کاخ گارنیه

زمان مطالعه: 1 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1359
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در این بخش از سایت لحظه آخر قصد داریم شما را با یکی از بهترین جاهای دیدنی پاریس آشنا کنیم  که زیبایی های آن هر بیننده ای را به خود مبهوت می کند. کاخ مجلل گارنیه نه تنها در سطح کشور فرانسه و قاره اروپا بلکه شهرتی جهانی دارد. کاخ اپرای گارنیه مکانی برای برگزاری نمایش های باله و اپرا می باشد.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. تاریخچه کاخ گارنیه
  2. آشنایی با خانه اپرای پاریس
  3. آدرس کاخ گارنیه 

پاریس

 

 

تاریخچه کاخ گارنیه

در سال 1858 ناسیونالیست های ایتالیایی در ورودی اپرا به ناپلئون سوم حمله کردند ولی او توانست جان سالم به در ببرد، از همین رو به این فکر افتاد که یک اپرا با ورودی امن تر را ایجاد نماید. در سال 1858 زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع به ساخت سالنی برای تئاتر، اپرا و رقص های باله اختصاص داده شده بود. به همین منظور او مسابقه ای را برگزار کرد و از معماران خواست تا ایده های خود را برای ساخت اپرایی شایسته ارائه دهند. 171 معمار از اقصی نقاط جهان در این مسابقه شرکت کردند که یکی از آن ها شارل گارنیه بود؛ معماری ناشناس و 32 ساله که طرحش بیش از همه با ویژگی های مدنظر ناپلئون تطابق داشت.

 

 

دیدنی های پاریس

 

 

در سال 1861 "شارل گارنیه" پروژه ساخت این مجموعه را بر عهده گرفت و یک سال بعد عملیات عمرانی آن را زیرِ نظر امپراطور دوم فرانسه آغاز نمود. او برای ساخت این مکان از سبک معماری رومی و یونانی الهام گرفت و برای استقامت آن از آهن (که تا آن زمان برای چنین بنایی مرسوم نبود) استفاده کرد و تنها در قسمت هایی که نور آفتاب به طور مستقیم می تابد از ورقه های طلا استفاده نمود . همچنین روی آهن ها را رنگ زرد زد تا در نگاه اول به نظر برسد که تمامی قسمت های کاخ از طلا ساخته شده است. 13 سال بعد که ساخت این بنا به اتمام رسیده بود، آن را ساختمان تئاتر اپرا نام نهادند. در سال 1978 نام این ساختمان باشکوه را به تئاتر اپرا ملی پاریس تغییر دادند. گردشگران تور پاریس می توانند به راحتی به بازدید از این کاخ زیبا و مجلل بروند و زیبایی های آن را به تماشا بنشینند.

 

 

کاخ گارنیه

 

 

آشنایی با خانه اپرای پاریس

با کمی دقت در نگاه به معماری نمای بیرونی، می توان متوجه کاربرد سبک بوزار و تقارن شد. در نمای ساختمان از ستون های کلاسیک و 8 مجسمه استفاده شده که این مجسمه ها نمادی از موسیقی، شعر، شعر کوتاه حماسی، درام، ازبر خوانی، ترانه و رقص هستند. همچنین در قسمت ایوان هم مجسمه های مرمرین از آهنگسازانی همچون: موزارت، هالوی، بتهوون، میربیر، اسپونتینی، روسینی و اوبر به کار رفته تا بنا کاملا هنری به نظر برسد.

 

 

کاخ های پاریس

 

 

این کاخ یکی از زیباترین مکان های پاریس می باشد. معماری فضای داخلی از فضای خارجی هم هیجان انگیزتر است. بر روی دیواره های داخلی ساختمان نقش و نگارهای خاصی وجود دارد که حس و حال عجیبی را در فضا به وجود آورده است. سالن های مختلف کاخ به زیبایی طلاکوب شده و مزین به نقاشی های چشم نواز گشته اند. بخش قابل توجهی از بنا به راهروهای وسیع و ورودی های سنگی آن ها اختصاص یافته است. در گذشته این بنا دو ورودی داشت که یکی از آن ها مخصوص رفت و آمد پادشاه بود و مردم عادی از طریق درب دوم وارد کاخ می شدند؛ وجود آینه کاری هایی در ورودی، شکوه این قسمت را چندین برابر کرده است. روشنایی بخش های گوناگون کاخ نیز از طریق لوسترهای پرتعدادی که از سقف آویزان شده اند تامین می شود.

 

 

معماری کاخ گارنیه

 

کاخ های پاریس

 

 

سالن اپرای گارنیه به شکل نعل اسب در طبقه دوم کاخ ساخته شده که برای رسیدن به آن باید پله های خاص و ویژه کاخ را پشت سر بگذارید. در کناره های پله ها لوسترهای طلاکاری شده بر روی مجسمه ها قرار دارد که نمایی متفاوت را ایجاد نموده است. این آمفی تئاتر در مجموع 1600 صندلی دارد که بیش از 100 سال است که میزبان تماشاگران می باشد؛ این صندلی ها به رنگ قرمز هستند و از جنس مخمل می باشند که نمای خاصی به سالن بخشیده است. تلفیق رنگ قرمز صندلی ها با رنگ طلایی به کار رفته در فضای سالن (جایگاه ها و ستون ها)، صحنه ای شیک و بسیار زیبا را تجلی می کند. افزون بر صندلی هایی که در ردیف پایین قرار گرفته و دید بسیار خوبی به صحنه دارند، صندلی های ویژه ای هم در طبقات بالا قرار دارد که مورد استفاده قرار می گیرند. سقف سالن از بخش هایی است که به هنگام ورود، نگاه ها را به خود خیره می کند؛ این سقف مزین به نقاشی هایی بسیار زیبا از 14 اپرا می باشد که به دست شاگال (هنرمند روسی) انجام شده است. از این سقف یک لوستر بزرگ و خیره کننده از جنس بنز و کریستال آویخته شده که وزنی در حدود 7 تُن دارد و روشنایی خوبی به محیط بخشیده است.

 

 

سالن اپرای پاریس

 

جاهای دیدنی پاریس

 

 

از بخش های دیگری که در این کاخ وجود دارد می توان به موزه، فروشگاه و کتابخانه اشاره کرد. در کتابخانه کاخ انواع کتاب های ارزشی و تاریخی را می توان پیدا کرد که خواندن آن ها خالی از لطف نیست؛ فضای کتابخانه بسیار آرام و آرامشبخش می باشد. موزه کاخ در طبقه اول واقع شده که در آن پوسترها و لباس های سه قرن به نمایش درآمده است. نخستین بازسازی که در این بنا صورت گرفت در سال 1969 بود که در سیستم برق صورت پذیرفت ولی مرمت اصلی که پی ساختمان و سیستم برق رسانی آن به طور کامل ترمیم شد، در سال 1994 شروع شد و در سال 2007 به پایان رسید. در نظر داشته باشید که بازدید از کاخ در زمان های تمرین روزانه و یا جشن های عصرگاهی ممنوع می باشد.

 

 

کاخ گارنیه پاریس

 

کاخ های مجلل

 

 

آدرس کاخ گارنیه 

آدرس و اطلاعات کاخ گارنیه برای گردشگران عزیز تور اروپا 

آدرس: پاریس/ Rue Scribe

تلفن: 33171252423

وب سایت: www.operadeparis.fr

ساعات بازدید: 10 الی 16:30

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر