کلیسای جامع سنت اسحاق

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/08
بازدید: 1057
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سنت پترزبورگ شهری که در گذشته به عنوان پایتخت روسیه شناخته می شد، از زیباترین شهرهای جهان است و به دلیل وجود جاذبه های دیدنی فراوان در آن، در بین توریست ها و گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است. کلیسای جامع سنت اسحاق یکی از مشهور ترین آثار تاریخی واقع در این شهر است که ساخت آن در سال 1818 در زمان امپراتوری الکساندر اول آغاز شد و سرانجام در سال 1858 یعنی در دوره امپراتوری نیکولاس اول( برادر کوچکتر الکساندر اول) پایان یافت. سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از کلیسای جامع سنت اسحاق سنت پترزبورگ به روسیه سفر می کنند تا این بنای باشکوه را از نزدیک ببیند و از تماشای آن لذت ببرند.

 

کلیسای جامع سنت اسحاق

 

معرفی کلیسای سنت اسحاق سنت پترزبورگ( دومین ساختمان بلند سنت پترزبورگ)

کلیسای سنت اسحاق که با نام سنت ایزاک نیز شناخته می شود، کلیسای اصلی شهر سنت پترزبورگ است که با معماری بی نظیر و هنرمندانه ی خود توجه بسیاری از توریست ها را به خود جلب کرده است. این بنای مجلل بعد از کلیسای پیتر و پل، دومین ساختمان ساختمان بلند سنت پترزبورگ به شمار می آید و چیزی حدود 100 متر ارتفاع دارد. امروزه از این ساختمان به عنوان موزه استفاده می شود؛ البته مراسم مذهبی اصلی کاتولیک ها نیز کماکان در همین کلیسا برگزار می گردد.

در زمان جنگ جهانی دوم، آلمان هایی که وارد خاک روسیه شده بودند در این بنا ساکن شدند تا بتوانند از دورنمای آن برای ردیابی استفاده کنند. به همین علت است که کلیسای سنت اسحاق از بمباران ها جان سالم به در برده و امروزه به یکی از جاذبه های توریستی این شهر تبدیل شده است.

پیش از ساخت بنا، چندین معمار برای به دست گرفتن پروژه ساخت این کلیسا با یکدیگر مسابقه دادند و سرانجام یک معمار فرانسوی به نام آگوست دومونت گراند(Auguste de Montferrand) به عنوان مدیر ساخت کلیسای سنت اسحاق انتخاب شد. با تلاش دومونت گراند و زیردستان او، این بنای چشم نواز و حیرت انگیز به بهترین نحو ممکن احداث شد و به قدری تاثیر گذار بود که شاعران و نویسندگان بسیاری به تعریف و تمجید از این بنا دست زده اند.

بخش های مختلف کلیسای سنت اسحاق

کلیسای سنت اسحاق یا سنت ایزاک سنت پترزبورگ، دارای یک گنبد مرکزی و چهار گنبد فرعی در اطراف آن است که همگی به رنگ طلایی هستند و درخشش آنها از دور چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. نمای خارجی این بنا توسط صنعتگران ماهر و از سنگ های خاکستری و کرمی رنگ ساخته شده است. همچنین این معماری با شکوه از 112 ستون گرانیتی سرخ رنگ برخوردار است که نمای فوق العاده زیبایی را ایجاد کرده اند. در فضای سبز اطراف کلیسا، مسیر هایی برای عبور گردشگران و همینطور تردد با دوچرخه پیشبینی شده است. بالای سقف و دور گنبد مرکزی کلیسای سنت اسحاق، تعداد زیادی مجسمه قرار گرفته اند که تنها با یک نگاه می توان به ظرافت و دقت سازندگان آنها پی برد.

کلیسای سنت اسحاق، در فضای داخلی خود دارای سه محراب اصلی می باشد که هر یک از آن ها به یکی از شخصیت های مقدس و سرشناس کاتولیک ها اختصاص داده شده است. محراب وسط متعلق به سنت اسحاق دالماتیا، محراب سمت چپ متعلق به سنت الکساندر نوسکی و محراب سمت راست نیز متعلق به کارتین مقدس می باشد. همچنین این کلیسا دارای چندین سالن است که از آن ها برای امور مختلفی از جمله خدمات مذهبی استفاده می شود.

 

معماری کلیسای جامع سنت اسحاق

 

معماری کلیسای سنت اسحاق سنت

بنای خارق العاده کلیسای سنت اسحاق در سبک معماری نئوکلاسیک ساخته شده  و با انواع مجسمه های سنگی باشکوه، طلاکاری های خیره کننده، نقاشی هایی از خدایان و الهه های باستان، موزائیک کاری های هنرمندانه و طرح ها و نقش های زیبا بر روی دیوارها و سقف تزیین شده است. در حین ساخت این کلیسا صنعتگران و هنرمندان بسیاری آثار هنری بی سابقه ای را خلق کرده اند که تمامی این آثار در کنار هم جلوه خاصی به بنای سنت ایزاک می بخشد.

یکی از ارزشمند ترین و مهم ترین مجسمه هایی که در این کلیسا نگهداری می شود، مجسمه بانوی تیخوین است که یک گنجینه ملی برای روس ها به شمارمی رود. جالب است بدانید که برای ساخت موزه سنت اسحاق از 900 پوند( معادل 408 کیلوگرم) طلا استفاده شده است. همچنین از دیگر مصالح به کار رفته در کلیسا سنت اسحاق، می توان به 16 تن مالاکیت، 1000 تن برنز و 1100 پوند سنگ ارمنی اشاره کرد که با شیوه ای هنرمندانه و مجلل در تمامی بخش های ساختمان قرار گرفته اند.

محبوبیت کلیسای سنت اسحاق نزد گردشگران

از زمان انقلاب روسیه تا کنون، موزه سنت اسحاق سنت پترزبورگ به عنوان یک منبع درآمد بزرگ برای روسیه عمل کرده است و همه ساله مبلغ زیادی را از طریق توریست ها و گردشگران به دست می آورد. بنابر آمار به دست آمده از سایت اتحادیه موزه روسیه در سال 2016، کلیسای سنت اسحاق سنت پترزبورگ توانسته است با جذب بیش از 2 میلیون توریست و بازدیدکننده مبلغی نزدیک به 783 میلیون روبل درآمد کسب کند. حدود 100 میلیون روبل از این پول صرف مرمت و بازسازی بنای کلیسا شد و 100 میلیون روبل نیز به عنوان مالیات به شهرداری دولت روسیه پرداخت شد. 

از این تفاسیر به خوبی متوجه می شویم که کلیسای سنت اسحاق جزو محبوب ترین و پرطرفدارترین اماکن دیدنی روسیه محسوب می شود و گردشگران بسیاری به بازدید از آن علاقه مند هستند.

 

ساعت و هزینه بازدید از کلیسای جامع سنت اسحاق

 

ساعات و هزینه بازدید از کلیسا سنت اسحاق سنت

درب های کلیسای سنت اسحاق سنت پترزبورگ همه روزه به غیر از روزهای چهارشنبه، از ساعت 10:30 صبح تا 17:30 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است و با افتخار از گردشگران و مسافران استقبال می شود. در فصل تابستان به علت گرمای هوا ،ساعات کار موزه سنت اسحاق تغییر می کند. شما میتوانید از ساعت 18 عصر تا 22:30 شب با خرید بلیط به تماشای این کلیسای زیبا و شکوهمند بروید. بهتر است بازدید از کلیسای سنت اسحاق سنت پترزبورگ را به ساعات کار پایانی موزه موکول نکنید زیرا بنای کلیسا به قدری مجذوب کننده و حیرت انگیز است که حداقل 2 الی 3 ساعت شما را سرگرم خواهد کرد.

جهت بازدید از این کلیسا، برای بزرگسالان 250 روبل و برای کودکان 50 روبل هزینه ورودی دریافت می شود. همچنین تورهایی که مسافران را به بازدید از این موزه می برند، باید مبلغی حدود 1000 تا 3000 روبل بپردازند. این مبلغ بسته به تعداد نفرات متغیر است. سالیان زیادی است که کلیسای سنت اسحاق سنت پترزبورگ به عنوان یکی از مهم ترین منابع درآمد دولت روسیه محسوب می شود اما در سال جدید، مسیحیان ارتدوکس اداره کلیسا را به عهده خواهند گرفت و در این صورت کلیسای سنت پترزبورگ به مدت 49 سال از پرداخت اجاره به دولت معاف خواهد شد. بنابراین بازدید گردشگران از این بنا نیز به صورت رایگان امکان پذیر می گردد. 

آدرس کلیسای سنت اسحاق سنت پترزبورگ

کلیسای سنت اسحاق( سنت ایزاک) در میدان ایساکو فسکایا پلاک 4 واقع شده است و مسافران روسیه می توانند با انواع وسایل نقلیه شهری خود را به محوطه کلیسا برسانند. همینطور می توانید سوار متروی ادمیرال تیسکایا شوید و به راحتی به موزه سنت اسحاق بروید. بازدید از این کلیسای باشکوه باستانی، بی شک یکی از بهترین تجربه های هر گردشگر از سفر به روسیه خواهد بود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر