برج ایفل کیش

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/11
بازدید: 22493
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جزیره کیش یکی از جاذبه های گردشگری معروف ایران محسوب می شود که در شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان واقع شده است. شاید همجواری آن با خلیج فارس باعث این شهرت شده باشد اما خیلی ها آن را به دلیل آب و هوا و جاهای دیدنی که دارد تحسین می کنند. در این جزیره جاذبه های دیدنی بسیار وجود دارد که مسافران همواره از آن ها دیدن می کنند. یکی از این جاذبه های گردشگری، برج ایفل کیش است که در ادامه این مقاله قصد داریم به شما معرفی کنیم.

برج ایفل کیش

افتتاح برج ایفل در جزیره کیش

زمانی که صحبت از برج ایفل می کنیم خیلی ها ذهنشان به سمت برج ایفل فرانسه می رود. همه ما با این بنا آشنا هستیم و خیلی خوب می دانیم که در سال 1887 در پاریس ساخته شده و هر روز بر محبوبیت آن افزوده می شود. معدود افرادی را می توانید بیابید که بعد از سفر به فرانسه با شور و شوق از زیبایی های منحصر به فرد برج ایفل حرفی به میان نیاورند. اگر بگوییم در ایران هم یکی از این برج ساخته شده است شاید تعجب کنید. شهر کیش میزبان برجی است که به گفته خیلی ها شباهت زیادی به برج ایفل فرانسه دارد. مدل کوچک شده این برج در محوطه بازار پردیس 1 و با طراحی مهندسان ایرانی ساخته شده است. زمانی که این برج ساخته می شد خیلی ها به دلیل اروپایی بودنش طراحان را مورد انتقاد قرار دادند اما سازندگان برج ایفل کیش معتقد بودند گردشگران به بناهای ایرانی رغبتی نشان نمی دهند و دوست دارند زیر برجی شبیه برج ایفل عکس های یادگاری بگیرند.

برج ایفل در کیش

جاهای دیدنی کیش - لیست کامل جاذبه های گردشکری کیش + عکس + قیمت + آدرس

مشخصات برج ایفل در کیش

خوب همانطور که گفتیم برج ایفل کیش شبیه سازی شده از برج ایفل فرانسه است اما مقیاس آن به یک دهم برج ایفل فرانسه هم نمی رسد. ارتفاع این برج  30 متر است و در طول شب چراغ های متعددی بر روی آن خودنمایی می کنند و  باعث می شوند گردشگران خارجی و داخلی برای تماشای این زیبایی به سمت بازار پردیس روانه شوند.برج ایفل کیش با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بودجه ای بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان ساخته شده است. به گفته سازندگان این بنا، بیش از 32 هزار پیچ و مهره در ساخت برج به کار رفته و همین امر بر مقاومت آن در برابر خطرات طبیعی همچون باد و رانش افزوده است.

 چرا برجی شبیه برج ایفل فرانسه در کیش ساخته شد؟

 با وجود زیبایی بی نظیری که این برج به شهر کیش می بخشد بسیاری از افراد انتقادات شدیدی نسبت به آن داشته اند. بر اساس نظر این افراد، چیزی که می تواند صنعت گردشگری ایران را پر رونق کند مرمت و نگهداری آثار باستانی و معرفی این آثار به جهانیان است. مخالفان ساخت این بنا معتقدند با ارائه نمادهای اروپایی در ایران از ارزش آثار باستانی کشورمان کاسته می شود. خیلی ها بر این باورند که ایران به اندازه کافی بناهای تاریخی و موقعیت های گردشگری جذاب در دل خود دارد و نیازی به استفاده از نمادهای خارجی در شهرهای مختلف آن نیست.
 با این حال برخی ها از ساخت این برج استقبال کرده و افتتاح آن را به فال نیک گرفته اند. به عقیده این افراد، نمادهای ایرانی برای خود ایرانیان عادی شده اند و خیلی ها دیگر رغبتی به بازدید از این موقعیت های تاریخی و فرهنگی ندارند. به همین دلیل شاید ساخت چنین بناهایی بتواند افراد را به مسافرت و گردشگری ترغیب کند و صنعت گردشگری که روز به روز بر مشکلات مالی آن افزوده می شود را نجات دهد.

تور کیش - تضمین کمترین قیمت موجود در بازار + امکان مقایسه آنلاین قیمت و خدمات معتبرترین آژانس های مسافرتی ایران

آدرس برج ایفل کیش

بازار پردیس در شهر کیش یکی از بزرگ ترین و البته پرطرفدارترین بازارهای این شهر محسوب می شود و مسافران زیادی را برای بازدید به سمت خود می کشد. این بازار با وجود بیش از 200 واحد تجاری توانسته است نیازهای طیف وسیعی از مشتریان را برآورده کند. برج ایفل کیش که هم در بالا به ذکر جزییات آن پرداختیم در محوطه همین بازار افتتاح شده است. با وجود موقعیت های گردشگری متعدد در کیش که بازدید از آن ها می تواند برای مسافران بسیار جذاب و خاطره انگیز باشد، برج ایفل محبوبیت خاصی پیدا کرده است.بعد از اینکه به کیش رسیدید و کمی استراحت کردید سری به بازار پردیس اش بزنید و برج ایفلی که مهندسان ایرانی ساخته اند را از نزدیک به نظاره بنشینید.

آدرس برج ایفل کیش: کیش ، بلوار فردوسی، روبروی پارک هنگام، بازار پردیس 1

کیش - همه چیز درباره جزیره زیبا و مرجانی کیش !

سخن نهایی

شهر کیش یکی از شهرهای محبوب برای گردشگری در میان ایرانیان و حتی خارجیانی است که ایران را برای سفر انتخاب می کنند. این شهر میزبان موقعیت های فرهنگی و گردشگری متعددی است و سالیانه بیش از یک میلیون مسافر را میزبانی می کند. برج ایفل کیش یکی از تازه ترین بناهایی است که با الهام از برج ایفل فرانسه ساخته شده و بر محبوبیت این جزیره افزوده است. اگر تا به حال به شهر کیش سفر کرده اید حتماً این برج را از نزدیک به تماشا نشسته اید. به نظر شما ساخت این برج مغایر با ارزش های باستانی ماست؟ چقدر این بنا را دوست داشتید؟ نظرتان را در بخش دیدگاه ها با ما این خصوص در میان بگذارید.

نظرات کاربران

  1. مهدی زمانی مهدی زمانی 1402/06/06
    1 نفر پسندیدند
    بنظر من که برج ایفل کیش اصلا شباهتی به نمونه اصلیش تو پاریس نداره. وقتی دیدمش خیلی خورد تو ذوقم

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 103 کاربر