فواره تروی

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1397/10/13
بازدید: 414
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
یکی از شاهکارهایی که در شهر رم وجود دارد فواره تروی نامیده می شود. نام های دیگری که به این جاذبه دیدنی اطلاق می گردد فواره آرزوها یا آبنمای دختر دوشیزه است. این سازه فوق العاده در مرکز شهر رم و در مکانی که 3 جاده به یکدیگر متصل می شوند قرار دارد.

*تاریخچه فواره تروی
فواره تروی در سال 1732 الی 1762 توسط نیکولا سالوی معمار نامی ایتالیایی به سبک باروک بنا شد. البته پاپ اوربان هشتم در سال 1729 فرمان داد تا این آبنما احداث شود و در پی دستور او طرح های زیادی پیشنهاد گشت که در نهایت طرح فعلی برگزیده شد. به دلیل طولانی شدن عملیات ساخت این سازه، بسیاری از افراد دخیل در ساخت آن از دنیا رفتند و نتوانستند نتایج حاصل شده را به تماشا بنشینند. خوب است بدانید که در پی جان سپردن نیکولا سالوی عملیات پایانی ساخت فواره تروی توسط جووانی پائولو پانینی به اتمام رسید.
نکته جالبی که در رابطه با فواره تروی وجود دارد، این است که در گذشته های دور در همین مکان چشمه ای مقدس وجود داشته که اهالی بومی از آن سیراب می شدند و هم اکنون این فواره بی نظیر جایگزین آن شده و گفته می شود که آب آن سبب اجابت آرزوها می گردد. بر اساس یکی از افسانه هایی که در رابطه با این چشمه وجود دارد، 19 سال قبل از میلاد مسیح سربازانی با ضعف بدنی بسیار شدید در اطراف شهر رم بودند و هیچ امیدی به زنده ماندن نداشتند که به یکباره دختر دوشیزه ای آن ها را دیده و مسیر چشمه را به آن ها نشان می دهد تا آن ها بتوانند از مرگ نجات پیدا کنند، به همین دلیل نام آبنمای دختر دوشیزه را برای آن انتخاب کرده اند. بعد از چند سال، آب این چشمه مقدس به مناطق مختلفی از شهر هدایت شد تا افراد بتوانند از آن بهره ببرند.

*ویژگی های فواره تروی
ارتفاع این آبنمای زیبا حدود 26 متر و عرض آن حدود 49 متر بوده و دقت و ظرافتی که در ساخت آن با سنگ تراورتن صورت گرفته قابل تحسین می باشد. آبنمای دختر دوشیزه روزانه 80 هزار متر مکعب آب را بیرون می دهد. همان طور که در بالا اشاره کردیم فواره تروی به سبک باروک ساخته شده و مهم ترین ویژگی این سبک یعنی ترکیب اشکال گوناگون، در آن قابل مشاهده است.
این بنا در سال 2015 دوباره بازسازی گشت و در حدود 2 میلیون یورو هزینه برداشت. پس از مرمت های صورت گرفته، وجود لامپ های ال ای دی در بخش های مختلف فواره تروی جلوه ای فوق العاده زیبا به آن بخشید که گردشگران تور رم را به وجد می آورد. در این آبنما تعدادی مجسمه نیز ساخته شده که شکوه خاصی داشته و زیبایی های آن را دوچندان کرده است، بسیاری از گردشگران تور رم هنگام بازدید از فواره دقایقی محو تماشای این مجسمه های بی همتا می شوند. وجود ساختمانی مجلل و باشکوه در بخش شمالی فواره جلوه بسیار خوبی به آبنما فواره تروی بخشیده که در زیباتر دیده شدن آن نقش به سزایی دارد.
*مجسمه های فواره تروی
هر یک از مجسمه هایی که در این آبنمای چشم نواز ساخته شده، به شخصیت و داستانی خاص اطلاق دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

-مجسمه هدایتگران: این مجسمه ها به صورت افرادی که در حال هدایت کردن اسب ها می باشند، طراحی شده اند و در دو سوی آبنما قرار دارند، هدف از ساخت آن ها نشان دادن پیروی هدایتگران از خدای اقیانوس است.

-مجسمه خدای اقیانوس: در وسط فواره تروی مجسمه مردی دیده می شود که اوکئانوس می باشد. در دو سوی این مجسمه دو مجسمه هدایتگران وجود دارد. خدای اقیانوس نزد رومی ها بسیار مقدس شمرده می شد و در این آبنما نیز به صورت انسانی سوار بر کالسکه طراحی شده که توسط دو اسبی که یکی از آن ها سرش به سمت بالا و دیگری سرش به سمت پایین می باشد هدایت می گردد. گردشگران تور رم می توانند عکس هایی خاطره انگیز از این فواره را در آلبوم خود ثبت کنند.
-مجسمه سالوبریتی: مجسمه ای در سمت راست فواره تروی طراحی شده که آن را خدای سلامتی می نامند و نشانگر مبارزه به امراض مختلف است.
-مجسمه پلوتوس: مجسمه ای که در سمت چپ فواره وجود دارد، پلوتوس نامیده می شود. در افسانه ها او را الهه ثروت می دانند و به امید فراوانی محصولات و وفور نعمت در این مکان ساخته شده است.
رسومات جذابی از قبیل پرتاب کردن سکه در فواره تروی وجود دارد که توجه گردشگران تور ایتالیا را به خود جلب نموده است. طبق این رسم هر کسی که برای برآورده شدن آرزوهای خود، به این مکان می آید باید به گونه ای خاص 3 سکه به داخل حوضچه بیاندازد تا به حاجت خود برسد. پول هایی که سالانه به داخل این حوضچه انداخته می شود، رقمی قابل توجه بوده که آن را صرف امور خیریه می کنند. این آبنما در فیلم های زیادی همچون تعطیلات در رم و زندگی شیرین به نمایش در آمده است.
*راه های دسترسی
گردشگران تور رم برای رسیدن به فواره تروی امکان بهره بردن از وسایل حمل و نقل عمومی را دارند. ایستگاه اتوبوس در فاصله 300 متری و ایستگاه مترو در فاصله 600 متری از این جاذبه تماشایی قرار دارد و می توانید از آن ها استفاده کنید. اما راحت ترین روشی که می توانید استفاده کنید، بهره بردن از تاکسی می باشد.
آدرس: ایتالیا/ رم/ میدان تروی/ فواره تروی
وبسایت: www.trevifountain.net 
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر