تئاتر آمازوناس

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/08/08
بازدید: 1223
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از جاذبه های توریستی کشور برزیل که در ایالت آمازوناس نیز قرار گرفته است، سالن تئاتر آمازوناس می باشد؛ این سالن تئاتر که یکی از زیباترین و البته عجیب ترین سالن خانه های اپرای جهان می باشد، یکی از جاذبه های گردشگری مهم کشور برزیل است و سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می کند.

این تئاتر (Teatro Amazonas) همچنین یکی از معروف ترین نقاط شهر آمازوناس کشور برزیل نیز هست؛ لازم به ذکر است که بدانید خود شهر آمازوناس، بزرگترین شهر منطقه ی آمازون در کشور برزیل به شمار می رود و در قسمت شمال شرقی این کشور قرار گرفته است. شهر آمازوناس در سال 1669 میلادی، بر روی رود "ریو نگرو" و در نزدیکی با تلاقی رود آمازون، و توسط پرتغالی ها ساخته شد. گفته می شود که بهترین معماران و صنعتگران اروپایی وظیفه ی ساخت این سالن تئاتر بسیار عجیب را داشته اند و در ساخت این مکان از بهترین مواد و مصالح موجود در کشور برزیل استفاده شده است.

 

تئاتر آمازونانس برزیل

 

اولین اجرای انجام شده در این سالن نیز به سال 1896 میلادی بر می گردد؛ زمانی که انریکه کروز، اولین اجرا را در این مکان انجام داد. سال ها بعد یعنی در سال 1906، این تئاتر به دلیل داستان "لاستیک مصنوعی" که در این شهر اتفاق افتاد و طالع مانائوس را سیاه کرد، بسته شد. بسته بودن این سالن تا هفتاد سال ادامه پیدا کرد و در نهایت یعنی در سال 1982 میلادی، از این بنا برای ساخت یکی از صحنه های فیلم ورنر هرتزوگ استفاده شد. اما استفاده ی عوامل فیلم از این مکان، به منزله ی بازگشایی مجدد این سالن نبود؛ چند سال بعد یعنی در سال 2001، سالن آمازوناس بعد از سالیان متمادی دوباره بازگشایی شد. از این سالن در حال حاضر به عنوان خانه ی ارکستر فیلارمونیک آمازوناس یاد می شود.

تئاتر آمازوناس، از زیباترین سالن‌ های تئاتر جهان

می توان گفت یکی از عواملی که به زیبایی این سالن افزوده است، وجود 3600 قطعه کاشی سرامیکی در نمای این سالن می باشد که همگی با ترکیب رنگ های پرچم برزیل طراحی شده اند. مشاهده ی نمای این سالن می تواند برای شما به عنوان یک گردشگر بسیار جذاب باشد و چشم انداز های زیبای آن، شما را به فکر عکاسی بیندازد. این سالن تقریبا 1200 صندلی دارد و در سال 1896 که ساخت آن به پایان رسید، به عنوان نماد شهر آمازوناس در نظر گرفته می شد.

معماری تئاتر آمازوناس

ساخت این سالن تئاتر به عهده ی یک تاجر لاستیک اهل برزیل بوده است؛ این شخص ثروتمند بهترین طراحان و معماران این کشور را برای ساخت این سالن استخدام کرد؛ همچنین او سعی کرد تا از بهترین مصالح و متریال موجود برای ساخت یک سالن تئاتر با شکوه استفاده کند. نکته ی جالب در مواد استفاده شده برای ساخت این سالن این است که هر متریالی، از یک کشور گردآوری شده است. برای مثال آهن به کار رفته در ساخت این مکان، از کشور پاریس، فولاد آن از کشور انگلستان، شیشه های به کار رفته در آن از شهر ونیز و سنگ های درجه یک مرمر آن نیز از کشور ایتالیا می باشد.

به طور کلی می توان معماری کلی این سالن تئاتر را این گونه شرح داد که مبلمان این سالن مجلل از کشور پاریس، نمای سنگی از سنگ های مرمر ایتالیا و بخش های فولادی سازی نیز از فولاد انگلستان تهیه شده اند. همه ی این موارد دست به دست هم داده اند تا از این سالن بزرگ، به عنوان یکی از سالن های بین المللی تئاتر در جهان یاد شود. 

نکته ای که لازم است در آخر اضافه کنیم این است که کشور برزیل، سالن های تئاتر و اپرای دیگری نیز دارد که اغلب آن ها درون جنگل های آمازون قرار گرفته اند، اما چیزی که سالن آمازوناس را برگزیده می کند، تاریخچه ی کهن آن و همچنین نمای بیرونی جذاب و عجیب این ساختمان است.

 

معماری تئاتر آمازونانس

 

اطلاعات بازدید از تئاتر آمازوناس

این سالن که در مرکز شهر آمازوناس قرار دارد، بلیط های خود را همه روزه به فروش می گذارد؛ متاسفانه از قیمت بلیط خبری نداریم، اما شما می توانید با مراجعه به آن در بین ساعت های 9 صبح تا 4 بعد از ظهر که ساعات فعالیت سالن می باشد، از قیمت بلیط این مکان اطلاع پیدا کنید.

نحوه دسترسی به تئاتر آمازوناس

اگر به شهر آمازوناس سفر کردید، می توانید تنها با صرف مدت زمان 15 دقیقه، فاصله ی 15 کیلومتری میدان مرکز شهر تا این سالن را طی کنید. برای این منظور شما می توانید از تاکسی های موجود در سطح شهر آمازوناس استفاده کنید.

سالن تئاتر آمازونانس

 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر