آدرس مسجد جامع کاشان

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1397/11/02
بازدید: 243
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
سفر به شهر فرش و گلاب یعنی کاشان همواره یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر گردشگران ایرانی و همچنین خارجی بوده است. این شهر مملو از جاذبه های تاریخی است که شاید نمونه مشابه آن را در جهان یافت نشود. یکی از برترین آثار تاریخی موجود در این شهر مسجد جامع است که بازدید از آن از باید های سفر به کاشان بوده و دانستن آدرس مسجد جامع کاشان برای این امر ضروری است. بنابراین اگر شما نیز کاشان را مقصد خود برای سفر قرار داده اید، با ما همراه باشید تا از آدرس مسجد جامع کاشان مطلع شوید.



درباره مسجد جامع کاشان
همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، مسجد جامع کاشان یکی از با ارزش ترین بنا های تاریخی این شهر است که قدمت حدود 800 ساله داشته و از دیرباز تاکنون مورد توجه مردم و گردشگران بوده است. مسجد جامع که با نام مسجد جمعه کاشان نیز شناخته می شود، از آثار به جا مانده از دوران پیش از اسلام و دوران حکومت سلجوقیان بر ایران است. در آن دوره دین رسمی مردم زرتشت بود و از این مسجد به عنوان آتشگاه یا آتشکده استفاده می شد اما با پیدایش و رواج دین اسلام در ایران به مسجد تبدیل شده است. گردشگران تور کاشان جالب است بدانید که بر اساس روایات نقل شده گفته می شود که بانی ساخت بنای این مسجد دختر مالک بن اشتر، صفیه خاتون بوده است. 



مسجد جامع کاشان در طول سالیان دراز بار ها توسط بلایای طبیعی و غیر طبیعی تخریب شده اما بیشترین تخریب را در زلزله مهیب سال 1192 هجری قمری متحمل شد. خوشبختانه بنای مسجد پس از این تخریب توسط حاکم وقت کاشان یعنی عبدالرزاق خان مورد مرمت قرار گرفته و نوسازی شده است. فرآیند بازسازی آن نیز حدود 10 سال به طول انجامیده است.
در بنای مسجد جامع کاشان معماری بی نظیری به کار رفته و آن را به یکی از برجسته ترین آثار و جاذبه های تاریخی این شهر تبدیل کرده است. سازه مسجد شامل یک گنبد آجری است که در زیر آن ایوانی به ارتفاع حدودا 13 متر قرار دارد و همچنین دارای یک مناره، یک شبستان تحتانی، دو شبستان اصلی و یک حوضخانه در مرکز مسجد می باشد. جالب است بدانید مناره مسجد جامع کاشان، قدیمی ترین مناره ایران پس از مناره های مسجد زواره و مسجد میدان ساوه می باشد. گفتنی است که بخش های مختلف بنای مسجد به گچ بری ها و کاشی کاری های زیبایی مزین شده که توجه بازدید کنندگان را به خود جلب می کند. از دیگر زیبایی های این بنا کتیبه هایی هستند که بر روی آن ها نوشته هایی به خط کوفی کتیبه نگاری شده است.
تا این بخش از مقاله اطلاعاتی کلی درباره مسجد جامع کاشان در اختیار شما عزیزان قرار دادیم، در ادامه قصد داریم علاقمندان بازدید از جاذبه های گردشگری کاشان را از آدرس مسجد جامع کاشان مطلع ساخته و اطلاعاتی درباره نحوه بازدید از آن در اختیارشان قرار دهیم.



آدرس مسجد جامع کاشان و نحوه بازدید از آن
مسجد جامع کاشان در خیابان بابا افضل کاشان و در محله ای به نام میدان کهنه واقع شده است. دسترسی به این بنا توسط وسایل نقلیه عمومی امکان پذیر می باشد، اما گردشگران برای دسترسی به آدرس مسجد جامع کاشان می توانند علاوه بر وسایل نقلیه عمومی از خودروی شخصی و همچنین خدمات گردشگری و تور هتلی که در آن اقامت دارند استفاده کنند. بازدید گردشگران داخلی و خارجی تور کاشان از این جاذبه همه روزه و در هر زمانی امکان پذیر بوده و کاملا رایگان می باشد.
آدرس مسجد جامع کاشان: استان اصفهان، شهرستان کاشان، خیابان بابا افضل، محله میدان کهنه.
در آخر گردشگران تور لحظه آخری کاشان خوب است بدانید که مسجد جامع این شهر در تاریخ 30 خرداد سال 1315 هجری شمسی با شماره ثبت 252، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. امیدواریم مطالعه این مطلب برای گردشگران و کاربران سایت لحظه آخر مفید واقع شده و اطلاعات خوبی در زمان بازدید از مسجد جامع کاشان در دست داشته باشند.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر