بام تهران

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/11
بازدید: 18821
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بام تهران ولنجک یکی از معروف ترین و محبوب ترین مکان های دیدنی و تماشایی استان تهران می باشد که توانسته ساکنین این شهر را مجذوب خود کند، هرکه در این شهر به دنبال مکانی خلوت به دور از همهمه و شلوغی شهر و آرامشی مطلق باشد اولین جایی که به ذهنش می رسد بام تهران است. بام تهران جایست که در آن می توان تمام شهر تهران را زیر پا داشت و چشم انداز بی نظیری را از این کلان شهر نظاره گر شد. در این مقاله می خواهیم شما را با این مکان تفریحی بسیار جذاب و امکانات آن بیشتر آشنا کنیم تا برای رفتن به بام تهران ولنجک اطلاعات کاملی از آن داشته و برای تفریحی عالی و هیجان انگیز برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. بام تهران از زیباترین پارک‌های تهران برای قدم زدن در شب‌های سرد سال است. با رفتن به بام تهران می‌توانید تمام تهران را از بالای کوه توچال ببینید و از دیدن چراغ‌های خانه‌ها در شب بام لذت ببرید.

بام تهران کجاست؟

بام تهران کجاست؟

بام تهران در قسمت شمال غربی تهران، در شمالی ترین منطقه سعادت آباد و در پایین دست کوه های البرز در منطقه توچال تهران واقع شده است. محدوده بام تهران توچال از انتهای خیابان ولنجک آغاز می شود و تا ایستگاه اول تله کابین توچال ادامه دارد و در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا قرار گرفته است، بام تهران یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری تهران به شمار می آید و در نزد ساکنین این شهر بسیار محبوب می باشد، شهرک بام تهران، بوستان پرواز، پارک ژوراسیک تهران و هتل اسپیناس پالاس نیز در این منطقه و در نزدیکی بام تهران قرار گرفته اند و از جاهای دیدنی تهران هستند. 

بام تهران

بام تهران در شب

مسیر حد فاصل ورودی بام تهران تا ایستگاه اول تله کابین آسفالت شده است و مکانی مناسب برای پیاده‌روی محسوب می‌شود، این راه با حدود 2 کیلومتر طول، عنوان مسیر سلامتی را با خود یدک می کشد و همه روزه علاقه مندان و دوستداران ورزش را به سوی خود روانه می کند. بام تهران ولنجک با طبیعتی بکر و کوهستانی مکان مناسبی برای پیاده‌روی و تنفس هوایی پاک و تمیز و خلوتگاهی دنج و آرام برای آرامشی بی نظیر است اما اگر قصد پیاده‌روی ندارید و می‌خواهید خود را به بام تهران و یا توچال برسانید می توانید با پرداخت هزینه از ماشین های برقی که در این مسیر به منظور جا به جایی افراد در نظر گرفته شده استفاده کنید. در سال های اخیر به خصوص در سال 94 امکانات رفاهی و گردشگری بسیاری در بام تهران توچال ایجاد شده تا علاقه مندان بتوانند علاوه بر تماشای دور نمای تهران، از امکانات تفریحی این مجموعه نیز لذت ببرند. امکاناتی همچون بانجی جامپینگ، بگ جامپ، سورتمه، اتاق فرار، زیپ لاین و غیره باعث شده علاوه بر افرادی که به دنبال آرامش هستند، افراد عاشق هیجان و آدرنالین نیز بام تهران را برای تخلیه انرژی خود انتخاب کنند، امکانات بام تهران از مهم ترین تفریحات تهران به شمار می آیند.

بام تهران

باشگاه تیر اندازی بام تهران

در ابتدای راه بام تهران توچال و مسیر سلامتی، در حین راه به اولین تفریحی که بر می خورید باشگاه تیراندازی این مجموعه می باشد و رو به روی بوستان سلامتی 1 قرار گرفته است. در این باشگاه امکان تیر اندازی با کمان و دارت برای علاقه مندان وجود دارد، همچنین دوستداران این ورزش می توانند از کلاس های آموزشی این باشگاه نیز استفاده کنند و در مسابقات تفریحی و حرفه ای آن شرکت داشته باشند، کلاس های آموزشی این مجموعه به صورت مقدماتی و تکمیلی برگزار می شود. هزینه استفاده از این باشگاه به صورت تفریحی رایگان است و همه روزه از ساعت 10 صبح الی 24 آماده خدمات رسانی به علاقه مندان می باشد.

بام تهران

باشگاه بیلیارد بام تهران

در طول مسیر سلامتی کمی بعد از باشگاه تیر اندازی، باشگاه دیگری در بام تهران برای دوستداران بازی بیلیارد در نظر گرفته شده است، در این باشگاه علاوه بر میز بیلیارد، فوتبال دستی نیز وجود دارد و افراد می توانند بدون محدودیت تعداد، همراه با خانواده و دوستان از این باشگاه استفاده کنند. گفتنی است آموزش اولیه بیلیارد در این مکان رایگان می باشد.
ساعات کاری این باشگاه به طور دقیق مشخص نیست و برای استفاده از آن باید از قبل هماهنگ شود، هزینه استفاده از آن نیز بسته به مدت زمان متفاوت است، کمترین زمان 15 دقیقه می باشد و مبلغ آن 15000 تومان می باشد. 

میدان آزادی - برج آزادی نماد اصلی پایتخت! تلفیقی از معماری هخامنشی و اسلامی

بام تهران

سافاری وحشت بام تهران

سافاری وحشت توچال نیز یکی دیگر از تفریحات بام تهران ولنجک به شمار می آید که علاقه مندان و دوستداران خاص خود را دارد و اکثر جوانان را به سمت خود جذب می کند، در سافاری وحشت انواع بازی های کامپیوتری و فیلم های واقعیت مجازی قرار گرفته و شما می توانید بسته به سلایق خود انتخاب و بازی کنید.
هزینه های بلیط هر یک از بازی ها متفاوت است و کمترین آن 15000 تومان می باشد، ورود افراد زیر 14 سال و بیماران قلبی نیز در سافاری وحشت ممنوع است. 

توچال - یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری و مکان های تفریحی تهران

بام تهران

زیپ لاین Zip Line بام تهران

در ادامه مسیر سلامتی به سمت بالا بوستان دیگری به نام بوستان سلامتی 2 قرار گرفته که از فضای سبز زیبایی برخوردار می باشد، یکی از تفریحات جذاب بام تهران با عنوان زیپ لاین توچال در این پارک واقع شده است، زیپ لاین یکی از مهیج ترین تفریحات هوایی به شمار می رود، در این تفریح شما با استفاده از تجهیزات به خصوصی از یک کابل آویزان شده و در ارتفاعی از زمین پرواز می کنید تا به انتهای کابل برسید، می توان گفت لازمه تجربه این هیجان شجاعت شما و نداشتن ترس از ارتفاع می باشد، حداقل سن مجاز برای استفاده از زیپ لاین 12 سال و حداکثر وزن مجاز 100 کیلوگرم است. ساعات کاری زیپ لاین شنبه تا چهارشنبه از ساعت 17 الی 23 و در روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت 10 الی 23 می باشد، هزینه بلیط آن نیز در حال حاضر 35000 تومان است.

بام تهران

کیوب کلاب یا اسکیپ روم Cube Club

با کمی پیاده روی بعد از بوستان سلامتی 2 به تفریحی دیگر از این مجموعه به نام اسکیپ روم یا اتاق فرار می رسیم ، یکی از هیجان انگیز ترین و جذاب ترین تفریحات بام تهران ولنجک که می تواند شما را پر از انرژی کند. در اسکیپ روم شما در اتاقی حبس شده و باید با کمک نشانه هایی که در اتاق قرار داده شده و با استفاده از هوش خود مسیر فرار را پیدا کرده، در مدت زمان مشخصی از اتاق فرار کنید. این اتاق پر از استرس و هیجان است و اگر به دنبال هیجان و حل معما هستید حتما خود را به چالش بکشید و این تفریح را تجربه کنید. اتاق فرار تفریحی گروهی به شمار می آید و شما می توانید در کنار دوستان یا خانواده از این تفریح جذاب لذت ببرید. اسکیپ روم توچال همه روزه از ساعت 10 الی 24 باز است و هزینه بلیط آن نیز برای هر نفر 60000 تومان می باشد.

بام تهران

وی آر سیمولیشن VR Simolation

از دیگر تفریحاتی که در طی مسیر سلامتی می توان نام برد، وی آر سیمولیشن است، این تفریح در بام تهران توچال یکی از تفریحات هیجان انگیز محسوب می گردد و طرفداران خاص خود را دارد. در وی آر سیمولیشن انواع بازی های واقعیت مجازی و فیلم های سه بعدی و ترسناک نمایش داده می شود و شما را نیز درگیر بازی می کند. هزینه این بخش از تفریحات هر 5 دقیقه 20000 تومان می باشد. بالاتر از اتاق فرار با کمی پیاده روی به قسمت اصلی بام تهران می رسیم،

فضایی بزرگ و دنج که امکان تماشای ویوویی باز از شهر تهران را به شما می دهد و شما می توانید دور نمای بسیار زیبایی از شهر تهران را نظاره گر باشید و عظمت این شهر را با این وسعت دید به خوبی درک کنید. دور تا دور این فضای باز پر از صندلیست تا شما بتوانید ساعت ها به تماشای این منظره زیبا بنشینید و لذت ببرید. بام تهران یکی از نقاط عاشقانه شهر تهران نیز محسوب می شود و اگر در تاریکی شب به این مکان بروید، زوج های زیادی را در آن جا می بینید که بر روی صندلی ها نشسته و باهم خلوت کرده اند. تصور کنید تماشای پایتخت چراغانی شده در شب از بام تهران می تواند چقدر زیبا و دلنشین و در عین حال چشم نواز باشد. گفتنی است استفاده از این فضا و تماشای شهر تهران رایگان می باشد.

بام تهران

بانجی جامپینگ تهران Bungee jumping

در ایستگاه یکم و در نزدیکی فضای بام تهران توچال تفریحات مهیج دیگری نیز در نظر گرفته شده است، یکی از این تفریحات جذاب بانجی جامپینگ می باشد که تجربه آن می تواند با هیجان بسیار زیادی همراه باشد و ترشح آدرنالین بدن شما را بالا ببرد. در این ورزش طنابی به مچ پاهای شما بسته و به پایین پرتاپ می شوید و به صورت معلق در هوا به بالا و پایین حرکت می کنید، این مجموعه به بانجی جامپینگ توچال نیز معروف است. حداکثر وزن مجاز برای استفاده از بانجی جامپینگ 80 کیلوگرم می باشد.
بانجی جامپینگ توچال همه روزه پذیرای علاقه مندان می باشد، شنبه تا چهار شنبه از ساعت 16 الی 24 و پنج شنبه و جمعه از ساعت 10 الی 24، هزینه بلیط آن نیز در حال حاضر 180000 تومان است.

بانجی جامپینگ

پرش آزاد بام تهران

از دیگر تفریحات بام تهران ولنجک می توان به بگ جامپ یا پرش آزاد اشاره کرد، در این تفریح شما می توانید از ارتفاعات متفاوت تا حداکثر 28 متر پرش آزاد داشته باشید اما برای پرش از ارتفاع 12 متر به بالا شما نیاز به تاییدیه مربی دارید، در پایین سکوی بگ جامپ نیز تشکی با استاندارد های جهانی قرار گرفته که شما بر روی آن فرود می آیید. شرایط لازم استفاده از این تفریح شامل سنین 5 تا 60 سال و وزن حداکثر 110 کیلوگرم می باشد. ساعات کاری پرش آزاد در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 الی 23 و در روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت 9 الی 23 می باشد، همچنین هزینه بلیط آن نیز در حال حاضر 25000 تومان است.

صخره نوردی توچال

سنگ نوردی بام تهران

درست در کنار سکوهای بانجی جامپینگ و پرش آزاد امکان صخره نوردی نیز برای دوستداران این ورزش در نظر گرفته شده است، در اینجا صخره ای مصنوعی ساخته و نصب شده و علاقه مندان می توانند از آن صعود کرده و تجربه صخره نوردی را داشته باشند. همچنین علاقه مندان می توانند برای آموزش سنگ نوردی ثبت نام کنند و زیر نظر مربی حرفه ای آموزش ببینند. 
هزینه استفاده از این تفریح بام تهران در حال حاضر 15000 تومان می باشد و هزینه کلاس های آموزشی آن جداگانه است. ساعات کاری سنگ نوردی نیز به طور دقیق مشخص نیست و قبل از مراجعه باید حتما هماهنگ شود.

پل طبیعت تهران - این پل به عنوان بزرگترین و زیباترین پل غیر خودرویی ایران شهرت دارد !

سنگ نوردی بام تهران

ترامپولین Trampolin

در نزدیکی سکو ها نیز تشک ترامپولین قرار داده شده و میزبان علاقه مندان این تفریح جذاب می باشد، ترامپولین ورزشی است که فرد بر روی تشکی از جنس خاص با قابلیت کشسانی بسیار بالا، پرش در جا می زند و به بالا و پایین می پرد. هزینه بلیط این تشک نسبت به مدت زمان استفاده از آن متفاوت است اما در کمترین زمان، قیمت بلیط آن 15000 تومان می باشد. برای استفاده از ترامپولین نیز بهتر است از قبل هماهنگی لازم به عمل آید.

سورتمه توچال

سورتمه بام تهران

یکی دیگر از هیجانات بام تهران مربوط به سورتمه آن می باشد. سورتمه بام تهران یا همان سورتمه توچال است. در این تفریح فرد بر روی صندلی نشسته و با سرعتی بالا بر روی ریلی با پیچ و خم بسیارحرکت می کند، سورتمه توچال یکی از مهیج ترین تفریحات تهران به شمار می آید و بعد از سورتمه تهران دومین سورتمه پایتخت به شمار می آید.
این تفریح در روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت 18 الی 2 بامداد و در روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت 9 الی 2 بامداد آماده خدمت رسانی به علاقه مندان می باشد، هزینه بلیط سورتمه نیز از 20000 تومان تا 30000 تومان متغیر است.

سورتمه بام تهران

واقعیت مجازی VR club

درست در کنار سورتمه این مجموعه، تفریحی به نام VR club یا همان واقعیت مجازی قرار گرفته که این هم جزو تفریحات هیجانی و جذاب محسوب می شود، در VR club شما بر روی یک صندلی متحرک نشسته و بر روی چشمان شما عینک چند بعدی قرار می گیرد و شما بعد از شروع به دنیای دیگر سفر کرده و نقش اصلی یک سناریو را بازی می کنید. واقعیت مجازی بام تهران بسیار جذاب است و اگر به دنبال هیجان بالا و تخیلات هستید، این تفریح بهترین گزینه برای شماست.
هزینه بلیط VR club در حال حاضر حدود 30000 تومان می باشد و برای استفاده از آن نیز باید از قبل هماهنگ شود.

سینما 5 بعدی توچال

سینما 5 بعدی XD Simolation

بام تهران برای علاقه مندان به سینماهای چند بعدی نیز امکاناتی در نظر گرفته است، سینما 5 بعدی توچال یکی از برترین سینماهای چند بعدی ایران می باشد که طرفداران بسیاری را همه روزه به سوی خود جذب می کند. این سینما درست در کنار وی آر کلاب و سورتمه قرار گرفته و در آن از دستگاه شبیه ساز استفاده شده که قادر به شبیه سازی سرعت، باد و طوفان است، صندلی های آن قابلیت چرخش 360 درجه دارد و به تمام جهات حرکت می کند. 
ساعات کاری سینما 5 بعدی همه روزه از ساعت 9 الی 24 می باشد و هزینه بلیط آن نیز در حال حاضر 10000 تومان است. 

تله کابین توچال - یکی از طولانی ترین خطوط تله کابین کشور و حتی دنیا

سینما 5 بعدی بام تهران

آکادمی تنیس

در بام تهران و در ایستگاه اول توچال باشگاهی برای علاقه مندان به ورزش تنیس نیز ساخته شده که دارای 6 زمین استاندارد می باشد و در آن کلاس های آموزش حرفه ای نیز برگزار می شود، آقایان و بانوان می توانند با ثبت نام در این مجموعه از آموزش ها و امکانات آکادمی بهره ببرند. 
از ساعات کاری و هزینه های کلاس های آموزشی این آکادمی در حال حاضر اطلاعاتی در دست نیست. 

رستوران سیتادو

امکانات رفاهی بام تهران

علاوه بر امکانات تفریحی بام تهران، امکاناتی جهت رفاه حال شما عزیزان نیز در نظر گرفته شده است، کافه ها و رستوران ها با منوهای متفاوت در طول مسیر سلامتی و رستوران هایی نظیر رستوران بام تهران، رستوران سیتادو، رستوران ایتالیایی فلورانس، رستوران روشا و فودکورت توچال در محوطه بام تهران قرار گرفته اند. همچنین امکاناتی همچون دکه و بوفه های متعدد، فروشگاه های لوازم ورزشی، شهر بازی ویژه کودکان، آتلیه عکس، سرویس بهداشتی، پارکینگ و غیره نیز در این مجموعه تفریحی واقع گردیده است.

در بالا دست بام تهران مجموعه تفریحی گردشگری توچال قرار دارد که در مدت 8 ماه از سال پذیرای دوستداران ورزش ها و تفریحات زمستانی می باشد، در این مجموعه نیز امکاناتی همچون تله کابین توچال، تله سیژ توچال، پیست اسکی توچال و امکاناتی نظیر این ها برای شما علاقه مندان در نظر گرفته شده است، برای رفتن به بام تهران و استفاده از امکانات آن نیز می توانید از تور داخلی لحظه آخر استفاده کنید. لازم به ذکر است تمامی مبالغ ذکر شده در این مقاله مربوط به اوایل تابستان 98 می باشد و در آینده امکان افزایش هزینه ها وجود دارد.

امکانات رفاهی بام تهران

آدرس بام تهران

تهران، بزرگراه چمران شمال، خیابان ولنجک، بام تهران

اگر قصد دارید با وسیله نقلیه عمومی با بام تهران بروید می توانید از خط 4 اتوبوس های تندرو استفاده کنید و خود را به ایستگاه تابناک (پمپ بنزین) رسانده و سپس با تاکسی به بام تهران بروید.
مسیر دیگری که می توان به بام تهران رسید از طریق میدان تجریش است، با مترو تهران به ایستگاه تجریش بروید و با تاکسی های میدان تجریش به بام تهران بروید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. ضامنی ضامنی 1402/09/18
    1 نفر پسندیدند
    زیاده تفریحاتش! چه وضعشه ادم نمیرشه همشو امتحان کنه
  2. سماوات سماوات 1402/09/15
    2 نفر پسندیدند
    حسرت مونده دلم یه شب برم بام تهران ولی نمیشه
  3. نیلوفر نیلوفر 1402/09/15
    1 نفر پسندیدند
    چه مقاله کاملی البته بدیش اینکه ادم همش رو نمیخونه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 114 کاربر