قلعه فورزسکو

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1397/10/09
بازدید: 168
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
ایتالیا جاذبه های گردشگری فراوانی را در خود جای داده که بر جذابیت های این کشور افزوده است. میلان در بین شهرهای ایتالیا سهم زیادی در داشتن جاذبه های توریستی دارد. یکی از جاذبه های گردشگری مشهوری که در این شهر وجود داشته "قلعه فورزسکو" نام دارد.
این قلعه یکی از قلعه های نظامی گسترده در اروپا می باشد که نماد قدرت دوک های میلان به شمار می رفت. این مکان در زمان های گذشته محل زندگی دوچی میلان بوده است. قلعه فورزسکو در بین گردشگران تور میلان به اسم قلعه اسفورزسکو نیز شناخته می شود. در اوایل قرن بیستم میلادی، قلعه تغییر کاربری داد و محلی برای رواج دادن فرهنگ شد. در طول تاریخ این بنا چندین بار مورد بازسازی قرار گرفت و بخش هایی از آن تغییر کرد. امروزه چندین موزه در این قلعه دایر گشته و آثار هنری بی شماری در آن نگه داری می شود که گردشگران تور ایتالیا می توانند از آن ها بازدید کنند.

*تاریخچه قلعه فورزسکو
اولین دوک میلان در سال 1358 میلادی فرمان داد تا یک قلعه نظامی در این شهر بنا شود تا بتوان به واسطه آن از شهر محافظت کرد، سرانجام این کار توسط معماری زبردست به نام فرانچسکو سفورزا در سال 1368 انجام شد. قلعه فورزسکو به صورت 4 دیوار ساده به طول های 180 متر بنا شد که در مرکز آن هم یک برج چهارگوش احداث شد. حاکمان بعدی میلان که بر سر کار آمدند بر وسعت قلعه فورزسکو افزودند و آن را تبدیل به کاخی مجلل کردند. یکی از حاکمان که به تاج و تخت رسید، هیچ وارثی نداشت و همین امر سبب شد تا مردم قلعه فورزسکو را به عنوان نماد ویسکانتی نابود کنند و جمهوری آمبروزیان را به رسمیت بشناسند. بعد از مدتی قلعه فورزسکو بازسازی شد و برج فیلارت به طول 70 متر در مرکز آن بنا گشت.
قلعه فورزسکو در طول تاریخ فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده، گاهی از آن به عنوان کاخی شکوهمند استفاده می شد و گاهی سربازخانه ای معمولی بود. پس وحدت ایتالیا در سال 1861 قلعه فورزسکو ظاهری نامناسب داشت و یکی از معماران برجسته آن دوره پیشنهاد داد که این بنا تبدیل به یک مکان عمومی شود و به همین منظور در سال 1893 عملیات بازسازی قلعه از سر گرفته شد و بخش های اضافی به طور کلی ویران شد و بخش های اصلی مرمت شدند، سرانجام قلعه فورزسکو در سال 1900 به روی عموم مردم بازگشایی شد.

*بنای کنونی
امروزه این قلعه برج های فراوانی را در اطراف خود جای داده که در این بین 4 برج در چهارگوشه آن قرار دارد:
-دو برج مدور رو به شهر: این برج ها که کارمینه و روح القدس نامیده می شود 31 متر ارتفاع دارند.
-دو برج مربع شکل در انتهای سوی دیگر: این دو برج فلکونیرا و کاستلانا نام دارند و در دو سوی قسمت انتهایی قلعه واقع شده اند. لازم به ذکر است که بگوییم از برج کاستلانا به عنوان خزانه قلعه فورزسکو استفاده می کردند.
گردشگران تور میلان پیش از ورود به قلعه با آب نمایی خوش منظر روبرو می شوند که اطراف آن را فضای سبزی دل انگیز احاطه کرده است. هنگام ورود به قلعه فورزسکو باید مرتفع ترین برج این بنا (برج فیلارت) را پشت سر بگذارند و به محوطه ای وسیع که پیاتزا دارمی نامیده می شود برسند. اقامتگاه های باشکوهی در این قلعه وجود دارد که هر یک شوکتی خاص دارند و مختص حاکمان شهر بوده است. مشاهده دیوارهای زیبا و طراحی هایی که بر روی آن ها صورت گرفته، توجه هر گردشگر تور میلان را به خود جلب می کند. یکی از زیباترین بخش های قلعه، محوطه دوکال می باشد که طراحی رنسانسی در آن انجام شده و ایوانی بی نظیر به نام "ایوان گالیتزو ماریا" در این بخش قرار گرفته که جلوه فوق العاده ای به محوطه بخشیده است. قلعه فورزسکو دارای چندین اتاق است که هر یک به دلیلی شهرت دارند، در این بین اتاق سالا دلا آسه از شهرت و محبوبیت خاصی برخوردار بوده که در این محوطه واقع شده است. سقف این اتاق مزین به هنر لئوناردو داوینچی می باشد و بسیار چشم نواز است.

*موزه های قلعه فورزسکو
همان گونه که اشاره کردیم، در این قلعه موزه های بسیاری وجود دارد که تمامی آن ها در دو محوطه دوکال و روکتا قرار گرفته اند. یکی از برجسته ترین موزه هایی که در محوطه دوکال قرار گرفته، موزه باستان شناسی می باشد.
این موزه که در زیرزمینی قرار دارد، حاوی صنایع دستی ارزشمندی است که قدمت آن ها به ماقبل تاریخ باز می گردد. در طبقه همکف این موزه مجموعه ای از تابوت های سنگی، مجسمه میکل آنژ و مقبره برنابو ویسکونتی وجود دارد که در انزار قرار گرفته است. طبقه اول این موزه به آثار هنری و مبلمان مختلف اختصاص دارد، نقاشی های موجود در این طبقه بسیار چشم نواز هستند و توجه گردشگران تور میلان را به خود جلب می کنند.

محوطه روکتا نیز جذابیت های خاص خودش را دارد، مجموعه هنرهای کاربردی و موزه آلات موسیقی در این بخش قرار گرفته است. برجسته ترین آلات موسیقی موجود در این بخش، هاریسی کورد ونیزی، ورجینال دوتایی فلمنگی و ساز دهنی شیشه ای می باشد. در مجموعه هنرهای کاربردی هم آثاری مانند: شیشه، طلا، نقره، عاج فیل و آهن وجود دارد.

-راه های دسترسی
در نزدیکی قلعه فورزسکو ایستگاه مترویی وجود دارد که توریست ها می توانند برای رفتن به این جاذبه، از خطوط مترو بهره ببرند. راه های دیگری نظیر: اتوبوسو تاکسی برای جابجایی وجود دارد که گردشگران تور میلان می توانند استفاده کنند. 
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر