مسجد مراد پاشا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/02
بازدید: 1748
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر آنتالیا در کشور ترکیه واقع شده است. امروزه این شهر پیشرفت چشم‌گیری داشته و به یکی از مقاصد مهم برای گردشگران تبدیل شده است. جاهای دیدنی آنتالیا بسیار جذاب و توریست‌پسند می‌باشد. یکی از جاذبه‌های این شهر تاریخی مسجد مراد پاشا (Murat Paşa Camii) است که در این بخش از سایت لحظه آخر به بررسی آن می‌پردازیم. این مسجد از دسته مسجدهای زمان عثمانی است که می‌توانید از آن بازدید کنید. اکثر مردم مساجد را جزو دسته مکان‌های گردشگری نمی‌دانند؛ اما باید بدانید که مساجد بسیاری در تمام دنیا ساخته شده که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مراد پاشا

مسجد مراد پاشا در آنتالیا

این مسجد در سال 1570 به دستور صدر اعظم مراد پاشا در منطقه مراد پاشا در خیابان کاظم اوز آلپ ساخته شده است. قدمت این مسجد حدود 450 سال می‌باشد. معماری بسیار زیبای این مسجد که به سبک دوران عثمانی بوده، باعت محبوبیت آن در بین گردشگران تور لحظه آخری آنتالیا شده است. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین و با ارزش‌ترین مساجد شهر آنتالیا به شمار می‌آید. تزئینات و نمای بیرونی این مسجد باعث زیبایی بیشتر این مکان شده است.

شکل ظاهری این مسجد مانند یک ده ضلعی می باشد. مسجد مراد پاشا دارای یک گنبد بزرگ و چندین گنبد کوچک‌تر است که در اطراف گنبد بزرگ قرار گرفته‌اند. ستون‌های آخر مسجد مراد پاشا دارای 3 گنبد می‌باشد. گنبدهای مسجد با سنگ‌های زیبا و رنگی تزئین شده‌اند، همچنین مناره‌های این مسجد از سنگ مرمر و گرانیت ساخته شده است. مناره‌های بخش جنوب غربی این مسجد در قرن 20 بنا شده و دارای دو بالکن می‌باشند.

بر روی دیوار‌های داخلی این مسجد کتیبه‌ها و نوشته‌های زیبایی از زمان سلجوقی وجود دارد که باعث زیبایی هرچه بیشتر این مکان شده است. همچنین محراب این مسجد هم از جنس سنگ مرمر می‌باشد. سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از این مسجد به ترکیه سفر می‌کنند. درون سالن‌های این مسجد لوستر‌های بزرگ و زیبایی از سقف آویزان شده است. این مکان در بین مردمان محلی آنتالیا و ترکیه ارزش بسیار بالایی دارد و از جاهای دیدنی آنتالیا محسوب می‌شود.

مراد پاشا

تاریخچه مسجد مراد پاشا در آنتالیا

همانطور که در بالا به آن اشاره کرده‌ایم، بنای مسجد مراد پاشا در شهر آنتالیا به دستور صدراعظم عثمانی مراد پاشا در سال ۱۵۷۰ ساخته شده است. اغلب مسلمانان دوران عثمانی برای عبادت به این مسجد می‌رفتند. جالب است بدانید که بعد از ساخت این مسجد پادشاه مراد به همراه خانواده خود اولین قدم را در این بنا گذاشت؛ زیرا به معتقد بودند مسجد مکانی مقدس است و باید برای اولین بار مردی با قدرت و خداپرست باید آن را افتتاح کند.

از نکات قابل توجه این مسجد می‌توان به کتیبه‌های دیوارهای داخلی آن با خط زیبای ترکی سلجوقی و گنبد رفیع مسجد اشاره کرد. همچنین کاشی‌کاری مسجد مراد پاشا از جذابیت‌های زیبای آن محسوب می‌شود. بر روی دیوارهای داخلی مسجد مارد پاشا کتیبه‌ها خارق‌العاده‌ای به یادگار از دوران حکومت سلجوقیان وجود دارد که گیرایی این بنا را دوچندان کرده است. درون سالن‌های این مسجد لوسترهای دیدنی و بزرگی از سقف آویزان شده‌اند. توریستان و گردشگران شهر آنتالیا که به این شهر می‌روند باید از مسجدهای تاریخی و کهن این شهر نیز دیدن کنند تا نهایت لذت را ببرند.

پاشا

ساعات بازدید از مسجد مراد پاشا در آنتالیا

گردشگران و توریستان عزیز شهر آنتالیا، می‌توانند همه روزه به غیر از روزهای تعطیل رسمی برای بازدید این مسج زیبا بروند. ساعات بازدید از این مکان دیدنی و تاریخی از صبح تا شب می‌باشد و برای دیدن آن باید بلیط تهیه کنید. شما می‌توانید با این مسجد زیبا عکسی به یادگار بیندازید و آن را برای خود ثبت کنید.

شهر آنتالیا | همه چیز درباره آنتالیا؛ از زبان و فرهنگ تا آب و هوا و قوانین آنتالیا 

دسترسی به مسجد مراد پاشا

مسجد مراد پاشا از جاذبه‌های دیدنی شهر آنتالیا می‌باشد که از طریق آدرس زیر می‌توانید به آن‌جا بروید و بعد از بازدید آن به قدمت و تمدن ترکیه پی ببرید.
Kızılsaray, Milli Egemenlik Cd., 07040 Muratpaşa/Antalya, Turkey

مسجد مراد پاشا

هتل‌های آنتالیا نزدیک به مسجد مراد پاشا 

اطراف مسجد مراد پاشا شهر آنتالیا هتل‌هایی بنا شده است که برای استراحت گردشگران و توریستان بسیار مناسب است. در این هتل‌ها می‌توانید از امکانات بسیار مدرن و پیشرفته آن‌ها استفاده کنید. بعد از یه گشت و گذار در جای‌جای شهر آنتالیا بهترین کار استراحت در هتلی است که در آن اقامت دارید. برای مثال هتل «استار پالاس» در فاصله 144 متری از مسجد، هتل «کیوراک» در فاصله 321 متری از مسجد، هتل «اکسپورویال» در فاصله 177 متری از مسجد مراد پاشا قرار دارند. بعد از تفریح در این شهر و بازدید مسجد مراد پاشا می‌توانید در این هتل‌های ترکی اقامت داشته باشید و خود را مهمان یک حمام ترکی بسیار لذت‌بخش بکنید.

هتل

رستوران‌های نزدیک به مسجد مراد پاشا

در اطراف مسجد مراد پاشا رستوران‌هایی وجود دارد که برای گردشگران و توریستانی که بعد از گشت و گذار گرسنه می‌شوند بسیار مناسب است. داخل این رستوران‌ها می‌توانید بهترین غذاهای ترکی، کنافه و قهوه ترک بخورید و نهایت لذت را از طعم خوش آن‌ها ببرید. برای مثال رستوران «جی لته» در فاصله 321 متر از مسجد، رستوران «سن بابا» در فاصله 627 متر از مسجد، رستوران «بایدونر» در فاصله 370 متر از مسجد مراد پاشا قرار دارند.

مراد پاشا

سخن پایانی
به گردشگران و توریستان شهر آنتالیا توصیه می‌کنیم که بعد از بازدید از جاذبه‌های طبیعی شهر آنتالیا به مساجد آن مخصوصا مسجد مراد پاشا بروید و از آن بازدید به عمل بیاورید. امیدواریم که این مطلب از سایت لحظه آخر برای شما مفید بوده باشد.

نظرات کاربران

  1. کمیلی کمیلی 1397/05/13
    10 نفر پسندیدند
    یعنی همه مسجدای استانبول شبیه همن مسجد مراد پاشا هم مستثنی از این موضوع نیست

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر