آدرس مسجد سلطان احمد

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/05/12
بازدید: 1955
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
مساجد یکی از جاذبه های گردشگری مورد علاقه در بین گردشگران علاقمند به مکان های مذهبی می باشد، همچنین افراد علاقمند به تاریخ و فرهنگ تمایل بسیاری برای بازدید از مساجد قدیمی و زیبا در نقاط مختلف جهان دارند. در کشور ترکیه مساجد بسیاری وجود دارد، یکی از مکان های دیدنی محبوب در شهر استانبول، مسجد سلطان احمد می باشد. در این بخش از وب سایت لحظه آخر قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با آدرس مسجد سلطان احمد در اختیار شما قرار دهیم.
آدرس مسجد سلطان احمد: استانبول، منطقه فاتح، محله سلطان احمد، خیابان ات میدانی، پلاک ۷۰، مسجد سلطان احمد
ساعت بازدید: گردشگران تور استانبول می توانند از اذان صبح تا اذان مغرب به بازدید از این مسجد بروند.
قیمت: بازدید از این مسجد رایگان می باشد.
 
 
آدرس مسجد سلطان احمد: 
مسجد سلطان احمد واقع در منطقه فاتح، یکی از زیبا ترین بنا های ساخته شده در کشور ترکیه می باشد. ساخت این مسجد از سال 1609 میلادی آغاز و در سال 1616 میلادی پایان یافت. این مسجد نماد قدرت امپراتوری عثمانی در آن زمان بوده است، همچنین گردشگران تور ترکیه لازم است بدانند که نام دیگر این مسجد، مسجد آبی می باشد. 
معماری این مسجد توسط شخصی به نام محمد آقا صدفکار انجام شده است، طراحی بسیار زیبای این مسجد که نماد معماری دوران عثمانی بوده، نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. در طراحی این مسجد از معماری اسلامی و بیزانسی نیز الهام گرفته شده است.
افراد برای ورود به مسجد سلطان احمد باید از ایوان این مسجد عبور کرده و از چندین پله بالا بروند تا به ورودی اصلی آن برسند. گردشگران لازم است بدانند که برای ورود به مسجد 3 در ورودی وجود دارد، همچنین برای ورود به بخش مقبره و دارالفنون، 3 در ورودی دیگر در بخش شمالی این مسجد قرار گرفته است..
 
 
ساختمان این مسجد مستطیل شکل بوده و شامل 5 گنبد اصلی، 6 مناره و 8 گنبد کوچک می باشد. یکی از 5 گنبد اصلی این مسجد بزرگ تر از 4 گنبد دیگر بوده و در وسط آن ها قرار گرفته است. تفاوت اصلی مسجد سلطان احمد با سایر مساجد عثمانی، وجود 6 مناره در آن می باشد. در ساخت این مسجد از مصالحی مانند سنگ سماق، گرانیت قرمز و مرمر استفاده شده است. حیاط مسجد شامل یک راه روی 2 طبقه بوده که دارای پنجره های بسیاری می باشد.
فضای داخلی این مسجد طراحی بسیار زیبایی داشته و در ساخت آن از رنگ های بسیاری استفاده شده است. ستون های موجود در شبستان این مسجد با کاشی های رنگی و بسیار زیبا تزئین شده اند، 260 پنجره موجود در این مسجد نور داخل آن را تا حد بسیاری تامین می کنند.
یکی از بخش های جالب در این مسجد که در معماری عثمانی برای اولین بار مشاهده شده است، غرفه پادشاهی می باشد، این بحش شامل دو اتاق و یک طاق می باشد. در بالای این بخش لژ سلطان وجود دارد. در این بخش ارزشمند ترین کاشی ها بکار رفته است.
 
 
مسجد سلطان احمد دارای بخش ای مختلفی مانند مدرسه، مکتب، مقبره و غرفه دانشگاهی می باشد. همچنین گردشگران تور استانبول می توانند از دیگر مکان هایی دیدنی که در اطراف این مسجد قرار گرفته است بازدید کنند. از جاذبه های گردشگری موجود در نزدیکی این مسجد می توان به مسجد آیا صوفیه، حمام خرم سلطان، موزه باستان شناسی، موزه هنر های اسلامی و کاخ توپکاپی اشاره کرد.
گردشگران برای دسترسی به این مسجد می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کرده و به محله سلطان احمد بروند.
در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا گردشگران تور ترکیه را با آدرس مسجد سلطان احمد آشنا سازیم تا در سفر خود به این شهر به بازدید از آن بروند.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 101 کاربر