دریاچه مرده اردن

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1397/07/30
بازدید: 521
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
دریاچه مرده اردن یکی از اسرار آمیز ترین دریاچه های دنیا می باشد که در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی کلی در رابطه با این دریاچه در اختیار کاربران سایت لحظه آخر قرار دهیم.
دریاچه مرده اردن که در مرز بین اسرائیل، فلسطین و اردن واقع شده است یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کشور اردن به شمار می آید و سالانه ماجراجویان بسیاری از آن بازدید می کنند.
سواحل دریاچه مرده اردن که به دریای نمک نیز مشهور می باشد به عنوان پست ترین نقاط کره زمین شناخته می شوند و گود ترین نقطه این سواحل در ارتفاع 422 متری از سطح دریا قرار دارد.
خوب است بدانید که عمق آب های دریاچه مرده اردن همواره زیر 378 متر بوده و عرض آن نیز حدود 18 کیلومتر است همچنین حجم آب های موجود در این دریاچه عجیب حدود 810 میلیون متر مکعب می باشد.
جالب است بدانید دریاچه مرده اردن شور ترین دریاچه موجود بر روی کره زمین می باشد و هر روز به میزان شوری آب های این دریاچه افزوده می شود علت این امر جاری شدن پساب های کشاورزی مناطق مختلف به داخل دریاچه است.
یکی دیگر از علل شوری آب های دریاچه مرده اردن قرار گیری این دریاچه در منطقه گرم و خشک و تبخیر مداوم آب های آن می باشد (روزامه حدود 2 سانتی متر).
افزایش املاح موجود در آب های دریاچه و همچنین خشکسالی منطقه باعث شده تا آب های این دریاچه به شدت سمی و کشنده باشند و علت نام گزاری بحر المیت نیز، این است که هیچ موجود زنده ای قادر به زندگی در آب های نمکین آن نمی باشد.
البته توجه داشته باشید که هر سال در فصل های زمستان و بهار مقدار بسیار اندکی آب شیرین به این دریاچه می ریزد اما موجودات زنده این آب ها بلافاصله پس از رسیدن به دریاچه مرده، جان خود را از دست می دهند.
ظاهر این دریاچه هیچ تفاوتی با سایر دریاچه های نمک موجود در دنیا ندارد و در نگاه اول ممکن است تصور کنید که مانند سایر دریاچه های معمولی می باشد اما باید بدانید که آب های دریاچه مرده حدود 6 یا 7 برابر شور تر از آب های سایر دریاچه ها و اقیانوس های جهان می باشد.
اگر قصد بازدید از این دریاچه عجیب و مرده را دارید می توانید با تور لحظه آخری خود را به کشور اردن رسانده سپس به شهر amman یا aqaba رفته و از آنجا با تور های یک روزه که به مقصد دریاچه مرده برگزار می شوند به بازدید از این منطقه بروید.
گردشگران تور لحظه آخری باید توجه داشته باشند که شنا کردن در این دریاچه بسیار دشوار می باشد و به سبب وجود املاح فراوان در آب های این دریاچه، اغلب شناگران احساس می کنند که در حال شنا در میان شن و ماسه می باشند.
در اطراف دریاچه مرده اردن هتل ها و اقامتگاه های بسیاری وجود دارد که گردشگران تور لحظه آخری می توانند در آن ها اقامت کرده و از امکانات لوکس موجود در هتل ها استفاده کنند.
لازم به ذکر است که آب های این دریاچه به سبب دارا بودن املاح فروان، خاصیت درمانی دارد و طبق گفته محققان شنا کردن در این آب ها برای برخی از بیماری های پوستی نظیر پسوریازیس بسیار مفید است اما توجه داشته باشید که هنگام شنا در آب های این دریاچه دچار مسمومیت نشوید.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 101 کاربر