خانه آلبرت انیشتین

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1397/10/17
بازدید: 386
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
سفر به کشور رویایی سوئیس برای هر گردشگری جذابیت های زیادی را به همراه دارد. این کشور جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که در این مقاله قصد داریم یکی از آن ها را به شما معرفی کنیم. همه ما آلبرت انیشتین را به خوبی می شناسیم و از تاثیری که او بر جهان گذاشته کاملا باخبر هستیم، اگر مشتاق هستید که بدانید این دانشمند نابغه در کجا زندگی می کرده و در چه مکانی نظریه با ارزش نسبیت را مطرح کرد، با ما همراه باشید. خانه آلبرت انیشتین منزلی ساده و دلنشین در شهر برن بوده که امروزه بسیاری از جهانگردان برای بازدید از آن راهی شهر برن می شوند.
آلبرت انیشین در خانه ای معمولی و کوچک که در خیابان کارماگس واقع شده، به مدت 2 سال به پژوهش و تحقیق پرداخت، او درسال 1903 همراه با همسر و پسرش به طبقه دوم آپارتمان جانکر در این کوچه رفت. این آپارتمان 4 طبقه هم اکنون به ساختمان انیشتین معروف است و برای ورود به آن باید از پلکان چوبی عبور کنید. خانه آلبرت انیشتین بر خلاف تصوراتی که ممکن است برخی از توریست ها در ذهن خود ساخته باشند، بسیار ساده و بی آلایش بوده به گونه ای که اگر به تابلوی نصب شده بر روی دیوار بی توجه باشید، به هیچ عنوان تشخیص نمی دهید که خانه این نابغه مشهور در این مکان باشد. او در طی سال های 1903 الی 1905 که در این خانه زندگی می کرد، مقاله های بی شماری نوشت که در نهایت منتج به طرح نظریه مهم نسبیت گشت، این 2 سال را می توان مهم ترین دوره زندگی این دانشمند به حساب آورد.
خانه آلبرت انیشتین چند سال پس از مرگ او تبدیل به موزه ای شد که امروزه توسط گردشگران تور سوئیس مورد بازدید قرار می گیرد، همچنین در طبقه بالا این خانه نیز فیلمی از زندگی این دانشمند بزرگ به تصویر کشیده می شود که بازدیدکنندگان می توانند با تماشای آن، آشنایی بیشتر و بهتری با زندگی آلبرت پیدا کنند. تا سال 2005 خانه آلبرت انیشتین شکل و شمایل قدیم خود را حفظ کرده بود تا این که سالگرد 100 سالگی اقامت او بهانه ای شد تا این خانه قدیمی را بازسازی کنند و بخش هایی از آن را مانند ورودی، شومینه و راه پله را مرمت نمایند. طراحان داخلی که تصمیم به انجام این کار گرفتند، قصد داشتند محیطی را به نمایش درآورند که کاملا گویای محل زندگی یک فیزیکدان و دانشمند باشد. بعد از مرمت های صورت گرفته، فضای داخلی خانه با وسایل قدیمی او چیده شد و همچنین دست نوشته های جالبی که از آلبرت پیدا شده بود نیز در معرض نمایش قرار گرفت.
 خانه آلبرت انیشتین دارای یک اتاق نشیمن، یک اتاق استراحت و سرویس بهداشتی می باشد که در ادامه هر یک را شرح می دهیم:
-اتاق نشیمن: در اتاق نشیمن خانه آلبرت انیشتین مبلمانی قدیمی، میز مطالعه و چندین قاب عکس وجود دارد. دیوارهای آن مزین به کاغذ دیواری های بسیار زیبایی است که جلوه خاصی به فضای خانه بخشیده است. تعدادی گلدان طبیعی نیز در این اتاق قرار گرفته که حس طراوت و تازگی را به گردشگران تور سوئیس القا می کند. گفتن این نکته خالی از لطف نیست که وسایل تحقیقاتی این نابغه از اتاق نشیمن جمع آوری شده و در طبقه سوم به معرض نمایش در آمده است.

-اتاق خواب: این اتاق دارای یک تخت بزرگ، یک تخت نوزاد و کمدی برای لباس بوده که به هنگام بازدید می توانید لباس های قدیمی آویخته شده در آن را مشاهده کنید.

*موزه انیشتین
بعد از مرگ آلبرت این خانه بلااستفاده مانده بود تا اینکه دکتر فلاکیجر پیشنهاد عمومی کردن این مکان و تبدیل آن به موزه را در انجمن انیشتین مطرح نمود که با استقبال اعضا روبرو شد و سرانجام در سال 1979 این کار انجام شد.
موزه انیشتن در واقع در طبقه سوم ساختمان قرار دارد که در آن انواع وسایل تحقیقاتی و کتاب های او را می توانید ببینید. در این طبقه به طور تقریبی 550 شی وجود دارد و همان گونه که در بالا اشاره کردیم 70 فیلم سینمایی از زندگی آن نمایش داده می شود. هنگام بازدید از این موزه می توانید از توضیحاتی که توسط راهنمایان داده می شود هم بهره ببرید.

*راه های دسترسی به خانه آلبرت انیشتین
گردشگران تور اروپا برای بازدید از خانه آلبرت انیشتین می توانند از اتوبوس یا قطار استفاده کنند. این جاذبه در فاصله 200 متری از برج ساعت برن واقع شده، برای استفاده از قطار باید به ایستگاه راه آهن رفته و سوار یکی از ترامواهای 6، 7، 8 و 9 شده و به سمت برج ساعت شهر برن بروید. اگر تمایل دارید این مسیر را به اتوبوس بروید، بعد از رفتن به ایستگاه راه آهن باید اتوبوس شماره 12 را سوار شوید.
دولت سوئیس آلبرت را برجسته ترین شهروند سوئیس نامیده است. گردشگرانی که همراه با تور سوئیس به شهر برن سفر می کنند و می خواهند از قسمت های مختلف این خانه دلباز دیدن کنند، حدود 1 ساعت زمان نیاز دارند. لازم به ذکر است که بگوییم برای بازدید از خانه آلبرت انیشتین باید مبلغ 6 فرانک بپردازید، همچنین افراد به صورت گروه های 20 نفره وارد آن می شوند. گردشگران بعد از بازدید از این مکان، می توانند به جاذبه هایی که در اطراف، واقع شده رفته و روزی خاطره انگیز را برای خود ثبت کنند.
آدرس: سوئیس/ شهر برن/ منطقه کرم گسی/ مابین خیابان های کارماگس و مونسترگ/ پلاک 49/ خانه آلبرت انیشتین
شماره تماس: 0041313120091
ساعات بازدید: 10 الی 17 
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر