کاخ الحمرا گرانادا

زمان مطالعه: 1 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/28
بازدید: 1159
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
کاخ الحمرا گرانادا یکی از بنا های باستانی واقع در کشور اسپانیا می باشد که در نوع خود بسیار بی نظیره بوده و از شاهکار های معماری اسلامی به شمار می آید، در این بخش از سایت لحظه آخر به معرفی کاخ الحمرا گرانادا و قسمت های مختلف آن خواهیم پرداخت، اگر از علاقندان به شناخت شاهکار های معماری و جاذبه های کشور اسپانیا هستید مطالعه این نوشته را از دست ندهید.
 
 
کاخ الحمرا گرانادا در منطقه قدیمی و باستانی آندلس که به شهر گرانادا اسپانیا مشرف است واقع شده است و از بنا های بجا مانده از زمان حاکمیت اسلام به اسپانیا می باشد. 
لازم به ذکر است که معنی اسم این مجموعه سرخگون است و به عقیده بسیاری از مردم دلیل نام گذاری آن رنگ سرخ ساختمان کاخ می باشد. 
خوب است بدانید که نام این مجموعه بی نظیر در لیست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است و شامل قسمت های مختلفی می باشد، در ادامه با ما همراه باشید تا مهم ترین بخش این مجموعه یعنی قصر سلطنتی کاخ الحمرا گرانادا را به شما معرفی کنیم.
همانطور که اشاره کردیم قصر سلطنتی مهم ترین و معروف ترین قسمت کاخ الحمرا گرانادا می باشد که خود به چهار بخش مجزا تقسیم می شود، این بخش ها عبارتند از بارگاه، شبستان، حرم سرا و آبنمای شیران.
 
 
بارگاه قصر سلطنتی:
بارگاه قصر سلطنتی، در گذشته محل انجام امور روزانه کشور توسط سلطان بود و امروز امکان بازدید از آن برای گردشگران تور اسپانیا فراهم شده است، بخش مربوط به بارگاه مجلل نمی باشد و به شیوه کاملا ساده و فروتنانه ای طراحی شده است، علت این امر را نیز می توان نشان دادن اهمیت رسیدگی به مسائل کشور دانست، اما باید بدانید که بارگاه کاخ الحمرا گرانادا علی رغم طراحی ساده ای که دارد، بسیار زیبا می باشد و بازدید از آن می تواند اطلاعات بسیاری در رابطه با تاریخ اسپانیا در اختیار گردشگران قرار دهد.
 
 
شبستان:
یکی دیگر از بخش های قصر سلطنتی شبستان می باشد که زمان ساخت آن به قرن 14 ام باز می گردد، شبستان در گذشته محل پذیرایی از مهمانان خاص بوده و به همین جهت به شکل بسیار مجلل و با شکوهی ساخته شده است و حیاط های بسیار زیبایی دارد که مملوء از گل های رنگارنگ و حوض های پر آب می باشند.
تالار سفیران که یکی از زیبا ترین و بزرگ ترین اتاق های کاخ الحمرا گرانادا می باشد در شبستان مجموعه قرار دارد و گردشگرانی که از آن بازدید می کنند بی شک محو زیبایی های آن خواهند شد، این تالار مربعی شکل دارای گنبدی چوبی می باشد و این گنبد نماد هفت آسمان است، اتفاق ها و رویداد های مهمی در این تالار رخ داده است که برخی از آن ها عبارتند از امضای تسلیم نامه گرانادا، بررسی سفر کریستف کلمب برای دستیابی به هندوستان و غیره.
 
 
حرم سرا: 
حرم سرای این مجموعه در واقع به فضا های اطراف آب نمای شیران گفته می شود که شامل اتاق های بسیار زیبا، حمام و تالار های مجلل می باشد.
یکی از تالار های مجلل حرم سرا Abencerrajes نام دارد و دارای سقفی 16 ضلعی و بسیار زیبا می باشد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند، بر روی سقف این تالار پنجره هایی وجود دارد که تابش نور از آن ها به داخل تالار منظره چشم نوازی را به وجود می آورد. تالار دو خواهر نیز در حرم سرای این مجموعه قرار دارد و سقف آن مملوء از تزئینات لانه زنبوری می باشد. از دیگر تالار های موجود در حرم سرای کاخ می توان به تالار شاهان اشاره کرد که به سبک ساختمان های مسیحی ساخته شده است.
گردشگران تور اسپانیا باید بدانند که امکان بازدید از حمام حرم سرا وجود ندارد و تنها می توانید از پنجره های حمام داخل آن را مشاهده کنید.
 
 
آب نمای شیران:
آب نمای شیران در واقع ورودی حرم سرای کاخ به شمار می آید که در میان شبستان و حرم سرای مجموعه قرار دارد و یکی از زیبا ترین بخش های قصر سلطنتی می باشد، خوب است بدانید که این آب نما در اواخر قرن 14 ام ساخته شده است و قدمت بسیاری دارد.
چنانچه قصد سفر به اسپانیا را دارید بازدید از کاخ الحمرا گرانادا را فراموش نکنید چرا که این مجموعه دارای معماری کاملاً منحصر به فرد و زیبا می باشد، ممکن است با دیدن نمای بیرونی ساختمان کاخ تصور کنید که این بنا بسیار ساده و همانند سایر مکان های مشابه و کاخ های اسلامی می باشد اما بلافاصله پس از ورود به کاخ، تزئینات مجلل و با شکوهی را می بینید که به صورت کاملاً ماهرانه ای ساخته شده اند.
با توجه به گستردگی کاخ الحمرا گرانادا و وجود جاذبه های گردشگری متعدد در آن گردشگران تور اسپانیا باید زمان زیادی را برای بازدید کامل از این کاخ اختصاص دهند، همچنین در نظر داشته باشید که بر اساس آخرین آمار ارائه شده، در فصل تابستان حدود 6 هزار نفر از این مجموعه بازدید می کنند، بنابراین برای بازدید از این مجموعه بهتر است ساعات اولیه روز را انتخاب کنید تا بتوانید در آرامش از تمامی نقاط این کاخ دیدن کنید.
لازم به ذکر است که کاخ الحمرا گرانادا هر روزه بجز دوشنبه ها از ساعت 9:00 صبح تا 6:00 عصر آماده پذیرش بازدیدکنندگان می باشد و گردشگران تور اسپانیا می توانند در ساعات مذکور از این جاذبه بسیار زیبا بازدید به عمل آورند.
آدرس کاخ الحمرا گرانادا: Calle Real de la Alhambra, s/n, 18009 Granada, Spain
وب سایت کاخ الحمرا گرانادا: www.alhambra-patronato.es
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر