن آن است چه قدر است.

با این توضیح تصور می کنیم شما نیز به خوبی متوجه شده اید که انتخاب این آبشار به عنوان بلندترین آبشار دنیا کار بسیار درست و به جایی بوده است.

اگر این فرصت پیش می آمد و می توانستید از بالای صخره ای که این آبشار از آن به پایین سرازیر می شود آنجل را تماشا کنید بدون شک از دیدن این همه زیبایی و عظمت زبانتان بند می آمد. حقیقتا این آبشار یکی از زیباترین و منحصر به فردترین آبشارهای کره زمین است.

برخی کسانی که تا نزدیکی این آبشار رفته اند اظهار می کنند که وقتی از پایین به سمت بالا نگاه می کنند این طور به نظر می رسد که آسمان سوراخ شده است و این آب از آسمان در حال فروریختن است.

بلندی آین آبشار به حدی است که شما قادر نخواهید بود نقطه ای که آب از آن خارج می شود را مشاهده کنید. تنها همین یک جمله کافی است تا بفهمید چرا بسیاری از گردشگران و مسافران دوست دارند به بازدید از این آبشار بروند و حداقل یک روز را در کنار آن سپری کنند.

ارتفاع آبشار آنجل

ارتفاع دقیق این آبشار را 807 متر برآورد کرده اند. صخره ای که ریزش آبشار از آنجا شروع می شود ارتفاعی برابر 979متر دارد. شکافی که این آب این آبشار از آن خارج می شود در نزدیک قله کوه آیاآنتی پویی قرار گرفته است.

آب سرازیر شده از آبشار آنجل در نهایت به رودخانه چورون وارد می شود که این رودخانه نیز یکی از شاخه های رود کارائو است. کشور ونزوئلا از جمله کشورهایی است که معمولا بارندگی های زیادی در آن به وقوع می پیوندد و در واقع به دلیل همین بارش ها بوده که این آبشار متولد شده است.

مساله ای که خوب است در مورد میزان آب این آبشار بدانید آن است که در فصل های خشک، اندکی از میزان بارش کشور ونزوئلا کاسته شده و به همین دلیل حجم آب آبشار آنجل نیز کم می شود، اما خشک نخواهد شد. دلیل این موضوع نیز به بارش های فصلی بر می گردد که این کشور از آنها برخوردار است.

همه زیبایی های منطقه ای که آنجل در آن قرار گرفته است تنها در آبشارش خلاصه نشده است. پارک کانایما یکی از جاذبه های اطراف آنجل بوده و خوب است بدانید که شما برای دیدن این آبشار مجبور هستید ابتدا خود را به این پارک برسانید.

این پارک در یونسکو به عنوان یک میراث جهانی ثبت شده و 550 گونه پرنده و حدود 500 نوع گیاه ارکیده در آن رشد می کند. پلنگ راه راه و پوما نیز از جمله حیوانات مشاهده شده در این پارک هستند.

زیبایی آبشار آنجل

کشف آبشار آنجل

کشف این آبشار نیز در نوع خود داستان جالبی دارد و ماجرای آن به قرن بیستم بر می گردد. در سال 1935 میلادی یک خلبان آمریکایی به نام جیمی آنجل سوار بر هواپیمای خود شد و به دنبال پیدا کردن یک سنگ با ارزش به منطقه ای که این آبشار در آن واقع است حرکت کرد.

این خلبان از وضعیت موجود در منطقه اطلاعی نداشت و نمی دانست که در صورت فرود آمدن، به دلیل وجود گل و لای بر روی زمین نمی تواند دو مرتبه هواپیما را به پرواز درآورد.

جیمی آنجل که به همراه همسر خود عازم این سفر شده بود در منطقه ای که فاصله کمی با آبشار آنجل داشت بر روی زمین فرود آمد. از آنجایی که منطقه مذکور پر از گل و لای بود امکان پرواز مجدد از این زوج گرفته شد و آنها مجبور شدند به مدت 11 روز در شرایطی بسیار سخت و با داشتن مقداری بسیار کمی از مواد غذایی در این منطقه بمانند.

این زوج در مدت 11 روز سختی ها و دشواری های زیادی را متحمل شدند، اما بهایی که در قبال آن به دست آوردند بسیار ارزشمند بود؛ زیرا وقوع این اتفاق برای آنها منجر به کشف یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین آبشارهای دنیا، یعنی آبشار آنجل شد.

هواپیمای جیمی آنجل 33 بعد از روزی که وی در این منطقه به زمین نشست، بر فراز همان صخره قرار داشت. بعد از این مدت، بقایایی که از آن مانده بود به کمک یک هلی کوپتر به پایین انتقال داده شده و در سال 1939 میلادی نیز به صورت رسمی این آبشار بر روی نقشه رسمی کشور ونزوئلا ثبت شد.

اگر می خواهید بقایای هواپیمای جیمی آنجل را مشاهده کنید باید به فرودگاه سیوداد بلیوار بروید. قطعات به جای مانده از آن در مقابل درب اصلی این فرودگاه قرار داده شده تا توریست های خارجی بتوانند هواپیمای فردی که کاشف بلندترین آبشار دنیاست را مشاهده کنند.

چند سال بعد از کشف آبشار آنجل ماجرای جالبی به وقوع پیوست. وقتی این آبشار به نام جیمی آنجل نام گذاری شد فردی به نام ارنستو سانچز لاکروز مدعی شد که در سال 1912 این آبشار را کشف کرده است، اما در مورد آن چیزی به کسی نگفته و مساله را از همه پنهان کرده است.

angel fall

حقایق مربوط به آبشار انجل

  • آبشار آنجل بلندترین آبشار جهان است.
  • دروازه ورود به آبشار آنجل پارک کانایما است. این پارک به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم شده و آبشار آنجل در قسمت غربی این پارک قرار گرفته است.
  • ارتفاع ابشار آنجل از نظر سه برابر ارتفاع برج ایفل است. با این مقایسه احتمالا می توانید عظمت و بزرگی این آبشار را درک کنید.
  • تا سال 1990 گردشگران اجازه نداشتند به دیدن این آبشار بروند. از این تاریخ به بعد بود که به مسافران اجازه داده شد تا به بازدید از این آبشار بروند.
  • از این آبشار به عنوان بزرگ ترین و پیوسته ترین آبشار در دنیا یاد می کنند.
  • برای آنکه بتوانید به آبشار آنجل دسترسی پیدا کنید باید خود را به پارک کانایما برسانید. هیچ مسیر زمینی برای رسیدن به این پارک وجود ندارد و علاقه مندان باید از طریق مسیرهای هوا به کانایما بروند. بعد از رسیدن به این پارک به کمک قایق می توانید به سمت آبشار حرکت کنید.
  • مدت زمانی که طول می کشد تا از کایایما به آنجل برسید 5 ساعت است.
  • آبشار آنجل 19 برابر بزرگ تر از آبشار نیاگارا است.

تصویر لانگ شات آبشار آنجل

عکس های آبشار آنجل

عکس ها و ویدئوهایی که از این آبشار منتشر شده را می توانید در موتورهای جستجو مشاهده کنید. برخی از این عکس ها و فیلم ها به خوبی قادرند عظمت و شکوه بی بدیل و بی مانند این آبشار را نشان دهند، اما با همه این تفاسیر تماشای این آبشار از نزدیک اتفاقی است که شما باید حتما آن را برای خود رقم بزنید.

حتی اگر تمام عکاسان حرفه ای دنیا نیز جمع شوند باز هم نمی توانند آن طور که شایسته است این آبشار را به شما معرفی کنند. بنابراین سعی کنید در اولین فرصت ممکن بلیطی به مقصد ونزوئلا تهیه کرده و از این آبشار زیبا دیدن کنید.

در طی مسیری که به آبشار آنجل ختم می شود صحنه ها و مناظر بسیار دیدنی را مشاهده و وقایع هیجان انگیزی را تجربه خواهید کرد. اگر دوست دارید عکس های زیبایی از مناظری که به آنجل ختم می شوند در اختیار داشته باشید سعی کنید حتما یک دوربین عکاسی حرفه ای با خود به همراه بردارید. این آبشار و هر آنچه که اطراف آن قرار دارد می تواند سوژه های بسیار ناب و چشم نوازی به شما معرفی کند.

 

عکس های آبشار آنجل

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر