عجیب ترین کلیساهای چوبی جهان

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1397/11/14
بازدید: 612
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
میلیون ها کلیسا در دنیا وجود دارد. برخی از آن ها سنگی، برخی شیشه ای و برخی هم به لطف بازسازی هایی که بر رویشان صورت گرفته، از مصالح و امکانات مدرن ساخته شده اند. اما کلیساهایی هم هستند که تماماً از چوب ساخته شده و حتی نگاه کردن به معماری چوبی بی نظیر آن ها، جالب است. در این مطلب با ما همراه باشید تا با برخی از عجیب ترین کلیساهای چوبی جهان آشنا شوید.
 

کلیسای هدال استیو در نروژ

کلیسای بزرگی را تصور کنید که کاملا از چوب ساخته شده و حتی از قطره ای چسب یا میخ در آن استفاده نشده باشد.
در قرن 12 و 13 میلادی، نزدیک به هزار کلیسای چوبی در نروژ ساخته شد اما امروزه، تنها 30 عدد از آن ها باقیمانده است که در میان آن ها، کلیسای هدال، بزرگترین کلیسای چوبی می باشد و جالب است بدانید ساخت این کلیسا تنها 3 روز به طول انجامید. همچنین در اواخر قرن 16 میلادی هم جزئیات، نقاشی ها و دکوراسیونی جدیدی هم به کلیسا افزوده شد.
 
 
 

کلیسای سنت نیکولاس در مسکو

کلیسای سنت نیکولاس یکی از مرتفع ترین کلیساهای چوبی جهان و با 150 فوت ارتفاع، مرتفع ترین کلیسای چوبی روسیه می باشد. کلیسای سنت نیکولاس سال 2007 در میدان قرمز مسکو ساخته شد اما همچنان برای خیلی ها سوال است آیا این بنا یه قلعه دفاعی است یا یک مرکز فرهنگی !
 
 
 

کلیسای چنه در فرانسه

واقع در شمال فرانسه، کلیسای کوچک قرار دارد که در دل درخت بلوط واقع شده و یکی از عجیب ترین کلیساهای چوبی جهان می باشد. قدمت درخت بلوط به 800 سال پیش باز می گردد اما کلیسایی که داخلش ایجاد شده قدمتی به اندازه پادشاهی فرانسه دارد. گفته می شود ویلیام فاتح (William The Conqueror)، دعای خود را در این کلیسا می خوانده است.
در قرن 17 میلادی، از این درخت به عنوان کلیسایی برای دعا کردن استفاده می کردند که رعد و برقی درخت را سوزاند.
گردشگران تور فرانسه جالب است بدانند که خوشبختانه رعد و برق باعث نشد درخت کامل سوخته و بمیرد لذا این موضوع باعث شده تا امروزه از کلیسای چن به عنوان محلی جهت اقامت استفاده کرده و نام معبد دلیل را بر روی آن بگذارند.
 
 
 

کلیسای کیژی در روسیه

کیژی نام جزیره ای در شمال غربی روسیه می باشد که یکی از عجیب ترین کلیساهای چوبی جهان در آن قرار گرفته است. این کلیسای تمام چوبی آنقدری بزرگ می باشد که دارای 22 گنبد بوده و برای ساخت آن، از یک میخ هم استفاده نشده. جالب است بدانید اهمیت بالای کلیسا باعث شده در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گیرد.
 
 
 
 

کلیسای بورگاند در نروژ

کلیسای بورگاند در شهر بورگاند واقع در کشور نروژ قرار دارد. قدمت این کلیسای چوبی به قرن 12 میلادی باز می گردد و جالب است بدانید از زمان ساخت کلیسا تا به امروز علاوه بر اینکه کلیسا همچنان پربا مانده، بازسازی های آنچنانی هم بر روی آن صورت نگرفته است.
همچنین اگر از علاقه مندان بازی عصر امپراطوری ها (Age of Empires II) باشید، متوجه حضور کلیسای بورگاند در این بازی خواهید شد.
 
 
 

کلیسای سنت آگوستین در بروکلند

سنت آگوستین هم در قرن 12 میلادی ساخته شد. جالب است بدانید سنت آگوستین تنها کلیسای انگلستان است که ظاهری منحصر به فرد دارد. همچنین نکته جالب و عجیب کلیسا این است همانطور که در عکس مشاهده می کنید، سطل زباله و اتاق تلفنی در جلوی کلیسا وجود دارد و تقریبا نمی توان عکسی کاملی از کلیسا گرفت که این دو شیء در آن حضور نداشته باشند.
 
 
کلیسای سنت آگوستین
 

کلیسای Búðir در ایسلند

این کلیسا یکی از جذاب ترین سوژه های عکاسان تور اروپا است. ساختمانی تمام چوبی که به غیر از درب ها و پنجره های سفید، باقی ساختمان به رنگ مشکی می باشد که در دشتی با چشم انداز زیبا قرار گرفت است. جالب است بدانید ظاهر کلیسا متفاوت از سایر کلیساها می باشد به طوری که اگر نماد صلیب بالای آن برداشته شود، کسی متوجه کلیسا بودن این بنا نخواهد شد.
 
 
 
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر