موزه زیر آب آنتالیا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/21
بازدید: 2014
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

موزه زیر آب آنتالیا یکی از جاذبه‌‌های گردشگری بسیار جذاب و مهیج شهر آنتالیا به شمار می‌رود، که گردشگران زیادی هر ساله از این منطقه بازدید می‌کنند. آیا می‌دانید این موزه کجاست و برای ورود به این موزه چه شرایطی لازم است؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال عجیب بدانید.

موزه زیر آب آنتالیا

موزه زیر آب آنتالیا کجاست؟

شهر آنتالیا در ترکیه، شهری با جاذبه‌های تمام نشدنی است. جاذبه‌های گردشگری این شهر اعم از تاریخی، مذهبی و تفریحی بوده، که یکی از این مکان‌های جذاب «موزه زیر آب آنتالیا» است. نخستین موزه زیر آبی ترکیه، در منطقه سیده در شهرستان ماناوگات آنتالیا قرار دارد، که توجه علاقه‌مندان از سراسر ترکیه و جهان را به خود جلب کرده است.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، کونیالتی.

.Address: Gursu Mah. Ataturk Bulvari Mustafa Altunbas Is Merkezi No:183 Daire: 6-7 | Konyaalti, Antalya07100, Turkey

معرفی موزه زیر آب آنتالیا

همانطور که گفته شد اولین موزه آبی در اروپا، موزه زیر آبی سیده آنتالیا است. موزه جالب زیر آب آنتالیا که حدود 117 مجسمه را برای گردشگران و توریست ها به نمایش گذاشته، در سال 2015 افتتاح گردید. این موزه که در زیرِ آب‌های ساحل لانزاروته، در محوطه‌ای به طول 1.5 مایلی و در اعماق 11، 18 و 24 متری قرار دارد، تاکنون بیش از 50 هزار نفر از آن دیدن و غواصی کرده‌اند. این مجموعه‌ی زیر آبی توسط یک هنرمند انگلیسی به نام "جیسون دکرس تیلور" طراحی شده است.

درباره موزه زیر آب آنتالیا 

در شهر آنتالیا (به دلیل ساحلی بودن)، امکان غواصی در مکان‌های مشخص شده وجود دارد؛ ولی غواصی در قالب دیدن موزه‌ای جذاب در دل آب، بسیاری از گردشگران را به ذوق وا می‌دارد، و برای آنها دلپذیر است. مجسمه‌‌های این موزه زیر آبی، در مدل‌های مختلفی ساخته شدند، که هرکدام از آنها معنا و مفهوم خاصی دارند. شگفتی‌های که در این موزه می‌توان مشاهده کرد، باعث شده توجه زیادی از افراد را به خود جلب کند. در ادامه مطلب درباره شکل و جنس آنها توضیح بیشتری می‌دهیم.

درباره موزه زیرآب

مجسمه های موزه زیر آب آنتالیا

مجسمه‌های این موزه را در حالت‌های گوناگون از الگوی کارهای روزمره انسان و فرهنگ آناتولی ساخته و به نمایش درآورده‌اند، که این حالات همچون قدم زدن، کارکردن با گوشی همراه  و غیره می‌شود، که نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است. در بخش دیگری یک کشتی مستاصل شده دیده می‌شود، که افراد کشتی منتظر کمک هستند. همچنین تعدادی از این مجسمه‌ها که به مولانا اختصاص داده شده است، را می‌توان مشاهده کرد و لذت برد. جنس مجسمه‌های این موزه از نوعی سیمان است، که مقاومت بالایی دارد. با این وجود که بعد از گذشت مدتی که مجسمه‌ها زیر آب می‌مانند، لایه‌ای از کلسیم بر روی آنها می‌نشیند؛ اما بازهم قابل تشخیص هستند، و گردشگران تور لحظه آخری آنتالیا می‌توانند از آنها بازدید و به آسانی می‌توانید از آنها بازدید کنید، و خاطرات خوبی از سفر به آنتالیا برای خود به جای بگذارید.

جاهای دیدنی آنتالیا - آنتالیا یکی ازشهرهای مهم ترکیه از نظر جذب گردشگری می باشد به طوری که سالیانه چندین هزار توریست از اقسا نقاط دنیا به این شهر افسانه ای سفر می کنند.

شرایط دیدن از موزه زیر آب سیده آنتالیا

برای ورود به این موزه باید گواهینامه غواصی داشته باشید تا به شما اجازه بازدید داده شود؛ اما اگر شخصی غواصی بلد باشد ولی گواهینامه نداشته باشد، می‌تواند در بازه‌ی زمانی کوتاه‌تری از این موزه دیدن کند. اگر شما جز افرادی هستید که غواصی بلد نیستند، می‌توانند در همان روز با یک آموزش کوتاه، و به همراه یک غواص حرفه‌ای به بازدید از این موزه‌ی جالب بروند.

شرایط خرید بلیت موزه زیر آب

برای خرید بلیت این موزه‌ی زیر آبی، باید از یک الی دو روز قبل جهت رزرو بلیت اقدام کنید؛ زیرا تعداد افرادی که می‌خواهند از این موزه مهیج بازدید ‌کنند بالاست، و تهیه کردن بلیط کمی سخت است. اگر به آنتالیا سفر کردید، حتما از این موزه‌ی زیرآب دیدن کنید. همچنین برای اطلاع از ساعت بازدید در روز مورد نظرتان می‌توانید با این شماره تلفن تماس بگیرید.

Phone Number: 902422410210

شرایط دیدن از موزه زیر آب سیده

موزه‌های آنتالیا - معرفی قدیمی‌ترین موزه‌های آنتالیا که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید

کلام نهایی در سفر به زیر آب

وقتی این موزه زیر آبی در ترکیه ساخته می‌شد، انتظار نمی‌رفت که متقاضیان زیادی داشته باشد؛ اما جالب است که هر ساله هزاران نفر بازدیدکننده دارد. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر با تور آنتالیا به این شهر زیبا از تمام جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و... دیدن کنید. همچنین در برنامه خود یه زمانی را به غواصی و بازدید از مجسمه‌های این موزه اختصاص دهید، و با گرفتن عکس‌هایی خاص این سفر را در خاطرات مهیج خود قرار دهید.

نظرات کاربران

  1. سیامک سیامک 1397/05/13
    18 نفر پسندیدند
    اگه به غواصی علاقه دارید موزه زیر آب آنتالیا به همتون پیشنهاد می کنم

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر