معبد وات فرا یایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 928
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا تا به حال یک معبد را از نزدیک دیده‌اید یا آنکه فقط درون فیلم‌ها یا کارتون‌ها معابد را مشاهده کرده‌اید؟ آیا می‌دانید که هر یک از معابد داستان عجیبی نهفته در خود دارند؟ به نظر شما برای تماشای معبد از فاصله نزدیک باید به کدام شهر یا کشور سفر کرد؟
اگر تا به حال معابد را تنها از درون قاب تلویزیون تماشا کرده‌اید حال وقت آن رسیده تا لذت تماشای آن را از نزدیک نیز بچشید. یکی از شهرهایی که معابد مختلف و رازآلودی در خود دارد، شهر پاتایا بوده که یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری تایلند محسوب می‌شود. اگر چه بیشتر گردشگران شهرهای مختلف تایلند را تنها به خاطر سواحل زیبایی که دارد می‌شناسند اما جالب است بدانید که برخی از افراد تنها به خاطر تماشای معبدهای شگفت‌انگیز و باشکوه به این کشور سفر می‌کنند. در میان معبدهای گوناگون شهر پاتایا معبدی به نام وات فرا خائو یای که ترجمه آن به زبان تایلندی معنای معبد عظیم بودا را می‌دهد، به عنوان یکی از جذاب‌ترین و منحصربه‌فرد‌ترین معبدهای بودایی در جهان شناخته شده است. برای آشنایی بیشتر با جزئیات این معبد کافیست در ادامه همراه ما باشید تا شما نیز علاقه‌مند به بازدید از این مکان دیدنی شوید.

معبد وات فرایا

نگاهی کلی به معبد وات فرا خائو یای پاتایا

به طور کلی می‌توان گفت که یکی از هیجان‌انگیز‌ترین و خاص‌ترین تفریحات برای گردشگران در شهر پاتایا بازدید از معبد وات فرا خائو یای است که در زیباترین ساحل پاتایا به نام بنگ راک قرار دارد. ناگفته نماند که قرارگیری این معبد در ساحل یک پادگان نظامی موجب شده تا گردشگران بتوانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی به تفریح و گشت‌وگذار در این منطقه بپردازند. هنگامی که وارد معبد وات فرا خائو یای پاتایا می‌شوید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد یک مجسمه‌ بزرگ، زیبا و خارق‌العاده از بودا با ارتفاع حدود ۱۲ متر است که روبه‌روی دریا قرار گرفته و با رنگ طلایی که دارد، خودنمایی می‌کند. 
همچنین در کنار این معبد زیبا که در سال ۱۹۷۲ بنا گردیده، معبدهای کوچک دیگری نیز وجود دارند که به خاطر فاصله زیاد بین آن‌ها باید برای تماشا؛ مسیر طولانی را طی نمایید که البته به خاطر زیبایی‌های آن، راه برایتان دشوار نخواهد بود. برای دسترسی به معبد وات فرا خائو یای پاتایا و مجسمه‌ای که در بالای آن قرار دارد می‌بایست یک مسیر پله‌ای را طی کنید که از ابتدا تا انتهای آن مجسمه طویل و عظیمی به شکل مار و از جنس طلا کشیده شده است که در اساطیر تایلندی نگا نام داشته و افسانه‌ای جذاب دارد.
پس از تماشای مجسمه بودا طلایی در قسمت دیگری از معبد وات فرا خائو یای پاتایا، مجسمه‌ای به نام مارا و مجسمه زن زیبایی که در اساطیر نماد شیطان است توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. اگر برای شما هم این سوال به وجود آمده که چه داستانی پشت این دو مجسمه نهفته است باید بگویم که در افسانه‌های تایلندی شیطان در قالب زنی زیبا قصد فریب دادن مارا را داشت که مارا بعد از فهمیدن و دور شدن از آن زن با نشستن روی زمین از الهه زمین درخواست قدرت می‌کند تا بتوانند با ایستادن در مقابل شیطان فریب او را نخورد.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

با چند قدم دور شدن از مجسمه بودا و مارا مجسمه‌ای را مشاهده خواهید کرد که بودای چینی یا گوآن یین نام داشته و به خاطر داشتن ۱۸ دست در نظر گردشگران جلب توجه می‌کند. جالب است بدانید که مردم چین و تایلند بر این باورند که این مجسمه قدرت بسیار زیادی حتی به اندازه هزاران دست دارد و می‌تواند از زنان، کودکان، بیماران و فقرا در برابر خطرات محافظت و حمایت کند. اگر علاقه‌مند به مطالعه آیین بودا و اعتقادات بودیسم هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما در سفر به پاتایا از معبد پلای لائم نیز دیدن کنید.
در مورد اهمیت و محبوبیت معبد وات فرا خائو یای در میان مردم پاتایا جالب است بدانید که علاوه بر آن که بودایی‌ها در این مکان به عبادت و راز‌ونیاز می‌پردازند، وجود مقبره بنیان‌گذار نیروی دریایی تایلند نیز محبوبیت این معبد را چندین برابر کرده است. فراموش نکنید که تماشای معبد وات فرا خائو یای پاتایا در کنار ساحلی زیبا و چشم‌اندازی رو به دریا فرصتی است که شاید تا سالیان طولانی دوباره نصیب نشود، از این رو برای مرور خاطرات در انتهای سفر بهتر است عکس‌هایی به یادگار و خاطره‌انگیز را در کنار مجسمه‌های مختلف این معبد به ثبت برسانید. 

معبد وات فرایا

امکانات کلی معبد وات فرا خائو یای پاتایا

از آنجایی که معبد وات فرا خائو یای پاتایا هر ساله پذیرایی مهمانان و توریست‌های بسیاری از سراسر دنیا است، بنابراین برای رفاه حال گردشگران امکاناتی مانند رستوران‌هایی با ارائه بهترین غذاهای آسیایی، بین‌المللی و محلی، فروشگاه‌های مواد غذایی و صنایع دستی، کافه‌های مدرن و سنتی، مرکز پیشگویی، مکانی اختصاصی برای مدیتیشن و فالگیری، دکه‌هایی برای سرو غذاهای خیابانی و اقامتگاه‌هایی در کنار ساحل دریا فراهم شده است تا افراد هیچ گونه دغدغه‌ای در سفر به پاتایا نداشته باشند.

مقررات بازدید از معبد وات فرا خائو یای پاتایا

همان گونه که رفتن به هر جایی مقررات و قوانین خاص خود را دارد، برای بازدید از معبد وات فرا خائو یای پاتایا نیز لازم است تا قوانینی را رعایت کرد که عبارتند از:

  • رعایت پوشش کامل و مناسب
  • احترام به عقاید راهبان و مردم
  • درآوردن کفش هنگام وارد شدن به معبد و دراز نکردن پا به سمت بودا
  • رعایت نظافت 
  • عدم ایجاد سر و صدا

معبد وات فرا

آدرس و ساعت بازدید از معبد وات فرا خائو یای پاتایا

اگر به شهر پاتایا سفر کردید و قصد بازدید از معبد وات فرا خائو یای پاتایا را داشتید، می‌توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۶ عصر به ساحل بنگ راک که در جزیره koh sami در بخش شمال شرقی پاتایا قرار دارد بروید. 

معابد تایلند - زیباترین و معروف‌ترین معابد تایلند با معماری شگفت‌انگیز


 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 102 کاربر