جزایر راچا تایلند

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/11/03
بازدید: 829
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تایلند یکی از کشور های آسیای شرقی است که به سبب داشتن طبیعت زیبا و ارائه خدمات مناسب، گردشگری در آن رونق فراوانی دارد. این کشور برای ایرانیان هم یک مقصد گردشگری محبوب است و هر ساله از کشور ما گردشگران زیادی با تور تایلند به این کشور سفر می کنند. تایلند ده ها جزیره دارد که هر کدامشان زیبایی ها و جاذبه های گردشگری خود را دارند. می توانید بین این جزایر به قایق سواری بپردازید و از دیدنی های آنجا لذت ببرید. زبان مردم تایلند، تایلندی است و دین 95 درصد آن ها بودایی است. پایتخت کشور تایلند بانکوک است، این کشور از شمال با میانمار و لائوس، از شرق با کامبوج، از غرب با برمه و دریای آماندان و از جنوب با مالزی هم مرز است. خلیج تایلند در جنوب این کشور قرار دارد و یکی از نقاط استراتژیک اقتصادی این کشور به شمار می رود. حال که با خصوصیات و ویژگی های کشور تایلند آشنا شدیم، با ما همراه باشید تا شما را با جزایر پر طرفدار راچای تایلند آشنا کنیم. 

 جزایر راچا تایلند

معرفی جزایر راچا تایلند

جزیره راچا یای تایلند در جنوب پوکت واقع شده است و با آن 12 کیلومتر فاصله دارد. این جزایر به قدری زیبا و شگفت انگیز هستند که مد نظر کسانی که با تور تایلند به این کشور سفر می کنند قرار می گیرد. جزایر راچای تایلند بسیار دیدنی هستند و برای سفر های یک روزه عالی اند، در این جزایر می توانید به غواصی، قایق سواری و دیگر تفریحات آبی و غیر آبی بپردازید. آب خلیج اصلی این جزیره که ظاهری U شکل دارد بسیار شفاف است و برای غواصی بسیار ایده آل به نظر می رسد. بعد از ظهرهای خلیج به دلیل ورود قایق های منطقه پوکت به این خلیج، شلوغ خواهد شد. این جزیره یک خلیج دیگر به نام آئو سیام دارد که مکانی بسیار زیباست و قدم زدن در سواحل آن آرامش ویژه ای به شما می دهد. جزیره راچا نوی، فاصله زیادی با راچا یای ندارد، این جزیره زیبا هنوز فاقد امکانات اقامتی است و به همین دلیل خلوت تر از راچا یای است. آب های این جزیره بهترین مکان برای غواصی های عمیق است. می توان با قایق های تندرو از اسکله چالونگ یا راوای به این جزیره رفت طی این مسیر از 45 دقیقه تا یک ساعت زمان می برد.

جزیره راچا یای تایلند

جزایر اطراف راچا

در این آب ها، جزایر دیگری نیز وجود دارد که کمتر به آن ها توجه شده است. جزیره کای نوک یکی از این جزیره ها است که مسیرش از دیگر جزیره ها کوتاه تر است. از پوکت می توانید با قایق 20 دقیقه ای به این جزیره برسید. در این جزیره، انواع تفریحات آبی و حمام آفتاب را می توانید تجربه کنید. به محض ورود به جزیره، ساحلی خواهید دید که سراسرش را آفتابگیر ها پوشانده اند. در این جزیره می توانید اجناس زیبا و دست ساز پیدا کنید، پس یادتان نرود کیف پول خود را با خود ببرید. یکی دیگر از جزایر نزدیک به پوکت، یائو نوی نام دارد که بیشتر به خاطر داشتن مکان های اقامتی برای گردشگران معروف است. در این جزیره بازه ای گسترده از فعالیت های ارزان قیمت و گرانقمیت در دسترس است. این جزیره هم به اندازه دیگر جزیره ها شلوغ نیست و برای فرار از شلوغی می توانید به آن پناه ببرید و از زیبایی هایش لذت ببرید.  

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

دیدنی های جزایر راچای تایلند

تفریحات زیادی در راچا انتظار شما را می کشند که با توجه به موقعیت این جزیره بیشترشان تفریحات آبی هستند. برای رفتن به راچا از پوکت، لذت اجباری قایق سواری را خواهید داشت و زمانی که به جزیره راچا رسیدید، می توانید به غواصی های سطحی و عمقی در خلیج آن بپردازید. علاوه بر این، می توانید در ساحل آن یک تخت و آفتابگیر پیدا کنید و به تماشای آب های شفاف این جزیره بپردازید و آرامش را در آن حس کنید. حتی می توانید به جای گرفتن تخت و آفتابگیر، روی شن های نرم ساحل راچا بخوابید و در حالی که مناظر دیدنی را تماشا می کنید حمام آفتاب بگیرید. علاوه بر تمام این ها، شما برای رفتن به راچا باید حتما به پوکت بروید، پوکت یکی از مناطق تایلند است که پر از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری است. خلیج فانگ نا بی تایلند، جزایر فی فی، خیابان بنگلا، بودای بزرگ، جزایر سیمیلان، بازارهای شبانه و معبد وات چالونگ بحش کوچکی از دیدنی های پوکت است.

دیدنی های جزایر راچای تایلند

اطلاعات بازدید از جزایر راچای تایلند

برای سفر به تایلند هم می توانید با تور های گردشگری سفر کنید و هم به صورت شخصی سفر کنید. اگر می خواهید به صورت شخصی به این جزیره بروید، باید از سفارت تایلند درخواست ویزا کنید. اگر یک تور تایلند را رزرو کنید، شرکت گردشگری ویزای سفر را برایتان تهیه خواهد کرد. هزینه سفر و هزینه اقامت شما بسته به تعداد روزها، نوع هواپیما، شرکت هواپیمایی و تعداد ستاره هتلی که انتخاب می کنید و خدماتی که به طور کلی در طول سفر دریافت می کنید متفاوت است. 
واحد پول کشور تایلند بات است. برای این که در تایلند خرید کنید و از تفریحات آنجا بهره ببرید، باید بات همراه خود داشته باشید. دو راه برای تغییر پول به بات وجود دارد، اولین راه این است که در ایران دلار خریداری کنید و زمانی که به پوکت رسیدید، آن را در صرافی های پوکت به بات تبدیل کنید. راه دوم این است که به بانک ملی واقع در فرودگاه امام خمینی مراجعه کنید که ارز های غیر متداول در آن عرضه می شود. 
اگر هزینه های راچا و پوکت را با تهران مقایسه کنیم، باید بگوییم آنجا گران تر است. مخصوصا در مسائلی مانند اجاره و خرید مکان های اقامتی پوکت نسبت به تهران قیمت های خیلی بالاتری دارد، ولی در زمینه خورد و خوراک و رستوران ها راچا و پوکت قیمت های به صرفه و ارزان تری دارند. برای رفت و آمد بین جزیره ها در این منطقه با توجه به نوع قایقی که انتخاب می کنید، باید 50 تا 200 هزار تومان هزینه کنید. این رقم ممکن است برای جزیره هایی که از پوکت دور تر هستند متفاوت باشد.  بهترین زمان سفر به این کشور و جزایر آن، از آبان تا بهمن است، در این روز ها هوای خنک این منطقه را حس خواهید کرد. 
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 102 کاربر