شهر اجمیازین ارمنستان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/19
بازدید: 1022
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ارمنستان یکی دیگر از مقصد های گردشگری در میان ایرانیان به شمار می رود به طوری که در سال های اخیر تعداد برگزاری تور های ارمنستان رو به افزایش بوده و همه ی این ها به دلیل جاذبه های گردشگری مختلف ، قیمت مناسب ، نزدیک بودن به ایران ، فرهنگ و مهمان نوازی مردمان ارمنستان می باشد. ما در این قسمت قصد داریم شما را با شهر اجمیازین ارمنستان بیش تر آشنا کنیم تا با سفر به این شهر مذهبی سفری خوب و خاطره سازی را برای خود به ارمغان آورید.

شهر اجمیازین ارمنستان

تاریخچه شهر مذهبی اجمیازین ارمنستان

شهر اجمیازین یکی از بزرگ ترین شهرهای ارمنستان می باشد که در فاصله 20 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. همان طور که از نام شهر اجمیازین پیداست اجمیازین مرکز تجمع روحانیت ارمنستان است که قدمت و پیشینه آن به قرن چهارم قبل از میلاد مسیح بازمی گردد. شهر اجمیازین تا قرن چهارم پایتخت ارمنستان بوده که از این رو رسیدگی های ویژه ای به آن می شده است. روایات بی شماری در رابطه با کلیسا اجمیازین برای گردشگران تور ارمنستان وجود دارد و بیانگر این است که در زمان سلطنت شاه عباس علما و روحانیون ارمنی تصمیم به ترک ایران را داشتند و می خواستند به ارمنستان بازگردند اما شاه عباس این اجازه را به آن ها نداد و برای راضی نگه داشتن روحانیون ارمنی ابتدا دستور داد که کلیسا اجمیازین ارمنستان را به ایرا بیاورند و تصویر وی را روی سنگ های کلیسا بیندازند ولی پس از مشاهده تصویر خود از این کار منصرف شد و دستور داد در جلفا اصفهان یک کلیسا به همین طراحی و معماری بسازند. امروزه این کلیسا با نام کلیسا وانک در اصفهان از شهرت زیادی برخوردار است. کشور ارمنستان به عنوان قدیمی ترین کشورهای مسیحیت در دنیا شناخته شده است و پس از رسمی شدن دین مسیحیت پیشرفت های خوبی از جمله ابداع خط ارمنی داشته اند.

کلیسا اجمیازین توسط گریگور لوساوریچ طراحی و ساخته شده است که امروزه آرامگاه او در کلیسا اجمیازین قرار دارد. شهر اجمیازین علاوه بر داشتن کلیسا دارای مناظر طبیعی بسیار زیبا و سر سبز بوده که از این رو دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است و به عنوان یک تفرج گاه مناسب برای گردشگران تور ارمنستان به حساب می آید. جالب توجه است که بعد از گذشت چندین سال باستان شناسان طی تحقیقاتی گسترده متوجه شدند که زیر کلیسا اجمیازین شهر خدایان قرار داشته است. در سفر به ارمنستان حتما از شهر اجمیازین و کلیسا منحصر به فردش دیدن فرمایید.

شهر اجمیازین ارمنستان

معرفی شهر اجمیازین ارمنستان

شهر اجمیازین ارمنستان در قسمت مرکزی کشور و با کوه های آرارات ، برکه های طبیعی و سرچشمه هاکه محل زیست پرندگان زیبا است احاطه شده و ویژگی منحصر به فردی را به این شهر مذهبی بخشیده است.
شهر اجمیازین ارمنستان در قسمت غربی ایروان و همچنین به عنوان چهارمین شهر بزرگ ارمنستان شناخته شده است.این شهر مرکز اصلی روحانیت و مکان نشست اسقف اعظم می باشد.
این شهر مذهبی و تاریخی در قرن سوم و چهارم میلادی ساخته و در زمان قدیم واقارشابات نام داشته و در آن زمان پایتخت ارمنستان و همچنین در قرن چهارم میلادی مهم ترین شهر های ارمنستان به شمار می رفته است.
این شهر یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است و یکی از بنا های دیدنی این شهر اجمیازین ارمنستان کلیسای تاریخی آن می باشد که بنیان گذار آن گریگورلوساوریج مقدس بوده که بر اساس روایات وی در خواب می بیند خداوند با یک عصای طلایی این محل را نشان می دهد به همین دلیل ایشان تصمیم به ساخت کلیسا می کند.درست در قسمت وسط کلیسا مقبره ی مقبره گریکور لوساوریچ قرار دارد که بعد ها باستان شناسان به این نتیجه رسیدند که این محل در زمان های گذشته معبد خدایان بوده که زمان ساخت آن به سال 301-303 باز می گردد.به تمام گردشگران ایروان بازدید از کلیسای تاریخی را پیشنهاد می کنیم.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر