جاهای دیدنی تهران در شب

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/15
بازدید: 4646
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تهران در کنار شلوغی بیش از حد، آلودگی هوا و صدها مشکلات دیگر، دیدنی های بسیار زیبا و خاطره انگیزی هم دارد. در تهران جاهایی هستند که در روز شاید چندان جالب نباشند اما درشب، برای خود صفایی دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از جاهای دیدنی تهران در شب را معرفی کنیم.

دریاچه چیتگر

بهترین زمان بازدید از دریاچه چیتگر در شب است چرا که در اطراف بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران ساختمان های مختلفی وجود دارد که درشب، انعکاس آن ها بر روی دریاچه نمای زیبایی را به وجود می آورد. در کنار نگاه کردن به دریاچه، دو قسمت تفریحی و جذاب هم وجود دارد:

محبوب ترین قسمت دریاچه چیتگر، "بام لند" است که شامل چندین رستوران بوده و تمام آن ها، علاوه بر قیمت های نسبتا بالا، کیفیت خوبی داشته و از رستوران های محبوب تهران هم هستند. در قسمت دیگر چیتگر، شهربازی برای ثبت خاطرات هیجان انگیز وجود دارد که شامل سافاری وحشت، سینمای هرم هیجان، پیست های پرش در آسمان، قایق سواری و دوچرخه سواری می باشد. همچنین در کنار آن ها، دریاچه چیتگر یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب برای رهایی از شلوغی شهر است.

 

بام های تهران

از شمال غرب تا شمال شرق تهران، چندین بام وجود دارد که چشم انداز بسیار زیبایی از تهران را ارائه می دهند. معروف ترین بام تهران، بام ولنجک است که در انتهای این خیابان قرار دارد. در واقع انتهای خیابان ولنجک ورودی مسیر توچال بوده و رستوران های زیادی هم در آنجا قرار دارند. لازم به ذکر است انتهای خیابان ولنجک دو قسمت دارد که سمت راست ورودی مسیر توچال بوده و سمت چپ با عنوان بام تهران شناخته می شود. از دیگر بام های تهران می توان به پارک کوهستانی کوهسار، بام محک . بام سوهانک اشاره کرد.

خیابان سی تیر

از قدیمی ترین و خاطره انگیز تهران خیابان های تهران که آتشکده زرتشتی، موزه های ایران باستان و آبگینه و بافت قدیمی در آن قرار دارد، سی تیر است. علاوه بر اینکه اکثر آدم های سن بالا برای تجدید خاطرات در این محل حضور دارند، دانشجویان بسیاری هم به خیابان سی تیر می آیند تا از موزه ها و بافت های قدیمی بازدید کرده و از همه مهم تر، انواع غذاهای خیابانی را در این خیابان میل کنند.

در قسمتی از خیابان سی تیر چندین ون وجود دارد که هرکدام یک رنگی داشته و با استفاده از چراغ های رنگارنگ، نمای زیبایی را در خیابان ایجاد کرده اند. این ون ها هرکدام انواع ساندویچ، فلافل، پیتزا، انواع قهوه، کیک و دسر را سرو می کنند که قیمت های معقولی هم داشته و کیفیت مطلوبی هم دارند. همچنین در این قسمت همواره موسیقی های دلنوازی هم پخش می شود.

بام تهران - پارکی که در آن تهران زیر پای شماست! تفریح و ورزش در کنار یکدیگر

 

پارک آب و آتش

شاید پارک آب و آتش معروف تر و شناخته شده از سایر جاهای دیدنی تهران در شب باشد چرا که این پارک جدیدتر از سایر مکان های دیدنی بوده و در میان جوانان بسیار شناخته شده و محبوب است.

پارک آب و آتش در بالای اتوبان مدرس قرار دارد و اگر وارد پل شوید، چشم انداز زیبایی از شهر و بخصوص شمال تهران را خواهید داشت. اما در طول روز علاوه بر گرما، شلوغی پل و سرو صدای خودروها، ظاهر پل هم با میله ها و نمایی اسکلتی چندان خوشایند نخواهد بود.

اما در شب، شرایط کاملا تغییر می کند. هوا به سمت خنکی رفته، از شلوغی پل کاسته شده و همچنین، آلودگی و سرو صدای خودرو ها هم کم می شود. در کنار آن ها، چراغ های پل طبیعت روشن شده و نمای زیبایی را از بیرون ارائه می دهد. این موضوع بر روی پل هم صدق می کند چرا که لامپ های رنگارنگ، گل ها و گیاهان پل را روشن کرده و قدم زدن در میان آن ها بسیار لذت بخش خواهد بود. همچنین، علاوه بر قدم زدن بر روی، نگاه کردن به شهر تهران و غیره، در طبقه پایین پل هم چندین فست فود وجود دارد که می توان انواع غذاها و نوشیدنی های مخلتف را میل کرد.

لازم به ذکر است بازدیدکنندگان نمی توانند در مسیر پل، دخانیات استعمال کنند و همچنین، رستوران ها و کافه هایی که در طبقه پایین پل قرار دارند غذاهایی با کیفیت متوسط و قیمت های نسبتا گران و غیرمعقول را ارائه می دهند.

 

 

آبشار تهران

برج میلاد

برج میلاد قرار بود برج مخابراتی و تجاری باشد اما امروزه یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب به حساب می آید. مردم می توانند با پرداخت هزینه و اخذ بلیط، به سکوی برج مراجعه کرده و کل تهران را در شب مشاهده کنند. همچنین در کنار سکو، می توانند با تهیه بلیط، از گالری هنر برج بازدید کرده و شامی خاطره انگیز را در رستوران گردان برج میلاد میل کنند.

 

دربند تهران

کسی در تهران نیست که دربند را نشناسد. دربند از مرتفع ترین نقاط تهران بوده و از قسمت های قدیمی شمیران به حساب می آید. دربند در شب یکی از بهترین مکان های تهران برای دوری از آلودگی و سر و صدا است اما توصیه می شود برای رفتن به دربند از وسایل نقلیه استفاده نکنید چرا که زمان طولانی ای را در ترافیک مسیر دربند باید صرف کنید. 

لازم به ذکر است در این منطقه رستوران های زیادی وجود دارد که انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را سرو می کنند هرچند اکثر آن ها قیمت های بالایی داشته و اخیرا گفته می شود برخی از رستوران های دربند، کیفیت غذای بسیار پایینی دارند.

پارک جمشیدیه

به جرئت می توان گفت پارک جمشیدیه از خوش آب و هواترین و بهترین پارک های تهران برای سپری کردن اوغات است. پارک جمشیدیه یا پارک سنگی، همانطور که از نامش مشخص است مسیری سنگی دارد که با دریاچه ها، آبنماها و چراغ های مختلف نمای زیبایی را به وجود آورده. همچنین جالب است بدانید بخاطر موقعیت پارک، پارک جمشیدیه از اولین مکان های تهران است که برف در آن می بارد. 

اگر علاقه مند به پیاده روی و ورزش هستید خوب است بدانید در این پارک تندیسی وجود دارد که می بایست برای رسیدن به آن، 600 پله را بالا روید.

از دیگر مکان های دیدنی تهران که بازدید از آن ها در شب بسیار لذت بخش است می توان به باغ ایرانی واقع در ده ونک، سفره خانه آذری واقع در میدان راه آهن که از قدیمی ترین سفره های تهران محسوب می شود، بازار تجریش و امام زاده صالح و پارک هنرمندان واقع در خیابان طالقانی اشاره کرد.

از پارک های پرطرفدار و هموازه شلوغ تهران که در شب هم می توان به آن ها مراجعه کرد شامل بوستان نهج البلاغه، پارک قیطریه، پارک پردیسان، پارک پرواز، پارک جنگلی چیتگر، بوستان نیاوران و بوستان جوانمردان هستند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 101 کاربر